טור דעה: נועם שוהם מנתח את משחקה של יפו מול שעריים

מכבי שעריים בריצה מטורפת, שמונה נצחונות רצופים של החבורה של בראון והם כבר עם אותו מספר נקודות כמו כפר קאסם. יפו מצידה הגיעה למשחק לאחר שבוע סוער בו אורי קרגולה החליף בעמדת המאמן את מאיר סומך . טור זה הינו טור דעה

  • על ידי: נועם שוהם
  • 30-01-2016
  • 18:05

שתי הקבוצות פתחו במערך זהה של ארבעה שחקני הגנה, שלושה קשרים באמצע ושלושה שחקני התקפה.

 

יפו הגיעה אחרי השבוע הסוער שעבר על המועדון ובעקבות חילופי המאמנים פתחה את המשחק בהמון התלהבות ואגרסיביות, שחקניה רצו להוכיח כי יצאו לדרך חדשה. נראה כי קרגולה במעט האימונים שהיו לו השבוע הצליח להחדיר לשחקניו הרבה נחישות ואגרסיביות, בידיעה שכדי לצאת מהמצב הקשה שהקבוצה נקלעה אליו כישרון לא מספיק וצריך לעבוד קשה על המגרש.

 

משחק ראשון של קרגולה כמאמן ראשי (אביחי חיים)

 

הפעמים המעטות ששעריים עוד הצליחו להגיע לחצאי מצבים היו דרך שי רביבו שעשה הרבה תנועה מכנף ימין לאמצע ויצר יתרון מספרי בקישור ופינה את הקו למגן יוגב בן סימון שניסה להכניס כדורים מהאגף לרחבה אך מעט מדי לטעמי. כמו כן בגלל שהנעת הכדור של שעריים לא היתה מסודרת ומאוד איטית ושקופה היתרון של הכניסה של שי רביבו לאמצע לא בא לידי ביטוי בשליטה במשחק ויצירת מצבים.

 

שעריים מצידה עם שרשרת ״הכוכבים״ שלה פתחה לא טוב את המשחק, הנעת הכדור בהגנה הייתה מסודרת אבל איטית ושקופה מאוד דבר שהקל על יפו המתלהבת לנטרל את משחק המעבר של שעריים מההגנה לקישור. מה שבלט לעין היו הרבה איבודי כדור של שעריים, נסיונות היציאה להתקפות מסודרות כששי אבוטבול נלחץ מצוין פעם ע״י סולימנוב ופעם ע״י איציק בן סלומון, דור אזולאי ובן בוטבול הלכו קדימה לכיוון ההתקפה במקום לבוא לעזור ביציאה קדימה דבר שגרם לשעריים לשנות את סגנון המשחק שמאפיין אותה ולשחק כדורים ארוכים על גומז שנסגר במחצית ראשונה מצויין ע״י מתי אפללו, ועל גיל יצחק שנשמר גם הוא מצויין ע״י גיל קיין.

 

יפו מצידה עם המון התלהבות כפי שציינתי הצליחה לנטרל את נסיונות ההתקפה של שעריים, לא זכור לי מצב אחד מסוכן ששעריים הגיעו במחצית הראשונה ועל זה מגיעה מילה טובה להכנה של קרגולה את שחקניו למשחק. מבחינה התקפית יפו ויתרה על הנעת הכדור בהגנה ושיחקה על כדורים ארוכים לגילקרוב שהיה די בודד למעלה לצד צגאי שלא הורגש.

 

שעריים צריכה להשתמש במגינים שלה הרבה יותר בנסיונות ההתקפה כי ברור לכולם שקבוצות יבואו להסתגר נגדם ואחד הפתרונות למשחק סגור וצפוף זה יציאה של המגינים קדימה תוך פינוי הקו ע״י קשרי הכנף. (הגול הראשון הגיע מפעולה שכזאת) ברגע ששעריים ייצרו משחק אגפים טוב גם שחקני האמצע יהיו יותר חופשיים לבעיטות לשער או הכנסת כדור לחלוצים.

 

אריאל הדר שהיה מאוד אנרגטי ונייד אבל לוקה בקבלת ההחלטות שלו ובפעולה האחרונה, לטעמי הילד הכשרוני הזה מתבזבז בכנף והוא צריך לשחק באמצע, לגעת יותר בכדור ולהשפיע יותר על המשחק. לא שבתור שחקן כנף זה לא צריך לקרות פשוט הוא עוד ילד ולא מספיק דורש את הכדור באופן טבעי אם יהיה ממוקם באמצע יוכל להביא את הכשרון שלו יותר לידי ביטוי. 

 

בהתקפה של יפו בלט לעין חוסר ההצטרפות לגילקרוב, הקשרים לא נכנסים מספיק ללא כדור לעומק והמצב היחידי שיפו הגיעה אליו היה בדקה החמישית שצגאי חילץ כדור מאבוטבול (שוב בנסיון יציאה לא מוצלח של שעריים מההגנה להתקפה) ומצא בכדור ארוך מצויין את גילקרוב שעשה הטעייה העביר כדור מרגל שמאל לימין ובעט סנטימטרים מעל למשקוף.

