"ליגה לאומית זה יותר מידי"

רושדי נסר אלדין מדבר על עמר ("הגיע לקבוצה בלי לדבר איתי, נכנס מהחלון"), על העתיד של דליה ("מה שחשוב זה הילדים") ועל הביקורות על הקבוצה.

  • על ידי: מורן קלפר
  • 14-12-2014
  • 13:32

הרבה מילים נשפכו על מכבי דלית אל כרמל ועל דרכי הניהול שלה בעונה הזו, כולל כאן באתר. בשיחה מרתקת עם רושדי נסר אלדין, העומד בראש המועדון כרגע וכבר מכיר את כל האמירות, אנחנו מנסים להבהיר את הסיפור הלא ברור שעוטף את המועדון. עוד בפתיחת השיחה בינינו, רושדי טוען שהכותרות על דליה מוגזמות ושהקבוצה מוזכרת בצורה שלילית בתקשורת בצורה מוגזמת.

 

מאמנים פותחים עליכם את הפה, זה בטח לא בא משום מקום…

"לחלק מהמאמנים היום יש שיטה. באים לתקשורת, מפרסמים לכלכוך ואז כשהם הולכים לבוררות, שולפים מה שכתוב בתקשורת ואומרים "הנה תסתכל". כולם יודעים מה קורה במדינה שלנו בכדורגל, ההתאחדות בגירעון של 42 מיליון שקל. המצב קטסטרופה ויש פה בעיה, תשמע, המצב לא הכי נוח, ברוב הקבוצות, במיוחד בקבוצות בליגה א' ומטה, פשוט אין מספיק כסף".

 

דווקא במצב כזה, למה לפטר את אייל עמר?

"מה שאייל עמר אמר בתקשורת לא מציאותי, אני זימנתי את כל השחקנים לוועדת משמעת, הגיע המאמן ונכנס לשיחה עם השחקנים בנוכחותי, השחקנים פשוט סירבו להתאמן עם המאמן (עמר), אמרו לו חד משמעית, "אתה צריך לקחת אחריות". המצב לא טוב, יש פה בעיה. בשביל מה מאמן מיועד? לא כדי לשמור על קשר עם ההנהלה אלא כדי לאמן את השחקנים ונוצר חוסר אמון בין המאמן לשחקנים. בוא אני גם  אספר לך שסגרו עם אייל עמר בלי שרוב ההנהלה ידעה בכלל שהוא בקבוצה, לאחר דין ודברים איתו טרום העונה גם אמרתי לעמר שאני חושב שהוא לא הגיע לקבוצה נכון, אמרתי לו שהוא הגיע מהחלון ולא מהדלת, לא דיבר איתי וחבל".

 

 

 

רושדי נסר אלדין (צילום: אורי דוד)

 

אבל פתחתם את העונה מצוין, זה לא מסתדר

"מעולם לא הצהרתי שאני רוצה לעלות ליגה, היו אצלנו כמה דברים שלא התנהלו כשורה וכדין, היו טעויות ואנחנו מנסים לתקן את כל הטעויות. אנחנו מנסים לסדר את הכל עכשיו, רוצים לשחק לפי הגודל ולפי היכולת שלנו".

 

הגזמתם בבניה השנה?

"ההחלטות נלקחו בצד אחד והביצוע הגיע בצד אחר. אנחנו מתקנים את מה שצריך לתקן, לפי דעתי, אני מסתפק מאוד בליגה א', אין לנו שאיפות ליותר מזה, אנחנו לא ראויים ליותר מזה, אין לנו מתקנים או אמצעים ליותר מזה. ליגה לאומית זה יותר מידי.

מה שחשוב לי יותר זה הילדים, רק הם מה שחשוב מבחינתי.. התחברנו ליקנעם ובעזרת השם שנה הבאה נאחד את 400 הילדים שיש במכבי דליה וביקנעם ביחד. נעשה קבוצה של ילדים בשרון וקבוצה באזור הצפון, עוד כמה שנים תהיה קבוצה של דליה יקנעם – טובה מאוד, בלי הרבה שחקני רכש ואנחנו נדע לקדם שחקנים, זאת השאיפה, לא עליית ליגה".

 

ובכל זאת, במהלך פתיחת עונה מוצלחת, שיחררתם שחקנים

"אני מאחל לשחקנים שעזבו שיצליחו איפה שילכו, הכל ברוח טובה, בדרך הכי טובה, זה בסך הכל ספורט, אנחנו מנסים להוריד את כל השומן בשלב הזה, את החוזים הכבדים. אנחנו רוצים קבוצה תוססת, צעירה ולוחמת, עם כמה עוגנים בתוך הקבוצה וזה מספיק, אנחנו מסתפקים בשלב הזה להישאר בכבוד בליגה א'".

 

ציינת שאמרת שאייל עמר "נכנס מהחלון", בוא נבהיר את זה, אייל עמר לא הגיע דרכך?

