מבט מהצד: סיכום המחזור מזווית שונה

ארז נעמן מסכם מחזור בדרום: לא היה ספק מי ינצח בדרבי של רחובות, סירוטקין חזר "הביתה", אוי ליפו אם יחשבו על הפלייאוף העליון, אזור ומורשה חזרו לעניינים וגם: רקוויאם להפועל מרמורק

  • על ידי: ארז נעמן
  • 25-02-2015
  • 15:08

מחזור נוסף חלף לו בליגה א' דרום ואם נשים בצד את הפועל אשקלון שלא הייתה מעולם קשורה לליגה, לא חלק ממנה ובקרוב גם באופן רשמי, יש לנו ליגה מותחת מאוד, במיוחד בתחתית ובקרב על שני מקומות בפלייאוף העליון, כשנותרו תשעה מחזורים בלבד עד תום העונה. הנה הסיפורים המעניינים מהשבוע.

 

שעריים לא הפתיעה

כשהפועל מרמורק הגיעה לדרבי הראשון העונה, היא הייתה חדורת מוטיבציה, בעיצומה של פרשה שהסעירה את הכדורגל, עם שחקנים מצוינים ומול שעריים פצועה היא הצליחה בסופו של דבר לנצח ולשלוח את השערוקים הבייתה עם הזנב בין הרגליים.

אלא שמי שעוקב אחרי שתי הקבוצות האלה, ידע הפעם שאין למרמורק שום סיכוי לדגדג את השערוקים, שהגיעו במצב אופטימלי למשחק, כשהם עם הסגל המלא שלהם, רצף של תוצאות טובות ומוטיבציית שיא, כשמנגד, האדומים הביאו עמם בדיוק את ההיפך, אפילו הקהל כבר נשבר.

 

איך זה לקבל 3, מבית היוצר של מכבי שעריים. (איתמר מורז)

 

זוהי תפילת ההשכבה של הפועל מרמורק. הדרבי היה סימן הדרך העיקרי של השסע בין האוהדים לבין יו"ר הקבוצה המיתולוגי, חנן עדני, שלעיתים חוטה במחשבה שהוא זה הפועל מרמורק, מחשבה שעשויה להוביל אותו למצב בו הוא האדם היחיד שצופה בקבוצה, כי ביציע לא יישאר אף אחד.

 

בשעריים מנגד, אופטימיים ובצדק. יש להם שחקנים שכבר עלו ליגה, ומסוגלים לקחת את הקבוצה הכחולה של רחובות על ללאומית. יכולת יש, קהל יש, כסף יש, עכשיו רק צריך לשים את הכדור ברשת ולקוות להגרלה טובה מול קבוצה מהלאומית. אולי מכבי יבנה, מה דעתך מר קרגולה?

 

סירוטקין והחבובות

אז למה עזב חיים סירוטקין את בית"ר כפ"ס בפתאומיות? ובכן, על פי טענת גורמים למאמן, הוא קיבל צ'ק על סך של 4,000 שקלים, במקום 12,000 כפי שהוא רגיל לקבל, ועזב בעצבים את המתחם של בית"ר כפ"ס. כמו בעל נבגד שרץ לאקסית האכזרית, רץ סירוטקין לכפר קאסם, המחזרת הקבועה שלו, שתמיד שם, רק שיגיד מתי. הוא אפילו לא צריך לשלוח הודעה "ערה?", הוא פשוט מגיע וחותם.

 

חיים סירוטקין, יצליח לשים בצד את כל העסקנים? (ארז נעמן)

 

סירוטקין מתאים לכפר קאסם, עד שמגיע עניין הכבוד, אתם יודעים, זה שעליו יקום וייפול דבר אצל הקבוצה האלימה ביותר בליגה א' דרום, זו שמתיימרת להיות רצינית ומקצוענית, אך רק הולכת אחורה בכל עונה. למרות זאת, אני מאמין שחיים יכול להצליח בכפר קאסם עוד העונה, אם רק יצליח לשים בצד את כל העסקנים, יילך בדרכו ולא יקשיב לכל הרחשים מהצד. שישים שחקן בשער אם הוא חושב שהשוער לא טוב, וייקבל החלטות לפי ראות עיניו המקצועיות.

 

חיים בסרט בולגרי

אחרי הניצחון המזהיר, המהמם, חוצה היבשות והלהבות על הפועל אזור, יפו חזרה לסורה וסיימה ב-0:0 משמים מול שיכון המזרח האנמית, ושוב הסתבכה למטה, כשהפועל אזור וגם מורשה השיגו ניצחונות נאים וקירבו את יפו שוב למקומות שבהם היא לא חלמה שתהיה.

 

אילן אלפסי לא נינוח, קבוצת תחתית לכל דבר- מכבי יפו. (אביחי חיים)

 

הטעות הגדולה ביותר של יפו, שהיא גם הטעות של הרבה קבוצות העונה בליגת העל, היא שהם עדיין בטוחים שמדובר במועדון צמרת, שנאבק על מקום בפלייאוף.

 

אז אם אתם שם במועדון לא מבינים את זה, הנה לכם קצת מציאות: אתם קבוצת תחתית, שנאבקת על חייה בליגה א' דרום. קבוצה שאם לא תתאפס על עצמה ומהר, היא תיסע בשנה הבאה לרהט, ואז אולי תחלום על הפלייאוף העליון של ליגה א', ב-2020.

