העולם שייך לצעירים

זאת הכותרת אותה הצהיר יוסי לחמי יו"ר נחלת יהודה בקשר לתוכניות של הקבוצה לעונה הבאה. בהקשר לכך שהקבוצה איכזבה ושמאמנה ציון עזרא איכזב - לא תשמעו אף מילה. מבחינתו:"המאמן לא ניכשל. כל המערכת נכשלה". ג'נטלמן אמיתי...נעים להכיר...

  • על ידי: אוהד רון
  • 26-05-2013
  • 15:49

הרבה אנשים, מאמנים, שחקנים ומעורבים בכדורגל הכרתי וגם ראיינתי בחיים שלי. אבל בודדים הרשימו אותי כמו יוסי לחמי, איש של כבוד. לא תשמע ממנו מוציא מילה רעה ולא ביקורת שלילית. ולמרות שלפי דעתי נחלת יהודה היא אכזבת העונה בעיני, והעומד בראשה, ציון עזרא, היה חייב לקחת אחריות ו להגיד, חברים נכשלתי! ובמקום זה, הוא ממשיך לעונה שלישית בקבוצה. ואם תשאלו את הנהלת נחלה- ציון לא אשם ולא איכזב. סיקרן אותי מה מניע את הקבוצה לחשוב כך, האם זה כבוד לציון או סתם נאיביות, תשפטו בעצמכם...

לשם כך, צילצלתי לאיש הקובע בנחלה הלא הוא יוסי לחמי- יו"ר העמותה בנחלת יהודה. יוסי מגיע ממשפחה של כדורגלנים. אחיו אברהם לחמי ז"ל היה מכוכבי הסנקציה נס ציונה. ששיחקה אז בליגה הראשונה. הוא מכהן כבר 3 שנים כיו"ר העמותה  וחבר הנהלת הקבוצה מעל 7 שנים. יוסי אומנם מגיע מעולם התחבורה אבל כל חייו ומשפחתו גדלו על כדורגל. ללא ספק יו"ר שכל מועדון וכל שחקן או מאמן חולם עליו. שאלתי את יוסי מספר שאלות:

 

יוסי, איך אתה מסכם את העונה?

פחות או יותר עמדנו בציפויות.

 

באיזה  ציפיות עמדתם?

צפינו למקומות  1-5 . וסיימנו מקום שישי. אבל כבשנו הרבה שערים והיתה עונה חיובית. שם המשחק זה שערים וכבשנו הרבה. הבעיה היא שבמשחקים מול הגדולות- כשלנו. היו עוד כמה משחקים שהפסדנו לקטנות לא מחוייבות המציאות. אבל סה"כ עונה חיובית ביותר.

 

יוסי לחמי, אנחנו מערכת אחת. אין מאמן ניכשל. כולנו בסירה אחת.  (צילום: יח"צ)

 

אני חושב שנחלה הינו מקום מסודר מבחינת התנהלות. כסף די בזמן, תנאים מצויינים לשחקנים. ובכל זאת סיימתם רק מקום שישי, זה לא סוג של אכזבה?
אני מסכים איתך. אבל  כדורגל זה לא מדע מדויק. כדורגל קשור בבחירת שחקנים, ואין ספק בבחירה של מספר שחקנים- טעינו.  הם לא עמדו בציפיות שלנו. ומכאן צריך להיסתכל על העונה הבאה ולהקפיד יותר על הרכש.  מדיניות הרכש שלנו לעונה הבאה תהיה  מבוססת על שילוב של מספר שחקנים מנוסים וסביבם קדר של שחקנים צעירים. העולם שייך לצעירים.


מי בחר את השחקנים?
בחירת השחקנים מבוצעת ע"י מאמן הקבוצה ציון עזרא, וזה לא שאני בא בטענות לציון. הוא עושה את עבודתו מצויין. אבל יש לציון יד די חופשית בבחירת שחקנים שעומדים בקריטריונים שלנו. זה לא שציון רוצה שחקן והוא ישר מקבל אותו. יש מגבלת תקציב וגם מגבלת של אופי של השחקן האם הוא יתאים למרקם החברתי הכל כך טוב שנקרא נחלת יהודה.

 

במה ציון עושה עבודה מצויינת?
כדורגל זה לא מדע הציפיות. השחקנים אשמים.

 

ולמאמן אין חלק בזה?
המאמן הוא חלק בלתי נפרד מהמערכת.  וכולנו כאחד אשמיםבמצב  ולא ציון אשם. וככה זה היה בנחלה כל השנים  וככה זה יהיה. יהיה התוצאות אשר יהיו. בנחלת יהודה יש דרך ויש תרבות. וזה חשוב לא פחות מתוצאות.

 

איך ציון סיכם את העונה?
היתה ישיבת הנהלה לפני מספר ימים. וציון פרס את ההתנהלות של הקבוצה לאורך כל העונה. נתן דין וחשבון מפורט להנהלה. ההנהלה של הקבוצה גיבתה אותו ומחזקת אותו לקראת העונה הבאה. וכולנו תקווה לעונה מוצלחת יותר בעונה הבאה.

 

ציון עזרא. מאמנה של נחלה.  יש דברים חיובים בנחלה שהם חשובים יותר מתוצאות. (צילום: יניב גונן)

 

ציון ממשיך לעונה הבאה?
הוא חתום לעוד עונה. הוא היה חתום לשלוש שנים ונשאר לו עוד עונה. שנתיים הוא אימן ונותר לו עוד עונה.  אני חושב שהוא מיצב את השחקנים. ויש לציין שלא עמד לו סגל שחקנים רחב ועמוק כדי לממש את הפוטנציאל של הקבוצה.

 

ציון לא חשב לקום וללכת?
לא. ולעניות דעתי הוא גם לא צריך. לא היה לו סגל כמו שצריך.  הוא נחוש. ורוצה להצליח. והביא אותנו למקום טוב ויש מקום לשפר. בתחילת העונה אנחנו ניפגש שוב עם ציון ונציג לו את הציפיות שלנו  ממנו ומהקבוצה. ובמקביל הוא יעדכן אותנו מה הציפיות שלו מהעונה הקרובה.

 

מילה אישית שלי:

כל הכבוד על התמיכה והאמונה במאמן הקבוצה. אני לא מכיר הרבה מקומות שיתמכו במאמן שלהם גם אחרי שנתיים לא כל כך מוצלחות, אבל כנראה יש מקומות שהם מעבר לתוצאות. נחלת יהודה זאת אחת מהן. יש לציין שלא קיים בליגות הנמוכות בכלל ובליגה ב' בפרט, 11 קבוצות במחלקת הנוער. שזה יהמר לזכות הנהלת הקבוצה. כל הכבוד ושימשיכו לטפח את הנוער. לגבי הבוגרים? אני חושב שהם יפיקו לקחים ועם קצת מזל יצליחו לחזור למקומם הטבעי  שהוא לפי דעתי ליגה א'. יש הרבה מה ללמוד מיוסי לחמי! מועדון לא בונים בעונה. מועדיון בונים בדרך ובתרבות לאורך שנים.

 

יוסי, מילה לסיום?

אני רוצה לברך את אבי דבח, מאמנה של באר יעקב, שהיה שחקן בנחלךה הרבה שנים והצליח לעלות ליגה על באר יעקב. אבי הוא חבר טוב. ואני מחזיק ממנו איש מקצוע. וברכות על העליה. מאחל לו שיצליח בכל מקום אשר ילך.

 

שיהיה בהצלחה!

הוסף תגובה
תגובות