לקיחת אחריות !

אלון סגל בטור דעה: הרצף האחרון של יפו שורף, ואחרי שהאש הופנתה למאמנים, כדאי שהשחקנים יפנימו שהם אלו שחייבים לשנות כיוון כשהקרקע בוערת ! וגם - החיים החדשים של מרמורק, ועל האשליה (המתוקה) במשולש הלוהט שעריים-סקציה-כפר קאסם.

  • על ידי: אלון סגל
  • 03-02-2016
  • 14:17

1. אורי קרגולה פתח בהפסד לשעריים את קריירת האימון שלו. זו לא הפתעה למרות שניצחון היה משנה הרבה דברים ביפו, שכבר במקום ה-14 ואחרי 4 מחזורים רצופים שהיא לא מצליחה למצוא את הרשת. למעשה מאז הניצחון האחרון שלה, ה-2:5 מול אזור, היא צברה שתי נקודות מ-15, וזה מתחיל לשרוף. בטח כשהאש תוסט מעתה מהמאמנים אל השחקנים עצמם.

יפו יוצאת לבקעת הירדן, ואחר כך היא בסדרת 'ראש בראש' בתחתית מול אילת בבית, עמישב פ"ת ובית"ר כפר סבא בחוץ, ומורשה בבית. היא יכולה למצוא את עצמה במחזור ה-22-23 במקום אחר לגמרי, ומצד שני לשקוע עוד יותר. בתודעה היא איכותית יותר, רק שהיא כבר לא מרתיעה.

לקרגולה לא צריך להסביר מה זה לשים כדור ברשת. ביפו, בניגוד ללא מעט קבוצות אחרות, יש מספיק שחקנים מנוסים ובעלי יכולות בביצה של ליגה א'. רק מה, שהתחושה היא שעד עכשיו התעסקו ביפו יותר מדי במלחמות יהודים מבית, והאשמות שהופנו לפתח הצוות המקצועי. מאיר סומך לקח אחריות. קרגולה נחוש להצליח.

בכדורגל שלנו מדברים במצבים כאלו על איך מחזירים ביטחון לשחקנים ומורידים את הלחץ, אבל לא צריך לדבר. שחקנים חייבים להבין לא רק מה היא אחריות, אלא לקחת אותה ולא לברוח ממנה. יפו הוא מועדון יקר שנבנה מתוך הריסות של המפואר מפעם, ואלו שלובשים את החולצה שלו חייבים לשחק בהתאם.

 

איך תסתיים העונה הראשונה של אורי קרגולה כמאמן ? (אביחי חיים)  

 

2. יש חיים אחרי עדני במרמורק, וממקום מדכא בשנה האחרונה, האדומה פורחת מאז עזיבתו. האוהדים חוזרים. מחרדות הישרדות מרמורק מוצאת את עצמה במקום ה-5, עם טמפו של 8 נק' ב-4 המשחקים האחרונים, ואפילו האנמיות של 11 שערים ב-16 המשחקים הראשונים, כובשת 4 בשני הניצחונות האחרונים. שינוי כיוון, והזדמנות להתקדם לעבר הפליאוף העליון לקראת עם סדרה של 4 משחקי בית ב-5 המחזורים הקרובים, וגם אם לא, להפריח בלונים ולתת צבע לליגה.

האהבה מנצחת. זה מתחיל בדברים קטנים, שלא מכנים אוהדים כסמרטוטים ומרעילי בארות. זה ממשיך שהיו"ר החדש, זורי שעובי, שהיה שחקן עבר מפואר במועדון, מכניס גישה של לחבק ולקרב אוהדים. זה שווה הרבה יותר מפק"מים של מיליונים, שנחסכו על חשבון קידום המועדון, ומה נותר?!

בשטח, אהבת חינם מתדלקת את העסק. למרות הקושי ללכת למכולת, אין משקולת. מרמורק אפילו יכולה לפתח לעצמה סיבולת, על אף הקשיים כמו פינוי המגרש והתזרים שמשווע לתמיכה.

 

החיים אחרי עדני 

 

מקצועית, רצוי שלא להסתנוור ולשמור על צניעות. שיכון המזרח, בדרכה שלה, עשתה מקפצה מהתחתית לצמרת, ונחתה על הראש. בעניין הזה טוב שיש למרמורק מאמן ממוקד כמו שלומי עמר, שמבין שרק במילון הצלחה באה לפני עבודה קשה. מגיע לו קרדיט גדול - כי בניגוד ליפו למשל, הוא מתמרן עם 4-5 שחקנים שזו העונה הראשונה שלהם בבוגרים, אבל הוא גורם להם לקבל על עצמם אחריות.

נ.ב, דמיינו את המהלך הבא: דניאל טסאו יוצא לסללום שמסתיים ברק רשת. מרמורק מנצחת את כפר קאסם. שעריים בשמיים. טסאו מפזז לשירי האצולה. השערוקים, שהשאילו אותו למרמורק, מצטרפים?!

האם אוהדי מרמורק ושעריים יחגגו יחדיו? (ארז נעמן)

 

3. שעריים מחברת 8 ניצחונות רצופים (ודורון רוזנקוביץ ממשיך לנעול את השער), והיא תעשה את זה גם בלי טובות ממרמורק, אבל כשמביטים על המשולש - שעריים-כפר קאסם-סקציה - הדבר הבולט ביותר הוא קצב צבירת הנקודות הגבוה של כולן. אנחנו מתקרבים למחזורים 19-20-21 שמזמנים את מפגשי הראש בראש בין השלישייה.

