"איתן טייב עושה עבודה נפלאה, יש נגדו הסתה פרועה ומכוונת"

גורמים בהפועל מגדל העמק סבורים כי העליהום סביב המאמן אינו מוצדק: "הוא מאמן עם עקרונות ברזל שלא דופק חשבון לאף שחקן. כנראה שזה מפריע לחלק מהאנשים". המאמן טייב: "למרות קיצוץ של כ-30 אחוזים בתקציב, הקבוצה שלי לא נופלת מזו של אשתקד". היו"ר הנרי איפרגן: "אני מגבה את המאמן ומאמין בדרך שלו"

  • על ידי: אורי דוד
  • 19-12-2014
  • 08:56

הניצחון האחרון של הפועל מגדל העמק 0:2 על הפועל חדרה, שקטע רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון, שיחרר לחץ גדול במועדון ובעיקר מכתפיו של המאמן איתן טייב, שחווה בחודש האחרון תקופה לא פשוטה בכלל. לא רק התוצאות השליליות הטרידו בתקופה האחרונה את המאמן, שהתאבל בחודש האחרון על מות אביו, אלא גם ההתמודדות עם קומץ קטן של אוהדים ביציע, שהטריד את מנוחתו על בסיס שבועי.     אותו קומץ קטן, אגב, הניף במשחק האחרון שלט ביציע עם הכיתוב: "איתן טייב תתפטר".

 

שחקני מגדל העמק. הניצחון על חדרה שיחרר הרבה לחץ  צילום: (אורי דוד)

 

הביקורות וההאשמות כלפי המאמן, כך טוענים גורמים בקבוצה, אינן מקצועיות והן נובעת מתוך אינטרסים צרים ותו לא. עובדתית, למרות הקיצוץ המשמעותי בתקציב-עליו הוחלט בקיץ, הקבוצה משחקת כדורגל חיובי ומדורגת במקום ה-6 בטבלה, מרחק נקודה מהפלייאוף העליון. מה שמחזק את הטענה כי הביקורת כלפי המאמן אינה מוצדקת. 

"איתן טייב עושה עבודה נפלאה. הקבוצה משחקת כדורגל חיובי ויש אווירה טובה מאוד בחדר ההלבשה", אומר גורם במועדון שיוצא להגנת המאמן מבית שאן, "יש נגדו הסתה פרועה ומכוונת. טייב הוא מאמן עם עקרונות ברזל שלא דופק חשבון לאף שחקן. כנראה שזה מפריע לחלק מהאנשים".

 

 איתן טייב. "מאמן עם עקרונות ברזל"

 

טייב, שידוע כמאמן עם חוסן מנטאלי שדוגל במשמעת ברזל, התייחס השבוע לטענות שהוטחו בו לאחר עזיבתם של מאור ג'נח ובני סימנטוב, שנחשבו לשחקנים הבכירים בקבוצה. "שום שחקן בקבוצה, טוב ככל שיהיה, לא יוחזק אצלי בכוח", מבהיר המאמן, "שניהם היו מבוקשים בקבוצה אחרת וביקשו מרצונם להשתחרר ממגדל העמק. למה שנעמוד בדרכם? אני מאמין בשחקן שרוצה להיות פה נטו, ולא מאמין בשחקן שהרגליים שלו במקום אחד והראש שלו במקום אחר".

 

אתה מרוצה מהקבוצה שבנית?

"בנינו קבוצה צעירה, נמרצת ומחויבת שמשחקת כדורגל יפה לעין. אסור לשכוח שתקציב הקבוצה קוצץ השנה בלפחות 30 אחוזים לעומת התקציב של אשתקד. למרות זאת, הקבוצה שלי לא נופלת מהקבוצה שהייתה כאן בעונה שעברה. ניצחנו את הרצליה, קרית אתא, ועשינו תוצאות יפות מאוד מול קבוצות הצמרת. אם לא החוסר מזל, היינו נמצאים היום במקום הרבה יותר גבוה בטבלה".

 

מה אתה חושב על השלט שהונף ביציע?

"מתוך 200 האוהדים שהיו במגרש 195 מהם עודדו אותי ובאו אליי בסוף המשחק בכדי לברך אותי על הניצחון. כנראה שארבעה או חמישה אוהדים בודדים היו אחראים על השלט הזה. אני לא מתכוון להתעמת איתם".

 

יכול להיות שזה בגלל סוגיית שחקני הבית?

"לא פחות מארבעה שחקנים מקומיים משחקים אצלי בהרכב הפותח על בסיס קבוע. זה פיליפ ויליקובסקי, אופק מלול, אביב כהן ולידור כהן. בנוסף, יש את אבו חמיס שהוא גם כן סוג של שחקן בית במגדל העמק. בכלל, אני מאוד מאמין בשלד המקומי. ולכן הטענות האלה, שלכאורה, אני לא מאמין בשחקנים המקומיים-הן בגדר קשקוש ולא מעבר לכך".

