מבט מהצד: סיכום הפלייאוף מזווית שונה

ארז נעמן מסכם את משחקי הפלייאוף בדרום ובצפון: למה כפר סבא מצליחה היכן שאחרות כושלות? מה חסר לנס ציונה, איך שעריים הודחה, האם הקהל של מרמורק התקפל? מה יפו תלמד? מהו סוד ההצלחה של ברוך סער? וגם: למה לבית שאן לא מגיע להיות גם בליגה ג'?

  • על ידי: ארז נעמן
  • 17-05-2015
  • 16:13
ביום שלישי הקרוב יגיעו עירוני נשר ובית"ר כפ"ס למשחק גמר המחוזות, שבו יישחקו 90 (או 120) דקות שבסופן אחת מהן תיקח את הכרטיס הנכסף לשני המפגשים הפיקנטיים מול קבוצה מהליגה הלאומית, על הזכות לשחק בליגה השנייה בעונה הבאה.
שתי הקבוצות האלה הגיעו למעמד הנכסף בצדק, עם דרך ארוכה ועונה מתישה, עבור אחת מהן המעמד די חדש, עבור השנייה מדובר בכמעט דרך קבע, לבטח בפלייאוף. מי תנצח? קשה לנבא, אבל אפשר בהחלט לדבר על הדרך של כל אחת מהן.
 

אותה הגברת, באדרת אחרת

בית"ר כפ"ס כבר שנים נחשב למועדון צמרת בליגה א', כזה שבכל עונה מגיע לפלייאוף, תמיד הקבוצה הזו שיחקה כדורגל חיובי והתקפי, שמרה על גיבוש ועל אחדות בין השחקנים, והתוצאות באות, ועוד איך. קבוצה שבה משחקים יוני רביבו, אלעד כהן, חי אטיאס, ליעד ברקוביץ', אסף רז, אלעד שיק, דוס סנטוס ורועי הררי, לא יכולה להיות להיות קבוצה רעה, ובקלות יכולה להגיע גם לגמר הפלייאוף, כפי שעשתה השנה.
 
יש משהו בשקט של בית"ר כפ"ס, שמצליח להוביל להצלחות הללו פעם אחר פעם. משהו באחווה בין השחקנים וההנהלה, משהו קסום שיכול להסתיים העונה בעלייה לליגה הלאומית, כי אני לא רואה את טבריה או נצרת עילית עוצרת אותם – אולי עירוני נשר.
 
שחקני כפ"ס. סיפור הצלחה
 
כפר סבא מצליחה היכן שאחרות כושלות כי היא פשוט לא מלחיצה את עצמה. בחדרי חדרים כולם רוצים הצלחות, אך יש כאלה שעבורם מדובר בעניין של חיים ומוות (שעריים, יפו) אצל כפר סבא, ההצלחות מתקבלות באהבה, כמו גם הכשלונות, ולכן הקבוצה הזו תמשיך להיות בצמרת ליגה א' עוד שנים רבות, אם היא תישאר בליגה הזו ולא תברח ללאומית.
 

הבנת את זה, ברוך

אחד המאמנים המצליחים ביותר בליגות הנמוכות בשנים האחרונות הוא מאמן עירוני נשר, ברוך סער. לאחר שהעלה את הקבוצה הצנועה מפרברי חיפה לליגה א', הצליח סער לבנות סביבו תלכיד מצוין שהוביל את נשר עד לגמר המחוזות, והיא לא מתכוונת לעצור שם.
 
מלבד הידע בכדורגל והיכולת להעביר לשחקנים בדיוק מה הוא רוצה מהם, יש לסער תכונות אנושיות מדהימות, שקונות שחקנים, תכונות שגורמות להם לשחק עבורו ועבור המועדון.
 
ברוך סער. מכלול נהדר שיוביל אותו לטופ (אדיר נמרוד כץ)
 
אם תעברו שחקן אחר שחקן בעירוני נשר ותשאלו אותו מה הסיבה שהוא הגיע למועדון, סביר להניח שהרוב המוחלט יגיד "הרבה סיבות, אבל קודם כל בגלל ברוך סער". יש משהו במאמן הזה, שאיש עוד לא הצליח לפענח. הוא לא ה"אבא" של השחקנים, והוא ממש לא הרס"ר, הוא בין לבין, וכשמוסיפים לזה את הידע, הרצון התמידי ללמוד, השמירה על השחקנים מפני התקשורת בכפפות של משי, הרגישות לכל פרט בקבוצה, המקצוענות וכן, גם את ההתמכרות לגלישת גלים והשמירה על רוח צעירה ורעננה, הופכות את ברוך סער לאחת ההבטחות הגדולות של הכדורגל.
 
