"שחצן שרק מחפש כותרות"

זה הציטוט שקיבלתי מאחד השחקנים הבכירים על עופר בכר, מאמנה של שיכון המזרח הקבוצה הסימפטית מראשון לציון. עוד מוסיף אותו שחקן:" עופר יצר מחנאות, תסיסה ומריבות בין השחקנים וחושב שהוא מאמן ליגת העל. אין לו כבוד לזולת". שווה לקרוא..

  • על ידי: אוהד רון
  • 23-06-2013
  • 11:29

"הרבה שנים אני משחק כדורגל, אבל כזאת שחצנות וזלזול בשחקנים, לא ראיתי בחיים שלי" כך פתח איתי בשיחה אחד מחבריי השחקנים, שאת שמו נשמור במערכת מחשש לתגובות אישיות.

אותו שחקן, יש לציין, הינו מוכר מאד בליגות הנמוכות, ומשחק במשך שנים כדורגל ולכן הרשיתי לעצמי להאמין לשחקן ולהעלות על כתב את כל אשר על ליבו.

השחקן, שיחק העונה בשיכון המזרח, והיה עד למאמן, שלפי דעתו, לא עושה כבוד לשחקניו ומשתחצן לקולגות שלו. האם זה נכון או לא?  את זאת תשפטו אתם על פי התיאורים הבאים:

 

עופר בכר  מתקשר לקולגות ומזלזל בהם. יש המכנים אותו "שחצן.". (צילום: אשר שלמה חיים)

 

באחד המקרים, אותו שחקן מספר "יצאנו למשחק נגד רהט. דקה 15, המגן והבלם התבללו בהרחקת הכדור והחלוץ של רהט כבש בזכות זה... מאמן הקבוצה, עופר בכר, צועק לכולם שהבלם  מכר את המשחק. "מאיפה שאתה מגיע אני כבר חזרתי" אתה מכרת את המשחק. וצעק וצעק כלפי השחקן...לקח את היו"ר של השיכון באמצע המשחק והסביר לו שאותו שחקן מכר את המשחק. משכנע את כולם על הספסל שאותו שחקן מכר את השחקן.  אותו שחקן לא הגיב בצעקות אלא במגרש... ואנשי הספסל המומים...בושה!   המאמן צועק לכל עבר...ומשתולל עד המחצית. במחצית השניה הבלם ניצח את המשחק וכבש צמד, המאמן אכל את הכובע. ואם שכחנו ...הבלם כמובן בישל את הראשון...

הבלם, שהיה עדין מאד אחרי המשחק אמר למאמן: "כמעט גמרת לי את הקריירה" אל תגיד את הדברים האלה. המאמן התבייש.. והתנצל בפני השחקן... בושה!

 

אני אומר, ככתב ושחקן לשעבר,  זאת בושה וחרפה שמאמן צועק לעבר שחקן שלו שהוא מכר את המשחק. אם אתה לא בטוח אל תצעק ואם אתה בטוח כלומר יש לך הוכחות אל תיתן לו לשחק. אבל איך השחקן אמור להרגיש במהלך כל המשחק כאשר המאמן שלו צועק לו שמכר את המשחק? במילה אחת שכונה!

 

"בשיכון המזרח בנו קבוצה לעליה וסגל הכי טוב בליגה-בפועל הקבוצה בקושי הגיעה לפלייאוף". ( אשר שלמה חיים)

 

עוד מקרה, סרט הקפטן:

יש קפטן לשיכון המזרח, גילי סטאר, הוא שנים קפטן הקבוצה. הקבוצה נקלעה למשבר לאחר שלא ניצחה כמה משחקים, יש המספרים שהמאמן לכאורה אמר לשחקן: "אתה ביכולת לא טובה" והעביר את סרט הקפטן לשוער, השוער לא היה טוב שנים שלושה משחקים, מה עופר עשה? בייש אותו ולקח לו את סרט הקפטן והעביר לדודו ביטון החלוץ."

 

דעה שלי, עופר ידידי, כשאתה נותן למישהו סרט קפטן זה לא בגלל היכולת הגבוהה שלו, זה בגלל האופי והמנהיגות שיש לו. קפטן עבורי זה סמל של קבוצה. שחקן צריך לקבל ממך ביטחון כשהוא קפטן. במקום זאת מה עשית? מריבה ומלחמה בין השחקנים שקיבלו את הסרט לבין קודמיהם. יצר מחנאות בין גילי לדודו ולשוער. שכונה!  אולי צריך ללמד אותך מה זה קפטן כי הרבה הערכה אין לך לדמות הזאת..