 

יכול להיות שאתה 'סוגר חשבון' עם אסף מלול?

"אין לי שום דבר אישי נגדו. זה שהוא לא משחק זה על רקע מקצועי נטו. עובדה שאחיו הצעיר, אופק, מקבל אצלי את כל הקרדיט ואפילו את סרט הקפטן".

 

הנרי איפרגן: "אני לא מאמין בשמות וכוכבים"

היו"ר הנרי איפרגן, שמאז כניסתו לתפקיד בקיץ עושה עבודה נהדרת במועדון ויוזם לא מעט מהלכים ראויים, מרוצה מאיך שהקבוצה שלו נראית.  "המוטו שלי היה לבנות קבוצה צעירה. פחות שמות ופחות כוכבים אני לא מאמין בשמות. אני מאמין בשחקנים שרצים ועובדים קשה על המגרש", קובע היו"ר איפרגן, "כראייה לכך, הצלחנו להשתחרר בקיץ מהחוזה הכבד של שחר סימנטוב ובהמשך גם נפרדנו בצורה יפה ומכובדת ממאור ג'נח ובני סימנטוב. אם תשימו לב, כולם פה כמעט ילדים. יש פה שחקנים טובים ומחויבים. וכמובן, לא מעט שחקנים מקומיים בהרכב. בסך הכל יש לנו קבוצה טובה מאוד. המועדון מתנהל טוב מאוד. בהזדמנות הזו אני רוצה להודות לראש העירייה אלי ברדה על התמיכה הגדולה שלו בקבוצה. זה לא דבר מובן מאליו שראש העיר מלווה ותומך בקבוצה בצורה כזו".

 

 היו"ר הנרי איפרגן (משמאל). המועדון מתנהל בצורה טובה   צילום: (אורי דוד)

 

למה אסף מלול לא מקבל דקות משחק?

"הסיבה לכך שהוא לא משחק היא נטו מקצועי. הוא שחקן טוב ואני מאמין שעוד יתרום לקבוצה בהמשך העונה".

 

מה אתה חושב על ההתנהלות של המאמן?

"איתן טייב הביא איתו את הדרך שלו. אני מגבה את הדרך הזו ואת ההחלטות שלו. הוא מאמן טוב ועוד ניצחון אחד או שניים, אנחנו נהיה במצב עוד יותר טוב".

 

נראה שינויים בסגל בינואר?

"בניגוד לקבוצות האחרות אנחנו לא מתכוונים להתפרע ולהחתים סתם שחקנים. הסגל אומנם קצר אבל הוא די איכותי, ואני חושב שעדיין לא אמרנו את המילה אחרונה לגבי מימוש הפוטנציאל שלנו".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. חתיכת שקרן עלק סרט הקפטן לאופק (מגדל העמק 19-12-2014, 10:37)
    אתה בעצמך נתת אותו לפיליפ יצבוע!!! אפילו אימון אחד לא העברת מאז שהגעת, אין לך מושג באימון אתה אחרי מגדל העמק יכול לשבת בבית! כמה שקרים בכתבה אחת
  2. איתן מאמן נדיר (שחקן 19-12-2014, 11:12)
    אל תספור אף אחד איתן אנחנו השחקנים רואים מה אתה עושה
  3. יושב ראש שקרן (אוהד מושבע 19-12-2014, 15:51)
    חבל שגולר נותן כתבה ליושב ראש שקרן ואפס איתן טייב מאמן שכונה אימונים כבר לא מעביר הקפטן אצל פיליפ הקבוצה שנבנתה ב 700אלף שח קבוצה פח עם השאירות של בית שאן ועפולה
  4. איתן אגו נפוח (מאמן ממגדל העמק 19-12-2014, 17:13)
    בתור מאמן שבא לראות משחקים הקבוצה אין שיטת משחק אין כלום שוער פח 10000שח בחודש אבי עמוס עולה עליו בעשר דרגות אבף מלול יותר אוב מכול הקישור האחורי בקבוצה הכול אגו שח
  5. איתן טייב נשמה! (אולטראס מגדל העמק 20-12-2014, 19:23)
    איתן אתה תותח,עשית פה קבוצה ענקית.. מה שרפי בוסקילה לא עשה פה ב-10 שנים!! כל הכבוד,תרימו את הראש ותסתכלו קדימה שבוע הבא ניצחון!!!
  6. חחחחחחחחח (חבר הנהלה 21-12-2014, 08:21)
    באמת חחחחח מה שרפי בוסקילה עשה במגדל העמק לא היה כבר עשר שנים רפי האחד והיחיד איתן טייב כישלון של הפועל מגדל העמק וכול חברי ההנהלה אומרים את זה פה אחד איתן טייב פלוס הנרי איפרגן כישלון ענק נקודה חבר הנהלה מיואש
  7. איתן תשתפ שחקני בית (פיזוב 21-12-2014, 22:02)