 

ניצחון אחד לא עושה את יפו מועמדת לעלייה לפלייאוף, 11 משחקים ללא ניצחון לעומת זאת, בהחלט הופכים את יפו למועמדת לירידה, בין העיקריות שבהן אפילו. ונניח שיפו מנצחת השבוע, שוב, את הקבוצה המהוללת ממורשה. כמה נקודות אתם חושבים שתיקחו מול שעריים, אשקלון ועמישב לאחר מכן? 0 זה הימור מושכל. הגיע הזמן שביפו יפנימו שהם קבוצת תחתית, ויתחילו להתנהג בהתאם.

 

התחתית בוערת

הניצחונות של אזור ומורשה השבוע היו הרבה יותר מסתם ניצחונות. מעבר לכך שהם מנעו מנס ציונה ומחנה יהודה בהתאמה להתקדם צעד נוסף אל עבר הפלייאוף העליון, הם גם הפכו את התחתית למרקחה של ממש, כש-4 המחזורים הקרובים ייקבעו רבות לגבי ההמשך.

 

לאחר מכן הגיע גם הניצחון המפתיע של מכבי באר שבע על עמישב פתח תקווה החלשה ובכלל טרף את כל הקלפים, כשכעת יש חמש קבוצות שנמצאות במאבק רציני ומקוות להימנע מהגעה לשני המקומות שמובילים האחד לליגה ב' והשני למבחנים, אם יוצאים מנקודת הנחה שקריית מלאכי סיימה את דרכה בליגה א', בצער רב.

 

הפועל אזור, פתחה את המאבק בתחתית הטבלה. (מני בן ארי)

 

במחזורים הקרובים צפויים קרבות רציניים בין הקבוצות שנותרו במאבק כנגד הירידה, כשחלקן אף ייפגשו האחת את השנייה ובסיטואציה מסוימת גם מחנה יהודה ושיכון המזרח עשויות למצוא את עצמן במאבקי התחתית, מהם הן מנסות להימנע במהלך כל העונה.

 

הליגה הסדירה קרובה לסיומה וכבר מתחילים להרגיש את הרגליים רועדות, את הלחימה הבלתי מתפשרת בקבוצות התחתית ואלה שנאבקות על הפלייאוף, ואם יש לנו עולה ללאומית כבר מאוקטובר, לפחות נתנחם בזה שבגזרות האלה יהיה לנו מתח עד הסוף.

הוסף תגובה
תגובות
  1. ארז, אתה קשקשן (יפואי 25-02-2015, 15:21)
    באמת. נתקעת על אג'נדה ואתה לא זז ממנה. ראית את יפו בשבועות האחרונים? זו לא קבוצה לירידה. ואם היא תרד, היא לא תשחק ברהט, כי היא תלך לדרום א'. אתה גונב דעת והגיע הזמן שעמיקם ואלפסי לא יכניסו אותך למשחקים.
  2. כתב עוכר יפו (יפו 25-02-2015, 15:32)
    ארז בשבוע שעבר רשמת שהשיכון יחזירו את יפו למציאות. זה לא קרה - אז עכשיו השיכון היא אנמית . מה הבעיה איתך ?כתב צריך להיות אובייקטיבי,אתה רחוק מאוד מכך. תתבייש לך!!!
  3. קריית מלאכי סיימה את דרכה בליגה א' צריך לתכנן את השנה הבאה מי שלא נשאר (אלון 25-02-2015, 15:52)
    מי שלא נשאר לשחרר עכשיו
  4. למספר 1 האפס (חחחח 25-02-2015, 15:58)
    יפה שכבר בדקת איפה תשחקו כי זה נה שיקרה מה קרה האמת כואבת יא סמרטוט בלי שיניים
  5. נעמן כרגיל (ענק 25-02-2015, 15:58)
    כל מילה בסלע. אל תתייחס למתוסכלים מיפו שחוששים מירידת ליגה אזור תסיים לפניהם העונה
  6. לאן נעלם אמסלם? דיווחתם למשטרה שנעלמו עקבותיו? (יש לי שאלה 25-02-2015, 16:14)
  7. ארז אתה אמיץ אך סותר את עצמך יותר מידי ( עמישו חלשה איך נתת לה 3 נקודות מול יפו 25-02-2015, 16:54)
  8. ארז כנס (יפואי 25-02-2015, 17:57)
    מה ההיית עושה בלי יפו? אם נרד ליגה גם אתה תצטרך לטייל בין המגרשים בליגה ב' ולחפש איפה יפו משחקים. נכון אנחנו לא קבוצת צמרת אבל קבוצה צעירה עם המון כישרון מאמינים שנצליח להישאר בליגה וגם אם לא יפו לעולם ועד!!
  9. ליפו יש שני קרבות תחתית מול מורשה וב"ש בחוץ ושני קרבות מול......... (מאיפה יפו תביא בדיוק נקודות ? 25-02-2015, 19:28)
    אריות הליגה שעריים ואשקלון.בקיצור אם יפו לא מנצחת השבוע היא מועמדת רצינית ביותר לרדת.כדאי שתתחילו שם להילחם על החיים ומהר.
  10. לטעמי. התוצאות של קבוצות התחתית הינן מוזרות (נתי 26-02-2015, 11:40)