בחור כארז: על ההצלחה של בנודיס

ארז נעמן בטור דעה: הוא נסק במרמורק כנגד כל הסיכויים, עזב בצורה מבישה וחזר מהדלת הקדמית. אביו ז"ל ניתב לו דרך, אותה הוא מיישם באופן קבוע, ומהי נקודת הציון של העונה? המאמן המצליח חובק שוב את המקום הראשון ולא – הוא לא מתכוון לעצור

  • על ידי: ארז נעמן
  • 18-10-2014
  • 14:06
"הקבוצה כבויה. כואב לי על הקהל, חייב לקחת החלטות בכדי להציל את העונה". את המשפט שאיתו בחרתי לפתוח את הטור הזה אמר בעונה שעברה, במחזור ה-29, לא אחר מאשר יו"ר הפועל מרמורק, חנן עדני, על ההחלטה לפטר את המאמן ארז בנודיס, שהפך את הקבוצה האפורה ביותר בליגה, לקבוצה המרגשת ביותר, המתוקשרת ביותר, ונתן לאוהדים סוף סוף תמורה להגר"א, מחזור לפני תום העונה ורגע לפני הפלייאוף. ההתרסקות, למי שלא זוכר, לא איחרה לבוא.
 
"אני לא מסתכל על העבר" אמר לי ארז בנודיס בראיון שערכתי עמו לפני פתיחת העונה. בדרך כלל מאמנים שסופגים עלבון שכזה מחפשים נקמה, בראש ובראשונה נקמה. אבל בנודיס לא נותן למה שהיה במרמורק לפגוע לו בהתנהלות. הוא הגיע לשעריים והנחית בזה אחר זה שחקנים שבמרמורק רק יכולים לחלום שיגיעו אליהם. שחקן העונה קובי נחמיאס, שוער העונה דורון רוזנקוביץ', והחלוץ הטוב ביותר בליגה גיא עובדיה, שסביבם הוא בנה קבוצה לוחמת ועיקשת, שמחזיקה, ולא בכדי, במקום הראשון בליגה לאחר חמישה מחזורים.
 
בנודיס ועדני. זרק את החולצה הוורודה - אמונות תפלות זה לפרימיטיביים (רפי נחמיאס)
 
עוד בימיו בבית"ר תל אביב ידעו מה היכולות של המאמן, שגורם לשחקנים ללכת אחריו בטוב וגם ברע. הוא לא הסחבק של החבר'ה, אבל מדבר אל השחקנים בגובה העיניים. לא תראו אותו מחליק צ'פחות, אבל אם תרצה כתף תומכת, הוא יהיה שם. וגם השחקנים יודעים, אותה היד שמלטפת אותם יכולה באותה מידה גם לתת להם סטירה, אם לא יעמדו בדרישות. תוסיפו לכך ידע רחב בכדורגל וטקטיקה ברמה גבוהה, והרי לכם מאמן שנמצא בדרך הבטוחה להצלחה.
 
שעריים מחזיקה בפתיחה הטובה ביותר שלה מאז העפילה לליגה א' ולא בכדי. בקבוצה לא מפחדים להגיד שהם רוצים לעלות ליגה, אך בנודיס משדר בכל פעם את המשפט שאותו יישם כל כך טוב במרמורק: מסתכלים על המשחק הבא. הוא הניח את החולצה הוורודה המפורסמת בצד, זרק לים את האמונות התפלות ששייכות לאנשים פרימיטיביים בדרך כלל, לחץ FORMAT לעבר ושלח מבט אל עבד העתיד, שנראה היום כחול מתמיד.
 
בנודיס בכחול. לחץ FORMAT לעבר (איתמר מורז)
 
אביו של בנודיס, שמעון ז"ל, ששיחק במכבי חיפה, אמר לו משפט שעמו הוא הולך תמיד: "טוב שם משמן טוב", לכן לעולם לא תשמעו אותו מלכלך ברבים על האנשים שעשו לו רע, משאיר דלת פתוחה בכל מקום, ומדבר על המגרש. הוא שומר על פאסון, אך בתחילת העונה הוא נתן הבטחה אמיצה, שלא כל מאמן היה מסוגל לתת, ובביטחון. ארז אמר שבכל משחק הקהל ימחא כפיים לשחקנים. בניצחונות, בתיקו, ובהפסדים. למה? כי השחקנים ילחמו בכל שלב על המגרש, כי הם יראו תשוקה, רצון ומחויבות, הם יראו קבוצה של ארז בנודיס.
 
אבי לודריק. מה שבטוח, אצלו בנודיס לא יפוטר במחזור ה-29 (איתמר מורז)
 
בכל עונה שמוגדרת כמוצלחת יש נקודות ציון שהפכו אותה לכזו, ואני חושב שאם שעריים תסיים את העונה בהצלחה כבירה מבחינתה, אחת מאותן נקודות תהיה אימון הפתיחה. מאז ומתמיד עמדה בעוכריהם של השערוקים הגאווה, הרצון להיות יותר טובים ממרמורק בהכל, כולל הכל. העונה נראה שבשעריים הניחו ליריבות, ומסתכלים בעיקר על הקבוצה שלהם. במקום לפרוץ לכר הדשא באימון, להניף את השחקנים על הידיים ולזרוק רימוני עשן, הם ישבו ביציע, שרו שירי אהדה לגיבוריהם החדשים, וצפו באימון.
 
האימון הזה, שבדרך כלל אמור להיות אקט קליל ולמען מתן 'שואו' לקהל, התנהל באווירה רצינית, עם תרגילי כושר וכוח, קצת תרגולים של שמירה על הכדור בלחץ, כפיים לאוהדים והבייתה, מחר יום חדש. 
 
