"הפערים קיימים אך הם מזעריים"

אלדד שביט שהיה בעונה שעברה בפלייאוף העליון עם נצרת עילית, מביט על ניסיון הישרדותה מהצד ומנתח את משחקה החשוב מול עירוני נשר מליגה א' צפון. בשורה התחתונה, הכל פתוח

  • על ידי: אלדד שביט
  • 26-05-2015
  • 09:17

כדי לנתח מקצועית את הקרב על הכרטיס לליגה הלאומית, צריך לחזור שנה אחת לאחור, למשחק בין הפועל קטמון לעירוני טבריה. באותו היום החוקים השתנו. להגיע בטיפת הדלק האחרונה מסיום העונה בליגה הלאומית למשחקי המבחן, כבר לא אומר ששרדת. שום קבוצה מהליגה הלאומית לא מקלה ראש בהתמודדות מול הקבוצה הצנועה מהליגה השלישית, אחרי נס טבריה מהעונה שעברה. ובכל זאת, הפועל נצרת עילית מהליגה הלאומית, היא פייבוריטית ברורה על עירוני נשר.

 

שחקני נשר חוגגים, יעשו זאת גם הערב מול נצרת עילית? (מאור אלקסלסי)

 

כמו בכל שנה במפגשים בין הליגות, הפיזיות, המימדים, העוצמות, הזרים ועוד מספר אלמנטים ששמים את הליגה הלאומית בדרגה אחת מעל, למרות שהליגה הלאומית ובמיוחד הקבוצות שנאבקות בתחתית, הן בדרך כלל בעלות תקציבים נמוכים וסגלים דלים, כך שההתמודדויות בכל זאת נשארות מאתגרות. הפועל נצרת עילית העונה, קבוצה שמשחקת כדורגל חיובי, פתוח, שני מגנים נשלחים לתמוך (סרדל הולך עד הסוף, ז'אנו דרך הנעת כדור) ובדרך כלל שלושה חלוצים אמיתיים (סידורנקו,בסיט/מלכה ואזאו). עד כאן הכל טוב ויפה לעין, אך חסר שם משהו יותר נשכני ואגרסיבי למאבקי התחתית.

 

ראובן גל (בובי) הוא כזה, אך למעט בובי אין לנצרת עילית לוחם שוורים נוסף שישתולל על המגרש. החזרה של חודדה המנוסה חייבת לעזור לנצרת עילית במשימה, מכיוון שאלה בדיוק הרגעים שהערך המוסף של שחקנים בדמותו של חודדה צריכים לבוא לידי ביטוי ולעשות את ההבדל בדקויות. מנגד, עירוני נשר, קבוצה עם חלק קדמי מהיר ועוקצני, שיכול לעשות צרות לכל קבוצה בליגה הלאומית ועל אחת כמה וכמה לקבוצה פתוחה כמו נצרת עילית. נשר תצטרך לזכור במשך כל המשחק, שגם בדקות שהם ירגישו שהשליטה היא שלהם, לנצרת עילית יש לא מעט שחקנים שיכולים לגמור את המשחק ברגע, בטח מול קבוצה מליגה נחותה ממנה.

 

אלירן חודדה, אמור לעשות את ההבדל על המגרש. (באדיבות אתר ONE)

 

בסופו של דבר מעמדים מסוג זה, נופלים על ימים נתונים. המוטיבציה של האחת, הלחץ של השניה, יום טוב של שחקן כזה או אחר והמשחק מקבל תפנית. אין כאן עניין של מי טובה יותר ומי עדיפה יותר, מי נמצאת בליגה בכירה יותר ומה המסורת של כל אחת, כשהשופט שורק לפתיחת המשחק, מתחיל הקרב על הכרטיס. שחקני שתי הקבוצות מהר מאד יבינו וירגישו שאין חוקים במשחקים האלה, עליונות כזאת או אחרת שהייתה לפני המשחק פגה ונעלמת כלא הייתה, הכל אפשרי והפערים קיימים אך במזעריות שתביא עמה משחק שקול ומותח, כך אני מאמין וחוזה, שיהיה בהצלחה לשתי הקבוצות.

הוסף תגובה
תגובות
  1. רק אני שמתי לב שהשחקן האמצעי בחומה זה ברק בכר?? (אסף לוץ 26-05-2015, 13:35)
  2. נשר ינצחו (שחקן 26-05-2015, 15:51)
  3. נצרת עלית קבוצה גמורה (נשר 26-05-2015, 15:51)
  4. שלושה מאמנים (יוסי 26-05-2015, 17:27)
    בתמונה אפשר למצוא את ברק בכר בן זקן שהחליף אותו וחסארמה שיחליף את המחליף
  5. ל1 ומה עם חסארמה לידו? (שרצקי 26-05-2015, 17:31)
  6. פערים מזעריים (אוהד 27-05-2015, 01:46)
    ״צודק״ שביט. תוצאת 0:5 מהמשחק מלמדת פחות על הפערים המזעריים בין הקבוצות ויותר על הבנתו המזערית של שביט את המשחק.
  7. גם אני חשבתי שיהיה שקול אבל פירקנו אותם (נצרתי 27-05-2015, 07:21)