מי יודע, אולי הוא יעשה תיקון השנה, כשבעונה שבה המועדון האחרון שכמעט הוביל ללאומית, אסי גלבוע, ירד לליגה הרביעית, סער יעשה את קפיצת המדרגה ויעלה ללאומית. ימים יגידו.

 

המודחות מדברות: שעריים ונס ציונה עושות חושבים

כמה אכזרי הוא הפלייאוף. קבוצה יכולה לתת עונה ענקית, לקחת כמות נקודות שבכל שנה אחרת הייתה מספיקה לעליית ליגה, ולבסוף היא תודח בצורה הכי קשה שיש, בפנדלים.
 
כמה אכזרי הוא הפלייאוף, שקבוצה שנמצאת במומנטום אדיר פוגשת קבוצה ששחקנים "רק רוצים ליהנות", ולבסוף נכנעת לה 2:0, ועוד בבית.
 
שחקני שעריים. אחרי ששמרו כוחות, יכולים לנוח
 
בשעריים "שמרו כוחות" לקראת המשחק הגורלי מול כפר סבא, וזה ניכר בהחלט על שחקני הקבוצה, שבאמת השקיעו המון ורצו הרבה במשחק, בעיקר כשהם רדפו אחרי בית"ר כפ"ס שהחזיקה בכדור ב-70% מהזמן. כל ההתבכיינות הזו על האדום שאסף רז היה אמור לקבל (ובצדק) היא מיותרת, שכן שעריים צריכה לשאול את עצמה מדוע היא לא הצליחה לנצח את הקבוצה הזו אפילו פעם אחת העונה, ולא למה כפר סבא לא קיבלה אדום אחרי ששעריים לא הייתה במשחק בכלל – מדובר בתירוצים בלבד.
 
ונס ציונה? בעונה הבאה, כששי מאור יבנה את הקבוצה, סביר להניח שיהיו שם שחקנים שונים לחלוטין, ללא אף שחקן "פרווה", שכרגע נס ציונה מלאה בהם, שייקחו את המועדון הזה למאבקי צמרת ראויים ואולי אף לחזרה לליגה הלאומית, שם מקומו. 
 

בית שאן – תישארו היכן שמגיע לכם

מוריס אוזן הוא מאמן מצוין, שהוכיח את יכולותיו בשתי העונות האחרונות. על אבי מלכה, תום דן, שלומי מראד, עומר בוארון וחבריהם, אין מה לדבר, כולנו יודעים באיזה חומר אנושי נדיר ובאיזה שחקני כדורגל נהדרים מדובר.
 
אבל המועדון הזה, על כל מכלולו, כולל חלק מהקהל הביזיוני, לא ראוי לחזור למרכז הבמה של הכדורגל הישראלי. החל ממשחק השרוכים ועד ליום זה, בית שאן אולי יכולה לחלום בגדול, להאמין, לשמוח, אבל עד שאוהדיה לא ישנו גישה, הם לא יהיו ראויים להעפיל ללאומית.
 
אוהדי בית שאן. קודם תלמדו איך להתנהג - אח"כ תדברו על עליית ליגה (אדיר נמרוד כץ)
 
להביט בסרטונים שהגיעו השבוע מבית שאן גורמת לך לרצות להקיא. כשאתה שואל את אותם אוהדים "למה אתם מקללים ויורקים?" הם מקללים אותך בחזרה, בלי לבחול באמצעים. נכון, סביר להניח שלא כל הקהל של בית שאן הוא כזה, אבל הייתה שם כמות רצינית של אנשים, שעומדים מאחורי הקבוצה.
 
