ראיון פרידה: השוער מנו הרוניאן תולה את הכפפות

האליפות עם הנוער של הפועל חיפה ("היו לי חלומות להגיע לרמות הגבוהות"), הצמיחה בצילו של אבא ("הוא היה שוער גדול ותמיד הזכירו לי אותו"), רגעי המשבר בקריירה ("הירידה עם אסי גלבוע"), הסיבה שגרמה לו לפרוש ("לא הגעתי לאן שציפיתי") וההנהלה החדשה של אסי גלבוע ("הכניסו רוח חדשה"). בגיל 27 השוער המקומי מנו הרוניאן מכריז על פרישה ממשחק פעיל, עובר לגור במרכז הארץ עם זוגתו, ופוצח בקריירה חדשה כמאמן שוערים במכבי הרצליה מהלאומית. ראיון

  • על ידי: אורי דוד
  • 29-07-2015
  • 14:19

יוצא לדרך חדשה בהרצליה: השוער המקומי מנו הרוניאן החליט לתלות את הכפפות ולפרוש ממשחק פעיל, כשהוא בן 27 בלבד. 

מנו, בנו של שוער העבר ומנהל מחלקת הנוער באסי גלבוע זכי הרוניאן, צמח בקבוצת הנוער של הפועל חיפה בליגה הבכירה וכבר בגיל צעיר ניבאו לו עתיד מבטיח. בפועל, הוא העביר 8 שנים בליגה א' צפון כשוער בוגרים. מתוכן שתי עונות בהפועל עפולה ועוד 6 עונות במדי אסי גלבוע. אבל עם כל הכבוד לקילומטראז' הרציני שהוא עבר בליגה א', לפחות מבחינת מנו, הקריירה לא נסקה למקומות שהוא חלם ושאף להגיע אליהם.  

 

כמו כל ספורטאי, גם מנו שהתגורר במרחק מטרים ספורים ממגרש הכדורגל במרכז יעל, ידע לאורך הקריירה לא מעט עליות וירידות. לצד רגעים קשים, במיוחד בעונה האחרונה כמו הירידה לליגה ב', הוא גם חווה כמה שיאים מרגשים בקריירה שהוא יכול להתגאות בהם. למשל, זכייה באליפות עם קבוצת הנוער של הפועל חיפה, הגעה עם אסי גלבוע לשלב רבע גמר גביע המדינה, וכן הגעה למשחקי הפלייאוף העליון בליגה א'.

 

אינטליגנטי וצנוע

הוא ידוע כאדם אינטליגנטי וצנוע שלאורך הקריירה התרחק מהתקשורת כמו מאש. ככזה, הוא ניסה לשמור גם את עניין הפרישה שלו בשקט ובלי טררם. "אני מעדיף לעשות את הדברים שלי בשקט. לא אוהב לעשות רעש וכותרות", הוא אומר בנימוס תוך שהוא מנסה להימנע מראיון. ובכל זאת, לאחר מסע שכנועים לא פשוט, הוא הסכים לפתוח את הלב וגם לסכם את הקריירה שהסתיימה באופן מפתיע ובעיקר מוקדם מהצפוי, בגיל 27.

 

"הגעתי לנקודה כלשהי בחיים שאמרתי לעצמי אם זה לא הרמות הגבוהות אז אולי צריך לפנות לדברים אחרים בחיים. זו הגישה שלי", הוא אומר בטון מחושב, "אני מקבל באהבה את כל הרגעים הטובים והפחות טובים שעברתי בכדורגל. חשבתי שאני אגיע רחוק יותר בקריירה. אלא שמכל מיני סיבות, חלק מחוסר מזל וחלק מסיבות אחרות שאין טעם לציין אותן, הקריירה שלי לא הגיעה לאן שאני ציפיתי שהיא תגיע, ולכן פרשתי".

 

הצלחת להפתיע את כולם עם הפרישה?

 "אפשר להגיד שכן. קיבלתי הצעה מעניינת להיות מאמן שוערים במכבי הרצליה מהליגה הלאומית ובמקביל לאמן שם את קבוצת ילדים טרום א'. אמרתי לעצמי חבל לפספס את ההזדמנות להיות ברמות הגבוהות והלכתי על זה. ברגע שקיבלתי החלטה לפרוש ממשחק פעיל אז רציתי לעשות שינוי כיוון רציני, כלומר גם להעתיק את המגורים שלי. זה התכנון שלי".

 

מנו הרוניאן. פורש ממשחק פעיל. 

 

על ציר גלבוע-הרצליה

 

בינתיים אתה על ציר גלבוע-הרצליה?

"כן, בינתיים אני עושה את הדרך הזו מדי יום. אחרי ט' באב בעזרת ה' אני אמצא דירה בהרצליה ואעבור לגור שם יחד עם זוגתי מעפולה רותם בן משה, שהייתה שותפה להחלטה שלי ומאוד תמכה בי".

 

מרגיש תחושת החמצה?

"בהחלט כן, ומכמה סיבות. קודם כל כי סיימתי כאן בגלבוע אחרי שירדנו ליגה. זה משהו שמאוד מפריע לי. מעבר לכך, כשסיימתי את גיל נוער בהפועל חיפה הייתי בטוח שאני אגיע רחוק. היו לי חלומות להגיע לרמות הגבוהות, ולצערי זה לא קרה".

 

אתה מצטער על משהו שעשית בדרך?

