"עדיף להיות שחקן מוביל בליגה א' מאשר שחקן פוסטר בלאומית"

הוא לא מצטער שעזב את טבריה ("לא רציתי להיות כינור שני. זוהי ירידה לצורך עלייה"), פורח במגדל העמק (13 שערים בכל המסגרות), מרגיש שהתבגר בראש ("לקחתי את עצמי בידיים") ומכוון גבוה ("שואף להתקדם לפחות לליגה הלאומית"). הסקורר המוכשר של מגדל העמק, לידור כהן (23.5), שזוכה לכינוי המחייב CR7 מפי חבריו, התפנה לראיון כובש

  • על ידי: אורי דוד
  • 26-02-2015
  • 10:29

עונת 2014/15 בליגה א' צפון טרם הגיעה לסיומה, אבל כבר מעכשיו ניתן לומר באופן חד משמעי ובלי היסוס: העונה הזו היא עונת פריצה של החלוץ הצעיר לידור כהן, שהפך להיות המוציא לפועל העיקרי בקבוצה המפתיעה של איתן טייב.

כישרון, מהירות ויכולת אלו הן תכונות שתמיד היו לו, אבל העונה, בניגוד לקודמותיה, החלוץ המוכשר ממגדל העמק גם הפך להיות שחקן של מספרים, כזה שמספק שערים ובישולים. אשתקד הוא כבש 5 שערים, והעונה המספרים שלו כמעט שילשו את עצמם. עד כה הוא סיפק: 10 שערים בליגה, 2 בגביע המדינה, 1 בגביע הטוטו (במדי טבריה), והרגל עוד נטויה.   

 "בליגה א' מודדים חלוצים בעיקר לפי מספרים", אומר החלוץ השאפתן (בנו של שחקן העבר אבי כהן) וממהר לתקן את העוול הספורטיבי שנעשה לו באתר של ההתאחדות לכדורגל, "רשום שם שכבשתי 10 שערים בליגה וזה לא נכון. לקחו לי בטעות שער שכבשתי מול הרצליה. מקווה שיתקנו את זה, כי אני עובד קשה על כל גול". והאמת, הוא צודק.

 

לידור כהן. עונת הפריצה שלו  צילום: ירון כהן

 

להזכירכם, הסקורר המוכשר, בן ה-23.5, פתח את העונה הנוכחית במדי טבריה מהלאומית, ולמעשה עבר איתה את כל תקופת ההכנה, כולל מחנה אימונים בבולגריה. אלא שאז, החלוץ הצעיר הרגיש שהוא הופך להיות כינור שני אצל המאמן רפי בוסקילה, ומבלי להסס יותר מדי תפס את הרגליים וחזר לכור מחצבתו, הפועל מגדל העמק (הצטרף במחזור ה-3). "אני לא מצטער שעזבתי את טבריה", אומר כהן בלב שלם, "בדיעבד אני יכול לומר שההחלטה שלי הייתה נכונה. בטבריה לא קיבלתי מספיק הזדמנויות למרות שהגיע לי יותר. חזרתי למגדל העמק בשביל לעשות עונה גדולה ולפרוץ קדימה. לשמחתי, בינתיים הכל הולך לפי התוכניות". 

 

אתה לא חושב שויתרת מהר מדי?

"אני חושב שעדיף להיות שחקן מוביל בליגה א' מאשר להיות נער פוסטר שמחמם את הספסל בקבוצה מליגה לאומית. מבחינתי זוהי ירידה לצורך עלייה".

 

מה ההבדל בין לידור כהן של העונה לזה של אשתקד?

"לקחתי את עצמי בידיים ושיפרתי את הנקודות חולשה שלי. אני עובד קשה באימוני הקבוצה וגם עושה אימונים אישיים. בעונה שעברה הייתי עוד שחקן בקבוצה וכיום אני מרגיש שהפכתי להיות שחקן דומיננטי בהרכב, כזה שצריך לקחת יותר אחריות".

 

גם הפכת להיות שחקן שמספק מספרים?

"למדתי לא לבזבז אנרגיות מיותרות על המגרש. למשל, בעבר הייתי עושה דריבל 30 מטר מהשער ועד שהייתי מגיע לרחבה כבר לא היה נשאר לי אוויר בריאות. היום אני מעדיף לתת את הפס ולרוץ קדימה. אני עושה את הפעולות האישיות בתוך האזור המסוכן, וכך למעשה הפכתי להיות שחקן יותר יעיל. אגב, זה בא לידי ביטוי גם בכמות הבישולים שלי (6) ולא רק בשערים".

 

איך החיבור שלך עם איתן טייב והנרי איפרגן?

"קודם כל החיבור שלי עם איתן הוא מצוין. הוא נותן לי הרבה מאוד ביטחון ואומר לי לך תעשה מה שאתה יודע. והנרי איפרגן הוא אדם מיוחד שנותן לי דחיפה אדירה. אני חייב לו הרבה ושמח שאני מחזיר לו על מגרש".

 

העונה יש לא מעט שחקני בית בהרכב?

"לרוב יש חמישה-שישה שחקני בית בהרכב. אין דבר כזה בשום קבוצה אחרת בליגה א'. יש במגדל העמק שחקני בית ברמה גבוהה שהעונה הוכיחו שהם מסוגלים להוביל את הקבוצה להישגים".

 

 לידור כהן. מילא את החור של מאור ג'נח

 

אומרים שאתה חולה פלייסטיישן?

"אני מכור לפלייסטיישן, ויכול להצהיר שאני אחד הטובים בארץ וזה בוודאות", הוא מצהיר מבלי להתבלבל, "ברשת אני משחק בליגה הראשונה בעולם ומשאיר אבק לכולם".

 

למה כולם מכנים אותך כריסטיאנו?

הוא מחייך ועונה: "אני מעריץ נלהב של כריסטיאנו רונאלדו. בשבילי CR7זה אגדה. החברים הדביקו לי את הכינוי הזה, בין היתר, בגלל שאני לובש את החולצה מספר 7. לאחרונה הבקעתי כמה גולים בראש אז התחילו להגיד לי שנהיה לך גם ניטור כמו של כריסטיאנו".  

 

אחרי הפריצה שלך השנה לאן פניך מועדות?

"אני מאוד אוהב את מגדל העמק, כיף לי פה ויש כאן את האנשים הכי טובים שיש בעמק. אבל יחד עם זאת אני שואף להתקדם ולשחק בליגה גבוהה יותר, לפחות בלאומית".

 

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. מה קשור מאור בתמונה ? מתחילת העונה לא הבקיע שער אחד (מה קשור מאור בתמונה 26-02-2015, 10:46)