אוננה: "איבדנו את הסבלנות"

סמלה של מכבי יפו האגדית, משה אוננה, אומנם כיום מחוץ לצוות הניהול של מכבי יפו, אך עדיין חי את הקבוצה כאוהד וטוען: "הלחץ לעלות נהיה אובססיבי כבר". על האפשרות לעלות ליגה: "כל עוד יש סיכוי צריך להתעלות ולנצח"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 27-03-2014
  • 12:19

הסמל היפואי של מכבי יפו, משה אוננה, בימים אלו עובד במלוא המרץ בקונדיטוריה שלו אך מכבי יפו עדיין נמצאת אצלו עמוק בלב. "הקונדיטוריה זה החיים שלי, נכנסתי לתוך העבודה חזק וזה העתיד שלי, אך אני שומע על מכבי יפו, מתעדכן ומדי פעם אני קופץ לראות את הקבוצה".

 

אוננה יודע מה מד הלחץ במכבי יפו, בכל שנה בליגה א' לעלות ליגה ואומר שזה הפך לסוג של אובססיה לעלות לליגה הלאומית, לכן לא מצליחים לעשות זאת. "מכבי יפו פספסה את העליה מספר פעמים, וברגע שזה קרה כל המערכת נכנסה ללחץ. אנשים עושים את הדברים מעכשיו לעכשיו, וזה נהיה מעט יותר קשה, אבל אתה יודעים איך זה בכדורגל, הכל יכול להשתנות ביצירת מומנטום חיובי לקבוצה". 

 

משה אוננה: "כל המערכת נכנסה ללחץ". (צילום: אביחי חיים)

 

"איבדנו את הסבלנות", זועק אוננה. "המהפכה בהרכב הקבוצה השנה לא הצליח וזה לא תפס, איבדנו את הביטחון כי עברנו 4 שנים לא קלות שכמעט עלית ובסופו של דבר לא עלית, וכנראה זה היה בעוכרינו. הלחץ לעלות נהיה אובססיבי כבר, ואם אין סבלנות ואורך רוח אז זה נורא קשה להצליח. המומנטום בהחלט יכול להשתנות וכך קרה העונה מספר פעמים, שיצרנו רצף של ניצחונות, אך "במאני טיים" במשחק מול קריית גת רעדו לנו הרגליים וכנראה שלא היינו מספיק טובים אם במשחק הכי חשוב אנחנו מפסידים. כנראה שהקבוצה היא עדיין חדשה, פחות מחוברת, והחריקות נראו על המגרש לצערי". 

 

יש לציין, שלאורך כל הראיון משה אוננה דיבר כאוהד הקבוצה, כאחד שהקבוצה נתנה לו המון והוא כמובן נתן לה. "אני מאוד אוהב את המאמן החדש של יפו, אופיר חיים כי הוא מאמן נטו. הוא לא עסקן כמו רבים, לא פוליטיקאי, אלא הוא אחד שבא לעשות את העבודה שלו בשקט ובשלווה. אני מאוד אהבתי אותו כשחקן, ואני מאוד מתחיל לחבב אותו כמאמן". על מאמנה הקודם ומי שהחליפוהו, ליאור זדה הגיב: "ההתנהגות של ליאור לא הייתה במקום, ואני חושב שהניצחון העלה לו את הדם לראש והוא איבד את זה. לא נורא, נסלח לו על זה. כולנו יודעים מה קורה לאדם כאשר מנצח משחק כה חשוב שכנראה העלה אותו ליגה, אז הוא איבד את הראש לכמה דקות קורה". 

 

מה דעתך על ההנהלה היפואית? 

"ההנהלה של יפו עושה עבודה מצוינת. היא נותנת את הנשמה ליפו, נותנת את הכסף ליפו ואת השקט ליפו, אך אם לא תהיה להם עזרה כלכלית מבחוץ, אני חושב שלא יעזור כלום והאנשים העומדים בראש המערכת יתעייפו. אלא עם כן נעלה ליגה, ואז זה ייתן תנופה מחודשת לכולם".

 

הנהלת יפו. "אם לא תהיה להם עזרה כלכלית מבחוץ, הם יתעייפו". (צילום: אביחי חיים)

 

אתה נשמע מאוד אופטימי, לאור מצבה הנוכחי של הקבוצה בטבלה?

"אתה אף פעם לא יכול לדעת, אולי לא לעלות מהמקום הראשון (העונה) אך במבחנים אפשר לעלות ולעשות ריצה יפה עד הסוף. הסיכוי הוא כמעט אפסי, אך הכל יכול להיות. אני תמיד אומר, כל עוד יש סיכוי צריך להתעלות ולנצח. יש שחקנים טובים בקבוצה כמו אורי קרגולה שהוא אחד במינו, הוא נכס לכל קבוצה וזאת כולם יודעים, הוא שחקן שבא לעבודה ועושה אותה על הצד הטוב ביותר. לך תדע, הכל יכול להיות". 

 

מתגעגע לכדורגל?

"אני נורא מתגעגע זה בדם שלי, אך איך אומרים: צריך לפרנס את המשפחה. כרגע אין  לי שום כוונה לחזור למכבי יפו, אלא אם כן יתנו לי תפקיד ניהולי. אולי לגדל את מחלקות הנוער, לעזור מהצד אך מישהו צריך להאמין בידע שלי כדי להחזיר אותי למכבי יפו. בסופו של דבר, בעל המאה הוא בעל הדעה, מכבי יפו לא משופעת בתקציבים ככה שהכל הולך קשה. במידה ויפו תפנה אליי, תמיד אהיה לצידה אפילו בלי כסף". 

הוסף תגובה
תגובות