נשברתי! לא יכול יותר!

ליאור בן שושן, המאמן הצעיר והמוכשר של בני יהוד לשעבר, מספר על התקרית הלא נעימה שהיתה לו עם היו"ר, שכמעט קיבל מכות ממנו ועל התנאים הקשים ביהוד שלא פלא שהם במקום האחרון בליגה ב'. ולאן מועדות פניו...כדאי לקרוא ולראות על החיים הקשים של מאמן בליגה ב'.

  • על ידי: מערכת גולר1
  • 07-03-2013
  • 10:14

ליאור, למה החלטת לעזוב דווקא עכשיו לפני המשחק הקריטי נגד מ.ס באר שבע?

"קודם כל, יש את העניין של הפרת החוזה, מאז שהגעתי לפה, לא קיבלתי עדיין ולו שקל אחד, למרות שיש סכום כסף שכבר הרבה זמן צריך לעבור אליי ויש איתו סחבת. יש גם את העניין של התקציב האפסי שלנו שלא תורם למצב יחד עם כל ההתנהלות הגרועה מסביב. אך הקש ששבר את גב הגמל, היה ביום שישי האחרון במשחק הבית נגד צפרירים חולון. לאחר שספגנו את השער הראשון, שער שניסיתי למנוע מבחוץ ע"י צעקה לכיוון אחד השחקנים שלא שמר על השחקן שהבקיע, החל פרדי אסולין שישב בספסל (החזרתי אותו רק השבוע לקראת המשחקים המכריעים), לצעוק מתוך תסכול לעבר השחקן שלא שמר. ביקשתי ממנו להפסיק ומשלא עשה זאת, ניגש אליו היו"ר תמיר בן שושן שידוע במזג החם שלו, בצעקות ובמצב של עוד רגע והוא מרים עליו יד. משהבחנתי באירוע ניגשתי מיד וניסיתי להרגיע את הרוחות אך נעניתי בדחיפה מצד תמיר וכששוב ניסיתי להפריד ולהרגיע, נעניתי בשתי מכות חזקות על היד ובנוסף גם איומים מצידו כלפיי והבנתי שעוד רגע הוא יכה אותי ושהוא על סף איבוד עשתונות. עזבתי את המקום וכמובן שגם פרדי אסולין נטש ובמחצית הצטרף אליו גם צ'רלי אטיאס שאף הוא הוחזר השבוע ופתח בהרכב ובעקבות האירוע עזב במחצית. בסוף המשחק הודעתי לשחקנים שסיימתי את דרכי בקבוצה ואיחלתי להם הצלחה בהמשך".

 

ליאור בן שושן, בבני יהוד יש תנאים של שכונה. ליגה ג' יש קבוצות יותר מסודרות ממנה.

 

איזה מועדון מצאת פה?

"התנאים פה מחפירים, אנחנו הקבוצה היחידה בליגה שהשחקנים לא מקבלים שכר בכלל ולא כמו בקבוצות אחרות שמקבלים לפחות 1000 ש"ח, לנו גם את זה אין. אבל עזוב, אני גם ככה לא בעד שכר לשחקנים בליגות האלה. מה שכן, אני בעד תנאים כמו: נעליים,בדיקות רפואיות, ביטוח, טיפולים לשחקנים פצועים, מעסה, ציוד, ביגוד וכו'...ולנו גם את זה אין. בנוסף,יש פה מאבקי שליטה ופוליטיקה פנימית שגורמת נזקים גדולים לכדורגל בעיר הזאת ולקבוצה בפרט, כך שהקבוצה מרגישה פה כאורחת בלתי רצויה,שאין לה שום סמכות על המגרש ועל כל מה שמסביב ותקציב שלא מתאים אפילו לקבוצה בליגה למקומות עבודה".

  

מה החלק שלך באי ההצלחה?

"כשהגעתי לפה בהתחלה, מצאתי קבוצה מפוררת שבקושי מגיעה לאימונים, שמגיעה לאחר תבוסות קשות במצב מנטאלי גרוע, עם כושר גופני לקוי, עם הרבה שחקנים פצועים וחמור מזה, הרבה שחקנים שעלו עם הקבוצה לליגה ב' ונטשו אותה בתקופה הקשה הזאת. כמי שמכיר את הליגה הזאת היטב, ראיתי שהיכולת ורמת השחקנים נמוכה מאוד ואינה מתאימה לליגה ב'. ניסיתי והצלחתי ללא תקציב,להביא כמה שחקנים שהסכימו להגיע בשבילי ללא שכר,כדוגמת: פרדי אסולין, שי דבוש, קובי דבש ועוד מספר שחקנים מנוסים שחשבתי שיוכלו לעזור כדוגמת: בועז אנקרי וצ'רלי אטיאס ולבסוף גם הצלחתי, להעביר לקבוצה במבצע של הרגע האחרון, בהעברה בינלאומית וכל הכרוך בכך, היישר מאנגליה, את השחקן היהודי, ניק פלוטנק ששיחק בעבר בווסט ברומיץ' מהפרמייר ליג. גיליתי בקבוצה מנטאליות של ליגה ג', חוסר רצינות וחמור מכך חוסר אכפתיות ומחויבות.