"הוא לא הגיע דרך ההנהלה, הוא הגיע דרך בחור שעזר להנהלה באותו זמן, נכון שעכשיו הוא חלק מההנהלה, אבל אז הוא לא היה חלק ממנה. לפני תחילת העונה היינו מופתעים שהוא נמצא בכלל בקבוצה, לא רציתי לשבור את הכלים או לכער את האווירה, אז נפגשנו איתו כל ההנהלה, הסברנו לו את הדברים, התנאים שלו שונו, לחצנו יד, שמנו את כל הדברים על השולחן. אנשים באו וחשבו שאנחנו הולכים לכיוון של לעלות וזה לא המטרה שלנו".

 

אנשים פעלו על דעת עצמם?

"אנשים מקורבים פעלו בניגוד להנהלה, אין שום ספק שהיה בלאגן. אין שום ספק שהדברים ניבנו לא בצורה הראויה או הנכונה. היום יש הנהלה מסודרת, ישבנו ולקחנו החלטה ואנחנו מבצעים עכשיו את ההחלטות ומה שבראות עינינו צריך להיות מיושם במכבי דליה".

 

מי מאשר את המהלכים?

"אני בשנתיים וחצי האחרונות ליד הקבוצה, לא הייתי על החוזים והשחקנים, ראיתי שהיו דברים שחלק מחברי ההנהלה עשו מתוך כוונה טובה, אבל הם הגזימו בהתלהבות, חשבו שכל-כך מהר יעלו ליגה. כל מה שהיה, היה פזיז מידי, מעל ומעבר למה שצריך להיות, אני נכנסתי לעובי הקורה בזמן האחרון. אנחנו עושים סדר בבלאגן".

 

מה הלאה? יהיו עוד שיחרורים?

"אולי עוד שיחרורים, אנחנו עוד נקלוט שחקנים צעירים, שהקבוצה יכולה לעמוד בסדר גודל של החוזה שלהם".

 

עמר אמר שלא נותנים להצליח

"אני מכבד את אייל, יש בינינו היכרות רבת שנים. הפתיע אותי שבכלל הגיע למכבי דליה, אפילו לא הרים אליי טלפון, הכל היה בחיפזון, היה ברור לנו שזה לחודשיים ולא מעבר לזה, להפתעתנו הדברים היו אחרת, הסיכומים היו שונים, עשינו סיכום ופגישה חוזרת, בסוף הדברים לא הסתדרו בצורה הכי ראויה, אייל החליט לקחת את הרגליים וללכת, זה מה שהיה".

 

אבל העובדה היא שאייל עמר הצליח

"אף אחד לא פיטר אותו, אף אחד לא אמר לו "אתה מפוטר לך הביתה", הוא לבד תפס את הרגליים והלך, לא קיבל מכתב פיטורין ולא שום הודעה שמישהו מפטר אותו. נהפוך הוא, הוא עזב והלך. כשעושים דבר כזה יושבים ומדברים וזה לא מה שהיה".

 

הוא אמר משהו שונה לגמרי

"באלף אחוז הוא עזב את הקבוצה והלך הביתה, אם הוא אומר שפיטרו אותו שישמיע לך מי פיטר אותו. אנחנו אנשים שמתעסקים בספורט ואני חושב שצריך להיות ערך למילת ספורט, זו מילה שיש לה ערך רציני ביותר. אנחנו מתעסקים בספורט וההתנהלות פה על הפנים".

 

שחקני מכבי דליה חוגגים. היו להם תקופות יפות יותר..(צילום: רמי גרידיש)
 

מה יש לך להגיד על הביקורות, שני מאמנים עוזבים כל-כך מהר...

"העליהום על מכבי דליה לא מוצדק. מי אומר את זה? מי שאומר לא ישב פה ולא יודע מה הנסיבות. לפעמים יש דברים שאם לא יודעים לא מכירים, אייל למשל הגיע למכבי דלית אל כרמל לא על דעת ההנהלה והוא יודע את זה, בסופו של דבר הוא עזב את הקבוצה גם על דעתו. אתה יודע מה? אחרי שהשחקנים סירבו להתאמן, ברגע שהשחקנים כמעט שבוע – עשרה ימים לא רוצים להתאמן. זה זיעזע את כל המערכת, היה פה בלאגן לא קטן. זה פגם ביכולות של הקבוצה, זה טבעי שכשאנשים לא מתאמנים הם לא מגיעים מוכנים למשחקים בשבת".

 

מה לגבי העזיבה של איהב חלבי?

"זה היה ניסיון לכמה שבועות, לא הסתדר לו עם שעות העבודה, בינתיים אנחנו עם אלי מזרחי, איהב יכול להיות שיעזור לנו פה ושם באימוני כושר".

 

אייל עמר אמר שאחרי שרשרת הניצחונות הגיע משחק אחד שבו לא ניצחו ואז כינסתם ישיבת חירום, זה פוגע בביטחון.

