"ככל שהמאבק היה יותר קשה, בסוף זה הסתיים הכי מתוק"

אוהדי עירוני אשדוד יכולים לנשום לרווחה, קבוצתם עלתה לליגה א' אחרי עונה לא פשוטה, מלאה עליות ומורדות, בליגה שהייתה צמודה עד הסוף. המאמן המצוין שי מאור, שנחשב לקבלן עליות ניצח על העלייה של הקבוצה הצהובה מאשדוד וכעת הוא מסכם עונה. מספר מה סוד ההצלחה של עירוני אשדוד... ומתכונן לדרבי האשדודי הידוע בעונה הבאה

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 22-04-2019
  • 15:59

שי מזל טוב על העלייה, איך התחושה לעלות ליגה?

"ירדה אבן גדולה מאוד מהלב, כי מלכתחילה נבנינו בשביל לעלות ליגה ובנינו קבוצה חזקה. היה קצת קשה בהתחלה והדברים לא הלכו לפי התוכניות, אבל עכשיו יש הרגשת הקלה ותחושת שמחה, ככל שהמאבק היה יותר קשה בסוף זה הסתיים הכי מתוק".

האמנת שזה יקרה מתחילת העונה?

"בתחילת השנה האמנתי מאוד, וגם במהלך העונה כשהיינו בתקלות לא קטנות האמנתי שאנחנו נהיה פקטור משמעותי עד הסוף, כי הדרך בסוף מנצחת והדרך שלנו הייתה טובה. בכל משפחה יש עליות וירידות, אבל הדרך שלנו הוכיחה את עצמה בעיקר בסיבוב השני. אני חושב שעשינו ריצה מצוינת, ולאורך כל הדרך האמנתי שמגיע לנו לעלות".

איך אתה מסכם את העונה שלכם?

"הייתה לנו תחילת שנה לא קלה, גם בגלל ההיכרות שלנו עם הליגה, וגם בנינו קבוצה חדשה מאפס ולקח לנו זמן להתחבר. מבחינה מקצועית היו רגעים קשים שהתאזנו בהמשך והתחברו מצוין, מבחינת הנהלה ראוי מאוד לציין לשבח את יוסי שובל, חנוך, שי אבו וטל אספורמס שנתנו לנו שקט תעשייתי להצליח, ואת כל מה שביקשתי במסגרת התקציב גם קיבלתי. זה מקום עבודה שנתן לי שקט בקטע המקצועי וזה מאוד עזר להצלחה".

 

שי מאור "יש לנו שחקנים מצויניים, וחומר אנושי מנצח" (צילום: רמי גרידיש)

 

מה היה סוד ההצלחה של עירוני אשדוד שהוביל לעלייה העונה?

"אני חושב שמה שהוביל לעלייה זה סגל שחקנים מצוין וחומר האנושי מנצח, וזה מה שעשה את ההבדל. יש לנו חדר ההלבשה עוצמתי, מגובש ומאוד חזק, והחיבור בא לידי ביטוי גם ברגעים קשים וזה איחד אותנו. כל הכבוד לשחקנים שגילו בגרות בשליש האחרון של העונה, כי ליגה ב' הייתה קשה העונה וראוי לתת מחמאות לכל ארבע הקבוצות שרצו מולנו".

אתה נחשב לקבלן עליות, לאן כיוונת את הקבוצה שבסופו של דבר הביא להצלחה?

"השילוב הנכון של הקבוצה, שחקנים כמו תומר בן חיים, עידן חג'ג', עומרי כהן ומאור זוהר לצד שחקנים צעירים. זה יצר תלכיד שהיה נכון לרוץ איתו, גם החיבור בחדר ההלבשה בקטע החברתי עשה את שלו. ויתרנו על רן בן שמעון ומישל רוס, שהם שחקנים מצוינים אבל לא התחברו לקבוצה, והבאנו את עידן חג'ג' והישאם אזברגה, והשינוי צלח כי הם עזרו לנו להגשים את המטרה. מבחינתי כל השחקנים ראויים לציון, כל אחד בתפקידו, אבל יש את הפקטורים של הקבוצה שהיו בחירה נכונה ועזרו להשיג את המטרה".

חווית מקרה אלימות וכמעט עזבת את הקבוצה, ונשארת למען המטרה שהושגה בסופו של דבר, מה יש לך לומר על קהל האוהדים של עירוני?

"עברתי משהו שאסור שיקרה במגרש כדורגל, אותו אוהד התנצל והיום אנחנו ביחסים טובים. אני חושב שהקהל הוא קהל מצוין, ומהרגע ששמנו את הדברים בצד כולם התאגדו למען המטרה. זה קהל ששווה ליגת על, והוא הוכיח את עצמו כל הזמן, גם במשברים הם קמו ומחאו כפיים, וגם אחרי הכאוס במקרה שקרה איתי התגבשנו לטובת המטרה וזה הניצחון שלנו. ברגע שהחלטתי שאני נשאר ידעתי שאנחנו רק נתחזק, ואני שמח שזה מה שקרה".

שי מאור " כולנו התגבשנו למען המטרה, וזה הניצחון שלנו" (צילום:מוטי קדוש)

 

הליגה הייתה צמודה מאוד העונה, אתה צופה עלייה לקבוצה נוספת מהפלייאוף?

