דרבי לוהט שהיה בו הכל, חוץ מכדורגל טוב

60 סדרנים ושוטרים, יציעים גדושים, 7 כרטיסים צהובים, אדום אחד, מפגש אקסים, ושער דרמטי בדקה ה-94. אורי דוד ראה את אסי גלבוע ובית-שאן נועלות דרבי לוהט עם חלוקת נקודות (1:1), ויצא עם כמה תובנות: אסי גלבוע סוף-סוף נראית כמו קבוצה מסודרת ולא כמו אסופת שחקנים מקרית, והפועל בית-שאן, על שלל כוכביה, מממשיכה לדשדש ורחוקה מלספק נחת לאוהדיה הנפלאים

  • על ידי: אורי דוד
  • 24-01-2015
  • 20:01

דרבי העמקים בין הפועל אסי גלבוע להפועל בית-שאן, שנערך אתמול (ו') במגרש בתענכים, טמן בחובו את כל האלמנטים שמצופים ממשחק דרבי לוהט: יציעים גדושים, 7 כרטיסים צהובים, אדום אחד, ושפע של פיקנטריה. אבל, ויש כאן אבל ענק, דבר אחד חשוב היה חסר בדרבי הזה ולשמו כולם התכנסנו, והוא כדורגל טוב. מזל שלפחות היה שער שוויון דרמטי של עבדאללה קדח ב-94 מול האקסית, שעוד איכשהו הציל את המצב ושלח את הקבוצות הביתה עם חלוקת נקודות, 1:1.

 

 זה התחיל עם חלוקת זרי פרחים. מפגש אקסים     צילום: אביב עובדיה

 

במסגרת ההיערכות הלא שגרתית, לא פחות מ-30 סדרנים ו-30 שוטרים אבטחו את המשחק, ונתנו תחושה כאילו שמדובר באירוע בטחוני. וזאת ככל הנראה כחלק מתוכנית הפקת הלקחים שהייתה במשטרה עפולה והעמקים בעקבות המהומות שהיו לפני כשלושה שבועות במשחק בין בית-שאן למגדל העמק.

בניגוד גמור ליכולת המאכזבת של קבוצתם, וכמו בכל שבוע יש לומר, האוהדים הבית-שאנים עשו גם הפעם את המוטל עליהם. הם הגיעו בהמונים למשחק החוץ וגדשו את היציעים במגרש בתענכים (כ-400 אוהדים). ולפחות מ-100 אוהדים נכנסו באיחור של 15 דקות כתוצאה מהעומס שהיה ביציע האורחים. והעיקר שהכל עבר בשלום.

 

 כרגיל, האוהדים הבית-שאנים גדשו את היציעים  צילום: אביב עובדיה

 

בחזרה  לכדורגל ולפיקנטריה שהיה מסביב. הפועל בית שאן פתחה עם הרכב מסקרן שכלל בתוכו לא פחות משישה שחקנים שלבשו בעבר הקרוב והרחוק את המדים של אסי גלבוע: אבי מלכה, גיא רפאלי, עבדאללה קדח, אדיר דיין, שניר שטרית ועידן שפשה. וזה עדיין לא הסוף. אפילו עוזר המאמן של בית שאן, הבלם האגדי אבי דנן, ידע כמה שנים טובות באסי גלבוע כשחקן וכקפטן. מנגד, התייצב לו המגן השמאלי הוותיק של אסי גלבוע, זיו סויסה, שהיה מת להוכיח את עצמו מול האקסית מבית שאן ובמיוחד למאמן מוריס אוזן שויתר עליו בקיץ.  

 

 משחק נוקשה. אין סנטימנטים לאקסים   צילום: אביב עובדיה

 

מבחינת כדורגל ומצבי הבקעה, כפי שנאמר קודם לכן, הדרבי הזה אכזב בענק. שתי הקבוצות הציגו משחק סופר-נוקשה שלפרקים נראה כמו קרב בושידו. ועל כך יעיד מספר הכרטיסים הלא שגרתי שנשלף במשחק ע"י השופט מג'ד רושרוש, 7 צהובים ואדום אחד.

האירוע המרכזי הראשון הגיע בדקה ה-10. השוער של בית שאן בהא דיאב יצא לכדור על מפתן הרחבה, נפגע בקרסול, והריבאונד הגיע לרגליו של אבי עמר שבעט ליד הקורה. השוער האורח, לא התאושש מהפציעה ובמשך דקות ארוכות נאנק מכאבים והתחנן להתחלף. אלא שבצעד תמוה למדי, הצוות המקצועי הפציר בו להישאר על המגרש. בדקה ה-61 השוער הפצוע, היה חתום על טעות אומללה, כשמסר כדור שהגיע לרגליו של קשר אסי גלבוע עומרי אלמקייס. האחרון אמר תודה ומסר לאבי עמר ברחבה, שגילגל פנימה וקבע  1:0 לאסי גלבוע.

 

 אבי עמר והחברים שלו מאסי גלבוע חוגגים את היתרון הזמני   צילום: אביב עובדיה

 

מכאן ואילך אסי גלבוע הסתגרה נהדר ועברה לנשק העיקרי שלה: התקפות מתפרצות. הפועל בית שאן, מצידה, הפגינה יכולת אנמית והתקשתה לייצר מצבים. וכשהיה נראה שאסי גלבוע משיגה ניצחון שני רצוף ושולחת את הפועל בית-שאן הביתה עם הרבה חומר למחשבה, הגיע הרגע הדרמטי במשחק. עמוק בתוספת הזמן, בלם אסי גלבוע חמזה זועבי ביצע עבירה קשה על אבי מלכה הרחק מהשער, ש"זיכתה" אותו בכרטיס אדום. האורחים ניצלו ההזדמנות האחרונה במשחק, כשדניאל יצחק הוציא כדור רוחב לבלם עבדאללה קדח, שהיה חופשי ברחבה וקבע שוויון דרמטי, 1:1. כאקט של כבוד לקבוצה שבה שיחק במשך יותר מחמש עונות, קדח לא השתולל עם החגיגות שלו.