"אני לא מצטער על שום דבר שעשיתי. כל מה שקרה זה לטובה. בסך הכל אני מסתכל על דברים שעשיתי ואפילו יכול להיות גאה בהם. הגעתי לרבע גמר גביע מדינה עם אסי גלבוע, זכיתי באליפות עם הנוער של הפועל חיפה. מעבר לכך הכרתי המון אנשים נהדרים בכדורגל, שחלקם הפכו להיות חברים טובים".  

 

נקודות השבירה שלך בקריירה?

"בראש ובראשונה ירידת ליגה עם אסי גלבוע. זו נקודה כואבת ובלתי נשכחת. נקודת שבירה נוספת עבורי הייתה לפני כמה שנים כשפליקס נעים אימן באסי גלבוע. אני זוכר שהוציאו אותי מההרכב באופן מפתיע אחרי 7 משחקים שבהם לא ספגתי שער. עד היום אני לא מבין למה".

 

אגב, היית גם שנתיים בהפועל עפולה?

"כן, זה זיכרון רחוק. נהניתי בשנה הראשונה בעפולה ובשנה השנייה קצת פחות. אין צורך לפרט מדוע ולמה".

 

הפרישה שלך עברה יחסית בשקט?

"המהלך הזה נעשה די מהר. הייתה לי שיחה עם ראשי אסי גלבוע וביקשתי מהם שבועיים לחשוב על הדברים. ברגע שהדברים נסגרו עדכנתי אותם והם נתנו לי את ברכת הדרך. הם היו מאוד הוגנים איתי ואני מעריך את זה מאוד".

 

מה אתה חושב על חברי הנהלה החדשים בגלבוע?

"אני חושב שלירן דניאל ואוהד אפריים עושים עבודה טובה והכניסו רוח חדשה למועדון. אני מאוד אוהב את הקבוצה, ומקווה שהיא תחזור לליגה א'. גם כשאני לא שם אמשיך להיות אוהד מספר 1 של אסי גלבוע".

 

החיים בצילו של אבא זכי

לא מעט אנשי כדורגל בעמק סבורים כי העובדה שזכי הרוניאן, אביו של מנו, נחשב לדמות דומיננטית מאוד בכדורגל באזור, לא ממש הועילה לבנו. במילים אחרות, מנו נבחן בזכוכית מגדלת בגלל אביו. "אני לא חושב שזה פגע בי", אומר מנו, "להיפך, זה רק תרם לי. אבא שלי מבין הרבה בכדורגל. מבחינת ידע בכדורגל לדעתי הוא אחד המובילים באזור. למדתי ממנו המון. הוא עזר לי ותמך בי לאורך כל השנים. יש לו גם חלק גדול בזה שהגעתי עכשיו למכבי הרצליה".

 

ובכל זאת, הרגשת שהצל של אבא (שוער עבר) ריחף מעליך?

"כולם יודעים שהוא היה שוער גדול ואין ספק שהצל שלו ריחף מעליי כל הזמן. בכל מקום שהגעתי אליו הזכירו לי אותו. עובדתית אני לא הצלחתי להגיע לרמות של אבא שלי, כי אם הייתי מגיע אז היום הייתי במקום אחר לגמרי".

 

היו כאלה שניסו להכשיל אותך בגלל שאתה הבן של זכי?

"אני לא יודע אם היו כאלה. ואם כן היו אנשים כאלה שרצו בכישלוני רק בגלל שאני הבן של זכי אז הם אנשים קטנים שלא שווים בכלל התייחסות".

 

אני בטוח שיש לך בטן מלאה על כמה אנשים בכדורגל?

"אני לא אשקר, יש לי בטן מלאה אבל אני אשמור אותה לעצמי. יש הרבה דברים שלא היו לרוחי בכדורגל. זה לא סוד שלא נותנים לשחקני בית את ההזדמנות בקלות, אבל אני מעדיף שלא להרחיב בנושא הזה יותר מדי. אני מעדיף להתרכז בדברים החיובים. כל אלה שהיו סביבי היו בסדר גמור איתי. אני מפרגן לכולם ורוצה לסיים בטעם טוב".

 

"כל מי שנפגעתי ממנו ידע על כך"

 

ובכל זאת, היו אנשים שכן נפגעת מהם?

"היו אנשים שנפגעתי מהם. אבל אין מישהו שנפגעתי ממנו והוא לא ידע על כך. אמרתי לכל אחד ואחד בארבע עיניים את מה שיש לי על הלב. אנשים שפגעו בי הם על הדרך גם פגעו בקבוצות שהייתי בהן".

 

יש שמועה שבאסי גלבוע עדיין חייבים לך כמה משכורות?

"הם אמרו שיטפלו בזה ואני סומך עליהם שישלמו לי את מה שמגיע לי".

 

יש סיכוי שתחזור לאחת מקבוצות האזור בתפקיד כלשהו?

"הכדורגל הוא דינאמי והכל יכול לקרות. עד לפני שנה לא חשבתי שאני אהיה מאמן שוערים והנה אני מוצא את עצמי בתפקיד הזה עכשיו במכבי הרצליה". 

הוסף תגובה
תגובות
  1. בחור שמנמן נחמד ונמוך (שוער 29-07-2015, 18:21)
    לא יכל להגיע לרמות הגבוהות כי לא היה מספיק טוב נקודה..טוב שיש לך תאפשרות למקצוע נוסף לא בןשה!
  2. אל תשבר (למנו 29-07-2015, 21:15)
  3. בהצלחה נשמה בכל אשר תלך תמיד אוהב אותך (גבי מאסי גלבוע 29-07-2015, 21:35)
  4. מאיר כהן זקן טיחו עוד משחק ואתה צעיר ופורש חבל (אבנר 30-07-2015, 08:54)