טבריה כמרקחה: מי יותר חזק, שלום עקיבא או רפי בוסקילה?

העימות המבזה בחדר ההלבשה בין הקפטן למאמן הכניס את המערכת לסחרור רציני. חדר ההלבשה מבעבע, והסמכותיות של המאמן עומדת בפני מבחן רציני. שחקן בקבוצה: "כולם מדברים על ניבולי הפה של שלום עקיבא, אבל גם המאמן בעצמו לא מפסיק לקלל ולרדת על שחקנים". גורם במועדון מודאג: "יהיה קשה לאחות את שברים". בוסקילה ועקיבא סירבו להגיב

  • על ידי: אורי דוד
  • 23-11-2014
  • 16:06

טבריה כמרחקה: מאז ההפסד לבית"ר ת"א/רמלה (1:2) הרוחות בעירוני טבריה סוערות, חדר ההלבשה מבעבע, ונראה כי קיים משבר עמוק בין המאמן רפי בוסקילה לחלק מהשחקנים, ובראשם עם הכוכב הבלתי מעורער של קבוצה שלום עקיבא, שכבש עד כה 7 שערים בליגה.

מזה מספר שבועות שוררת בחדר ההלבשה אווירה עכורה, שנתנה את אותותיה גם על המגרש ומחוצה לו. הרקע למתיחות במועדון לא נובע רק מהתוצאות הלא חיוביות אלא גם כתוצאה של בניית לא נכונה של הסגל. כך, למשל, רשימה ארוכה של שחקני רכש שהגיעו בקיץ נותרו לאחרונה מחוץ לסגל, מה שיצר תסכול רב בקרב אותם שחקנים שנותרו מחוץ לרוטאציה. בהמשך, גם שני הזרים המאכזבים, שהתבררו כנפילה (במיוחד באבלולה) איבדו את מקומם בהרכב. לפיכך, כל בר דעת שמכיר ולו במעט את הנפשות הפועלות במועדון יכול היה לנחש שזה עניין של זמן עד שיבוא הפיצוץ. התחושה מסביב הייתה שהפסד אחד יצית את הלהבות במועדון. ואכן, ביום שישי האחרון, בהפסד 1:2 לבית"ר ת"א/רמלה הגיע אותו הפסד ובעקבותיו הפיצוץ הצפוי. ראשי המועדון והמאמן רפי בוסקילה, אולי חששו מהפיצוץ, אבל לבטח לא תיארו לעצמם שהפיצוץ יהיה כל כך עוצמתי ומהדהד.

 

 

רפי בוסקילה ושלום עקיבא, מי יותר חזק?  (צילום:לילך וייס)

 

הקשר שלום עקיבא והכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה, שידוע בתור שחקן עם טמפרמנט גבוה במיוחד, עמד בעין הסערה. אחרי עימות מילולי בוטה עם החלוץ ויקטור מרעי על המגרש, הגיע עימות הרבה יותר מבזה בחדר ההלבשה, הפעם עם המאמן רפי בוסקילה. על פי גורמים בקבוצה השניים הטיחו דברים קשים אחד בשני, כשרמת השיחה יורדת לתהומות.

"המאמן בא לשלום עקיבא בסוף המשחק, אחרי כל העצבים שהיו על המגרש, ואמר לו כמה פעמים ברציפות 'אתה שמח שהפסדנו?'", סיפר שחקן בקבוצה על הרגע שהצית את הלהבות בחדר ההלבשה, "בשלב מסוים שלום עקיבא לא נותר חייב והתפרץ על המאמן בחזרה, והגיב בזעם: 'אתה מכרת את כל השחקנים פה. אף אחד פה לא יכול לראות אותך בקבוצה'. שלום שטף אותו לגמרי. הדבר הכי מביך בכל הסיפור הזה היה שאחרי כל הבלגן הזה המאמן הלך לשחקן והתחנף אליו".

