"לא דמיינתי שאמנע שלושה פנדלים במשחק אחד"

משהו נדיר קרה במחזור ליגה לנוער: אופיר קרצו, שוער של נס ציונה, מנע כיבוש שלושה פנדלים בהפסד מול אשדוד (2-3):" החלום שלי כרגע הוא להגיע לליגת על ולייצג את נבחרת ישראל".

  • על ידי: מערכת גולר1
  • 08-10-2014
  • 13:56

קבוצת הנוער של נס ציונה הפסידה אמש 3-2 למ.ס. אשדוד במסגרת הליגה לנוער אבל הסיפור הגדול של המשחק היה שוערה, אופיר קרצו, שתוך עשרים דקות עצר שני פנדלים ומנע מעוד אחד להיכנס כאשר הכדור פגש בקורה. הפנדל הראשון נפסק בפתיחת המחצית השנייה במצב של 2-2, מיכאל אוחנה האורח ניגש לבעוט וקרצו התעופף לפינה והדף, לא חלפו 40 שניות ואשדוד זכתה לפנדל נוסף אחרי שאוחנה שוב הוכשל ברחבה. החלוץ שוב לקח אחריות והפעם בעט לקורה והחוצה. חמש דקות אחר כך אשדוד כבשה את השלישי שלה אבל בדקה ה-75 זכתה לעוד פנדל, הפעם אוחנה ויתר ואינברום בעט לפינה אך שוב קרצו היה במקום והדף. לצערו זה לא עזר לקבוצתו שרשמה הפסד.

 

אופיר קרצו בפעולה."הבחור עובד קשה ולכן מגיע לתוצאות" (צילום: יח"צ)

 

קרצו סיפר על המשחק ועל התחושות שלו:" אני מרגיש החמצה אחת גדולה, נכון שהם לחצו אותנו רוב הזמן, אבל מבחינתי, יכולנו להשיג תוצאה יותר טובה כי הובלנו פעמיים ואיבדנו את היתרון. באופן אישי הרגשתי כיף, כי למרות התוצאה, כדורגל זה הדבר שאני אוהב לעשות יותר מכל דבר על אף שלא נעים להפסיד. בסיום עברה לי בראש תחושת תסכול מפני שבדקות האחרונות הגענו לשני מצבים של 100% גול והחטאנו ודי מבאס לסיים ככה משחק.  אם אני אגיד שדמיינתי שאמנע שלושה פנדלים אני אשקר, זה בסה"כ כיף גדול למרות שהתוצאה הסופית מאכזבת. לפני כל פנדל הדבר היחיד שעבר לי בראש זה לעצור את הפנדל ולא משנה לי מי הבועט, ברגעים אלה אני פשוט מתרכז בעצמי ובכדור. בפנדל השני ידעתי שאם מיכאל אוחנה יבעט, הוא יבוא עם חוסר ביטחון בגלל ההחטאה הקודמת, פשוט זינקתי לכיוון הכדור אבל במקרה הזה הקורה הצילה אותי. ההרגשה מהנה, שוב לא האמנתי שאי פעם אקח שלושה פנדלים במשחק. מצד שני הייתי מוכן לספוג את כולם ושנסיים לפחות בתיקו, בלי לחשוב פעמיים הייתי אומר לך שכן, הקבוצה היא מעל הכל והחשוב הוא הנקודות בסוף המשחק. לא היה חסר הרבה שנסיים בתיקו, החמצנו בדקות הסיום ממצבים קורצים, סה"כ נלחמנו כדי להשיג תוצאה טובה אך לא היינו במיטבנו במשחק הנתון הזה. בסיום כולם פרגנו ותמיד כיף גדול לשמוע מחמאות אבל שוב יש טעם מר למרות הכל. מאמן השוערים, עדי טוויטו, אמר לי שהיה לי משחק גדול, עדיין לא דיברנו לעומק על המשחק, נצטרך לשבת ולנתח אותו.הקשר שלי עם עדי הוא קשר טוב מאוד, הוא התחיל כשהייתי צעיר מאוד בראשון לציון, כבר אז הוא דחף אותי בכל הזדמנות להתאמן עם הבוגרים יותר ותמיד האמין בי ואני אסיר תודה לו על כך, עכשיו חזרנו לעבוד ביחד ואני לומד ממנו הרבה ומקווה להמשיך ללמוד ולהשתפר".

