לאחר שנתיים קשות מאוד ליאור סודמי חזר למגרשים: "היה לי מאוד קשה לחזור ולשחק לאחר מותם של אבי ואחי"

ליאור סודמי שחקן וותיק של הליגות הנמוכות חזר העונה למגרשי הכדורגל לאחר שבעונה שעברה עזב את הכדורגל בשל טרגדיה כפולה אותה חווה- סודמי איבד את אביו ואת אחיו שנה אחר שנה. סודמי כרגע משחק בעירוני גדרה מליגה ג' שנמצאת במאבק רציני על הכרטיס לליגה ב' כשביום שישי הקרוב תצא גדרה למשחק העונה מול נורדיה. סודמי: "לא חשבתי לעולם שמשהו כזה יכול לקרות".

  • על ידי: אבייתר ברק
  • 03-02-2016
  • 17:46

ליאור סודמי (36)  שיחק בעבר במספר מועדונים בליגות הנמוכות ובהחלט היה בורג מרכזי בכל קבוצה בה שיחק, בפתיחת העונה שעברה שליאור היה בשנת אבל בשל מות אביו, פתח ליאור את העונה בבני יצ'אלאל רחובות, אך עוד בטרם הספיק לשחק משחק אחד בעונה עברה המשפחה טרגדיה נוספת, אחיו של ליאור נהרג בתאונת דברים - דבר ששבר לגמרי את ליאור ומשפחתו. כיום, יותר משנה לאחר המקרה ליאור משחק בקבוצת עירוני גדרה בליגה ג'. ליאור פותח את הלב ומסביר על ההתמודדות עם האובדן הכפול, העזרה למשפחה והדרך החדשה אליה נכנס ליאור בגדרה.

 

ליאור, לאחר קריירה ארוכה בליגות הנמוכות בהן היית שחקן מוביל, פתחת את העונה שעברה בבני יצ'אלאל רחובות, אך עוד לפני ששיחקת משחק אחד החלטת לפרוש מהכדורגל לאחר שני מקרים ש"נפלו" עליך בזה אחר זה, אביך נפטר בפתאומיות מדום לב, וכשאתם עדיין בשנת האבל אחיך נהרג בתאונת דרכים, בהחלט תקופה לא פשוטה בכלל. ספר לנו קצת על זה .

"כמו שאמרת הייתי במספר קבוצות במהלך הקריירה שלי שבהם היית שחקן מוביל, ואז באמת הגיעה תקופה ששברה אותי. אבי קיבל דום לב בפתאומיות בגיל 61 כשלילה לפני עוד היינו יחד באירוע, וכשעוד היינו בשנת האבל הגיע לנו אסון נוראי נוסף, אחי הבכור (אב ל-3) עמד באמצע הרחוב, דרסו אותו והוא נהרג במקום. המקרה מוטט אותי ושבר אותי נפשית, לא חשבתי לעולם שמשהו כזה יכול לקרות. "

 

אתה מספר פה סיפור עם "חוויות" בהחלט קשות ! איך מתמודדים עם מצב כזה ? למה החלטת להגיד די לכדורגל למרות שדווקא אז הכדורגל יכול היה להיות מקום מפלט עבורך בתקופה הקשה ?

"ההתמודדות הייתה מאוד קשה, והיא קשה עד היום, אני מאמין שהיא תמשיך להיות קשה כל החיים וזה ילווה אותנו לנצח. אבל היינו צריכים לקחת את עצמנו בידיים אני והאחים שלנו, יש לנו אמא שהיא נכה והיא פשוט כל החיים שלנו, יש לי גם שלושה אחיינים קטנים שאחי השאיר אחריו, שהיינו חייבים לדאוג להם ולאלמנתו של אחי. מה שגרם לי להפסיק לשחק כדורגל, פשוט לא היה לי את הכוח והמוטיבציה להתמודד עם כל הדברים, הכדורגל לא עניין אותי בכלל וכל מה שראיתי לנגד עיניי היה איך לעזור לילדים הקטנים של אחי. היה לי מאוד קשה לחזור ולשחק כדורגל בשנה שאחי נהרג במיוחד לאחר שאבי ואחי היו מאוד דומיננטיים בקריירה שלי! "

 

יחיאל ויניב סודמי ז"ל, אביו ואחיו של ליאור סודמי

 

העונה כשאתה בן 36, החלטת לחזור ולשחק כדורגל. מה הניע אותך למהלך שכזה ? 

"בערך באוגוסט לפני פתיחת העונה אבידן דמתי (מאמנה של גדרה) פנה אליי, הוא ממש לחץ עליי ורצה שאני אגיע ואפתח דף חדש בכדורגל, הוא אמר לי שהוא בונה משהו יפה בגדרה, קבוצה שרוצה לעלות ליגה והוא רוצה שאני אגיע לתרום מהניסיון שלי, תוך כדי זה התחלתי לעבוד כמדריך בבית ספר לכדורגל בגדרה, מקום חם ויש לי רק מילים חמות לכולם שם. התגעגעתי מאוד לכדורגל לאחר תקופה ארוכה שלא שיחקתי אז החלטתי שאני עושה לעצמי מבחן לתקופה לראות איך זה משתלב לי בחיים."

 

חזרת לעירוני גדרה ובמחזור האחרון כבשת צמד בניצחון 5-3 על רמלה. החזרה עושה לך טוב בחיים האישיים ? 

"אין ספק שהצד החזק שלי בכדורגל הוא לכבוד שערים, זה הדבר שאני הכי אוהב - לכבוש ולבשל. החזרה עשתה לי טוב, אני מפיק מעצמי קצת יותר ויש לי סיפוק ללא קשר לשערים. אני מרגיש לאט לאט שאני חוזר לעצמי והכדורגל עושה לי טוב. "

 

 

דיברת על לעלות ליגה, כרגע אתם ממוקמים במקום הראשון כשאתם נקודה מעל נורדיה (משחק חסר). אתה באמת חושב שאפשר להשיג את המטרה האמיתית לעלות ליגה ?

"תהיה לנו התמודדות לא קלה מול נורדיה, ביום שישי הקרוב אנו יוצאים למשחק חוץ נגדם בטדי. משחק שיקבע הרבה לגבי ההמשך. אין ספק שנורדיה קבוצה טובה אך אנחנו לא פחות טובים מהם והדרך עוד תהיה ארוכה גם לאחר המשחק הזה, אני מקווה שנוכל להגיע מרוכזים לכל משחק ולהשיג את המטרה שלנו בעזרת השם. "

אנס אבודעבס

הוסף תגובה
תגובות
  1. סודמי בהצלחה למה לא באת לעירוני (וקראט 03-02-2016, 20:39)
    היית החלוץ הכי מוכשר בנוער ליפני 20 שנה
  2. סודמי בהצלחה למה לא באת לעירוני (וקראט 03-02-2016, 20:39)
    היית החלוץ הכי מוכשר בנוער ליפני 20 שנה
  3. ליאור סודמי נשמה (שי גבאי 03-02-2016, 21:31)
    אחלה גבר בן אדם נדיר אוהב אותך אח יקר
  4. ראול הישראלי (דודו וטורי 03-02-2016, 21:41)
    סודמי המלך סומכים עלייך שתעלה את גדרה ליגה הרי לא כל יום קבוצה קטנה זוכה בחלוץ ענק...