מלכה: "בית-שאן מושכת אש, קבוצות באות להתאבד מולנו"

רגע לפני המפגש מול האקסית (אסי גלבוע) חלוץ הפועל בית-שאן, אבי מלכה התפנה לראיון. הקרע בין האוהדים: "בלי הקהל בית שאן זו עוד קבוצה בליגה", החיבור למועדון: "אני רואה את העתיד שלי שם", המטרה: "פלייאוף העליון", מוריס אוזן: "שחקנים נותנים 100 אחוז בשבילו", מפגש מול אסי גלבוע: "אוהב את המועדון, אבל אשאיר את הסנטימנטים מחוץ למגרש"

  • על ידי: אורי דוד
  • 21-01-2015
  • 13:55
אחרי סיבוב ראשון מזעזע (18 נקודות ב-15 משחקים) ומהפך רציני בסגל (הקבוצה החליפה למעלה מ-15 שחקנים), הפועל בית שאן פתחה את הסיבוב השני של העונה עם הרבה מאוד תקוות. כשברקע שוררת אופטימיות גדולה לאור מסע הרכש הנוצץ, ובמיוחד אחרי הניצחון המוחץ על הפועל מגדל העמק שנעל את הסיבוב הראשון (0:4).
אלא שהתיקו הביתי האחרון מול מכבי דליה (0:0), במשחק שפתח את הסיבוב השני של ליגה א' צפון, שוב הנחית את הקבוצה לקרקע, והוריד את מפלס ההתלהבות בקרב האוהדים. המשחק הזה הוכיח לבית-שאנים שהדרך למטרה (הגעה לפלייאוף העליון) עדיין ארוכה מאוד וכנראה שגם רצופה במכשולים.
 
אבי מלכה. הפועל בית שאן מושכת אש   (צילום: אלי שעבני)
  
"התיקו מול מכבי דליה היה מאוד מאכזב", אומר החלוץ הפורה אבי מלכה, שמאז הגעתו לבית-שאן הספיק לכבוש חמישה שערים ועל הדרך גם הפך לסוג של אליל בקרב האוהדים.  "מי שהיה במשחק מול מכבי דליה ראה כמה רצינו לנצח. היה לנו מאוד חשוב לפתוח את הסיבוב השני ברגל ימין. אבל הם נלחמו בלי הפסקה ושיחקו הגנתי ולא נתנו לנו לפתח את המשחק הרגיל שלנו".
 
אז מה ציפיתם שיתנו לכם לנצח בקלות?
"ברור שלא ציפינו שיתנו לנו לנצח. בסיבוב הזה ניתקל בעוד הרבה משחקים מהסוג הזה כשקבוצות יבואו להסתגר מולנו. אנחנו יודעים ומבינים שאנשים שמים לב יותר לקבוצה בגלל הרכש שעשינו. השמות הנוצצים שהגיעו לקבוצה מושכים הרבה אש. הקבוצות באות למשחקים מולנו עם מוטיבציה מיוחדת כשהן מתאבדות על המגרש. זה משהו שמשחק לרעתנו. אנחנו צריכים לקחת את זה בחשבון ולדעת להתמודד עם המצב הזה".
 
כרגע אתם במקום ה-10, איפה תהיו בסוף העונה?
"הקבוצה עברה מהפכה רצינית מאוד והיא נמצאת בסוג של תהליך חיובי, כשהתקווה היא להיות במקום גבוה יותר. המטרה שלנו היא להגיע לפלייאוף העליון ואנחנו נעשה הכל בשביל המועדון ובשביל האוהדים הנפלאים שלנו בכדי לעמוד במשימה הזו. ברור שזה לא יהיה פשוט, אבל אני מאמין ביכולת הקבוצה וכולי תקווה שבסופו של דבר נשיג את היעד".
 
ביום שישי מצפה לך משחק מול האקסית אסי גלבוע?
"משחק מעניין מאוד. חוץ ממני, יש עוד הרבה מאוד שחקנים בבית שאן ששיחקו בעבר באסי גלבוע ולכן זה סוג של דרבי. מדובר במשחק חשוב עבור שתי הקבוצות. שתי הקבוצות נמצאות בחלק התחתון, מקומות שהן לא רגילות אליו. גם בית שאן וגם אסי גלבוע הן קבוצות עם מסורת והן חייבות להיות בצמרת". 
 