 

במחצית זו אפשר לציין את מגנה הימני של יפו מתי אפללו, שהרבה לעלות קדימה והכניס כדורים לרחבה אך שוב כפי שציינתי לא הייתה הצטרפות של שחקני יפו לרחבה מה שהקל על הגנת שעריים המצוינת בראשותו של חיים מלכה להרחיק את נסיונות ההגבהה בקלות. העליות של אפללו להתקפה בולטות במיוחד לנוכח חוסר הרעיונות של יפו מצד המגן השני שלה עמאש מנסור שכלל לא משתתף במשחק ההתקפה, לזכותו אציין שהוא בכלל בלם שלא רגיל לשחק בתפקיד המגן. כך הסתיימה מחצית ראשונה מאכזבת ודלה באירועים.

 

מחצית שנייה עידן בראון עושה חילוף בינגו חילוף שלדעתי ניצח לו את המשחק. בראון הכניס את סלים וטעמה במקום בן בוטבול שלא הורגש. שעריים עברו לשחק עם שני קשרים אחוריים שדור אזולאי עוזר לשי אבוטבול בנסיונות היציאה מההגנה להתקפה וסלים טועמה הנפלא משחק מתחת לחלוץ.

 

הרמה מדודה בשער הראשון, דדי בן-דיין (אביחי חיים)

 

מהר מאוד שעריים השתלטו על המשחק ועכשיו ראו את שעריים ואת הסגנון המשחק המסודר שלהם המעברים מההגנה להתקפה דרך הקישור היו יותר מהירים ומסודרים וסלים וטעמה שעשה תנועה מצויינת מאחורי קו הקישור של יפו שהתעייף (נקודה שאגע בה מאוחר יותר.)

טועמה קיבל הרבה כדורים וניווט מצויין את המשחק של שעריים. השינוי הביא להשתלטות מוחלטת של שעריים על הקישור ולמהלכי כדורגל מתוכננים ומסודרים שבעקבותיהם הגיע גם השער הראשון.

טועמה מוסר כדור לאגף לגומז, דדי בן דיין עושה עקיפה לגומז כשצגאי לא חוזר איתו, דדי מקבל כדור מגומז ומרים כדור מדוד ישר לראשו של גיל יצחק שעושה תנועה מצויינת בין הבלמים ובנגיחה נהדרת מכניע את יוסי גינזבורג שוערה של יפו.

 

גיל יצחק חוגג עם חבריו את השער הראשון (אביחי חיים)

 

ככל שעברו הדקות השליטה של שעריים היתה יותר בולטת לעין, שחקניה קיבלו ביטחון ביצעו פעולות פשוטות ונכונות ואבוטבול אחרי מחצית ראשונה לא טובה שלו השתפר מאוד ועזר לשעריים להשתלט על המשחק.

 

כמו כן משחק האגפים של שעריים השתפר במיוחד מהאגף השמאלי, דדי בן דיין קיבל כדורים בזמן ובמקום הנכון (צריך להרים בנגיעה ברגל שמאל ולא להעביר לימין הרגל החלשה שלו). דיוויד גומז ניצל את העייפות של מתי אפללו שחזר אחרי חודש מפציעה ובמחצית הראשונה היה השחקן הבולט במגרש. גיל יצחק מאוד נייד ומסוכן ושוב סלים טועמה המצויין שקיבל כדור על קו השש עשרה מטר וסובב כדור של אומן לפינה הרחוקה ולמעשה הכריע את המשחק.

 

טועמה גומר את המשחק (אביחי חיים)

 

עליי לציין שראיתי את יפו בכמה משחקים העונה מה שמאוד בולט אצלה זה ההבדל ביכולת השחקנים בין שתי המחציות לטעמי חסר להם כושר גופני. קרגולה לטיפולך.  

 

שעריים מצידה צריכה להמשיך לעשות את העבודה, להגביר את קצב המשחק שלה ולהשתמש יותר במגינים. אני מאמין שהדברים הנפלאים שנעשים במועדון הזה, ההשקעה הגדולה של אלדד פרי, הווינריות והמקצוענות של קלינגר והמאמן הצנוע שלה עידן בראון יביאו את המועדון הזה במהרה למקום שמתאים לו ולקהל הגדול והנהדר שלו לליגת העל.

 

יפו זה מועדון גדול בסטנדרטים של ליגה א', הקהל שלהם בהחלט ראוי להרבה יותר. אני יודע שההנהלה עושה את המקסימום באמצעים העומדים לרשותה כדי להביא את הקבוצה למעלה ואני בטוח שיפו (שכפי שכבר ציינתי בעבר יש למועדון הזה מקום חם אצלי בלב ) עוד תגיע לימים טובים ויפים יותר.

אני מאמין שקרגולה הוא האיש הנכון במקום הנכון כדי לגרום לדברים לקרות עוד השנה.

