ברוך סער: "כל קבוצה שאני יאמן- יגדירו אותה כמועמדת לעלייה"

הירידה למקום הרביעי ("לא מכתירים עולה אחרי 12 מחזורים"), ההפסד המביך למג'דל כרום ("היינו צריכים לנצח 15:0"), התקציב המנופח ("מיליון שקל ברוטו-שכר שחקנים, כמו עוד כמה קבוצות צמרת"), הלחץ במועדון ("יש אכזבה אבל לא לחץ"). עירוני נשר השיגה שתי נקודות בשלושת משחקיה האחרונים, אבל המאמן ברוך סער לא מתרגש יותר מדי. ראיון בועט

  • על ידי: אורי דוד
  • 18-12-2014
  • 08:59

עד לפני שלושה שבועות עירוני נשר הוליכה את ליגה א' צפון בבטחה רבה והיא סומנה כמועמדת המובילה לעלייה. אלא שבשלושת המחזורים האחרונים משהו השתבש בקבוצה הנוצצת של ברוך סער. העולה החדשה, שבנתה בקיץ קבוצה עם יומרות, נמצאת כעת בדעיכה וההתקפה שלה חורקת. היא השיגה שתי נקודות מ-9 אפשריות וכבשה שער בודד בשלושת משחקיה האחרונים.

אחרי תוצאות תיקו מאכזבות מול אסי גלבוע והפועל חדרה, במחזור האחרון הגיע גם הפסד הבכורה של הקבוצה העונה בליגה, עם הפסד מביך 1:2 מול מג'דל כרום. התוצאות השליליות הורידו את עירוני נשר למקום הרביעי בטבלה, כשהיא מרוחקת 4 נקודות מהמוליכה הפועל הרצליה ושתי נקודות מקרית אתא (מקום שני) והפועל קטמון (מקום שלישי). 

 

ברוך סער, "לא עולים ליגה במחזור ה 12". (צילום: מוראן פחמאוי)

 

אלא שלמרות הדעיכה ביכולת, המאמן ברוך סער, שנחשב לשועל ותיק בליגות א', לא מתרגש יותר מדי מהדיבורים מסביב. כמי שעבר לא מעט קרבות צמרת בשנים האחרונות, הוא יודע שאת הכסף סופרים במדרגות. "מהניסיון שלי אני יכול לומר שבמחזור ה-12 לא צריך להכתיר אף קבוצה כעולה וגם לא כיורדת", אומר ברוך סער ומזכיר לכולם, "למי שהספיק לשכוח, עירוני טבריה רשמה בעונה שעברה את הניצחון הראשון שלה רק במחזור השמיני. וכולם יודעים איך העונה שלה הסתיימה בסוף. ולכן לא צריך לצאת בהצהרות בשלב הזה של העונה".

 

יש לך הסבר להפסד המביך מול מג'דל כרום?

"מי שראה את המשחק יכול להעיד שהיינו צריכים לנצח 15:0. זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה. פשוט הכדורים לא נכנסו. בניגוד למשחקים מול אסי גלבוע וחדרה שלא יזמנו מספיק ולא שיחקנו כדורגל איכותי, מול מג'דל כרום הגענו להמון מצבים ו-95 אחוז מהזמן לא יצאנו מהרחבה שלהם. פשוט שום דבר לא נכנס לשער".

 

מודאג מזה שהיריבות בצמרת עקפו אתכם?

"אנחנו כן מודאגים מהתוצאות שלנו ופחות ממה שהיריבות שלנו עושות. יש תקופות כאלה שהדברים הולכים פחות טוב. אבל צריכים לדעת לצאת גם ממצבים כאלה. אני תמיד אומר לשחקנים שלי תתרכזו בעצמכם בשלב הזה של העונה. לקראת סוף העונה זה אחרת, אבל עכשיו היריבות פחות מעניינות".

 

אתה מרגיש את הלחץ במועדון?

