אמיר כהן ואיגוד המאמנים החדש פותחים את עונה שנייה

איגוד מאמני הכדורגל החדש בישראל, אשר נבחר בספטמבר 2017 והחל את כהונתו באוקטובר 2017 שם את חותמו בפחות מעונה אחת. אנו אנשי התקשורת שמים לב לנוכחות האיגוד בכל נושא האכיפה כנגד מאמנים שעובדים ללא תעודה, אך לטענת אמיר כהן, סגן ומ"מ יו"ר איגוד המאמנים, זה הרבה מעבר לאכיפה

  • על ידי: יקיר כהן
  • 25-11-2018
  • 14:26

שלום אמיר כהן, אתה פותח עונה שנייה באיגוד בתפקידך, ספר לנו על זה קצת...
״תחילה אתקן אותך, אני פותח עונה ראשונה כמו שצריך. את העונה הקודמת התחלנו בשלב מתקדם לאחר פתיחת העונה״. 
ובכל זאת רואים שינוי באיגוד...
״אכן כן, איגוד מאמני הכדורגל בישראל חרט על דגלו שינוי. לאט ובטוח אנו מבטיחים איגוד מאמנים חזק ומקצועי״.

איך אתם עושים זאת?
״התחלנו בדברים הפשוטים. איגוד מאמנים שגורם לחבריו להרגיש תחושת שייכות, תחושת ביטחון ושיש על מי לסמוך״.

 

אנו עדים לאכיפה מסיבית כנגד מאמנים שעובדים ללא תעודות. ספר לנו על כך...
״חשוב לי לציין תחילה שאנו פה בשביל לשמור על המאמנים ולהגן עליהם, ולא להיות שוטר רע. שאני מדבר על לשמור על המאמנים, אני מדבר על מספר לא מבוטל של מאמנים שלמדו והשקיעו מזמנם ומכספם על מנת לקבל את ההסמכה להיות מאמן כדורגל, לכן לא יעלה על הדעת ששחקן עבר, טוב ככל שיהיה, יבוא ויאמן קבוצה ללא הסמכה בזמן שישנם מספר רב של מאמנים שיושבים בבית ומחכים לעבודה. ברור לי שאותם שחקני עבר שהחליטו שהם עושים מעבר חד לתפקיד המאמן, כועסים עלינו כנגד האכיפה נגדם אך צריך לראות את הצד השני של המאמנים שמצפים מאיתנו כאיגוד חזק לשמור על כבוד הענף, ושיעסקו בו מאמנים בעלי תעודה והסמכה מתאימה".

אמיר המשיך ואמר בנושא המאמנים: "בסה"כ אנחנו לוקחים את העסק ברצינות ומשדרים את זה לכל הסובבים אותנו.
בשבילי מאמן כדורגל זה מקצוע לכל דבר ועניין, מקצוע שאני רואה בו את החיים שלי, מקצוע שאני משקיע בו את כל זמני ואינני מוכן לקבל תשובות כגון "הייתי שחקן עבר, מה אתה עושה סיפור" או "אני עכשיו בקורס שחרר". מפה אני אומר בפעם המאה, עורך דין לא יכול לייצג מבלי שסיים את לימודיו וקיבל דיפלומה, תלמיד נהיגה לא ינהג לפני שקיבל רישיון ויש עוד המון דוגמאות. אני לא מתכוון להקל ראש ורוצה להפוך את מקצוע המאמן למקצוע מכובד, ולכן אני מצפה מהסביבה לכבד זאת".

 

אמיר כהן, "יש עלינו חובת עשייה"

 

ספר לנו קצת על העשייה שלכם בעונה הקודמת...

  • סיימנו את עונת 2017/18 לאחר שהתחלנו את תפקידנו בחודש אוקטובר 2017, עם עשייה מרובה:
  • השתלמות מאמנים בנצרת, ב"ש ותל אביב .
  • השתלמויות ליגות מקצועניות ברמת גן ובבית הנבחרות.
  • השתלמות מחלקות נוער בוינגייט.
  • כנס המאמנים השנתי במלון מג'יק פלאס ,אילת.
  • פגישה בכנסת ישראל לטובת שינוי בחקיקה, למען תנאי העסקת המאמנים ומעמד המאמן.
  • שיתוף פעולה מצוין עם ההתאחדות לכדורגל.
  • שמירה על מסגרת עבודה לכל מאמן בהתאם לדיפלומה שברשותו.
  • שדרוג מערכות באיגוד המאמנים והקמת אתר אינטרנט חדיש ומודרני, אשר נגיש לכל אחד ואחת, ובתוכו בין היתר חומר מקצועי למאמן ומדריך בחינם.
  • שיפור מתן שירות למאמן וזמינות 24/7 (מוקד אנושי).