 

ראויים להרבה יותר, קהלה של יפו (אביחי חיים)

 

קהלה של שעריים רוצה קבוצה חזקה שתגע רחוק (אביחי חיים)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אוהבים אותך נעם שוהם (קובי סויסה 30-01-2016, 18:25)
    בהצלחה לקרגולה
  2. שוהם היה צריך לאמן את יפו (שאולי 30-01-2016, 18:32)
    ההנהלה עשתה טעות נוספת קרגולה עוד לא יכול לאמן מחצית שנייה נרגדם לא הגיב לשינוי של שעריים
  3. יפו חלשים (רימון 30-01-2016, 18:33)
    כתבה מקצועית כל מילה נכונה במשחק חלש שלנו ניצחנו את יפו
  4. זה לא מאוחר (אביאל 30-01-2016, 18:36)
    צריך להציל את העונה הזאת קרגולה לא יכול עוד שבועיים תבינו את זה וזה מאוחר
  5. טור יפה (שוקי 30-01-2016, 18:39)
    משחק חלש
  6. שעריים קבוצה פח (קובי 30-01-2016, 19:03)
    לא מאומנת מאמן שעומד על הקווים ולא מגיב
  7. קרגולה תתעורר (יפואי בדם 30-01-2016, 19:20)
    אורי אתה לא רואה שצאגי לא רץ ובקושי עושה הגנה ו 2הגולים מצד שלו משחק חלש שלו לא בושה להחליף אותו!!! תתעורר
  8. צגאי שחקן של קובי סויסה (יפואי 30-01-2016, 20:20)
    נראה לכם שקרגולה הפחדן לא יכניס את יחיאל צגאי הוא מפחד מקובי זה ברור אחד שיודע
  9. חילוף של שחקן מיספר אחד (חילוף. טעות 30-01-2016, 20:44)
    איציק בן סלמון משאיר את צאגי וסולמנוב
  10. שוהם וחנן אזולאי מקבלים את הנוער של שעריים (נועם שוהם מקבל לאמן את הנוער של שעריים לכן מלקק להם 30-01-2016, 20:45)
  11. תגובה לעשר (אילן 30-01-2016, 20:55)
    שוהם אל תשים לב אתה מאמן גדול אם שעריים יתנו לך את הנוער הם יעשו מעשה גדול קלינגר תותח אם יביא אותך לשעריים
  12. טור מקצועי ומדוייק שאפו שוהם (אבי 30-01-2016, 21:34)
    כל הכבוד גולר סוף סוף משהו מקצועי, נהניתי לקרוא. שוהם אני חושב שאתה יותר מתאים לאמן את יפו. בכל מקרה בהצלחה לקרגולה
  13. גיל יצחק מסר לגומז שמסר לבן דיין (שערוקי 30-01-2016, 23:56)
    לא טועמה מסר , גיל יצחק מסר !
  14. שחקן (משה 31-01-2016, 02:46)
    צגי יחיאל גמר שחקן עייף
  15. מאמן (שייע 31-01-2016, 02:49)
    צגי הביתה זקן אין כוח
  16. צערים דם צעיר (דוד 31-01-2016, 02:52)
    יחאל צגי לספסל לצבוע שערות
  17. פרשנות מקצועית (הוגה דעות 31-01-2016, 11:19)
    אם אני זוכר נכון קלינגר לקח אליפות עם מכבי תל אביב בזכות הפרש שערים עדיף על מכבי חיפה .מוגש כחומר למחשבה
  18. שוהם בוא ליפו יחד עם קרגולה תשאירו אותנו ליגה (חיים 31-01-2016, 16:03)
    ושנה הבאה נבנה קבוצה חזקה מהבסיס
  19. טעות אחרי טעות וחוזר חלילה (מכבי יפו 31-01-2016, 20:37)
    ההנהלה של יפו מורכבת מאנשים טובי לב שנותנים מזמנם ממרצם וגם מכספם למועדון ומה לעשות שמה שמנחה אותם זה הרגש וכאן הטעות הגדולה ובזה אנחנו נופלים שנה אחרי שנה ולמרות שהסגל איכותי ויש קהל תומך והנהלה למופת יפו בתחתית שנתיים ברציפות אין לב בקבוצה ונועם שוהם היה תפור על יפו בדיוק בזמן ועוד פעם החליטו שלא להחליט ונפלו שוב בבחירת המאמן .קרגולה לדעתי עוד יהיה מאמן מצוין אבל כרגע הוא חייב להישאר עוזר מאמן וללמוד שוהם יודע כדורגל וקרגולה יכל להיות עוזר מצוין לשוהםואולי היה מגיע שינוי דרסטי בקבוצה שיקח את יפו לפליאוף עוד השנה
  20. הצדק איתך מסכים לכל מילה (ל 19 31-01-2016, 21:03)
    לא יכולתי לנסח זאת יותר טוב.
  21. אמת אמת אמת (שי 31-01-2016, 21:52)
    כל מילה בסלע הבעיה שקרגולה חושב שהוא יודע הכל