"תוך 4 -5 שנים מודיעין תהיה בליגה הלאומית"

זאת ההתחייבות של מאמנה של מודיעין, דורון ממן, לגבי העתיד של מודיעין. ממן, שאימן הרבה שנים בליגה הלאומית יורד לליגה ב' במטרה לבנות מועדון שתוך כמה שנים יהיה בליגה הלאומית. האם יצליח? ימים יגידו

  • על ידי: מערכת גולר
  • 29-07-2013
  • 15:14

דורון ממן, הוא אחד המאמנים הכי מעוטרים בליגות הנמוכות בכלל ובפרט בליגה ב'. במשך מספר שנים דורון אימן בהצלחה את הנוער של הפועל ב"ש, לאחר מכן אימן את מכבי ב"ש עימה עלה מליגה א' ללאומית (2 עליות). הייתה לו שנה אחת שאפילו אימן 2 קבוצות במקביל, במכבי ב"ש מליגה א' ושדרות מליגה ב', ועשה עליה לליגה הלאומית עם ב"ש. לאחר מכן דורון אימן מספר שנים בעירוני בת ים ובשנה שעברה אימן את קריית מלאכי ועשה הישג גדול כאשר השאיר את הקבוצה בליגה. השנה חתם דורון ממן בעירוני מודיעין מליגה ב'.

 

דורון, למה סגרת במודיעין? היו לך הצעות בליגה א', למה הסכמת לליגה ב'?

"סגרתי במודיעין כי לקחתי שם גם את הבוגרים וגם את הנוער, רוצים לבנות מועדון לא קבוצה. אתה חייב להבין, ההתנהלות במודיעין זה משהו אחר לגמרי מכל הקבוצות בליגות הנמוכות.  9 לחודש כמו שעון משכורת נכנסת לבנק. לא מדברים על שנה, מדברים על כמה שנים. היו"ר עופר רוקח, מדבר איתי על 5 שנים. זה נראה אחרת, זה נראה כמו לבנות מועדון לא בונים קבוצה לשנה ואז רואים מה יהיה. יש דרך יש עתיד".

 

דורון ממן,  אין מה להשוות בניהול של מודיעין לבין ההתנהולת במלאכי. (צילום: אביחי חיים)

 

אחרי שנה בקרית מלאכי, חתמת במודיעין. מה ההבדל? אתה כבר מרגיש הבדל?

"יש הבדל גדול, ההבדל בין המקומות בניהול ובהתנהול זה שמיים וארץ. וזה לא רק מול קרית מלאכי זה גם הייתי אומר לעומת חלק מקבוצות הליגה הלאומית. התנהלות כמו שווצרים, כל בקשה כל דרישה מתקבלת ישר ומבוצעת. היו"ר הוא עו"ד זה אומר הכל, אתה רואה סיגנון דיבור של אנשים זה אנשים ברמה, זה לא שייך לכדורגל. קח לדוגמא שנה שעברה, מחזור ראשון הפסדנו, היו"ר,  רצה לזרוק את כולם הביתה, כל השחקנים כולל אותי.  אתה מבין שהיו"ר אין לו ידע. ובמודיעין אין דברים כאלה, מבחינת ניהול והתנהלות אין אף אחד דומה לו. באתי למקום שיש להם אופק ויש להם חזון לכמה שנים. לא נתפרק מחזור חמישי יש לנו אורך רוח, רוצים לראות דרך, רוצים לראות כדורגל וזה יותר מעניין מתוצאות מיידיות. רוצים לראות שחקנים שהם בני אדם לפני הכדורגל".

 

את חגי קול לא קיבלו כל כך טוב במודיעין ? אתה לא חושש?

"לא חושש, מה שהיה עם חגי לא חשוב בעיני, מה שהיה נגמר. אני לא חושש. כל אחד לגופו".

 

אומרים ששחקני הבית בעייתיים?

"גם אני שמעתי, אבל אני לא עושה הכללות. אני נותן לכל אחד צאנס חדש. לא היה לי סגל רחב בקרית מלאכי אשתקד, ולמרות זאת שלחתי הביתה 3-4 שחקנים שנחשבים מהאזור- שחררתי אותם למרות שהיה לי סגל קצר והייתי צריך אותם. מי שלא יידע להתנהג ישר ישלח הביתה. יהיה אצלי חדר הלבשה טוב ושמח, רק כך יש לך סיכוי טוב להצליח".

 

אפרופו קרית מלאכי, מה אתה אומר על מקרה סמדג'ה?

"חוזים צריך לכבד, לטוב או לרע. לפני החתימה הוא היה צריך לבדוק ולבדוק את השיקולים. שאול חתם ולכן הוא צריך ללכת לשם. אם הוא לא רוצה להגיע לשם הוא חייב להסתדר איתם. אצלי מי שלא רוצה לשחק- אני ישר משחרר. מי שלא רוצה להיות אצלי - אני משחרר. והיו לי שחקנים בעבר ששחררתי והם התקדמו אבל הכי חשוב לסיים בצורה יפה, ולווא דווקא בפיצוי כספי, לא הכל זה כסף בחיים".

 

שאול סמדג'ה. "אצלי אם שחקן לא רוצה לשחק-אני משחרר. אבל הכל צריך להיות ברוח טובה". (אביחי חיים)

 

מי היריבות שלכם בליגה ב' העונה?

"סביר להניח שנתיבות יהיו טובים, לא  פחות טובים משנה שעברה. שיכון המזרח נראים כמי שהתחזקו יפה, נחלת יהודה ירוצו למעלה, ותמיד יש עוד קבוצה שמפתיעה. יהיו עוד מקומות שיהיה קשה לשחק שם, והם יפריעו לגדולות. אבל שיכון ונתיבות ואולי גם נחלה ירוצו למעלה. איפה שיש ניהול טוב הקבוצה תמצה בצמרת,.

 

מה המטרה שלכם העונה? יש הצהרת עליה?

"לכל מקום שאני מגיע אנחנו רוצים לעלות, אנחנו נרוץ בחלק העליון וזאת המטרה, מעבר לזה זה בונוס. אני מאמין שמודיעין תוך 5 שנים יהיו בליגה הלאומית. עם ניהול כזה, אין סיבה שלא נהיה שם".

 

מילה לסיום?

"רק בריאות שיהיה כדורגל יפה ומהנה. ומי שיהיה טוב ינצח ויעלה ליגה".

 

שיהיה בהצלחה!

הוסף תגובה
תגובות