"אני חושב שכל ארבע קבוצות היו מצוינות, ואני לא אפול מהכיסא אם אחת הקבוצות תעלה ליגה. גם קריית מלאכי ודימונה היו קבוצות מצוינות, ואני חושב שמי שתעלה שדרות או ירוחם תרוץ עד הסוף, ואני בהחלט מאמין שעוד קבוצה תעלה ליגה כי כולן היו מצוינות" .

אתה מחכה כבר לדרבי האשדודי?

"שמעתי הרבה על הדרבי, מרגש מאוד להיות חלק מהדרבי ואני מחכה לזה. אני מקווה שעירוני אשדוד, ההנהלה והיושבים בראשה יבינו שליגה א' זו ליגה שצריך להיערך אליה בהתאם".

אפשר כבר להתחיל לדבר על העונה הבאה?

"אני חתום לעונה נוספת, ואני מקווה שיעמידו תקציב ראוי. תומר בן חיים, עידן חג'ג' ועומרי כהן חתומים גם לעונה הבאה, וכרגע אנחנו עוד שמחים כי רק עלינו, אני מאמין שבזמן הקרוב נשב עם ההנהלה, נבין מה התקציב ונקבע יעדים".

כמה מילים לסיום...

"אני רוצה להגיד תודה ענקית לקהל האוהדים, לשחקנים המדהימים שהעלייה הזאת היא כל כולה שלהם. לצוות שבלעדיהם לא הייתי יכול להגשים את המטרה הזאת, מכאן פנינו הלאה לעונה הבאה בליגה א".

שי מאור מעלה את עירוני אשדוד ליגה, ומתכונן לעונה הבאה (מוטי קדוש)

הוסף תגובה
תגובות
  1. כבר סגרנו עם חיים שאבו (חחחחחחחחחחח 22-04-2019, 16:18)
    סגרנו מאמן לעונה הבא תישאר בליגה ב
  2. האימפריה הצהובה (בסקי 22-04-2019, 17:01)
    שיי מאור השגתה תמטרה אוהבים אותך יאלה לייבוש את ליגה א
  3. שי זה מעשה לא יפה שאתה מציין כל הזמן רק 3 שחקנים (שחקן 22-04-2019, 18:03)
    זה לירוק בבאר ששתית מימנה אנה אל תחזור על טעויות מהעברכי עושה רושם שלא למדת לקח מהעבר
  4. שי מאור (גיא 22-04-2019, 18:30)
    שי סיכם באדומים למיקרה שלא יתנו לו תקציב ראוי והוא יעזוב הוא היה במישחק של האדומים מול שעריים
  5. האדומים המתחזים (צהוב 22-04-2019, 18:49)
    תמשיכו להתחזות ,עירוני חזקה מתמיד ונגמר לכם הימים ששחקנים עברו אליכם כי כולם הבינו שאתם נוכלים
  6. מגיב ל 5 (גיא 22-04-2019, 21:03)
    מה הקשר לשחקנים למה שאני רשמתי שי מאור לא ישאר בעירוני נקודה
  7. ל 4 היקר ( אוהד אדומים) (רק עירוני 22-04-2019, 21:08)
    הסיכוי ששי מאור יאמן את האדומים שווה ערך לזה שתעלו ללאומית מהפיילאוף.. דרך אגב, שי הולך להרבה משחקים בליגה א, כיאה למאמן מקצוען, בין היתר למשחקים של האדומים.. תשמור כוחות ואנרגיות, באים לשבור אתכם בדרבי !!!
  8. עירוני זה מותג, הלוואי והיינו מתנהלים כמוהם (אוהד אדומים 22-04-2019, 22:58)
    יש להנהלה שלנו עוד הרבה ללמוד ממה שקורה בצד הצהוב של העיר
  9. אדומים אתם שלוכים (צהוב 23-04-2019, 07:07)
    רק עירוני אשדוד אתם אפסים
  10. שי מאור (אושרי 23-04-2019, 07:08)
    חתם שכול הכסף שלכם ילך לתרופות חחחחח אדומים זבל
  11. קיבלת מכות (תגיד את האמת 23-04-2019, 09:21)
    היית מאושפז בגלל החוליגנים של סרדיני אשדוד כדאי לך לברוח משם כל אוהד ששם אלף שח מניה חושב שהוא מנכל העולם ומרשה לעצמו להרביץ לך
  12. פרסום ראשון (ארמונד 23-04-2019, 23:24)
    יש ספונסר רציני לעירוני והוא ישים המון כסף בקרוב זה יתפרסם
  13. איפה ברחתה שרצינו אותך (ברחתה במצב אמת 24-04-2019, 00:27)
    ברחתה שרצינו אותך הלכתה לתקשורת לבכות נתנו לי מכות לא נשכח ולא נסלח לך לעולם כבר סגרנו עם מאמן לא נותנים לך תקציב תעוף לנו מהפנים מאמן ליגה ב חלש מאוד עם הסגל שנתנו לך הינו צריכים לעלות הפרש 10 נקודות לפחות סיימתה אצלנו לך תעבוד ותמשיך בליגה ב בדימונה שאתה בקשר איתם כול הזמן אנחנו יודעים הכול