אתה מגיע למשחק הזה עם אנרגיות מיוחדות?
"אני מגיע למשחק הזה עם אותן אנרגיות כמו לכל משחק אחר בליגה. אני מאוד אוהב את אסי גלבוע ואת ההנהלה שם, וכמובן גם את המאמן עודד קוטר. יש למועדון הזה פינה חמה אצלי בלב. אבל אני מקצוען וזה טבעי שאני אבוא במטרה לנצח. בקריירה שלי עברתי בלא מעט קבוצות ואני לא יכול להתחשב בכל קבוצה ששיחקתי בה. יש לי הרבה סנטימנטים לאסי גלבוע ולאנשי המועדון, אבל ברגע שיתחיל המשחק אני אשאיר אותם מחוץ למגרש".
 
אבי מלכה ועבדאללה קדח. ביום שישי הם יפגשו את האקסית   (צילום: אלי שעבני)
 
בסיבוב הקודם אסי ניצחה (0:2), הפעם אתם פייבוריטים?
"אין במשחק הזה פייבוריטים. עובדה אסי גלבוע נמצאת כרגע מעלינו בטבלה. בכלל, במקום שבו אנחנו נמצאים כרגע (10) אנחנו לא יכולים להיות פייבוריטים באף משחק. אנחנו צריכים להוכיח את עצמו עם ארבעה-חמישה ניצחונות רצופים ואולי רק אז אפשר יהיה להגדיר אותנו פייבורטים לפני משחקים". 
 
איך מערכת היחסים שלך עם המאמן?
"יש בינינו מערכת יחסים מצוינת. מוריס הוא מאמן מקצוען שנושם את הקבוצה. אני שמח מאוד שהכרתי אנשים נפלאים כמו מוריס אוזן ואבי דנן. כל עוד מוריס ירצה אותי כאן אני אהיה בבית שאן. גם בתקופה הלא פשוטה כל השחקנים עמדו מאחורי המאמן ונתנו 100 אחוז בשביל שהוא יצליח. בכלל, אני מאוד התחברתי למועדון ולאנשים כאן. יש כאן אווירה מיוחדת בחדר ההלבשה ובאימונים. אני רואה את העתיד שלי כאן בבית שאן". 
 
לסיום, מה אתה חושב על הקרע בין מחנות האוהדים?
"אני מקווה מאוד שהאוהדים שלנו יחזרו להיות מאוחדים. מה שמייחד את הפועל בית שאן משאר הקבוצות בליגה זה הקהל המדהים שלה.  בלי האוהדים הנפלאים האלה בית שאן זה עוד קבוצה בליגה. הקהל זה הכוח שלנו. אנחנו צריכים אותם מאוחדים מאחורינו. רק בזכותם אפשר להגיע לפלייאוף העליון. אני מקווה מאוד שיבואו בהמוניהם למשחק מול גלבוע". 
 
 

הוסף תגובה
תגובות
  1. שקרנים (שחקן לשעבר בהית שאן 21-01-2015, 16:43)
    אבי מלכה מקווה בישבילך שתקבל את כול הכסף בית שאן עוד דנים שלוש משחקים שלא הולך ואתה אבוד יעשו לך את המוות עד שתברח משם או שתוריד שלושים אחוז מהמשכורת שלך ראה הוזהרתה
  2. זיו יעגלה מה אתה משקר (איתמר אביטן 21-01-2015, 17:33)
    אני קיבלתי מכות מגנגורה ובכיתי כמו כוסית בגלל הפה המסריח שלי כל בית שאן יודאים מי אני ואיזה פה מסריח יש לי אני רק מרכל כל היום ועובד שחור ואם מס הכנסה ידע הם יזיינו אותי ואת הקוסם
  3. תברח מהר מנסיון (לא ישלמו לך 21-01-2015, 18:08)
  4. להנהלת הקבוצה תתעוררו אתם לא רואים שאין מאמן ?!?! (אוהד עצוב 21-01-2015, 19:08)
  5. קושרי שרוכים מסריחים (בית שאן 21-01-2015, 19:54)
  6. בית שאן מנצחת 2-0 כי היא יותר טובה (בית שאני 21-01-2015, 21:08)
  7. בית שאן סתם קבוצה פלופ. ואבי מלכה רק מחפש כסף (גולן 21-01-2015, 21:40)
  8. מאמן נכשל לא בושה להתפטר.הלוואות .חילוף שחקנים . ניהול כושל (מישל 21-01-2015, 22:45)
  9. חח ילדים משועממים (בית שאני 22-01-2015, 20:40)
    לא נמאס לכם להגיב פה כול כתבה זה לא שמישהו מתייחס לתגובות שלכם
  10. יאללה בית שאן (בית שאני 22-01-2015, 20:40)
    מאמינים בכם אנחנו 100 אחוז איתכם תמיד מאחוריכם אולטראס הפועל!!