שעריים מגיעה מצוין, וקשה לראות אותה נעצרת מול בית"ר כפר סבא ומורשה רמה"ש. האתגר של כפר קאסם מול מרמורק והכח ר"ג מסובך יותר. ללא סמאח מרעב שזה סיפור שונה, הגם שכפר קאסם הראתה לעצמה שהיא שם ב-1:3 על הוד השרון (וראוי לציון הטקס המכובד לזכרו של סוהיב פריג', עליו השלום).

לסקציה יש את הוד השרון בחוץ ואת מרמורק בבית, וזה לגמרי לא פשוט. מצד שני, החניכים של אוהד בוזגלו הראו השבוע שהם בוגרים מנטלית, ולא מתרצים בקלישאות של נפילת מתח את ההדחה מהגביע, עם ה-1:3 על כפר שלם. כל השלוש יכולות למצוא את עצמן על סף 40 נקודות אחרי 18 מחזורים. דבר כזה לא היה הרבה זמן בליגה א' דרום. גם אם זו אשליה, היא מתוקה.

4. ירדן סויסה היה גיבור המחזור האחרון עם השלושער שכבש בניצחון בקעת הירדן באילת. שחקן כנף מוכשר שגדל במחלקת הנוער בבית"ר ירושלים, בן הדור של טל כחילה, תומר ירוחם, שי מזור ונאור סבג (שעושים התקדמות בהפועל ירושלים ובקטמון). משהו התפספס בהמשך אצל הקיבוצניק מגלגל, אבל הגלגל מסתובב לו והוא יכול להביא את עצמו למקום גבוה יותר.

 

הניצחון המשמעותי במחזור האחרון היה ה-1:4 של עמישב פ"ת. הוא גם הגדיל את הסיכויים לשרוד, גם סיבך את יפו וגם גרם לכך ששיכון המזרח נאלצת למנות מאמן שלישי העונה (אחרי שפרדי צרפתי פתח ועופר בכר כבר לא כאן).

 

החזרה - גיא רוזנבלום שב מהפציעה, כבש, ובתקווה שיהיה בריא, הוא חייב לקחת את עצמו קדימה.

 

אם התחלנו בבקעה, נסיים שם בואך שעריים. חנן אזולאי, איש הבקעה, בלם העבר הנפלא של בית"ר, ואיש מקצוע אדיר שחינך וקידם דורות של שחקני נוער בבית"ר ירושלים ובמ.ס אשדוד, מגיע כדי לבנות ולפתח מחלקת נוער בשעריים. אחרי פזרנות הכספים בשעריים, ראוי להחמיא על מהלך נבון ונכון.

 

טור זה הינו טור דעה

הוסף תגובה
תגובות
  1. קרגולה נכשל עם סומך ביחד (שי 03-02-2016, 14:36)
    קרגולה חייב היה ללכת עם סומך שניהם נכשלו ביחד רק הנהלה של טיפשים שמונעת מאינטרסים אישיים ולא מחשיבה מקצוענית עושה טעות כזאת
  2. שחקן טוב לא הופך בשנייה למאמן טוב (אילן 03-02-2016, 14:39)
    זה שקרגולה ידע לשים את הכדור ברשת לא אומר שהוא יודע גם לגרום לשחקנים שלו להגן או להתקיף
  3. רוזנקוביץ נועל את השער חחחחח לא מגיעים אלינו לשער אחויה (שעריים 03-02-2016, 14:59)
    קצת יותר הבנה לכתב היהיר לא יזיק
  4. רוזנקוביץ נועל את השער חחחחח לא מגיעים אלינו לשער אחויה (שעריים 03-02-2016, 14:59)
    קצת יותר הבנה לכתב היהיר לא יזיק
  5. קרגולה יעל את יפו ליגה (קובי סויסה 03-02-2016, 15:03)
    קרגולה הוא ישאיר את מכבי יפו ליגה ואולי גם יפתיע לפלאוף עליון ועונה הבאה עולים ליגה הוא מקושר לשחקנים
  6. ל-2 אפשר לחשוב שלהיות מאמן בליגה א' צריך להיות מדען (שערוקי 03-02-2016, 15:11)
  7. אילן סגל זה ההבדל בן מרמורקי לשערוקי,כתיבה מקצועית כותי (מרמורקי 03-02-2016, 15:25)
  8. "אחויה" גועל גועל ושוב גועללללל (אתם אפסים שערוקים מתנשאים 03-02-2016, 15:27)
    שפת רחוב מגעילה קשה לכם לשמוע (לקרוא במקרה הזה) את האמת ואתם אלופים בלהתלהם פשוט מגעילים
  9. ניתוח מדויק (יפואי 03-02-2016, 16:04)
    שחקני יפו צריכים לדעת איפה הם נמצאים
  10. יפה (הוגה דעות 03-02-2016, 21:35)
    הכותב מתמקד במה שהיה ונותן הערכות למה שיהיה וכך צריך לכתוב בניגוד לאחרים שמסיקים מסקנות ונותנים תחזיות על סמך משחק אחד בלבד.למשל קבוצה הפסידה משחק אחד אזי היא במשבר קשה ומועמדת לירידה או קבוצה ניצחה שני משחקים ר צ ו ף אזי היא תעלה ליגה .
  11. גולר, סוף סוף גם אתם עשיתם רכש רציני (ליגה א' 04-02-2016, 08:58)
  12. הבנה (סוד 04-02-2016, 13:03)
    ל 3 ול4 אתה מבין אתה יודע יאהבל טיפש