המפתחות לניצחון: קריית גת מול מרמורק

הדיבורים הסתיימו והגיע הזמן למאני טיים: מאמן של "משחקי עונה" מול הטקטיקן, על מי צריך לשים עין? מה משקלם של האוהדים וגם: מי הם שחקני המפתח? ארז נעמן שם את משחק העונה על שולחן הניתוחים

  • על ידי: ארז נעמן
  • 03-04-2014
  • 11:11
בכל שנה אנו בוחרים מספר משחקים אותם ניתן לכנות "משחק עונה". לדעתי, משחק עונה מתרחש בשלבי ההכרעה, משחק שיכול להכריע את גורלה של עונה שלמה מבחינת שתי הקבוצות. מחר ב-15:15, אין עוררין, מדובר במשחק עונה, על עונה, על כל העונה.
 
הפועל מרמורק מגיעה כאנדרדוג מובהק למפגש מול קריית גת האימתנית, אך חניכיו של ארז בנודיס לבטח לא יהיו בשר תותחים במשחק החשוב, וגם יכולים בסיטואציה מסוימת לנצח.
 
עם 2500 אוהדים ביציעים, אווירת חג והרבה שחקנים טובים על כר הדשא, צפוי לנו משחק קצבי, אמוציונאלי מאוד, שכאמור, יכריע את גורלה של העונה לכאן או לכאן. ניצחון של מרמורק, והכל פתוח. ניצחון של קריית גת, והסיפור נגמר. מה יביא את הניצחון?
 
ליאור זדה, שועל קרבות וותיק..(צילום: אביחי חיים)
 

המאמנים: הטקטיקן מול המנוסה

 
ליאור זדה הוא שועל קרבות וותיק בכל הקשור למשחקי עונה בליגה א', כשהוא חווה כבר מספר לא מבוטל של משחקים כאלה, שגם שודרו בשידור ישיר. זדה הפסיד בחלק ובחלק ניצח, והוא כבר מבין מה צריך לעשות כדי להרגיע את החבר'ה לקראת משחק המאני טיים שלו.
 
התפרצות השמחה מול קביליו יפו סימלה משהו עבור זדה. המאמן שחוגג תמיד בדרכו הצנועה פשוט התפרק והוציא הרבה תסכול. אוהדי יפו לבטח ייחלו לכישלון שלו במשחק החשוב בשביל שקבוצתם האהובה תוכל לחזור למירוץ, אך לפי דעתי, רצונם בכישלונו גובר על אמונתם שיפו מסוגלת לעלות מהמקום הראשון העונה.
 
מן העבר השני ארז בנודיס הטקטיקן, שהצליח להפוך את מרמורק מהקבוצה האפורה בליגה לקבוצה מרגשת ותוססת, מנסה לשדר רוגע לאורך כל השבוע ולא מרבה לדבר על המשחק, כשגם הוא מבין שהשחקנים יודעים מה בדיוק מצפה להם מחר.
 
ארז בנודיס, האם יחגוג מול קרית גת פעם שניה העונה? (צילום: רפי נחמיאס)
 
בנודיס יודע שהמשחק הזה ייקבע רבות, גם אם מרמורק בסוף לא תעלה מהמקום הראשון. הניצחון הגדול ביותר של בנודיס היה בבית על אותה קריית גת (0:2) בתצוגת שיא של מרמורק, שהייתה יכולה לנצח גם 4 ו-5. אותו משחק נתן למרמורק את האמונה שאפשר לעשות זאת, והם יצאו למסע מטורף שקצת החל לקרטע לאחרונה. ניצחון נוסף על קריית גת, יחזיר את האמונה, ואולי גם את המקום הראשון בבוא העת.
 

התותחים: מלכה ואדלשטיין

 
כשמוטי מלכה הגיע להפועל מרמורק הרבה אנשים הרימו גבה. חלוצה של הפועל ראשון לציון היה אחד השחקנים המובילים בקבוצה בתקופתו של אייל לחמן, אך מאז הגיע שרון מימר למועדון הוא מעט איבד את מקומו ובחר שאחת ההחלטות הקשות בחייו, לרדת לליגה א' בכדי לעזור להפועל מרמורק להעפיל לליגה הלאומית.
 
