פרומו למשחקי המבחן בליגה ב דרום

אחרי 30 מחזורים מרתקים הגיע בשישי האחרון לסיומה ליגה ב על כל מחוזותיה והיום יפתחו משחקי הפלייאוף המרתקים והמעניינים. כל התחזיות למשחקי הפלייאוף העליון לפנינו. מי ינצח? מי יעלה ליגה? הכל מתחיל היום...

  • על ידי: מערכת "גולר 1"
  • 30-04-2013
  • 09:06

 30 מחזורים מרתקים ומתישים הסתיימו ביום שישי האחרון אבל חצי מקבוצות הליגה עדיין מעורבות במשחקי הפלייאוף העליון והתחתון.

בכתבה הנוכחית נקור וננתח את משחקי הפלייאוף העליון בליגה ב דרום א ודרום ב. תחילה נסביר את מבנה הפלייאוף העליון מי נגד מי וננתח את סיכויי הקבוצות הפייבוריטיות להתמודד בסופו של דבר על כרטיס העלייה הבודד לליגה א.

 

רק שהספורט ינצח ושהרבה קהל יהנה מהמשחקים של היום...(צילום: אדי חליאבין) 

 

בתחילה יפגשו הקבוצות במקום 2-5 בכל מחוז במשחקי נוקאאוט שיערכו כבר היום. מקום שני יתמודד עם מקום חמישי ומקום שלישי נגד מקום רביעי כשכמובן בשלב זה לקבוצה במיקום הגבוהה ביותר יהיה גם יתרון הביתיות. גם במשחק הגמר המחוזי לקבוצה במיקום הגבוהה ביותר בסיום הליגה ינתן יתרון הביתיות. המנצחות במחוז דרום א ודרום ב יפגשו במגרש נייטרלי למשחק יחיד והמנצחת תיפגש למשחק נגד הקבוצה שתסיים במקום ה 14 בליגה א דרום והמנצחת בסיום משחק זה תשחק בעונה הבאה בליגה א מה שאומר שקבוצה בליגה ב הרוצה להעפיל לליגה א חייבת לנצח 4 משחקים לעומת משחק בודד לקבוצה מליגה א. לא הוגן במיוחד אבל זאת השיטה הנהוגה על ידי ההתאחדות לכדורגל.

 

אילן אטלי, חוזר לקווים בכפר קאסם במטרה להצעיד אותה לליגה א'. (צילום: לילך וייס)


נתחיל בליגה ב דרום א:


מ.ס כפר קאסם  (2) - אורטודוכסים יפו (5 ) (אצטדיון גרונדמן 20:00)

מ.ס כפר קאסם מגיעה למשחקי הפלייאוף אחרי האכזבה הגדולה מאי העפלתה לליגה א מהמקום הראשון למרות שהיתה הפייבוריטית הברורה לעלות ליגה אבל הפסידה את המקום הראשון למחנה יהודה . לפני משחקי הפלייאוף החליטה הנהלת כפר קאסם לפטר את מאמנה השלישי העונה מאמון עאמר ולהחזיר את אילן אטלי שפתח את העונה בתקווה שהוא זה שבסופו של דבר יביא את השינוי המיוחל אחרי סיום עונה מאכזב ויעלה את הקבוצה לליגה א במשחקי הפלייאוף. כפר קאסם סיימה את העונה בניצחון 1-0 על קריית אונו ומגיעה בסופו של דבר עם מורל די גבוהה ואמונה רבה שהיא תהיה בסופו של הפלייאוף בליגה א. כפר קאסם שהתקשתה העונה נגד יפו (ניצחה 1-0 ביפו , סיימה בתיקו 1-1 והפסידה 2-4 במשחק הגביע) יודעת שלפניה משחק מאוד קשה מכייוון שליפו אין מה להפסיד אבל היא עדיין הפייבורטית לנצח במשחק ותגיע בהרכבה החזק ביותר ללא פציעות ותקווה לעבור את המשחק בשלום לקראת השלב הבא.

שחקנים כמו נור סרסור, מוחמד אבו לאפי, דורון דריי עמרי כהן וגיא סרוסי ועוד שווים הרבה יותר מליגה ב וזה הצאנס שלהם לתקן ולהציל את העונה ובמיוחד לעיני הקהל הרב האמור להגיע לרמת השרון.
 

עדי לוי, מאמנה של יפו. לקח קבוצה מפורקת ובנה קבוצה מצויינת שיכולה לעלות ליגה. (צילום: לירן דורף)

 

יפו מנגד הבטיחה רק במחזור האחרון סופית את המקום החמישי ומגיע למשחק ללא לחץ מיוחד וחניכיו של עדי לוי יודעים שלהם אין מה להפסיד במשחק ולכן יבואו משוחררים וללא לחץ מצד הנהלה או גורמים אחרים לעשות הכל כדי לעלות ליגה . גם יפו יגיעו בהרכבם המלא ויקוו שהמעבר של המשחק מכפר קאסם למורשה (החלטה של הנהלת כפר קאסם) למעשה תבטל את הביתיות של כפר קאסם וגם המגרש במצויין במורשה יעזור לשחקניה לנהל משחק כדורגל ראוי לשמו וחלוצי הקבוצה נתנאל בן אריה ויוסי בורוכוב ינסו לעקוץ את הגנת כפר קאסם המצויינת.