הייתה לבית שאן עונה מופלאה, שכמעט והסתיימה בגמר המחוזות ואולי אף בעלייה לליגה הלאומית, אך המראות במשחק מול עירוני נשר נתנו לנו תזכורת בדיוק למה המועדון הזה נמצא איפה שהוא נמצא – וככל הנראה לנצח יישאר שם.

 

עדני – מלך השכונה?

מה שההצלחה עושה לאנשים. הסינוור בעייני אוהדי מרמורק כשראו את משה סולימנוב כובש את שני השערים לרשתה של נס ציונה, הייתה על סף המבחילה, שלא נאמר הפתטית.
 
זה שהקבוצה מצליחה, לא אומר שצריך לזנוח את המטרה (המקודשת יש לציין) שהקבוצה תעבור שינוי מהותי בהנהלה ושאולי סוף סוף הפועל מרמורק תפתח את דלתות האיצטוני למשקיעים גדולים שיכולים לקחת את הקבוצה הזו לימים יפים יותר, ימים שראויים לקהל שלה.
 
אוהדי מרמורק. התקפלו? (אביחי חיים)
 
אלא שאוהדי הקבוצה זנחו את המטרה, קפצו על הגדרות, עודדו ועודדו, והניפו שלטים, שלא יעזרו להם להשיג את מה שהם באמת רוצים. בעצם, הם כבר בעצמם לא זוכרים מה זה. כל שנותר הוא להרים לחיים לאחר עונה גדולה, ולעוד 40 שנה עם חנן עדני היקר, מלך השכונה.

 

שכר לימוד יקר

מכבי קביליו יפו נמצאת דרך קבע בחבורת הצמרת של ליגה א' דרום, ושל ליגה ב' וליגה ג' לפני כן, היא עוד לא חוותה מאבקי תחתית ראויים, מאבקים שבהם אתה פתאום תופס שאתה כבר לא יודע אם יש על מי לסמוך, מרגיש את התחושות שכולם נגדך, החששות היומיומיות מקיומו של המועדון, הפחד שלא תצליח לשוב לליגה א', הפחד שהמשקיעים ייברחו, המשקולות ברגליים, הכל מתנקז לצמד המילים: מאבקי תחתית.
 
כמו שאני מכיר את קברניטי המועדון מיפו, הם יעשו את הכל כדי שעונה כזו לא תחזור שוב, ונראה כי דווקא מהמצב הזה, שבו הקבוצה פשוט הפכה לשק החבטות של הליגה, יפו יכולה לצאת חזקה יותר, ומפחידה הרבה יותר.
 
שחקני יפו חוגגים. 90% לא ילבשו יותר את מדי הקבוצה (אביחי חיים)
 
מדובר במועדון חשוב מאוד בנוף הכדורגל הישראלי, עם היסטוריה ואוהדים רבים, שיכול להוסיף המון צבע לליגות העליונות, והגיע הזמן שהוא גם יגיע לשם. ליבי עם קריית אונו הסימפטית, שעשתה דרך מופלאה אל עבר המשחק הנכסף מול יפו, אך לא השכילה לעשות זאת, אולי בשנה הבאה.
 
בכל העונה החולפת כתבתי על שחקני יפו, כמה שהם לא מתאימים ולא ראויים ללבוש את החולצה. אוהדי המועדון יזמו, ביחד עם מספר שחקנים יחידי סגולה, הרצאות על ההיסטוריה של המועדון, ולמעשה הסבירו למי שלא ידע, לאן הוא הגיע, ומה הקבוצה הזו עבור האוהדים וכל מי שיפו יקרה לו. נעשתה עבודה מנטלית מאחורי הקלעים שלא הייתה מביישת יחידה צבאית וגם אם לא הלך, בסוף המטרה הושגה: יפו נשארה בליגה, בתקווה לעתיד לבן יותר.
 

