מה עובר על עירוני נשר?

עד לפני קצת יותר מחודש הקבוצה עמוסת הכוכבים מנשר דרסה את הליגה וסומנה כעולה הוודאית. אבל אז הגיע רצף של תוצאות שליליות (ניצחון בודד ב-5 משחקים) שפתח מחדש את מאבק העלייה. למרות זאת, עירוני נשר נותרה עדיין המועמדת הבולטת לעלייה, ומכמה סיבות: מאמן מנוסה שמצליח לתחזק חדר הלבשה בריא, סגל רחב ואיכותי שאין ליריבות, ושקט תעשייתי שאין לו אח ורע אצל היריבות. אם נשר לא תעלה-זה יהיה כישלון מהדהד. טור אישי

  • על ידי: אורי דוד
  • 04-02-2016
  • 17:36

עד שזה לא גמור זה לא גמור:

עד לפני קצת יותר מחודש רבים מאנשי הכדורגל בליגה א' צפון היו משוכנעים שיש עולה וודאית והיא עירוני נשר עמוסת הכוכבים. והאמת, אפשר היה גם להבין אותם. הקבוצה הנוצצת של אלדד שביט דרסה את הליגה ללא קושי, פתחה פער משמעותי בפסגה (9 נקודות), בעוד שיריבותיה לצמרת נראו שבורות וחסרות ביטחון. יתרה מזאת, בשלב מסוים, יריבותיה לצמרת גם הרימו דגל לבן לגבי המקום הראשון בטבלה. כך, למשל, עירוני טבריה. "נשר עולה ליגה ללא ספק, קשה להתמודד עם הסגל המרשים שלה. רק הספסל של נשר יכול להוביל קבוצה לעלייה", זו הייתה הטענה של אחד מהגורמים הבכירים בהנהלת עירוני טבריה לפני כחודש וחצי. אבל כיום, כשעירוני טבריה מרוחקת 3 נקודות בלבד מנשר, יהיה מעניין לשמוע מה יש לאותו גורם בטבריה לומר לגבי ההתפתחויות הדרמטיות בצמרת הטבלה.

 

צריל לחזור למסלול הנצחונות (מאור אלקסלסי)

 

לכל קבוצה, זה ברור לכל מי שעוסק בספורט, יש עליות וירידות במהלך העונה. וכעת, כך נראה, זו התקופה שבה נשר חווה את התקופה הפחות טובה שלה. השאלה הגדולה היא כיצד היא תצא מהתקופה הזו, והאם זה יקרה עוד לפני שהיא איבדה את המקום בפסגה. שימו לב למאזן של הקבוצה ב-5 המחזורים האחרונים: שני הפסדים (מול הרצליה וצור שלום), שתי תוצאות תיקו (מול עירוני טבריה וכפר כנא), וניצחון בודד מול הפועל בית שאן המרוסקת.

 

אם לא די בסגל הנוצץ, אז הקבוצה צירפה לאחרונה עוד שני שחקנים משמעותיים בחלק הקדמי, כדוגמת עידן דוד (הגיע מכפר סבא) ועומר בוארון (מכבי נתניה). השניים כבר הספיקו לכבוש שערים מכריעים (בוארון כבש מול טבריה ועידן דוד כבש צמד מול בית שאן) ותהיו בטוחים שהם עוד יתרמו הרבה בהמשך (בתנאי שיהיו בריאים).  

גם בלעדיהם, חשוב להדגיש, עירוני נשר הייתה קבוצה מספיק "מפחידה" במושגים של ליגה א'. רק בשביל לסבר את האוזן, במשחק האחרון מול כפר-כנא שהסתיים בתיקו אפס, עלו מהספסל של אלדד שביט שלושה תותחים רציניים: שלומי בן עשור, ברק דניאל והייתם חלבי. כל אדם שבקיא קצת בהלכות ליגה א' מבין ויודע ששחקנים כאלה היו יכולים בקלות להיות שחקנים מובילים בכל קבוצה אחרת שרצה לעלייה. ספסל כזה נוצץ ואיכותי הוא ללא ספק פריבילגיה אדירה עבור אלדד שביט, ומשהו שאין לקבוצות האחרות בליגה. אי לכך, אם נשר לא תעלה בתום העונה הנוכחית ללאומית הרי שזה יהיה לא פחות מכישלון מהדהד, משהו שלא היה ניתן לומר על העונה הקודמת שהסתיימה בכמעט עלייה עם ברוך סער. 

 

עידן דוד, חיזוק רציני לנשר (מאור אלקסלסי)

 

בלא מעט קבוצות, אגב, כאשר יש סגל רחב ואיכותי כפי שיש העונה בנשר, נוצרים שחקנים ממורמרים, מה שיוצר בהמשך אינטריגות בחדר ההלבשה. אבל בנשר, כך מתברר, יש אווירה מדהימה בחדר ההלבשה. וגם אלה שעולים מהספסל מפגינים מחויבות בלתי מתפשרת למען הצלחת הקבוצה. על כך, מגיעות מלוא המחמאות למאמן אלדד שביט על בחירת החומר האנושי וכמובן על היכולת שלו לתחזק חדר הלבשה בריא.  

 

כך או כך, למרות התקופה הפחות טובה שלה, עירוני נשר עדיין מובילה את הטבלה בליגה א' צפון (3 נקודות יותר מטבריה ו-4 נקודות מהרצליה). ולמרות כל האמור לעיל, נשר נותרה המועמדת המובילה לעלייה ללאומית, ומכמה סיבות בולטות: ראשית-הסגל המרשים והרחב שאין לשום יריבה אחרת בליגה, שנית-הניסיון והמקצועיות של המאמן אלדד שביט, ושלישית-ולא פחות חשובה מהסיבות הקודמות-השקט התעשייתי שיש במסדרונות המועדון מאז פתיחת העונה.

מחר (ו') עירוני נשר תגיע למשחק חוץ מול אסי גלבוע בתענכים בתקווה לבלום את כדור השלג. אם היא לא תוציא הפעם שלוש נקודות, מול קבוצה שהיא עדיפה עליה בכל פרמטר במגרש (מלבד פרמטר הלחץ), זה כבר עלול להכניס את המערכת שם לסיטואציה בעייתית. 

מאור אלקסלסי

הוסף תגובה
תגובות
  1. 0-0 (המגרש באסי מצויין 05-02-2016, 08:14)
    טבריה תנצח