 

אופיר קרצו, מכוון את ההגנה. (צילום: יח"צ)

 

על העתיד אמר:" אני שואף להגיע כמה שיותר גבוה למרות שאני מודע לכך שהדרך לא פשוטה, אבל אני עובד קשה על מנת להשיג את המטרה שלי. החלום שלי כרגע הוא להגיע לליגת על ולייצג את נבחרת ישראל, ברגע שאני אשיג את החלום הזה השמיים הם הגבול. מעצמי אני מצפה בכל משחק להיות במיטבי, ולעזור לקבוצה כמה שרק אוכל. מנס ציונה אני מאמין שאנשים עוד יופתעו, יש לנו קבוצה לוחמת, תנאים טובים ומועדון תומך, יש לנו מאמן מצוין – אייל ברוך – שמתווה לנו דרך ואני מאמין שבזכותו ובזכות כל הצוות המקצועי עוד נצליח. אנשים יראו שנס ציונה היא לא עוד קבוצה בליגה אלא קבוצה שקשה להוציא ממנה נקודות".

 

מאמן הקבוצה, איל ברוך, הוסיף:" זה לא דבר מובן מאליו מה שהוא עשה אמש. חוץ מהפנדלים הוא גם עצר שלוש פעמים אחד על אחד. זה הפנדל השלישי שהוא עוצר העונה כבר. יש כאלה שאומרים שאין שוער טוב אלא יש בועט גרוע אבל במקרה הזה יש שוער טוב.יש לנו בעיות בהגנה ובגלל זה היריבה מגיעה למצבים בתוך הרחבה, מה שהוא עשה אתמול זה היה גדול. הודינו לו היום באופן אישי , התוצאה הייתה צריכה להיות הרבה יותר מ3-2, התוצאה משקרת. אם לא אופיר זה היה נגמר הרבה יותר מזה".

על הגעתו לסקציה סיפר המאמן:" אנחנו השנה היינו תקועים בלי שוער ושהציעו לי את אופיר לקחתי אותו בלי לראותו כי קיבלתי המלצות טובות עליו מעדי טוויטו, מאמן השוערים. הוא התאקלם יפה מבחינה חברתית - ילד מקסים, יש לו הורים שתומכים בו וחיים סביב הכדורגל. אבא שלו מנהל קבוצת הבוגרים. עדי עובד איתו באופן ישיר 4-5 פעמים בשבוע ואני מקווה שהוא יקח את הכלים שנותנים לו כדי להתקדם למעלה, הוא צריך לעבוד עוד הרבה וקשה,  אם הוא יעבוד, יתמיד וישקיע הוא יכול להיות שוער טוב".

 

רון עמיקם, הכתב הבכיר, ומי שנחשב להיסטוריון בכל הנעשה בכדורגל הישראלי,  הגיב:"זה משהו נדיר ביותר! לא זכור לי מקרה דומה מהעבר. כל הכבוד לשוער. " 

 

שיהיה בהצלחה!

הוסף תגובה
תגובות
  1. שוער ליגת על (מכיר אותו 08-10-2014, 14:13)
  2. למה הוא לא משחק בבוגרים? (יפואי 08-10-2014, 14:40)
  3. מכיר אותו מראשון שוער מצויין בלי בלופים (אבי 08-10-2014, 15:16)
  4. ראשוניהתחזור הבית לבוגרים (ראשוניה 08-10-2014, 17:52)
  5. עם כל הכבוד לקרצו (מירו 08-10-2014, 18:23)
    לסקציה יש באמת בעיה בהגנה. חבל שלא הצליחו להביא בלם ומגינים ברמה של קרצו. ויינשטיין ופסיל לא מספיק טובים. בצד של אשדוד, מיכאל אוחנה שחקן גדול! נאמן למועדון שנתן לו במה - לא כמו דולב חזיזה הבוגד !
  6. אחלה שוער (נס ציונה 08-10-2014, 19:31)
  7. 4 פנדלים במשחק אחד (מכבי פ"ת 08-10-2014, 19:33)
    שוערה של הפועל מרמורק טום גילברט עצר 4 כדורי עונשין במשחק גביע לנוער מול מכבי הרצליה בהיותו שוערה של מכבי פ"ת. יש להפנות את רון עמיקם למנהל מכבי פ"ת עמי פאן לפרטים נוספים
  8. דש חם לאבא דובי קרצי (מכפר קאסם 08-10-2014, 22:47)
    תמסור דש חם לאבא שלך הוא בנאדם עם לב טוב למרות שהוא בנאדם קשה בהצלחה
  9. דולב חזיזה (בני יהודה 09-10-2014, 04:28)
    הילד משחק בהרכב בקבוצה בליגה לאומית , למה שיתקע עוד שנה בנוער של נס ציונה ! בוגד הוא לא , חכם מאוד .
  10. למספר 9 (מירו 09-10-2014, 11:42)
    ראשית, דולב חזיזה כשרון ענק ובני יהודה הרוויחו. עם זאת, לדעתי היה צריך לתת שנה לקבוצה הבוגרת של המועדון שטיפח אותו ונתן לו במה וגם היה יכול לעזור לקבוצת הנוער של הסקציה שנאבקת על חייה בליגת העל לנוער.