תחזית גולר: ניצחון דחוק לכפר קאסם

 

 

ריאן טהא, אם הוא יעבור את הביקעה הוא יעלה ליגה. (צילום: לירן דורף)

  

בקעת הירדן (3)- מ.ס טירה (4) (מושב תומר 16:00) 

בקעת הירדן מגיע לפלייאוף העליון בכושר מצויין ואחרי סדרת ניצחונות בסיום העונה כשאחד מהם היה הניצחון היוקרתי על כפר קאסם. אמנם הקבוצה תחסר את אחד משחקני המפתח שלה והוא רן דמרי אבל כבר הוכיחה השנה שהיא לא בנוייה על שחקן בודד ולמרות מכת פציעות לאורך כל העונה וסגל לא רחב במיוחד חניכיו של רון מרכוס מסיימים את העונה במקום השלישי ועם הרבה אופטימיות לקראת הפלייאוף. יש לציין שגם גיא מזרחי היציב יחסר בגלל כרטיסים צהובים וחי שהינו פצוע.

מ.ס טירה ומאמנה ריאן טהא באים למשחקי הפלייאוף עם המון ביטחון ואמונה ביכולתם להפתיע את כולם ואולי גם להעפיל לליגה א. טירה הציגה העונה כדורגל טוב וחיובי לאורך כל העונה ויש ברשותה הרבה שחקנים טובים כשרוניים כמו דיאב חמדן ועומר עירקי לצד וותיקים ומנוסים כמו עבד טיטי ומשה גולנברג טירה נחשבת קבוצה חזקה פיזית ומנטלית ואין ספק שזה אחד היתרונות הגדולים שלה במשחקי הפלייאוף.


תחזית גולר: למרות העונה המצויינת והכדורגל החיובי של בקעת הירדן לדעתנו מ.ס טירה תנצח בסופו של דבר את המשחק ותעפיל למשחק הגמר המחוזי.

 

דודו פלס (מימין בלבן), חייב למשוך את חבריו אל עבר ליגה א'. (צילום: אדי חליאבין) 

 

ונעבור לליגה ב דרום ב
 

עירוני נתיבות (2) - שיכון המזרח (5) (נתיבות 16:30)

נתיבות היא המאוכזבת הגדולה של מחוז דרום ב . כדומה למ.ס כפר קאסם מהמחוז השני בנו השנה בנתיבות קבוצה לתפארת וכל תחזיות פתיחת העונה ניבאו עלייה קלה ובטוחה לקבוצה שרק ירדה מליגה א בעונה החולפת.

עם שחקנים טובים ומנוסים כמו דודו פלס אורן פחימה גנדי וולקוב איציק פרץ עידו בוכובזה ועוד היה נראה שנתיבות כבר בדרך הבטוחה לעלייה אבל סיום עונה מאכזב והפסד במשחק העונה נגד העולה באר יעקב טרפו את הקלפים ונתיבות מגיע לפלייאוף במורל ירוד וזה יהיה המבחן הראשון והכי קשה לקבוצה כבר במשחק הראשון נגד שיכון המזרח.

מנגד שיכון המזרח דיגדגו במשך כל העונה את צמרת הטבלה ואפילו את המקום הראשון אבל בסופו של דבר נכנעו לקבוצות קצת יותר טובות ויציבות ממנה. חניכיו של עופר בכר מגיעים גם הם לפלייאוף העליון בצורה חיובית וללא לחץ משמעותי לעלות ליגה בכל מחיר.

הרבה יהיה תלוי מחר בשחקנים מנוסים כמו ניר דדון אורן סממה ומלך שערי הקבוצה דודו ביטון וביום טוב היא מסוגלת לנצח את נתיבות.


ההימור של גולר: נתיבות מנצחת ועולה לשלב הבא.

 

שלומי שלמה, מאמנה של חולון. יוצא למשחק חוץ קשה מאד מול גבעת זאב. (צילום: אדי חליאבין) 

 

ביתר גבעת זאב (3) - צפרירים חולון (4) (גבעת זאב 16:30)

גבעת זאב היא ההפתעה הגדולה השנה של הליגה לאחר שרק בעונה שעברה עלתה מליגה ג ומהר מאוד השתלבה הצמרת הטבלה והיוותה את המרענן הרשמי והמפתיע של הליגה.

שחקנים כמו עזריאל פרידמן ויונתן כהן שהיו אלמונים עד השנה פשוט פרחו בליגה והובילו את הקבוצה לעונה מדהימה עם טעם של עוד

מנגד צפרירים חולון המיתולוגית היתה בשלב מסויים במקום הראשון אבל איבדה קצת מיכולתה בסיבוב השני והידרדרה עד למקום הרביעי. חניכיו של שלומי שלמה שווים הרבה יותר מהמקום הרביעי ויש להם את הפלייאוף כדי לתקן את המצב. אלירן שמש מלך שערי הקבוצה וחיים ירמיהו הוותיק הם שחקני המפתח של הקבוצה וחייבים להיות במיטבם כבר במשחק הראשון של הפלייאוף. חולון תחסר את ציון רחמים, אולי השחקן הטוב בשורותיה, בגלל הרחקה של שני משחקים שקיבל אתמול בועדת משמעת של ההתאחדות עקב שיתופו במשחק האחרון עם צהובים.


תחזית גולר: צפרירים חולון מנצחת את גבעת זאב לאחר הארכה. 

 

4 הקבוצות שינצחו היום יפגשו כבר ביום שישי הקרוב למשחקי גמר המחוז.


בהצלחה לכל הקבוצות!!

הוסף תגובה
תגובות