שתו מהבאר

מכבי באר יעקב ידעה שניצחון יבטיח לה את הכרטיס לליגה א', מחזור אחד לסיום. נתיבות שלטה בתחילה, אך המארחים הפגינו בסופו של דבר עליונות וניצחו 1:3. אלירן מגול כבש צמד והעלה את מאזנו ל-20 שערים העונה, ארז ירימי השלים.

  • על ידי: אדי חליאבין
  • 20-04-2013
  • 10:43

דקות אחדות לפני שריקת הפתיחה שלט הבלאגן הגדול במגרש בבאר יעקב. מאות צופים הגיעו למגרש הקטן על מנת לחזות בעליית ליגת אחרי כמעט שני עשורים. הזמנות חולקו, כרטיסים התעופפו ואפילו הממטרות הופעלו על מנת להרטיב את כר הדשא. לבסוף, כ-700 צופים חזו במשחק.

 

 (צילום: אדי חליאבין)

 

 כ-300 אוהדים חזו במשחק העונה (צילום: אדי חליאבין)

 

 הקבוצות עולות על כר הדשא (צילום: אדי חליאבין)

 

שבע דקות מהפתיחה, השוער האורח גנאדי וולקוב נפצע במהלך יציאה אל הכדור ולאחר טיפול, המשיך לשחק. שתי דקות חלפו ונתיבות כמעט כבשה, כאשר גלעד גרנדש בעט כדור חופשי ליד הקורה.

בדקה ה-17 שי גבאי המקומי סיכן לראשונה את שער האורחים, אך הנגיחה שלו הלכה מעל המשקוף. נתיבות לא וויתרה ובדקה ה-25 דוד פלס, מלך שערי הקבוצה, בעט כדור שטוח מ-16 מטרים לידי השוער אהרון אוהב. שש דקות מאוחר יותר יבגני רפפורט בעט כדור מסוכן מ-22 מטרים, השוער המקומי קלט.

בדקה ה-37 הצליחה באר יעקב לכבוש את הראשון: הכדור הוגבה מהאגף, וולקוב הדף את הכדור רע למרכז הרחבה ואלירן מגול שלח את הכדור לרשת, 0:1 לבאר יעקב.

 

 אלירן מגול כובש את שערו הראשון במשחק (צילום: אדי חליאבין)

 

 וחוגג עם חבריו את השער (צילום: אדי חליאבין)

 

המחצית השנייה נפתחה עם מצב מסוכן של נתיבות, כאשר אורן פחימה נגח מעל השער בדקה ה-49. שש דקות לאחר מכן, החגיגה של באר יעקב נמשכה: הכדור הוגבה לרחבה, הגנת נתיבות לא הצליחה להרחיק ומתוך הערבוביה, אלירן מגול דחק מקרוב פנימה והשלים צמד, 0:2 לבאר יעקב ושער 20 העונה לחלוץ המקומי.

 

 

 החגיגות לאחר הצמד של אלירן מגול (צילום: אדי חליאבין)

 

התסכול מהשער השני הביא את עידו בוכובזה לבצע עבירה גסה, שזיכתה אותו בצהוב שני ואדום בדקה ה-63.

 

בוכובזה יורד מכר הדשא לאחר שהונף לעברו הכרטיס האדום (צילום: אדי חליאבין)

 

בדקה ה-80 ניתן האות לחגיגות העלייה: הכדור שוב הוגבה לרחבה וארז ירימי המשיך בנגיעה לרשת, 0:3.

חמש דקות לסיום הצליחה נתיבות להבקיע את השער המצמק, שבוודאי לא ניחם אותה, כאשר איציק פרץ דחק מקרוב פנימה, 1:3.

 
עם שריקת הסיום החלו החגיגות בקרב שחקני ואוהדי באר יעקב. השחקנים חגגו במרכז המגרש עם שמפניות, שרו "ליגה א'" ולא שכחו להודות ליושב במרומים. בהמשך נכנסו האוהדים לכר הדשא וחגגו עם השחקנים, חגיגות שנמשכו בחדר ההלבשה המקומי.

  

 (צילום: אדי חליאבין)

 

 (צילום: אדי חליאבין)

 

 החגיגות של באר יעקב בסיום המשחק (צילום: אדי חליאבין)

 

המאמן אבי דבח היה מאושר בסיום ובעודו רטוב משמפניה שנשפכה עליו אמר: ''אני הכי מאושר בעולם מהעלייה הזאת, זאת המטרה שהצבנו בפנינו העונה. שמח שעשינו את זה בסטייל. זאת קבוצה שמגיע לה להיות בליגה א', היא נבנתה בשביל להיות שם. הייתה לי שנה קשה, היו בה רגעים לא פשוטים, במיוחד אחרי ההפסד לגבעת זאב שהוריד אותנו למקום החמישי. הייתה תחושה שזה לא הולך, אבל האמנתי בשחקנים''. על השינוי שהביא את העלייה: ''החומר האנושי של השחקנים, המשפחתיות, האמונה של כולם, הם שעשו את זה''. על המגרש: ''כמובן שצריך מגרש טוב יותר, יש תכניות למגרש חדש, אבל כרגע אני מעדיף להתרכז בעליית הליגה''.

 

 אבי דבח : "אני הכי מאושר בעולם" (צילום: אדי חליאבין)


מלך שערי הקבוצה, אלירן מגול, אמר על הצמד במשחק העלייה: ''שנה שעברה עליתי עם אזור, השנה עם באר יעקב. זאת שמחה שאין כדוגמתה להבקיע צמד במשחק כזה חשוב''. על המשך הקריירה: ''מוקדם מדי לדבר על זה, אבל אין בכלל ספק שמצאתי בית חם. אבל קודם נחגוג ונהנה''.

 

אלירן מגול, צמד במשחק העלייה והעליה שניה ברציפות (צילום: אדי חליאבין)

הוסף תגובה
תגובות