אחד על אחד עם אמיר כהן

אמיר כהן סגן יו"ר אירגון המאמנים והעונה גם עוזר מאמן בהפועל אשקלון מהליגה הלאומית, מדבר בראיון מיווחד לקראת העונה שבפתח על המעבר מכסיייפה שבליגה ב, לאשקלון מהלאומית, על העבודה בליגה השנייה מול העבודה בליגות הנמוכות, על העבודה עם מוטי איווניר, וכמובן על העבודה העמוסה הצפויה בארגון המאמנים. שווה לקרוא!

  • על ידי: אוהד רון
  • 16-08-2019
  • 12:51

אמיר, מה התוכניות שלך לעונה הקרובה?

״לאן מכוונת השאלה? לאיגוד המאמנים או לקריירה שלי כמאמן?״

 

נתחיל איתך...

״אני התחלתי את העונה כמאמנה של עירוני כסייפה, בניתי שם משהו מאוד נחמד שאני מאחל שיניב פירות למועדון המקסים הזה במהלך העונה. תוך כדי תנועה מוטי איווניר מונה למאמנה של הפועל אשקלון ואני כיום לצידו של מוטי איווניר כעוזר מאמן בהפועל אשקלון״.

 

איך אתה יכול להגדיר את ההבדל ברמת השחקן בין הליגה הלאומית לליגות הנמוכות?

״כל שחקן יש לו חלום, לכל שחקן יש יכולות ואין ספק שצריך גם מזל. ההבדל הוא בעיקר בקצב המשחק של השחקן, אבל היה אפשר להבחין שהמגמה משתנה והרבה שחקנים מליגות נמוכות מוצאים את מקומם בליגות המקצועניות״.

 

ואיך אתה יכול להגדיר ברמת האימון?

״תשמע, מאמן צריך להגיע הכי מוכן לכל אימון ולהיות הכי מקצוען שיש ולא לעגל פינות, ההבדל הוא בעיקר במתקנים, בצוות הרחב וכמובן איכות השחקנים. כל אלו משנים את פני הדברים ומעניקים הנאה מירבית בליגות המקצועניות כמאמן. אך מנגד אימנתי את מ.ס קרית גת בליגה ב' ואת קרית מלאכי בליגה א' וגם שם דרשתי מקצוענות ללא פשרות. כמובן גם שאימנתי את קרית גת בליגה הלאומית. מבחינתי ברמה האישית הייתה גישה מקצוענית לענף והתייחסות בשיא הרצינות. אז לא משנה היכן אני מאמן, אני נותן את כל כולי ומביא את שיא המקצוענות. בשבילי, נאה דורש נאה מקיים״.

 

איך העבודה לצידו של מוטי איוניר?

״אני עובד עם מוטי כבר מספר שנים... אם בהפועל באר שבע, טוברוק והפועל תל אביב. כל פעם זו חוויה מחדש! מוטי מקצוען ברמות הגבוהות, מאמן שלא נותן לאף אחד להסיט אותו מהדרך ופועל ביושרה מקצועית. יש לי ולעוד הרבה מאמנים הרבה מה ללמוד ממנו״.

 

בוא נעבור לאיגוד המאמנים, ראיתי שפרסמתם לו"ז פעילות לעונה הקרובה - עונה עמוסה בתוכן ולשם שינוי ראיתי יום המשפחה...

״איגוד המאמנים ממשיך לספק את הסחורה למאמנים, ממשיכים לתת ידע כל הזמן למאמן. אני אישית מאמין שתמיד צריך ללמוד כל הזמן לשמור על חדשנות בענף״.

 

ויום המשפחה?

״כמו בכל ארגון, יש הצורך גם להוקיר את הנפשות הפועלות מאחורי הקלעים ואלו משפחתו של המאמן, בת זוגתו וילדיו. לא פשוט לקבל בעל שלא נמצא בשבתות, לא פשוט לקבל בעל שכל ערב בחוץ באימונים ולכן זה מן המעט שאפשר לעשות ולהעניק להם יום כיף בפארק מים עם שלל פעילויות״.

 

לאן פניך מועדות בהמשך?

״באיגוד המאמנים אני מאוד נהנה לצידו של ניסים בכר, בהפועל אשקלון אני נהנה לצידו של מוטי איוניר, אז תן לי להמשיך ליהנות״.

גיא נחשון, אמיר כהן ומוטי איווניר. הצוות של אשקלון לעונה הקרובה.

הוסף תגובה
תגובות
  1. אמיר כהן עד היום מאמן עירוני כסיפה בליגה ב (גדיר 16-08-2019, 13:38)
    עוזר מאמן באשקלון במקביל מאמן קבוצת עירוני כסיפה
  2. אמיר (אחלה 17-08-2019, 00:16)
    ממש כוכב 2 קבוצות בימי שישי הוא יאמן…. תותח.
  3. הוא לא מאמן בכסיפה (דור יצחק 17-08-2019, 21:35)
    יש שם את העוזר מאמן שמאמן אותם הוא מנהל מקצועי וחוץ מזה ליגה לאומית זה שני או חמישי וליגה ב ביום שיש
  4. מספר 3 (מחמד 18-08-2019, 10:53)
    מגיע לאימונים תראה מי המאמן . אחר כך תדבר