 

 השופט מג'ד רושרוש. בפוזה אופיינית אחרי עוד צהוב  (צילום: אביב עובדיה)

 

המסקנות מהמשחק הזה 

נראה כי השינויים האחרונים שביצע מאמן אסי גלבוע עודד קוטר עשו את השינוי המיוחל. אסי גלבוע, בניגוד למה שהיה עד לא מזמן, סוף-סוף נראית כמו קבוצה מסודרת ולא כמו אסופת שחקנים מהרחוב. בהתקפה היא נראית הרבה יותר טוב, עם יכולת לייצר מצבים בזכות שחקני התקפה כישרוניים כמו עמית דהן, עומרי אלמקייס ואביב דדו. ולצידם יש לציין כמובן את אבי עמר הוותיק שחוזר להפגין יכולת טובה (4 שערים בשני המשחקים האחרונים). גם בהגנה של גלבוע קיים שיפור ניכר ובולט לעין, והקבוצה משחקת הרבה יותר מחויבת ובעיקר הרבה יותר מסודרת. ובקיצור, עודד קוטר יכול להיות מרוצה מהשינויים האחרונים.

 

עבדאללה קדח (מימין). כבש מול האקסית בדקה ה-94  צילום: אביב עובדיה

 

ומה עם הפועל בית שאן? הקבוצה של מוריס אוזן, שהנחיתה במהלך העונה רכבת של שחקני רכש, הן בהתקפה והן בהגנה, לא מצליחה להתרומם. עם כל הכבוד לשחקני ההתקפה הבולטים, כדוגמת אבי מלכה, עומר בוארון ועידן שפשה, אבל בשני המשחקים האחרונים הקבוצה כבשה שער אחד בלבד מול מכבי דליה ואסי גלבוע, שלא ממש נחשבות לאריות הליגה. וגם אותו שער בודד הגיע מכיוונם של צמד הבלמים דניאל יצחק ועבדאללה קדח. עם הספק כזה עגום בית שאן לא יכולה להגיע בתום העונה לפלייאוף העליון. בכלל, כל מי שמכיר את ליגה א' צפון ושולח מבט חטוף על הסגל של הפועל בית-שאן, סביר להניח שיתקשה להאמין שהקבוצה נמצאת במקום ה-10 בטבלה. אבל נכון לעכשיו זה המצב וזו המציאות, כל עוד שחקני בית שאן לא מוכיחים אחרת. ומה עם הקהל של בית-שאן? שאפו ענק על כמות האוהדים הגדולה שמלווה את הקבוצה במשחקי הבית והחוץ, ושאפו עוד יותר ענק על הסבלנות העמוקה והדי מפתיעה שהם מפגינים עד כה כלפי השחקנים והצוות המקצועי, למרות התוצאות המאכזבות. אין ספק שמגיע להם יותר. שחקני בית שאן, לטיפולכם.

 

שחקני אסי גלבוע. הקבוצה של עודד קוטר מגלה שיפור ניכר    צילום: אביב עובדיה

 

 

 הפועל בית שאן. מתקשה להתרומם   צילום: אביב עובדיה

 

זירת קרב. תמונה שממחישה את המשחק הנוקשה שהיה בדרבי העמקים   צילום: אביב עובדיה

 

   

    

הוסף תגובה
תגובות
  1. אחלה סיקור אורי אבל מה עם הפירגון לאוהדי אסי? (גלבועי 24-01-2015, 20:09)
  2. לא תהיו טבריה (לבית שאן 24-01-2015, 20:23)
  3. לא רוצים פלייאוף רוצים קודם כול להנות מכדורגל!! (בית שאני 24-01-2015, 20:46)
    הפלייאוף הוא לא העיקר אנחנו רוצים לראות כדורגל ברמה שמתאים לתקציב ולשחקנים שיש לנו הפלייאוף זה בונוס. רוצים שהשחקנים יתנו את הנשמה הסבלנות תיגמר בסופו של דבר.
  4. סוף סוף סיקור הוגן וברמה. כל מילה בסלע (מאיר ארמה 24-01-2015, 21:51)
  5. אוהדי בית שאן צריכים לשמור על הפה והכל יהיה טוב (גבי 24-01-2015, 21:51)
  6. אסי גלבוע תהיה בפלייאוף העליון בזכות החיזוקים (עייני 25-01-2015, 07:19)
  7. 600 בית שאנים (בית שאני 25-01-2015, 07:43)
    ו400 מאסי איפה אתם רואים 500 לא היה מקום לזוז והעבירו אוהדים שלנו מול היציעים
  8. מאמן ושחקני בית שאן פשוט בושה (שלום 25-01-2015, 09:41)
    לשחרר שחקנים חבל על הכסף .ולתת לשחקנים בית שאנים לשחק ולצבור ניסיון . גם ככה נגמר העונה.!!!!
  9. מאיר ארמה שיצאו לך העיניים (אולטראס גלבוע 25-01-2015, 22:36)