"פרוייקט לילדים ברמה אירופית"

ב2/9 תיפתח האקדמיה לכדורגל בחסות מכבי חיפה במגרש הסינטטי החדש בצור שלום. הפרוייקט, המיועד לילדים בגילאי 5-13, ובשיתוף מכבי חיפה מנוהל ע"י ברוך סער אשר גייס לצידו אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר בכדורגל ישראלי

  • על ידי: מערכת גולר 1
  • 23-08-2015
  • 10:34
ב2/9 תיפתח האקדמיה לכדורגל בחסות מכבי חיפה במגרש הסינטטי החדש בצור שלום. הפרוייקט, המיועד לילדים בגילאי 5-13, ובשיתוף מכבי חיפה מנוהל ע"י ברוך סער אשר גייס לצידו אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר בכדורגל ישראלי כאשר הבולט ביניהם הוא זאביק זלצר אשר ישמש כיועץ המקצועי של האקדמיה. זלצר אשר שימש במשך 13 שנים כמאמן העל של נבחרות הנוער של ישראל, ובעברו אף אימן בליגת העל את מכבי ת"א ובית"ר ירושלים ילווה וינתב את הפן המקצועי אותו מוביל ברוך סער. גם אסי כץ, מאמן הכושר של הפועל עכו מליגת העל הצטרף לפרוייקט וישמש כמאמן הכושר של האקדמיה
 
תפסנו את ברוך סער למספר שאלות על הפרוייקט החדש:
 
ברוך סער, מתכנן עתיד נפלא. (לילך וייס)
 
מה התכניות שלך לגבי האקדמיה?
"הקמת האקדמיה נועדה על מנת להכשיר שחקנים צעירים לרמות הגבוהות של הכדורגל", מדגיש. "המטרה הינה להתמקד בשני נושאים מרכזיים: לימוד יסודות הכדורגל עפ"י תוכנית מקצועית לפי גילאים ומתן דגש על מרכיבי הכושר הגופני הייחודיים לשחקן כדורגל. שני הנושאים הללו אינם מטופלים בצורה מספיק טובה במחלקות הנוער לצערי, ואני נתקל זאת ב-20 שנות אימון, ברובם אצל שחקני בוגרים שמגיעים ממחלקות נוער שאמורות להיות טובות על הנייר, אולם בפועל השחקנים לוקים בנושאים מסויימים: רובם אינם יודעים לבעוט ברגל החלשה, חלקם אינם יודעים לנגוח היטב וכו' וזהו הכשלון של הכדורגל הישראלי לדעתי".
 
הדשא נראה נפלא. 
 
אז איך משנים את זה?
אני התמקדתי בשני נושאים: בניית תכניות מקצועיות בנושאי טכניקה ובנייה גופנית, ובגיוס מאמנים ויועצים מהשורה הראשונה. עליי כמובן לא אדבר, אולם לגייס אישיות כמו זאביק זלצר לטובת הפרוייקט הינה מעבר לכל דמיון. היכולות, הידע והניסיון של זאביק אשר הכשיר את הכשרונות הגדולים ביותר שצמחו פה דוגמת יוסי בניון, היו צריכות להביא אותו לנהל את כל הכדורגל בארץ בתפקיד מרכזי. לצערי, הפוליטיקה בארץ לא מאפשרת זאת ולשמחתי יהיה לצידנו אדם דגול עם אישיות מדהימה. בנוסף גייסנו את אסי כץ אשר משמש כמאמן כושר בליגת העל, אדם נפלא בעל ידע ויכולות רבות, ואת נפתלי חזקיה אשר מוביל בפן הטכנולגי בתחומו בארץ עם הישגים נפלאים בבית"ר ירושלים ומועדונים רבים נוספים בליגת העל ובליגה הלאומית. מעבר לכך, כל המאמנים במחלקה עוברים הכשרה מקצועית על מנת לתת לילדים אימונים ברמה גבוהה ביותר עפ"י תכנית מקצועית.
 
האולם מוכן. 
 
למה דווקא בקרית ביאליק?
"יש לכך 3 סיבות: האחת יש פה מתקן יוצא מן הכלל: מגרש סינטטי חדש, מגרש כדורגל ואולם ספורט מקורה. שנית יש פה אנשים מדהימים שכיף לעבוד איתם, ושלישית קרית ביאליק היא עיר בתנופה אדירה עם צמיחה לכ-70,000 תושבים בשנתיים הקרובות ואני בטוח שנוכל לאתר שחקנים מוכשרים מקרב האוכלוסיה".
 
משפט לסיום?
"אנחנו מרימים פרוייקט שתושבי העיר יוכלו להתגאות בו. אקדמיה לכדורגל ברמה הגבוהה ביותר אשר תייצר עשרות שחקנים איכותיים תוך מספר שנים. חלקם ייקלטו במכבי חיפה וחלקם בקבוצות אחרות, אך אין לי ספק שתוך מספר שנים נקטוף את פירות העבודה הקשה".

הוסף תגובה
תגובות
  1. אחלה פריווקט (לברוך 23-08-2015, 14:42)
  2. איפה נרשמים (לברוך 23-08-2015, 14:42)