"זה לא נכון לומר שיש לחץ. אני הייתי אומר שיש אכזבה מכך שלא ניצחנו בשלושת המשחקים האחרונים כי בסך הכל יש פוטנציאל גדול בקבוצה. אסור לשכוח שזה מועדון שעלה בפעם הראשונה לליגה א' ואין לו מסורת בליגה הזו. מלכתחילה המטרה הייתה להיות בצמרת. זה שכל העיתונאים עשו סביב עירוני נשר סיפורים ואגדות אז זה משהו אחר".

 

אבל לא סתם הגדירו את נשר כמועמדת לעלייה?

"אני נמצא בשלב כזה בקריירה שכל קבוצה שאני יאמן אז ישר הופכים אותה למועמדת בכירה לעלייה. זה נובע מהעונות אחרונות שהייתי באסי גלבוע, ומהעליות עם נשר, חדרה וטירת הכרמל. אני רגיל כבר ואין לי בעיה עם זה".

 

בכל זאת, יש לכם תקציב גדול מאוד?

"יש לנו תקציב של מיליון שקל ברוטו שכר שחקנים, מה שיש לעוד כמה קבוצות אחרות בליגה. מלכתחילה לא הצבנו את העלייה כמטרה מרכזית. אם נהיה בצמרת כולם יהיו מרוצים".

 

חושב לחזק את הקבוצה בינואר?

"חושבים להתחזק בשחקן או שניים. אנחנו צריכים חיזוק בחלק ההתקפי. אתה רואה שהיריבות עושות חיזוקים משמעותיים. אבירם ברוכיאן בקטמון ורגב וולק ואסף קריספיס בהפועל הרצליה. גם קרית אתא יש לה שחקנים בכירים כמו בני סימנטוב ושחר סימנטוב. הולכת להיות תחרות מאוד גדולה עד סוף העונה. יש עוד דרך ארוכה עד למטרה".

הוסף תגובה
תגובות
  1. הוא ריסק את אסי גלבוע לפני שלוש שנים (מורן 18-12-2014, 09:38)
  2. ברוך מאמן מספר 1 כולם מקנאים בו (אוהד 18-12-2014, 09:38)
  3. רק קטמון תעלה ליגה לא יעזור לכם כלום (גבי 18-12-2014, 09:40)
  4. ברוך סער מיליון שקל ברוטו לא יכול להיות בחיים (חיים 18-12-2014, 10:29)
  5. ברוך סער מיליון שקל ברוטו לא יכול להיות בחיים (חיים 18-12-2014, 10:29)
  6. מאמן שחצן וחלש (אולגה 18-12-2014, 10:35)
    מה עשה בכדורגל? היה בובה של רוני ויצמן לא הצליח לעלות עם תקציב ענק באסי וריסק את הקבוצה בנשר קיבל מיליון וחצי בליגה ב החלשה והשנה 2 מיליון בשביל מקום 4 ולא נזכיר שישב 3 שנים בבית צא מהסרט
  7. נשר (בני נדר 18-12-2014, 12:35)
    אדון סער כמה המשכורת שלך אתה מפחד לשחק פתוח תראה כמה שערים הפקיעה בושה של מאמן תביא את מסי
  8. 6 זה קנאי ולא אולגעי (6 זה קנאי ולא אולגעי 18-12-2014, 12:56)
  9. נשר (בני 18-12-2014, 13:58)
    מה יש לקנות מאמן שאן לא א צלחות אין לא קבלות מקבל סכר של ליגה על מאמן שהורס קבוצות דוגמה אסי מחשבה
  10. נשר (אבי 18-12-2014, 14:47)
    שחצן כול קבוצה שאתה מאמן לא הצלחתה כי בנשר עשו עבודה יסודית ליפני שה הגעתה לנשק אין לך מוסג
  11. הוא תותח (מני ביטון 18-12-2014, 14:50)
    כאחד שעבד איתו בעבר אין תותח כמוהו בשוק המאמנים שמתרוצצים היום בליגות האלה הוא כמה וכמה רמות מעל כולם והבדל היחידי זה האנושיות והאכפתיות מה שחסר לאחרים שמעניין אותם רק כסף ולגזור קופנים