"המנוע" של הפועל בית-שאן

הפועל בית שאן של הסיבוב השני משחקת כמו קבוצת צמרת דורסנית, רעבה ואיכותית ולמנוע הטורבו שלה קוראים שלומי מראד. הקשר האנרגטי (25.5), שהספיק כבר לחוות את ליגת העל, כבש את לב האוהדים, מפנטז על מקום בפלייאוף העליון, ושואף לחזור לליגת העל: "כל עוד אהיה בריא, אני שווה את הרמות הגבוהות"

  • על ידי: אורי דוד
  • 23-03-2015
  • 08:52

לא דומה לעצמה: הפועל בית שאן של הסיבוב השני משחקת כמו קבוצת צמרת דורסנית, רעבה, מלהיבה ואיכותית ולמנוע הטורבו שלה במרכז השדה קוראים שלומי מראד, שכבש צמד בניצחון האחרון של קבוצתו 0:5 על כרמיאל צפת. מראד (25.5) הוא מסוג השחקנים שמחפש כל הזמן את העומק, נע מצד לצד ומניע כדור באלגנטיות. הוא מפנה שטחים לאחרים, לוקח אחריות ואחרי איבוד כדור הוא רץ לעזור בהגנה ואם צריך אז גם יעשה את הגליץ' המתוזמן בכדי לעצור התקפה יריבה. לא פלא שהוא הפך ליקיר האוהדים, שעוטפים אותו בחום ואהבה. 

הקשר האנרגטי קיבל בבית שאן תפקיד חופשי על המגרש, מה שמלמד על ההערכה העצומה לה הוא זוכה מהמאמן מוריס אוזן, שידוע כטקטיקן גדול עם עקרונות מברזל. "מוריס אוזן מאמין ביכולות שלי והוא נותן לי חופש ביטוי על המגרש ואני משתדל להחזיר לו", אומר שלומי מראד, שמצדיק את הקרדיט. "מצד אחד אני משחק חופשי, אבל מצד שני המאמן דורש ממני משמעת טקטית, וכשאני לא עושה משהו נכון אז הוא יודע גם לצעוק עליי". 

 

שלומי מראד. יוביל את בית שאן לפלייאוף העליון? (אדיר נמרוד כץ)

 

הפועל בית שאן, שהייתה המאכזבת הגדולה של הסיבוב הראשון, נמצאת בתקופה האחרונה בתנופה אדירה. הקבוצה השיגה שישה

ניצחונות ב-7 המשחקים האחרונים שלה ועדיין חולמת על מקום הפלייאוף העליון. "אנחנו בתקופה טובה מאוד", אומר הקשר המוכשר, "אני שמח שהצלחנו לחזור לעניינים. אני תמיד אמרתי שאין קסמים בכדורגל ומרגע לרגע לא ניתן לראות שינוי משמעותי על המגרש. אני חושב שמוריס אוזן התאים את השחקנים לשיטה, ואנחנו השחקנים הפנמנו את המסרים שלו וזה סוף-סוף בא לידי ביטוי גם בתוצאות על המגרש".

 

מה הסיכוי שתגיעו לפלייאוף העליון?

"כרגע אנחנו רחוקים 6 נקודות מהפלייאוף העליון, שזה לא מעט. אבל כל עוד יש לנו את סיכוי, אפילו הכי קלוש שיש, אנחנו ניתן הכל על המגרש על מנת להיות שם. חובת ההוכחה עלינו כל שבוע מחדש. בשביל להיות בפלייאוף העליון אסור לנו למעוד. אני מאמין מאוד בחברים שלי. אנחנו נמצאים בסיטואציה שהיא לא תלויה בנו, אבל אני מאמין שאם נמשיך בדרך שלנו דברים טובים יקרו".

 

אתם עוד צריכים לפגוש את הגדולות של הליגה?

"אנחנו יכולים לתת פייט ראוי גם לקבוצות הגדולות של הליגה ואני אומר את זה בצורה חד משמעית. אפילו בסיבוב הראשון, כשהקבוצה הייתה בתוקפה פחות טובה שלה, היינו עדיפים מול היריבות החזקות. במשחק מול קטמון מחצית הראשונה היינו עדיפים בהרבה, עירוני נשר השוו מולנו בדקה 93 אחרי שהניצחון היה כבר בידיים שלנו, ומול הרצליה היינו בעשרה שחקנים עד הדקה 80 ולצערי פנדל הכריע את המשחק. אנחנו עמדנו שווה בשווה מול כל הקבוצות החזקות. יש בבית שאן מספיק שחקנים טובים שיכולים ומסוגלים להסתכל על קבוצות הצמרת בעיניים".

 

שלומי מראד. "המנוע" של הפועל בית שאן (אדיר נמרוד כץ)

 

ירידה לצורך עלייה

לפני שנתיים הוא נתן עונת שיא באסי גלבוע, מה שסידר לו בהמשך מקום בסגל של רמת שרון בליגת העל, שם הוא שיחק 7 מחזורים ראשונים, אך נפצע בברך וגמר את העונה. "הפציעה הזו עצרה את ההתקדמות שלי", אומר מראד, "אבל היא כבר מאחוריי ואני לא רוצה להיזכר בה".

גם את העונה הנוכחית הוא נאלץ לפתוח באיחור בגלל פציעה, אבל נראה כי במקביל לקאמבק של קבוצתו, הפועל בית שאן, גם הקשר חוזר לעצמו ומפגין יכולת נהדרת שעשויה להחזיר אותו לליגה גבוהה יותר. "הגעתי לבית שאן במחזור השביעי. כמובן שאם הייתי מתאושש מהפציעה מוקדם יותר אז לא הייתי חוזר לליגה א', אבל אני מאמין שכל דבר שקורה לי הוא לטובה. אני שמח שהגעתי לכאן, ואני שמח עוד יותר שהפכתי לאחד השחקנים המובילים בקבוצה".

 

איך אתה מרגיש בבית שאן?

"באופן אישי אני מרגיש מצוין בקבוצה ודי כיף לי פה. יש פה מתקן כדורגל ראוי, מאמן מקצוען שכיף לעבוד בשבילו על המגרש, וכמובן אוהדים נפלאים שמספקים חווית כדורגל. בפן האישי, אני מרגיש שאני מתחזק משבוע לשבוע וחוזר לעצמי. אני מקווה שהמגמה הזו תמשיך".

 

נראה אותך חוזר לליגה הבכירה?

"כל עוד אהיה בריא, אני שווה את הרמות הגבוהות. אני מקווה שהדברים יסתדרו ואחזור לשם".

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. כחול עולה (כל הכבוד שלומי! 23-03-2015, 09:22)
    יאללה בית שאן נעשה את הבלתי יאומן ונשתיק את כל הגרגרנים
  2. אחלה שחקן (טבריה 23-03-2015, 09:59)
  3. מוכשר ברמות (גבר גבר כולם מתים עליו 23-03-2015, 10:34)
  4. אוכלים את קטמון בלי מלח (בית שאן ללאומית 23-03-2015, 14:56)
    ואחר כך את הרצליה ונשר
  5. מלך (אפרת מראד 23-03-2015, 15:06)
    מלך מלך מלך !
  6. בית שאן (רק בית שאן 26-03-2015, 17:54)
    אין על שלומי חולה עליו