 

תרחיב לנו קצת על שינוי החקיקה שעשיתם בכנסת ישראל. 
"ישנן מספר פעולות שנעשות בשקט תעשייתי. חבריי להנהלה, כל אחד בתחומו מבינים את החשיבות של מעמד המאמן. לטובת שינוי במעמד המאמן, אנחנו חייבים לעגן זאת בחוק. ישנם מספרי חברי כנסת שנרתמו לעזרתנו. המטרה היא לשנות את הגישה בקבלת התעודה בשלבים הראשונים, פיקוח על הנעשה בקורסים בצורה קצת יותר רצינית, פיקוח על מבחני הגמר לפני קבלת הסמכה, מתן זכויות למאמנים ואכיפה כנגד אלו שלא מפרישים את המגיע למאמן בחוק לדוגמת פנסיה חובה ועוד תנאים סוציאליים. החשוב מכל כרגע, זה למגר את תופעת המועדונים שדורשים מהמאמנים קבלות ו/או חשבוניות, על מנת לעקוף את מנגנוני החוק ביחסי עובד מעביד".
 

אמיר ממשיך ומספר על המטרות של החקיקה: "בעבר היה צו השעה לשחקני התאטרון, אשר נדרשו להוציא קבלות ובכל זאת צו השעה ניתן להם, ושם נדרש המעסיק להפריש את כל התנאים הסוציאליים לרבות פנסיה, פיצוי פיטורין, תשלומי ביטוח לאומי וכדומה. למרות שהעובד עבד בקבלות ולא בתלוש".

 

מה התוכניות של איגוד המאמנים בעתיד?

"עונת 2018/19 החלה, קיימנו השתלמות חטיבה צעירה בסימן "מאמנים מהשטח", וכך נמשיך במהלך העונה

לתת במה למאמנים ולהחליף חוויות. כמובן לצד מיטב המרצים בארץ והמאמנים הטובים ביותר. ולמען האמת  יש לנו עוד כמה הפתעות, אבל נשאיר את זה כרגע בסוד הפנים שלנו כרגע ל-23/12/18 להשתלמות מאמנים בעיר עכו".

 

אתה חושב שעד כה הכל מושלם?

"לא. חשוב לציין שגם אנו מודעים לכך שיש עוד המון מה לעשות ולשפר, אך מנגד אנו פחות מעונה בתפקידנו. אנחנו על מסלול העשייה ונמשיך כך עד להשגת המטרה. זה לא יהיה קל, זה ייקח לא מעט זמן אבל לא נתייאש, נמשיך לעשות, נעמוד איתנים מול אלו שינסו לעשות נזק למעמד המאמן, ובסוף ציבור המאמנים החברים באיגוד המאמנים הוא זה שישפוט אותנו על העשייה. בסופו של יום אנחנו נבחרי ציבור, ויש עלינו חובת העשייה ולא דיבורים באוויר".

 

לסיום אמר אמיר כהן: "אני אישית מאמין בלהיות קשוב למאמנים מהשטח, ולפעול לטובת הכלל ולא מתוך אינטרס לכזה או אחר. לנגד עיניי תמיד עומדת טובת המאמנים וזה מה שמניע אותי".

אמיר כהן ואיגוד המאמנים ממשיכים לעבוד במרץ

הוסף תגובה
תגובות
  1. כל הכבוד לך רואים שינוי גדול בארגון בזכותך (לאמיר 25-11-2018, 17:29)
  2. כל הכבוד לך רואים שינוי גדול בארגון בזכותך (לאמיר 25-11-2018, 17:29)
  3. כל הכבוד על השינוי (אפיק 26-11-2018, 06:25)
    פעם ראשונה שאני ממש גאה להיות חבר באיגוד