כוכב נולד

בעונה שבה קבוצותיהם, מכבי שעריים והפועל אזור, מובילות את הליגה בביטחה ובפער עצום, ישנם מספר שחקנים צעירים שזוהי רק תחילת דרכם בבוגרים. הם מהווים חלק חשוב במערכי הקבוצה, עושים עבודה טובה ושקטה, וכאשר מסביבם יש סוללת כוכבים, אנו כמעט ולא שומעים עליהם.

  • על ידי: נאור ברקול
  • 21-03-2012
  • 20:25

במכונה המשומנת של המאמן מנחם איריס, שצועדת בביטחה לליגה א', מסתתרים שני כישרונות שעוד נשמע עליהם הרבה בעתיד. בקישור שבו משחקים מוסא בן חיים הבלתי נגמר וברק ורד בעל העבר המפואר במכבי ת"א ובליגה הלאומית, אפשר למצוא את עידו ישראלי. השם האלמוני מבחינתנו, אך לא מבחינתם של אוהדי מכבי שעריים.

 

מנחם איריס. נהנה מהכישרונות הצעירים שיש לו בסגל.

 

ישראלי הוא רק בן 22 וכבר הספיק לשחק 24 משחקים, ואף להבקיע שער אחד העונה. הקשר הצעיר הוא שחקן קשוח מאוד ומנקה כל ניסיון של היריב לעבור דרך האמצע החזק של שעריים. בנוסף, הוא ניחן גם במהירות יוצאת דופן ולא אופיינית לשחקני קישור אחורי. בזכות אותה מהירות, לעיתים מאמנו הותיק מסיט אותו לעמדת המגן הימני, ממנה הוא תוקף ללא הרף ותומך במשחק ההתקפה של הקבוצה.

 

שחקן כישרוני נוסף בשעריים, שלדעת רבים הוא הפוטנציאל הגדול ביותר בליגה ב', להתקדם ולשחק בליגות הגבוהות, הוא שהב פאשאי. בשנה שעברה שאבי היה שחקן מרכזי בקבוצה, אך בעונת המשחקים הנוכחית נעלם מעט השחקן, וזאת למרות ששיחק ופתח בכ-20 משחקים העונה וגם כבש כ-4 שערי ליגה. פאשאי ניחן בטכניקה אדירה, בעיטה מצוינת וראיית משחק מעולה, אך רק אם יהיה יותר יציב וימנע מפציעות טורדניות הוא יוכל להגיע רחוק יותר בהמשך הקריירה.

 

שהב פאשאי. יש לו טכניקה אדירה ובעיטה מצוינת.

 

במקביל, במחוז המקביל של ליגה ב' דרום, נמצאת קבוצה שנותנת עונה לא פחות טובה, בלשון המעטה, מזו של מכבי שעריים - הפועל אזור שמה. מבין כל השמות המפוצצים שמככבים באזור, בולטים שני שמות שחייבים התייחסות.

 

השחקן הראשון הוא הבלם/קשר קובי כהן, שחקן גבוה (1.90), בן 20, שבנוי לתלפיות ומשחק חזק ללא פשרות. אם תשאלו שחקנים באזור, הם יגידו לכם שקובי כהן הוא "עוף מוזר". ילד טוב, שקט ונחבא אל הכלים. אך כשהוא עולה אל כר הדשא - הכל משתנה ונחשף לפנינו "גרזן" אמיתי, שמשחק חזק בשילוב של טכניקה טובה ומשחק ראש משובח. כל היכולות האלו סייעו לכהן לפלס לעצמו דרך אל ההרכב של שי מאור. כהן פתח ב-21 משחקים העונה, נתון מדהים כשלעצמו, לאור העובדה שמסביבו נמצאת סוללת כוכבים שנבחרו בקפידה על ידי המאמן.

 

שי מאור. מוצא מקום לשלב את הצעירים גם בתוך סוללת הכוכבים (צילום: לירן דורף).

 

מההגנה נעבור להתקפה, ולשם הבא באזור, שאת שמו רובנו לא מכירים, אך שוערי הליגה כבר למדו ושיננו לעצמם היטב - גמליאל פרץ. אל תתנו לשם להטעות, לא מדובר "בתלמיד ישיבה", אלא בחלוץ מהיר בעל שליטה מצוינת בכדור, בעיטה טובה בשתי הרגליים ותנועה נכונה לעומק, שכבש כבר 5 שערים בליגה, ב-20 משחקים ששיחק, בהם פתח ב-13. כל זאת, כשלפניו ברוטציה משחקים שני סקוררים אמיתיים כמו אלירן מגול (14 שערים) ודודו ביטון (21 שערים). ולמרות זאת, השתלב גמליאל הצעיר היטב בפאזל והדרך פתוחה לפניו בעתיד.

 

גמליאל פרץ. כבש העונה כבר חמישה שערים (צילום: ארז נעמן).

 

לסיכום, בין שלל הכוכבים שמשחקים בשתי הקבוצות הנהדרות הללו, הצעירים שקולם לא נשמע נותנים את הטון בכל שבוע ומתחברים לותיקים. בכל שבוע הם מספקים את הסחורה ומביאים המון נחת למאמן.
בעתיד, כשתשמעו שוב על השחקנים האלה, אל תשכחו היכן שמעתם עליהם לראשונה: באתר "גולר 1".

 

**הכותב אינו אוהד של אחת הקבוצות ומאחל ברכה והצלחה לקבוצות במשחקיי המבחן!

הוסף תגובה
תגובות