הוסף תגובה
תגובות
  1. ארז אתה בושה (בית שאן בנשמה 17-05-2015, 16:38)
    תמשיך להתעסק בדרום במקום לרשום שטויות שימותו הקנאים
  2. ארז נעמן: אתה בושה אחד גדול (אליהו פימה 17-05-2015, 16:44)
    כל כתב שמאלני חושב שבזכות שהוא יכול לכתוב ולזלזל בציבור גדול אז קודם כל לך תשים את הלשון שלך במקום הכי טוב יש לך עוד הרבה מה ללמוד מהקהל הבית שאני וכל כולך זרוע שנאה וקנאה אתה כתב עלוב כנראה לא ניתקלת במקומות הנכונים כדיי להבין מה זאת אלימות
  3. אחלה כתבה (עבד 17-05-2015, 16:58)
    תמשיך לכתוב מי שלא מתאים לו שילך לעזאזל אלה המבקרים אותך ימנים ואוהדים גזעניים עלובים תמשיך ובהצלחה
  4. מחכים שתבוא (בית שאני 17-05-2015, 17:00)
    לבית שאן נראה לך מה זה קהל ביזיוני תתבייש לך
  5. ארז אתה בושה לעיתונות (בית שאן 17-05-2015, 17:11)
    ארז אין לך מושג מה היה. הלוואי שלחצי מקבוצות ליגת העל קהל כזה. אני הייתי במשחק וכל הבלאגן הגיע מצד נשר שהתגרו. אתה מסיט נגד בית שאן. כנראה אתה אוהד הפועל תל אביב. מה קשור השרוכים לקבוצה של עכשיו.
  6. בבקשה אל תמליץ ליפו על מאמן אנחנו נסתדר בעצמנו (שמעון כהן-רמת השרון 17-05-2015, 17:36)
    לא נשכח איך הבאת ליפו את צחי תייר. קשרת לו כתרים משל היה מוריניו. הלכנו שבי אחריו והולכנו בכחש . הוא השאיר אחריו אדמה חרוכה ולבבות שבורים. מר נעמן, אנחנו נסתדר לבד, בבקשה בלי המלצות ובלי עצות אחיתופל.
  7. לארז נעמן (אור 17-05-2015, 17:43)
    אני אוהד כדור רגל לפי מה שאתה כותב חבל על הזמן של כול האוהדים בכול הקבוצות קללות ימשיכו להיות חלק מהמשחקים ואני חושב שאתה סתם פוגע באוהדים ובשחקני הקבוצות....
  8. ארז אתה צודק בכמעט הכול..כמעט (חיים סקטר 17-05-2015, 18:06)
    אז ככה אני אוהד עשרות שנים כדורגל ובמיוחד את שעריים..שאתה כותב שכפר סבא החזיקו בכדור 70 % מהזמן אתה גם צודק...רק הבעיה שכפר סבא רצה לרוחב ולא הגיעה ליותר ממצב 1...ושערים ב..30 % רצה לעומק כולל מתפרצות והגיעה לכמה הזדמנויות וההזדמנות לגול בטוח זה היה
  9. לארז (חיים סקטר 17-05-2015, 18:10)
    ההזדמנות גלול זה היה אמור להיות גם האדום לשוער...אז תשאל את עצמך כמה זמן נשאר לכפר סבא לשחר בלי השוער שלה ועם 10 שחקנים ...ואז תבין שהשופטים גזלו לנו את הנצחון..וזה לא בא מבכיינו...זה בא ממקום אחר...מאיגוד השופטים ששולחים שופטים עלובים למשחקים של ..
  10. לארז (חיים סקטר 17-05-2015, 18:12)
    למשחקים של עונה שלמה...במקום לשלוח את התותחים...ועדיין חושב שמגיעה לכפר סבא כול הכבוד...קבוצה בלי אוהדים עם יושב ראש שמבין כדורגל...ונותן שקט לקבוצה..שאפו כבר סבא..מגיע לכם לעלות לוחמנים.
  11. סוף סוף עשית שיעוריבית (שחקן יפו 17-05-2015, 18:28)
    אכן נעשתה עבודה מנטלית.אחראים לזה שחקן אחד ואוהדאחד.
  12. מאמן (יפואי 17-05-2015, 19:03)
    על איזה מאמן ממליץ ארז נעמן השנה מעניין לדעת ואוהדי יפו את מי רוצים
  13. ארז איך עדי לוי? (אוהד יפו 17-05-2015, 20:03)
