"לא מוכן לשקר לשחקנים"

מאמנה של מכבי באר שבע אשתקד, אהוד כחילה, לא רצה להמשיך עונה נוספת במועדון הדרומי ומחפש לאחר "מסע התלאות" שעבר העונה, קבוצה חדשה שתתן לו להתעסק אך ורק בכדורגל: "רוצה קבוצה שיש לה תנאים טובים"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 16-06-2013
  • 14:09

אם אנחנו הולכים אחורה בזמן, ונזכרים "בפדחת של כחילה" במשחקי ליגת העל, אנו רואים שחקן שיעשה הכל על מנת להגן על השער רק כדי לא לספוג גול. כנראה שבניגוד לשנה שעברה בנתיבות, כחילה הצליח להעביר את המסר ואת המוטו שלו כשחקן עבור הילדים של מכבי ב"ש ועשה את מה שאף אחד לא ציפה לו, הצליח בנוכחות מדהימה להשאיר את מכבי ב"ש בליגה א', למרות כל הבעיות התקציביות, המנהלתיות והמקצועיות שלא השתחררו העונה ממכבי ב"ש. כחילה שמר על העקרונות שלו, אמר תודה למועדון מכבי ב"ש ופינה את עמדת המאמן לבא בתור, אך עם כל זאת עדיין שמור לו מקום חם בלב למכבי ב"ש.

 

עונה סבירה ביותר עברה על מכבי באר שבע העונה.

"עם כל הצניעות, זו עונה מצויינת. לחשוב שהקבוצה הייתה משותקת לגמרי עד המחזור החמישי ושיחקנו עם הנוער, נכון שעם קצת מזל היינו מגיעים לפלייאוף העליון אבל בתחילת העונה המטרה הייתה אחת ויחידה להישאר בליגה.

 

ללא ספק חגי יצחק, וליאל זגורי, משכו את ההתקפה של באר שבע והפכו אותה ליותר מסוכנת. לא פלא ששני השחקנים הללו מבוקשים בליגה א׳ ( חגי יצחק סגור ביפו).

"ליאל זגורי וחגי יצחק, שניהם שחקנים מצטיינים אבל לא רק הם היו טובים השנה אלא כל השחקנים היו טובים. פשוט היינו צריכים להתחבר וסגנון המשחק שלנו נבנה בשביל השחקנים האלה, צריך לזכור שכל השחקנים היו מאוד צעירים. 6 שחקנים יש להם גיל נוער, גולדמן, ברבי, בננו, סולימני, אור, ולוי שיחקו כל העונה והיו מצטיינים".

 

כחילה: "ליאל זגורי וחגי יצחק, שניהם שחקנים מצטיינים". (צילום: איתמר מורז)

 

מכבי באר שבע זהו מועדון די אנונימי, ועם תקציב לא גדול הצלחת להעמיד שם קבוצה שלא נשברת בקלות, אבל הדרך לשם לא הייתה קלה.

"הדרך הייתה מאוד קשה", מדגיש. "היו לי הרבה ימים שאפילו אני נשברתי ועזבתי אבל השחקנים המוכשרים האלה נתנו לי כוח. כל אימון היה בקצב מצויין, התקציב היה מצחיק לקבוצה בליגה א' ולא היו תנאים של קבוצה בכלל. הקבוצה הייתה משותקת לחלוטין, לא מחנה אימונים, לא הכנה, כלום לא ציוד, אפילו למשחק נגד כפר יונה לא היה כסף להסעה אלא אני שילמתי על מיניבוס ועם הרכב הפרטי שלי. זו הייתה פשוט שנה קשה מאוד, אבל צלחנו אותה וזה הזמן להגיד לשחקנים כל הכבוד על הדרך ועל העבודה שהם עשו. בהחלט שכל הקרדיט מגיע לשחקנים.

 

אחרי ירידת ליגה עם נתיבות, לא הרבה האמינו בך שתצליח להחזיק את באר שבע בליגה א׳ אך כנגד כל הסיכויים והבעיות הכספיות הצלחת, אך לא נשארת במועדון שנה נוספת מדוע?

"נכון, כל החברים והרבה אנשי מקצוע אמרו לי שזו טעות גדולה ואין סיכוי שהקבוצה תשרוד. אני באתי בשביל בקשה של אפרים אביגדור וגם בכל האתרים אמרו שאנחנו בטוח יורדים, אבל אני איש של עבודה ולא של דיבורים ואני מאמין שמי שעובד קשה מצליח בסוף. זו הייתה עונה מטורפת עם מיליון בעיות, אף שחקן לא רצה להיות פה בגלל הבעיות, ועבדנו כמו נמלים. לאט לאט הקבוצה הייתה מאוד מגובשת והיה לכל הקבוצות מאוד קשה נגדנו, כי שיחקנו כקבוצה וכל שחקן בפאזל ידע בדיוק את התפקיד שלו. אני לא נשאר בגלל העונה הקשה שעברתי, ביקשתי שלקראת סוף העונה יתנו לשחקנים את הכסף שהבטיחו להם במשך חודשים ושיסגרו מספר שחקנים בקבוצה, כאשר הבנתי שהם לא הולכים לעשות זאת הודעתי להם שאני מוותר על החוזה ושאני לא ממשיך. אני לא מוכן לשקר שחקנים ולרמות אותם זו לא דרכי, כאשר לא היה כסף השחקנים שיחקו בשבילי ולא דיברו מילה אבל כאשר נכנס כסף ולא נותנים להם, אני לא אהיה חלק מזה. למרות כל זה, אני אוהב את מכבי ומאחל להם הרבה הצלחה בהמשך".

 

אהוד כחילה, ירד עם נתיבות והשאיר את ב"ש בליגה א'. (צילום: אביחי חיים)

 

איפה נראה את אהוד כחילה בעונה הבאה?

"כרגע אין לי מושג, אני לא יאמן בכל מחיר ואני סוף סוף רוצה קבוצה שיש לה תנאים טובים ושנתעסק רק בכדורגל ולא בשטויות. אם אני לא אמצא, אז נשב קצת בבית וניסע להשתלמויות ונלמד, אבל אני מאוד מקווה למצוא קבוצה שתתן לי את התנאים הבסיסיים האלה בכדי להצליח".

הוסף תגובה
תגובות