 

מעבר להכל, השחקן מספר לי: התחושות של השחקנים כלפי עופר הינם שעופר מאמן שחצן ברמות על, מדבר מגבוה גם לקולגות שלו, מחזיק מעצמו מעל ומעבר, משפיל שחקנים לאחר הפסד ומאיים בקנסות.

לדוגמא, כך גורמים מספרים, שעופר דיבר עם מאמן צפרירים חולון, שלומי שלמה, לפני המשחק הראשון בין שתי הקבוצות, ומה אתם חושבים הוא אמר לו? " אני מצטער להגיד לך, ואל תיקח את זה אישית אבל אני רוצה לשחק על הפרש שערים ולכן אני מתכוון לנצח אותך בהפרש גבוהה" ...מאמן שחצן כבר אמרנו?... מיותר לציין שנגמר 1-1....

 

 

האם עופר התקשר לציון עזרא ואמר לו שהם היו גרועים והיו צריכים לנצח אותם 8-0? (צילום: יניב גונן)

 

באותו עניין, כך מספרים, שעופר התקשר למאמן של נחלה, ציון עזרא, ואמר לו לאחר המשחק" היינו צריכים לנצח אותכם  8-0  , יצאתם בזול...לא הייתם טובים..." 

בושה שככה מאמן מדבר!!  עופר, יש לך הרבה מה ללמוד מציון עזרא. לידעתך!

 

יש לציין, כך טוענים שחקנים רבים, שרוב השחקנים לא אוהבים ולא מעריכים את המאמן, ומעריכים מאד את המועדון ואת העומד בראשו . ושיחקו אך ורק למען היו"ר יששכר ושחר ברוריאה.

 

לסיכום, אם אני מאמן שיכון המזרח אני מבקש סליחה מכל השחקנים ומכל הסובבים על ההתנהגות המגעילה והדוחה שלי. ומבקש ללכת לקורס לתרבות והליכות. אני לא בטוח שזה יעזור אבל להזיק זה לא יזיק. ואני חושב שמאמן צריך להיות עם תרבות מינימלית ודוגמא חינוכית לשחקניו. ולמה אירגון המאמנים לא שולל תעודת מאמן מאדם שהחינוך ממנו והלאה!  מקווה שהמאמנים יפנימו שאין מקום להתנהגות שחצנית ודוחה. ולמרות שהוא חושב שהוא עשה עונה גדולה, אני חושב שלסיים מקום חמישי ולהפסיד בפלייאוף 3-0 זה לא כזה הישג. (כן עופר, לא הפסדת בגלל שופט הפסדת 3-0 מוחץ). כולי תיקווה שטור זה יעזור לך להפנים שאתה לא מעל שאר המאמנים ויש לך הרבה מה ללמוד מקולגות ולא לזלזל בהם.

 

עופר בכר בתגובה: " הפסקתי להתייחס לאנשים ממורמרים. ואם לא היה להם טוב, היתה לאותם שחקנים אופציה לעזוב והם לא הלכו. זאת ממש בושה וחרפה ואין לי מה להגיב. ומי שגבר שיחשוף את השם שלו ולא יתחבא מאחורי מקלדת.  ומעבר לזה אני לא רוצה להתייחס לטיפשים. למי אני אתייחס? אני רק רוצה להבהיר, שכל המאמנים בליגה חברים שלי והם אנשי מקצוע אחד אחד. לגבי שלומי שלמה לא אמרתי דבר כזה ולא חצי דבר. אני אוהב כדורגל והקינאה והצרות עין מסביבי רודפים אותי ושכל הקנאים שיאכלו את עצמם. אני עשיתי הישג חסר תקדים בשיכון המזרח. וכל השאר לא ראוי לתגובה".

 

טור זה הינו דעה אישית שלי ככתב. כל הדברים מסתמכים על עדות וטענות של מספר שחקנים ואין הוכחות ברורות שהדברים הללו נכונים ולכן אם פגענו במישהו, מבקשים סליחה.

הוסף תגובה
תגובות