עו"ד אמיר יקותיאל: "מגיע יום הדין וצריך לשלם משכורות, אין כסף ולא משלמים"

עו"ד אמיר יקותיאל ידוע בהרבה תיקים שיצרו תקדים משפטי בעולם הספורט, יחד עם זאת תורם כספונסר לקבוצת הוד השרון מליגה ב' ורוצה להנהיג דרך חדשה לגבות חובות בכדורגל הישראלי: "לחייב את בעלי הקבוצות באופן אישי"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 11-12-2013
  • 11:38

עו"ד אמיר יקותיאל הינו עורך דין מוכר בתחום הספורט מקבוצת יקותיאל שהוא המשרד הגדול ביותר באיזור השרון. יקותיאל מייצג אין ספור שחקנים, מאמנים, מקורבים, משרדו היה שותף מלא בתמיכתו "כספונסר" בקבוצות הפועל כפר סבא והפועל פ"ת אשר היה קרוב לרכישת הקבוצה ונכון להיום, תורמים להוד השרון מליגה ב' בתור תרומה לקהילה דרך הספורט במטרה להעלות עוד השנה את הקבוצה לליגה א'.

 

"הייתה לנו תקופה ארוכה עם הפועל כפ"ס והפועל פ"ת בליגה הלאומית, תרמנו כספונסרים, עזרנו למחלקות הנוער ואנו מאמינים ומקווים שיחד עם שיתוף הפעולה של עיריית הוד השרון, תושבי הוד השרון ותמיכתם של אייל לחמן וגיא לוי, נצליח להעלות את הוד השרון ליגה אחת או שניים. על המצב של הוד השרון הגיב: "כרגע, הקבוצה הזאת בצמרת הטבלה ואנחנו מאמינים שיחדיו נצליח להעלות את הוד השרון ליגה. בנוסף לכדורגל, אנחנו תורמים גם לקבוצת הכדורסל ולקבוצת הכדור עף של העיר כך שאנחנו מעניקים אפשרויות שונות לפיתוח והתפתחותה של העיר דרך תרבות הספורט". 

 

עו"ד אמיר יקותיאל, כן ירבו אנשים כמוהו...


על הצד המשפטי, והעיסוק העיקרי של משרדו מספר: "אנחנו לוקחים תיקים שהם מעניינים וכבר יצרנו תקדימים בעולם הכדורגל כמו: אייל לחמן, אלי כהן נגד בית"ר י-ם שמבקר המדינה והיועץ המשפטי יתערב בעניין, ויש לנו הרבה תיקים משפטיים מעניינים בלי חשש או אינטרס מסוים אלא אך ורק להוציא את הצדק לאור". עו"ד אמיר יקותיאל מוביל מהלך מול ההתאחדות לכדורגל על מנת לשנות מעט את המציאות של השחקנים והצוות המקצועי אל מול קבוצות הכדורגל בתנאי החוזה אשר מרביתם לא משלמים את הראוי. "בימים אלו, אנחנו מובילים מהלך מול ההתאחדות לכדורגל בישראל, ע"י כך שאנו מארגנים קבוצות של שחקנים ומאמנים שנפגעו מקבוצות שלכאורה יש בטוחות בבקרה, אך בפועל שחקני הכדורגל ומאמני הקבוצות לא מקבלים את הכספים המגיעים להם ואנחנו רוצים לדאוג לכך שכל אחד יקבל את כספו כמובטח לו בחוזהו". 

 

כידוע, בקבוצות הליגות הנמוכות (הלא מקצועניות) יש אי סדרים חמורים מאוד בכל הנושאים הכספיים של המועדונים מול השחקנים, הצוות המקצועי וכל הנוגעים בדבר. ועו"ד אמיר יקותיאל רוצה לשנות את פני הדברים. "הקבוצות היום בטח במקומות שאין שליטה של הבקרה התקציבית, עושים מה שרוצים. הם לא משלמים משכורות לשחקנים ולצוות המקצועי והאנשים שיש להם משפחות והם צריכים להביא כסף הביתה, לא מקבלים את הכסף או שמקבלים חלק וזה במקרה הטוב. ההתנהלות הזאת לא יכולה להמשיך, כי אין דבר כזה בשום מקום בעולם. אני חושב שכדי לשים לזה סוף, העליתי רעיון שצריך לחייב את בעלי הקבוצות באופן אישי כך הם לא יתחבאו מאחורי הקבוצות עם תירוצים כאלו ואחרים וישלמו את המגיע לאנשים". 

 

אייל לחמן, גם הוא מיוצג במקרים חריגים ע"י עו"ד אמיר יקותיאל. (צילום: אלי ראול)

 

עו"ד אמיר היה שותף למקרים רבים של העברת תקציב בבקרה גם של הליגה הלאומית וטוען: "אני מכיר את ההתנהלות של הקבוצות וכל השטיקים והטריקים שבעלי הקבוצות עושים, בסופו של דבר מי שנפגע מזה אלו השחקנים המאמנים והצוות המקצועי וצריך לשים לזה סוף. בליגה השנייה יש תקציב מינימום של כמה מיליונים, מי יכול להביא תקציב כזה שלקבוצה יש 50-100 אוהדים!. הבעלים של הקבוצות ברובם הם לא אנשים אמידים כל כך, והעיריות נותנות במקרה הטוב חצי מיליון שקל אחרי התחזוק על המגרשים אז מאיפה יביאו את הכסף. אם הבעלים היו צריכים להביא את הכסף מהבית, היו צריכים להביא 2-3 מיליון ש"ח מהבית ואולי אחד שניים יכול לעשות זאת בליגה השנייה. לצערי, כאשר מגיע יום הדין וצריך לשלם משכורות,  אין כסף ולא משלמים. פונים אלינו, ואנחנו שם כדי לעזור".

 

אמיר ידוע בתור אוהד הפועל כפר סבא מלידה ואף היה לו ולמשרדו הזדמנות לרכוש את הפועל כפ"ס כאשר ירדה לליגה א' אך החליט לבסוף לוותר על כך להרפות ולתת לסתיו שחם לרכוש את המועדון ולהחזירו קודם כל לליגה הלאומית. "אני חושב שיהיה מאוד קשה לכפ"ס לחזור, אבל לקח אותם בן אדם שלמרות שאני לא מכיר אותו אישית, אני רואה שהוא עושה תורם ומשקיע רק דברים טובים עבור המועדון ואני מאוד מקווה שיחזיר את הקבוצה הזאת למקום שהיא צריכה וראויה להיות בליגת העל. המשימה רק התחילה, קודם כל אנחנו צריכים לעלות מליגה א' זה לא יהיה קל אבל עם אמונה והרבה רצון זה בהחלט אפשרי".

 

הוסף תגובה
תגובות