 

בועז אנקרי, מהבודדים שהציג יכולת גבוהה העונה. (צילום: פזי שינדלר)

 

הדבר הראשון שעשיתי, היה להחדיר להם מוטיבציה ואמונה שאפשר להישאר בליגה,במקביל הכנסתי הרבה סדר ומשמעת ופעלתי לגיבוש הקבוצה. האימונים היו מגוונים וברמה גבוהה מאוד, עבדנו גם על הכושר הגופני הלקוי וההכנות למשחקים היו ברמות הכי גבוהות שרק אפשר, במשך השבוע,התכוננו בהתאם למגרש שבו נשחק, בהתאם ליריבה ולצורת המשחק שתתאים לנו בכל משחק נתון, התדריך לפני כל משחק היה יסודי ופרטני מאוד כלפי כל שחקן שלנו,כלפי שחקני היריבה וכלפי העמידה על המגרש שלנו,רק היה "חסר" שכל שחקן שלנו יסתובב עם תמונת פספורט של השחקן שאותו הוא אמור לשמור ופתק ממני בכיס כדי שיזכור מה הוא צריך לעשות.

לצערי וכמו שרבים מהמקורבים לקבוצה טענו,רוב השחקנים לא יישמו אפילו 10% ממה שעבדנו עליו וממה שדרשתי מהם.

 

אני לא מאמן מושלם ויש לי עוד הרבה מה ללמוד, יחד עם זאת, אני שלם עם עצמי ויודע שהשקעתי את כל כולי בקבוצה, אפילו על חשבון החיים האישיים שלי ועשיתי הכל כדי שהקבוצה הזאת תצליח ותינצל מירידה אבל כנראה שבעיקר לי היה אכפת ולרוב השחקנים והמקורבים לקבוצה, זה לא ממש מפריע, ליגה ב' או ליגה ג', כמו שנאמר לי כמה פעמים ע"י גורמים במועדון". 

 

ליאור בן שושן, מאמן מוכשר שיאמן בליגות גבוהות. (צילום: יח"צ)

 

ועכשיו,מה התוכניות שלך לעתיד? ליאור בן שושן לאן?

"התארסתי לא מזמן ועכשיו יהיה לי קצת יותר זמן להקדיש לארוסתי וגם לתכנן ולארגן את החתונה.

בעניין הכדורגל, למעשה כבר במהלך העונה קיבלתי הצעות מקבוצות בליגה ב' ובליגה ג', דחיתי אותן על הסף והחלטתי להישאר נאמן לבני יהוד ולנסות לעמוד באתגר הקשה של להישאר בליגה במצב הנוכחי. כבר עכשיו כשנודע לאנשים, שעזבתי את בני יהוד, קיבלתי הרבה פרגון ומספר הצעות מעניינות מקבוצות אחרות גם לעונה הזאת ובעיקר לעונה הבאה. הבטחתי לחשוב על זה, אך אני מעדיף לנוח ולהירגע קצת כרגע מהעונה הקשה הזאת ולהקדיש זמן לחיי הפרטיים ואולי הגיע הזמן, שבעזרת ה' אני אפסיק להגיע לקבוצות ללא תקציב ותנאים ואתנתק מהרגש שגורם לי להגיע לשם ולנסות ליצור יש מאין, ולגרום לציפיות גדולות מעצמי ומהמקום אליו הגעתי ואצטרף לקבוצה רצינית, עם תקציב, תנאים ומטרות רציניות ואוכל ליישם את הכישרון והמקצוענות שלי בהתאם".

 

איך תסכם את התקופה בבני יהוד?

"באתי מתוך רגש והזדהות עם הקבוצה שהיתה במצב קשה וניסיתי לעשות משהו כמעט בלתי אפשרי שהאמנתי בו עד הרגע האחרון, וזה להשאיר את הקבוצה בליגה. אולי עכשיו דווקא לאחר הזעזוע של עזיבתי, אנשים שם יבינו את המשמעות של המצב שלהם והקבוצה תעשה את הבלתי יאמן ותישאר בליגה. אני רוצה להודות לכל השחקנים וההנהלה, על התקופה המשותפת שלנו ולאחל להם בהצלחה, אני מחזיק להם אצבעות שיישארו בליגה ואוהב את כולם, לא הכל זה כדורגל בחיים, חברות זה מעבר לכדורגל". 

 

את תגובתו של  היו"ר תמיר בן שושן לא היה ניתן להשיג.

הוסף תגובה
תגובות
  1. רשמתם יחצ על תמונה מאתר אחר? (. 04-08-2017, 20:46)