אוהדי שעריים. רווים נחת מהקבוצה (איתמר מורז)
 
בנודיס לא בא לפסטיבלים, כבר היו לא מספיק כאלה בשנה שעברה. הוא הגיע לעבוד, והוא יודע גם מול מה הוא מתמודד ולכן לא יוצא מגדרו גם לאחר 5 מחזורים, כשהוא במקום הראשון בליגה. אשקלון ומרמורק, עם תקציבי עתק, יכולות להעמיד שחקנים שיהיו שוברי שוויון בליגה עד ינואר, ובכך לשנות את מאזן הכוחות, וכל זאת בהינף יד. לבנודיס אין את הפריבילגיה הזו, אך האמינו לי, הוא מעדיף שלא. השיעור שמאמן שעריים למד אשתקד הוא שסגל טוב לא משנים, צריך להאמין במי שקיים ולא ליצור מרמור בחדר ההלבשה.
 
בקרוב ישוחק הדרבי הגדול של רחובות. משחק פיקנטי בגלל עשרות סיבות, אך מעל לכל, זה יהיה הדרבי של בנודיס. הוא לא יצהיר על כך, אך בשיחות פנימיות לכולם ברור שהמשחק הזה אמור להיות מבחינתו אחת מאותן נקודות ציון שעליהן דיברתי. ניצחון ייתן דחיפה מוראלית אדירה, וגם יסגור בעבורו מעגל. הפסד יתקבל בהבנה וארז לא ייתן לו להפריע לו בדרך אל עבר המטרה - עליית ליגה. נקמה במרמורק? היא תושלם כבר במחזור ה-30. לודריק, זה בטוח, לא יפטר את ארז במחזור ה-29.
 

הוסף תגובה
תגובות
  1. בנודיס את האור שלנו אוהבים אותך (ארז המלך שלנו 18-10-2014, 14:47)
  2. ארז מאמן טוב (אוהד אינטליגנט 18-10-2014, 14:54)
    ארז מאמן טוב אבל מי שבנה לו את הקבוצה במרמורק זה חנן וגניש . ארז נעמן אתה יכול לצחצח את נעליו של עדני . מרמורק תסיים לפני שעריים בסוף העונה
  3. ארז הוא שערוקי בדם (עמי 18-10-2014, 15:07)
    הוא בא לקבוצה אותה הוא אוהב ולכן קשה השנה לקחת לשעריים את התואר
  4. ארז תודה לך (הצבא הכחול 18-10-2014, 15:13)
    ארז אנכנו אוהבים אותך שעריים רק רוצים רק תדרבי
  5. ארז וחיים (ארז וחיים 18-10-2014, 16:27)
    ארז אימן אותי שנה שעברה ואני חושב שראוי לציון לשבח גם את עוזרו חיים סיטון שמעבר לבן אדם טוב הוא מקצוען ברמות הגבוהות,אין ספק שהם משלימים אחד את השני.
  6. אין מה להתלהב משערים הפסד אחד והם למטה (יואב 18-10-2014, 17:02)
    פשוט נדבק להם הנצחונות ארז מאמן בינוני
  7. מאמן בינוני בלי קבלות. (ניתוח אובייקטיבי 18-10-2014, 17:43)
    אימן בבית"ר ת"א ושנה אחרי שנה עם תקציב גדול כמעט ירד ליגה. בטבריה גירשו אותו למזלם. במרמורק אחרי ריצה חזקה של 10 משחקים ( גניש ועדני בנו את הקבוצה ) השיג תוצאות של קבוצת תחתית ופוטר. בשעריים בסך הכל הייתה לו הגרלה טובה.איזה כתרים כבר חבשת לו? נו בא
  8. מר נעמן לא מדובשך ולא מעוקצך עזוב אותנו בשקט (בואו נשאר צנועים אחים שלי 18-10-2014, 18:10)
  9. ארז כחול בלב שעריים בנשמה כנסו לתוכן (שעריים בנשמה 18-10-2014, 18:12)
    שנה שעברה לפני הדרבי נפגשתי עם ארז כאשר ארז מאמן מרמורק אמרתי לארז אני צריכים את הנקודות להשאר בליגה וחוץ מזה אתה כחול צהוב בלב שעריים בדם ואתה תאמן שנה הבאה בשעריים ארז צחק אבל אמר אני צריך את הדרבי בשביל מיקום בפלייאוף בסופו של דבר הכל ידוע
  10. תקשיבו.. (שחקן מרמורק 18-10-2014, 19:25)
    מאמן גדול ועוד יגדל... היה ברור שחנן לא רצה לעלות ופיטר אותו אפילו אוהדים של מרמורק אוהבים אותו משיחות שלי איתם !!
  11. מאמן ענק (חיים 19-10-2014, 11:57)
    רק תביאו את הדרבי...
  12. ארז בנודיס (ח 07-03-2019, 21:19)
    אחלה בנאדם עוד נזכור שהיה משחק בלוד מאמן מצוין בקיצור בחור נשמה
  13. לארז היקר (חימו 07-03-2019, 21:25)
    לארז היקרה אתה מאמן מצוין דרך הצלחה.. מציע לארז בנודיס לראות משחק של ראשון עם צעירי לוד יש שם שחקן שמאוד רציתה לקחת המשחק יום שישי בראשון שעה שתיים בסופרלנד השחקן הזה לובש מספר 6 שבאמת שחקן נהדר תהיה הראשון שאתה לוקח שחקן פצצה