מוטי מלכה, שידרג את מרמורק. (צילום: רפי נחמיאס)
 
מאז הגיע מלכה למרמורק הוא מחזיק במאזן טוב של חמישה שערים בעשרה משחקים, והרבה עבודה על המגרש. החלוץ הוסיף נדבך חשוב בהתקפה של מרמורק שהיה חסר לה בשנים האחרונות וזה מימד המהירות וללא ספק שדרג את הקבוצה בכמה דרגות. עם בעיטה מדויקת ועוצמתית מכל טווח, לזדה יהיה קשה להתמודד עם המהירות של מלכה שככל הנראה יזכה לשמירה צמודה.
 
מנגד, גם אוהד אדלשטיין, בדומה למלכה, משחק בפעם הראשונה בליגה א' והגיע מהליגה הלאומית, כשהוא מחזיק במאזן של ארבעה שערים בתשעה משחקים והוא ללא ספק הרכש הכי יעיל של קריית גת העונה. גם אדלשטיין מהיר, בעל טכניקה גבוהה וראיית משחק מרשימה, שיכול להפתיע בכל דקה את האדומים מרחובות, שיצטרכו לעבוד קשה כדי לעצור אותו. במקומו של בנודיס, אני מחזיר את יוסי אמר למשחק הזה ולו רק כדי למנוע את הפריצות של אדלשטיין, שאמור להיות איש המפתח של קריית גת מחר.
 
אוהד אדלשטיין,  האם הוא יהיה איש המשחק? (צילום: יקיר כהן)
 

שימו עין: איילה ועובדיה

 
גיא עובדיה החל את העונה בצורה נהדרת כשכבש שישה שערים בשבעה משחקים, לאט לאט דעך ולמעשה הפך להיות המוחלף הקבוע של ליאור זדה. למרות זאת, עובדיה לדעתי הוא השחקן המסוכן ביותר במערך של קריית גת, עם טכניקה גבוהה ומהירות מסחררת, הוא ללא ספק השחקן שבנודיס צריך לשים עליו עין.
 
מנגד, ליאור זדה יודע ששחקן המפתח של הפועל מרמורק הוא טל איילה, שמנצח על חוליית קישור מהמוכשרות שיש בליגה ביחד עם עידן חג'ג' ואלירן שחר. זדה כבר טעם מנחת זרועו של איילה לא פעם, כשלפני שתי עונות הכניע אותו 2:4 עם השיקמה רמת חן ואילו בעונה שעברה הדיח אותו מהפלייאוף בבושת פנים עם 0:2. 
 
זדה מודע לאיכויות של הקשר המחונן וינחה את חוליית ההגנה לשים עליו עין. העניין הוא שבמשחק שכזה תמיד אפשר להיות מופתע משחקן אחר שייקח את המושכות, ובמרמורק יש הרבה כאלה, כמו גם בקריית גת.
 
טל איילה, אחד השחקנים הבכירים בליגה. (צילום: רפי נחמיאס)
 

ללמוד מהם: שני הקהלים

 
מה לא נאמר על אוהדי הפועל מרמורק, שמפתיעים העונה את כולם באחדותם, ססגוניותם, ובכלל, ההומור הבריא והאווירה סביב קבוצתם הסימפטית היא משהו שלא זכור גם לוותיקי הליגות הנמוכות. מנגד, עירוני קריית גת מתגאה בקהל נהדר שמלווה אותה לכל מקום בארץ על אף המרחקים הארוכים שכרוכים בכך. לראות את האוהדים האלה שרים לשחקניהם במהלך ההפסד לאזור, הבהיר לכולם: אוהדי קריית גת מעריכים את השחקנים והצוות והמקצועי ומעל הכל, איך השיר המפורסם אומר, "...אבל קבוצה, לא מחליפים".
 
הקהל של קרית גת...
 
זהו. כעת אפשר להמתין למשחק שעליו מדברים כולם, בתקווה שנראה שערים ודרמה. רק בקשה קטנה לאוהדים ולשחקנים שיהיה מחר במגרש בקריית גת, תייצגו את ליגה א' בכבוד, תהיו ספורטיביים, ושהטוב ינצח. 
 
בהצלחה!

הוסף תגובה
תגובות