משחקי הפלייאוף!!!

ניר טואף, שחקן וותיק לשעבר בליגות הנמוכות, מברך על שיטת הפלייאוף. אבל יחד עם זאת מבקר אותה וחושב שצריך לשפר אותה במעט. מה היה קורה אם לא היה פלייאוף? ולמה חשוב לשנות טיפה את השיטה שמביאה כל כך טוב לליגות הנמוכות...שווה לראות..

  • על ידי: ניר טואף
  • 29-04-2013
  • 10:25

 ברכות לעפולה,ברכות לבאר יעקב, ברכות למחנה יהודה, ברכות לבית שאן, ברכות לביתר נהריה, וגם אני שולח מכאן ברכות להפועל קטמון למרות שהיו דברים מעולם...נגמרה העונה כבר?! לא ולא! הפלייאוף עומד ומחכה מעבר לפינה ומצפים לנו עוד שבועיים של קרבות צמרת שבסיומם יהיו עוד עולות חדשות עוד יורדות ואולי בעצם רק הישרדות מפרכת, או הגעה אל הבאר בלי לשתות. אבל מה שבטוח יש בפנינו הרבה הרבה עניין!!!!
 

ברכות לבאר יעקב ולכל שאר הקבוצות שעלו ליגה. אבל מה עם משחקי הפלייאוף? (צילום: אדי חליאבין)

 

תארו לכם מצב שלא היתה נהוגת שיטת הפלייאוף בליגות הנמוכות? איזו עונה היתה עוברת עלינו?! נוהג האשמור לי ואשמור לך המשחקים שהתוצאות שלהם היו ידועות מראש היו מתחילים כבר לפני שלושה חודשים ששתי שליש מכל ליגה היו מאבדים בה עיניין לא עולים, לא יורדים, יאלה בואו נבנה קבוצה לעונה הבאה...מספיק להיזכר איך נראו בעונה שעברה ליגות ב' על שלל מחוזותיה שקבוצות רצו נגד עצמם והיו צריכות להעביר חודשים שלמים של משחקים בלי עיניין, במקרה הטוב היתה עוד קבוצה שדיגדגה אותם.
שיטת הפלייאוף חיונית ומועילה לליגות הנמוכות ולתחרותיות שבה בצורה בלתי רגילה, אבל! ופה בא אבל גדול, מבחינתי, אני לוקח את הצד הדרומי כדוגמא אבל אותו העיקרון כמובן פועל בדיוק בחלק הצפוני של הליגות הנמוכות. אני לוקח את עירוני נתיבות כדוגמא כרגע רק בשביל ההמחשה, נתיבות משחקת מול שיכון המזרח בואו נצא מנקודת הנחה שהיא מנצחת באותה מידה גם שיכון המזרח יכולה לנצח ולהמשיך למשחק מול צפרירים חולון או פסגת זאב מי שתנצח במשחק זה תשחק מול נציגת דרום א' בגמר הפליאוף שהוא בעצם חצי הגמר, ומי שתנצח במשחק זה צריכה לשחק מול מקום 14 בליגה א' דרום וכל זה בשבועיים!!! אני מותש רק מלכתוב את כל הדרך הזו...בזמן הזה תחכה אותה נציגת ליגה א' דרום שכרגע לא ברור מי היא תהיה, תתאמן ותתכונן כמו שצריך בצורה אופטימלית כמו שאומרים למשחק העליה/הישרדות, זה נראה לכם הגיוני? לי בטוח שלא, ומה שעוד יותר זועק משיטה זו זה חוסר השיוויוניות המשווע קבוצה אחת באה טריה ורעננה אמנם מוכה מנטאלית אבל פיזית היא מוכנה והקבוצה השניה מגיעה למשחק עם הלשון בחוץ לאחר שלושה משחקים שהרביעי והחשוב ביותר הוא הרביעי ב 14 יום!! לא נורמאלי לטעמי, נכון שהיו דברים מעולם וקבוצות כבר עלו במבחנים אבל זה הופך את המשימה לקשה באלפי מונים.
 

 

שלומי שלומה, מאמנה של חולון, יכין את קבוצתו למשחקי הפלייאוף המתישים. (צילום: אדי חליאבין) 

 

אני קורא מפה לקברניטי הליגות הנמוכות בהתאחדות לכדורגל החילו את שיטת הפליאוף התחתון גם בליגה א', במידה והפלייאוף התחתון יהיה נהוג גם בליגה א' יקרו שני דברים חשובים שיתרמו רבות לספורטיביות ולעיניין בליגות האלו, דבר ראשון הטירוף והעיניין יהיו נחלת 90% מקבוצות הליגה אם לא יותר, נניח ושיטה זו היתה נהוגה כבר השנה אז בפלייאוף העליון אזור ועמישב נאבקות על המקום האחרון בפלייאוף העליון...ובמאבק נגד הפלייאוף התחתון שעריים שבמקום ה11 ולה 37 נקודות רחוקה רק 2 נקודות מכפר שלם שבמקום ה7 עם 39 נקודות שנשאר מחזור אחד לסיום!!! כל הליגה בקלחת רבותיי יותר ספורטיבי מזה אין, והדבר השני יתוקן פה העוול הלא שיוויוני שקבוצה אחת מגיע טריה ורעננה והשניה מגיעה''שחוטה'' למשחק הגורלי והמכריע.
 

שלומי עמר, מאמנה של גבעת זאב. גם הם יתמודדו בפלייאוף. (צילום: אדי חליאבין)

 

ההצעה שלי היא כזו: מקום 16 בליגה א'' יורד אוטומטית/ הקבוצות שיסיימו ממקום 15 ל11 ישחקו בפלייאוף, המנצחות? ניצלו ויכולות ללכת לים, המפסידות ישחקו במעין גמר, המנצחת הולכת להיפגש עם נציגת ליגה ב', והמפסידה תרד ישירות לליגה ב', וכאן כמו שאמרתי מרוויחים שני ציפורים במכה אחת, מכניסים לליגה עיניין עד שריקת הסיום לכל הליגה! וכך נצמצם או בעצם נעלים את ''נתינת'' המשחקים, ובנוסף ניצור שיוויוניות במשחק הגמר האזורי בין נציגת ליגה א' לנציגת ליגה ב.
 

יאלה אני גמרתי ל''נהל''את כל העולם ואישתו, שיהיה לכל הקבוצות שמעורבות בפלייאוף המון הצלחה(וכוחות לנציגות ליגה ב') ברכות למנצחות שעולות או שורדות בעצם, תנחומים למאוכזבות שלא עלו או לאלו שיורדות סך הכל ספורט תמיד יש את שנה הבאה.
 

שיהיה בהצלחה לכולם!! 

הוסף תגובה
תגובות