 

אחרי ששלום עקיבא ספג ביקורת חריפה מקיר לקיר על אובדן העשתונות במגרש וההתפרצות שלו על המאמן בחדר ההלבשה, כעת חלק מחבריו לקבוצה מרגישים צורך לצאת להגנתו. "הוא ויתר ביום שני שעבר על החינה של אחיו הקטן, מישל, בכדי להיות במשחק מול הכח ר"ג", אמר שחקן בקבוצה, "וביום חמישי הוא יצא מוקדם מהחתונה של אחיו ב-11 בלילה בכדי להגיע ברמת מוכנות גבוהה למשחק מול בית"ר רמלה/ת"א. אחרי כל זה התנפלו עליו. הגזימו עם הביקורת עליו. כולם מדברים על שלום עקיבא ועל ניבולי הפה שלו. זה נכון ששלום הוא לא טלית שכולה תכלת וכולם יודעים שיש לו פיוז קצר, אבל גם המאמן בוסקילה בעצמו לא מפסיק לקלל שחקנים בספסל ולרדת עליהם. את מה שקורה בקבוצה אפשר להגדיר במילה אחת: שכונה. יהיה מעניין לראות איך הפרשה הזו תיגמר".

 

שלום עקיבא, הכוכב הבלתי מעורער של טבריה. (לילך וייס)

 

ואכן, יהיה מעניין מאוד לראות כיצד הסאגה המהדהדת הזו תסתיים, ומי ישלם את המחיר, אם בכלל. על כל פנים, על דבר אחת אין ויכוח: העימות המבזה בחדר ההלבשה הוא בבחינת קו פרשת המים עבור המאמן רפי בוסקילה או ליתר דיוק עבור הסמכותיות שלו בחדר ההלבשה. אין ספק שמדובר בשעה קשה מאוד עבור המועדון הצפוני, שכן המאמן וההנהלה ניצבים כעת בפני דילמה קשה במיוחד. מצד אחד: אם ההנהלה והמאמן יתייחסו בקלות ראש לאירוע המבזה ויבליגו כאילו שלא קרה כלום, תהיה זו פגיעה אנושה בסמכותיות של המאמן מול השחקנים-ומכאן הדרך לאיבוד השליטה בחדר ההלבשה תהיה קצרה מתמיד. מצד שני, קשה להתעלם מהדומיננטיות של שלום עקיבא במועדון. הוא נחשב לסמל בקבוצה, כזה שיש לו השפעה עצומה, הן בצד המקצועי והן בקרב ההנהלה והאוהדים.

 

רפי בוסקילה (רמי גרידיש)

הנהלת הקבוצה אמורה לקיים הערב (א') ישיבה דחופה בניסיון להרגיע את הרוחות מסביב, אולם כבר מעכשיו ברור לכולם שזו לא תהיה משימה פשוטה בכלל. "אולי לא יתקבלו החלטות מכריעות ואף אחד מהצדדים לא ילך הביתה, אבל זה ברור שיהיה קשה מאוד לאחות את השברים אחרי התקרית שהייתה", אמר גורם בקבוצה בטון מודאג.

המאמן רפי בוסיקלה, שמצוי תחת לחץ עצום בעונתו הראשונה כמאמן ראשי בליגה הלאומית, סירב להגיב לכתבה. כך גם הקשר שלום עקיבא, שעל פי גורמים בקבוצה חש פגוע מאוד מהמאמן ומחלק מחבריו לקבוצה.

 

רפי בוסקילה, (צילום: לילך וייס)

הוסף תגובה
תגובות
  1. זה היה צפוי כל כך (טברייני 23-11-2014, 16:25)
  2. מאמן ליצן (טבריה טבריה 23-11-2014, 16:27)
    בוסקילה שכונה שיילך לליגה א' או ב' שם הוא מתאים אולי...בושה לטבריה שמאמן אותה מאמן כזה
  3. מאמן יותר חלש משחקן זה לא בריא (איגור 23-11-2014, 17:04)
    זה נגד חוקי הטבע
  4. אורי דוד עשה טובה ותתעסק עם הקבוצה של המשפחה הכורדית (מייקל 23-11-2014, 17:45)
    שלך מהגלבוע שבעזרת השם תרד ליגה
  5. שלום לא יכול להישאר אחרי האירוע הזה (ערן 23-11-2014, 18:31)
  6. שכונה בטבריה (עפולאי 23-11-2014, 22:02)
  7. תמיד אמרתי שטבריה זו שכונה גדולה (ביבי 23-11-2014, 23:43)
  8. כתבה יפה. אצלנו זה לא היה קורה. (קטמוני 24-11-2014, 00:20)