"לא נכון, קודם כל זה לא היה עניין של ישיבת חירום. מה שהבנתי מהחבר'ה אצלנו, שהייתה ישיבה שהרוח בקבוצה לא טובה, שהחדר הלבשה השתנה לרעה, הרגישו שיש ירידת מתח אצל השחקנים, יש אווירה לא טובה בקבוצה, בגלל זה הייתה הישיבה".

 

הוא אמר שהשחקנים מאמינים בו, זה לא מסתדר עם מה שאתה אומר.

"השחקנים אמרו לו בפנים "מישהו צריך לקחת אחריות" וכיוונו אליו. חד משמעית".

 

הדיבורים אומרים שאף מאמן לא רוצה להתקרב לדליה, מה אתה חושב על כך?

"הרבה מאמנים התקשרו אליי באופן אישי והציעו את עצמם, אנחנו לא רוצים אף מאמן, יש לנו אמונה במערכת, יש לנו מאמן ואנחנו לא ממהרים לשום מקום.

 

לסיום, מסר שחשוב לך להעביר לקוראים?

"החיבור עם יקנעם מעבר להכל, זה מעבר לכדורגל . אמרתי את זה תמיד, אני רוצה שהילדים שלנו ושל יקנעם יכירו מהגיל הרך ויתחילו להגן על הבית ביחד, לא מגיל 18, מעכשיו. זה מעבר לכדורגל, יש דברים שהם מעל הספורט, כל המצב והבלאגן . כולנו למען הדגל".

 

תגובתו של אייל עמר תובא בהמשך.

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. דליה ויקנעם לעד (דליה אחים שלנו 14-12-2014, 13:43)
  2. קריות (איציק 14-12-2014, 14:09)
    אדון רושד היקר אין אתה רוצה להצליח עים הכדורגל באליה יש שם אחד הוא אסולין תומר מאמן צעיר ומקצועי
  3. קריות (איציק 14-12-2014, 14:10)
    אדון רושד היקר אין אתה רוצה להצליח עים הכדורגל באליה יש שם אחד הוא אסולין תומר מאמן צעיר ומקצועי
  4. קריות (איציק 14-12-2014, 14:11)
    דליה זה המקום הכי טוב שיש לו את הפוטנציאל בספורט
  5. קבוצה של שקרנים ונוכלים אף אחד לא רוצה להתקרב לשם (שיחקתי שם ונגעלתי 14-12-2014, 14:36)
  6. קריות (איציק 14-12-2014, 15:12)
    אתא היתה סתם שחקן מגעיל יורק מהבאר שאתה שותה ממינו
  7. אחריי אייל הגיע מאמן וברח אחריי שבוע (הפועל דליה 14-12-2014, 15:30)
  8. רושדי קודם תתקן את עצמך ינוכל ושקרן (אבורקייק 14-12-2014, 15:34)
  9. אבו רקיק תתביש לך (אוהדי מכבי 14-12-2014, 17:56)
    לקחנו אותך מהאוהל הייתה מסתובב עם תנדר עם העדר עשינו אותך בנאדם נתנו לך אוטו ומזגן ..לפחות תתקליח
  10. שירבו אנשים כמו רושדי כנסו (לידיעת הכלל 14-12-2014, 19:43)
    רושדי לקח קבוצת מכבי מליגה ג העלה אותה לליגה א בציק צק תרם מכספו הקים קבוצות ילדים ונוער הביא רוח טובה לכדור רגל והכל מהכיס שלו. רושדי איש עסקים מוצלח הוא התחיל עכשיו לבנות קניון בדליה ליד ניו פארם שיהיה בהצלחה איש ספורט ועסקים מוצלח מגיע לך כל טוב
  11. כל הכבוד לך רושדי (אוהדים 14-12-2014, 19:44)
    מאחלים לך רק טוב איש יקר
  12. ממתיי שאייל עזב הקבוצה התרסקה (שחקן בקבוצה 14-12-2014, 21:57)
  13. רושדי יש קרן איבה חלבי התפטר וברח מהקבוצה בגלל ההנהלה המגעילה (יודע מדליה 14-12-2014, 23:39)
  14. אתה כזה שקרן (אמיר 15-12-2014, 09:12)
    שקרן ברמות מוטרפות הבנאדם הזה רק בורח מהאמת יש לו אגו רציתי להגיד לך כסף לא עושה בנאדם אחד כמוך צריך להיות קודם כל בנאדם ולא שקרן ולא משחק אותה לב טוב ולא יודע מה לך תלמד מאנשים עשירים איך מתנהגים לא יכול להיות שכול מה שהיה אצלך לא בסדר ואתה מלאך
  15. רושדי אחלה בן אדם ופטריוט שאוהב את המדינה (אוהד אולגה 16-12-2014, 20:40)