    זה המאמן שמביא קובי סוויסא
  14. ליגה ירדנית (סמי 17-05-2015, 21:20)
    להעביר מיד את בית שאן לליגה הירדנית , יחד עם איתן טייב והשרוכים. שם הם יכולים להמשיך להצביע מחל. חוץ מאורלי לוי הצדיקה.
  15. לארז השונא את בית שאן (בית שאני 17-05-2015, 21:22)
    אתה רוצה להקיא על האוהדים של בית שאן אהההה..... אתה גזען ואתה פשוט שונא את בית שאן ...אבל אנחנו לא מתרגשים מאפסים כמוך. במקום לספר על התצוגות עידוד שאין בליגות האלו אתה מעדיף להראות כמה אתה אפס . המקום שלך זה להיות כתב של ליגה ג' שם מקומך
  16. ארז ארז.מה יהיה הסוף? (מרמורק 17-05-2015, 22:09)
    אם היינו נוטשים את השחקנים.היית מאשים אותנו ( מה הם אשמים?!) אנחנו תומכים בשחקנים.אתם מאשים אותנו בהתקפלות.מה לעשות יועץ קטן וחמוד.לשבות רעב?
  17. קדימה יפו להחתים את שוהם להביא 6 7 שחקנים שנה הבאה שלנו (אורי 17-05-2015, 23:23)
    סבלנו מספיק השנה שנה הבאה אנחנו רוצים להנות
  18. חבל שנופלים על בית שאן זה הכי קל (כחול עולה 17-05-2015, 23:52)
    חבל חבל אין לכם כבוד למקצוע, כל מגרש בארץ מקללים על בית שאן הכי קל לבוא נכון למה בגלל משחק השרוכים לתענתכם
  19. ביתר חיים טובים בכפר סבא ...ארז.... (איציק הגדוול 18-05-2015, 08:33)
    זה אתה שכותב?לא להאמין אין נולדת לה תהילת עולם אבל האמת שהפעם בכתבה הזו כתבת דברים מדהימים והכי חשוב....נכונים (אני מדבר על מה שציינת לגבי ביתר כפ"ס השאר לא ממש מעניין אותנו) אנחנו שמחים שהתחלת להבחין בין מועדון שמח מהנשמה לסתם שממה בהצלחה לביתר כפס
  20. לחיים סקטר (איציק הגדול 18-05-2015, 08:35)
    היה כייף לקרוא את התגובות שלך אם כי רוב ואולי כל ההתקפות המסוכנות של שעריים במשחק היו בעיקר בשל טעויות של הגנת כפ"ס אבל דורגל זה משחק של טעויות...אתה מכיר את מחצית החברים שיושבים בכלא?הם לא אשמים עו"ד דפק אותם..בהצלחה בשנה הבאה גבר!!
  21. תבורכו בעליה (לאיציק הגדול 18-05-2015, 08:57)
    תודה איציק הגדול בהצלחה ויש לכם קבוצה של לוחמים ניהול מעולה ומשפחה שמחה. מאחל לך את מה שאיחלתי לעצמי ולקבוצתי.. פאק ליגה א.תעלו ליגהההההההההה לאומית
  22. ליגה א זו הליגה הכי מניידת שחקנים (מאיר 18-05-2015, 10:39)
    ולכן הכל נראה כמו שזה נראה. ומי שמגבש-מנצח.
  23. בהצלחה לבית"ר כפר סבא (יועד 18-05-2015, 11:24)
    הגיע הזמן לשנות את הפלייאוף, ולעשות טורניר של 4 קבוצות בשיטת ליגה, מקום 14 בארצית, מקום 2 בליגה א, ומי שתסיים מקום 3 עם אחוזי הצלחה יותר גבוהים בליגה א, כך יהיה סיכוי ממשי לעלות ליגה, בכל מקרה אני מקווה שבית"ר כפר סבא יינצחו את נשר ואת נצרת עילילת א
  24. ארז, זה לא אתה שקבעת שכ"ס מפורקת? (אוהד שעריים 18-05-2015, 13:40)
  25. שערוקי (בנוגיס 22-05-2015, 16:53)
    ארז רסקתה את הקבוצה עם תקציב כזה. השלתה את כולנו שנוכל לעלות והכנסתה את הקבוצה לגרעון. ברכש זול יותר ושחקנים צעירים יכולתו להגיע לאותם תוצאות. והשנה יכולנו לעלות ליגה כי היורדת היה הכח רמת גן בקיצו ר. אתה כישלון