מ.ס דימונה נגד אלימות וגזענות

אחרי התקרית האלימה שהתרחשה במשחק הביתי של מ.ס דימונה נגד בית"ר קריית גת, נענשה מ.ס דימונה עונש רדיוס של שלושה משחקים. דימונה קבוצה שמאמינה בדרך עלתה במחזור האחרון רגע לפני פתיחת המשחק מול גבעת זאב עם חולצות שנושאות את הכיתוב " מ.ס דימונה אומרת לא לאלימות ולא לגזענות". יחד עם זאת נציגי אוהדי הקבוצה יצרו קשר עם הקוון שנפגע בתקרית, והתנצלו בפניו.

  • על ידי: לירן ביטון
  • 27-02-2019
  • 08:34

המחזור ה-21 בליגה ב' דרום ב' סיפק לא מעט דרמות, כאשר אירחה מ.ס דימונה את בית"ר קריית. ההתנהלות במהלך המשחק גררה אמוציות רבות הן מצד השחקנים והן מצד האוהדים, מה שגרר תקרית אלימה בסוף המשחק. שחקני בית"ר קריית גת התקרבו לעבר המנהרה, כאשר מס' אוהדי מ.ס דימונה קראו קריאות כלפי השחקן אביב לקאו , שהגיב בתוקפנות מה שגרר עימות פיזי. הקוון זוהיר אבו קוש ניסה להפריד בין הצדדים ונפגע כתוצאה מהתקרית. 

כתוצאה מכך מ.ס דימונה, נענשה עונש רדיוס של 3 משחקים, קנס כספי של 5000 ש"ח והורדת שתי נקודות על תנאי. השחקן אביב לקאו קיבל נזיפה והואשם בהתנהגות לא ספורטיבית.

 

שחקני מ.ס דימונה עם החולצות בפתיחת המשחק מול גבעת זאב (צילום: יח"צ)

 

במחזור האחרון של מ.ס דימונה מול גבעת זאב שהתקיים בערד עקב הרדיוס, שחקני מ.ס דימונה עלו בפתיחת המשחק עם חולצות שנושאות את הכיתוב "מ.ס דימונה אומרת לא לאלימות ולא לגזענות". זאת על מנת להראות כי המועדון מאמין לפני הכל בדרך ארץ, ומגנה אלימות בכל צורה שהיא. מהנהלת הקבוצה הוחלט לעלות בפתיחה של כל משחק עד תום העונה עם החולצות כדי להעביר את המסר החשוב, ואף צפויות להתקיים פעילויות נוספות בנושא.

 

חשוב לציין כי עד לתקרית זו, מ.ס דימונה הייתה במקום הראשון בטבלת ההגינות של ההתאחדות לכדורגל.

 

 

פיראס עוואד והשוער גל נבון לפני פתיחת המשחק (צילום:יח"צ)

 

מיו"ר ומנכ"ל הקבוצה רועי אמנו וישראל אשוש נמסר: "מועדון ספורט דימונה הינו מועדון שדרך ארץ קודמת להכל בערכים שבו. המקרה שקרה במשחק נגד קריית גת גרם לנו לאכזבה גדולה מכיון שאנו מועדון הוגן מאוד ועד לאירוע המדובר היינו במקום הראשון בטבלת ההגינות של ההתאחדות לכדורגל.
כפועל יוצא ממקרה זה החלטנו שעד לסוף העונה השחקנים יעלו עם חולצות לא לאלימות ולא לגזענות.
ונקיים פעולות נוספות בהמשך

 

אנו כאנשים בוגרים שהשאיפה שלנו שיגיעו ילדים נשים ומשפחות לאיצטדיון לא יכולים להרשות לעצמנו שבתוך הקהל הנהדר שיש לנו דברים שכאלו יקרו.
אנו מבקשים מכל הקהל המצוין שלנו להמשיך להתנהג כמו שתמיד התנהגתם.בנוסף-הנזק העצום שקיבלנו מההתאחדות גם כלכלית וגם ספורטיבית חמור מאוד.למרות הגשת הערעור ודחייתו היום אנו נמשיך במאבק נגד האלימות".

 

המאמן רונן ויינשטין מעביר גם הוא מסר חשוב ( צילום: יח"צ)

 

בנוסף למפגן החולצות מצד השחקנים וההנהלת הקבוצה במחזור האחרון מול גבעת זאב,זכינו לראות מחווה יפה מצד אוהדי הקבוצה שיצרו קשר עם הקוון שנפגע זוהיר אבו קוש, נפגשו עימו והתנצלו.

 

האוהדים יחד עם הקוון זוהיר אבו קוש (צילום: יח"צ)

 

שי גבאי נציג אוהדי מ.ס דימונה: "האוהדים של מ.ס דימונה הם אנשים שוחרי שלום, ואנחנו מגיעים למשחקים על מנת להנות מכדורגל חיובי. נוכחנו לראות שהקוון נפגע כתוצאה מהתקרית , והחלטנו להתאגד , לפגוש אותו ולהתנצל על התקרית. חשוב לנו להראות לכולם שאנחנו מועדון שמאמין לפני הכל בדרך, מתנגד לאלימות בכל צורה שהיא, ורוצה להתרכז במטרה המרכזית של הקבוצה. אני מקווה שנזכה לראות רק כדורגל משמח, וללא תקריות אלימות בשום משחק". 

 

 

שחקני מ.ס דימונה יעלו לפני כל המשחק עד תום העונה עם החולצות (צילום: יח"צ)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אוהדי דימונה כנסו (מלאכי בדם 27-02-2019, 09:24)
    חחח מה קינתם לקוון בעידן 2000 איזה צעצוע
  2. דימונה (עירוני אשדוד 27-02-2019, 11:10)
    ‏דימונה ‏אתם ‏ ‏תישארו בליגה ב ‏הרבה שנים
  3. קבוצה גזענית. (סגול 27-02-2019, 11:44)
    אוהדים גזענים תת רמה,במשחק הגביע מול הכח ראינו עד כמה.איכס.
  4. כל הכבוד (עירוני אשדוד 27-02-2019, 11:51)
  5. בדיחה (גילעד 27-02-2019, 19:11)
    אני קורא את התגובות וצוחק.. כמה בדיחות עפות פה. הייתם רוצים להגיע לרמה של דימונה, תמיד יהיו כמה אנשים שיהרסו מה שבנינו פה,אבל לא נורא. תמיד אפשר ללכת בדרך אחרת וטובה יותר.
  6. ירוחם (מ 27-02-2019, 20:37)
    ירוחם הקבוצה הכי טובה בליגה ליגה א
  7. ירוחם (מכבי קרית מלאכי 09-03-2019, 10:27)
    יחמור אתה בליגה ב