משולש שווה צלעות

עירוני נשר, הפועל הרצליה ועירוני טבריה, נמצאות במרדף מסביב לשעון על כרטיס העליה לליגה הלאומית. לכל אחת מהן יש את הערך המוסף שלה, אז מי בכל זאת תזכה?

  • על ידי: אוהד רון
  • 11-02-2016
  • 13:12

3 קבוצות מושקעות שנלחמות על כרטיס כניסה בודד, זה לא סיפור מהאגדות, אלא זאת המציאות העונה בליגה א' צפון. מעבר למתח והלחץ המונח על כתפיהן של הקבוצות, מה שיפה ומוסיף זה השוני הגמור בין המועדונים וסגנון המשחק שלהן בפן המקצועי. כל אחת מביאה משהו משלה ונכון לשורות אלה, עירוני נשר עשתה את זה הכי נכון שיש, אבל הדרך עוד רצופה מכשולים והקבוצות "הקטנות" נלחמות על כל נקודה והופכות את הליגה למשוגעת מדי מחזור ומחזור.

 

עירוני נשר:

קבוצה ללא מסורת ארוכת שנים ואפילו די חדשה בנוף הכדורגל שלנו, מה שדווקא משחק לרעתה. לקבוצה סגל שחקנים איכותי במונחים של ליגה א' צפון, אך ללא שמות מפוצצים במיוחד, כשרוב השחקנים עשו את מרבית שנותיהם בקבוצות צמרת בליגה א', למעט הרכש האחרון שהובא לקבוצה, עידן דוד.  בהנהלה יושבים שני אנשים שנותנים את כל כולם למועדון, שלומי פרץ ואמיל יוספוב, שבזכות השקט התעשייתי והצניעות שלהם מד הלחץ עומד על מדד סביר בהחלט, עניין שעוזר למערכת לתפקד, גם ברגעים הלא פשוטים של מהלך העונה. לקבוצה אין אוהדים רבים וזה גם עניין שמוסיף לשקט התעשייתי שקיים במועדון ואלה שכבר מגיעים הינם חיוביים כלפי הקבוצה ודוחפים את השחקנים עד כמה שהם יכולים. על התזמורת מנצח המאמן אלדד שביט, שכבר הוכיח בעבר את יכולותו להוביל קבוצות בליגה גבוהה יותר ונשר נחשבת לקבוצה של מאמן, כזאת שיש לה טביעת אצבע. היתרון של נשר על טבריה והרצליה הוא לא בסגלים, בתקציבים או בקהל גדול שדוחף את הקבוצה. הכח של נשר הוא השקט והצניעות שמשדרים שם כבר שנתיים ברציפות. בעונה שעברה זה הסתיים כמעט, אבל העונה זה עלול לקרות, על אף המפלצת מהרצליה.

 

הלחץ על קבוצתו של אלדד שביט (מאור אלקסלסי)

 

הפועל הרצליה:

הקבוצה הנוצצת ביותר בליגה א' צפון העונה נקודה. שלא יובן לא נכון, הרצליה לא מחזיקה בקבוצה החזקה בליגה הצפונית, אך שחקניה הם בעלי הנסיון והרזומה העשיר ביותר בליגה כמעט בכל חוליה במגרש. המועדון ההרצליני כבר שנים רבות נמצא שם ליד העליה וזה משחק תפקיד לטובת המערכת המנוסה שיש בהנהלה. אלי ג'מיל וניר שטרית הם אנשים שיודעים מה זה כדורגל בכלל וליגה א' בפרט. הנסיון האדיר שיש לשניים הוא ערך מוסף של הקבוצה מהשרון, מה גם שהעונה התקציב של הקבוצה הוא הגבוה ביותר מאז הוקם המועדון וזה בזכות אדיבותם של ג'מיל ושטרית. קובי חסן המנהיג הבלתי מעורר של הקבוצה הוא השחקן הטוב ביותר שיש בליגה א' צפון. לידו משחקים תותחים כבדים אחרים, כאלה שלא מזמן היו שחקני הרכב בליגה הלאומית כמו סמיר עבדלחי, עוז יפרח ורגב וולק. את הקבוצה מאמן תומר קשטן המנוסה שהחליף את נועם שוהם שבנה את הקבוצה במהלך הפגרה. אוהדים לקבוצה כמעט ואין, למעט משפחות השחקנים וההנהלה, אך ישנו לחץ סמוי בתוך המועדון, מכיוון שהבוסים מצפים שבהשקעה כזאת כבדה, הקבוצה תמצא את עצמה במקום הראשון בסיום העונה כי בפליאוף העליון הם כבר היו בחצי תקציב ואפילו פחות. הדבר היחיד כרגע שיכול למנוע את העמידה ביעדים שהציבו לעצמם קברניטי המועדון, זה התלות בנשר. בהרצליה יודעים שכל איבוד נקודות מול ניצחון של נשר והסוף קרב וזה בהחלט מלחיץ את הנפשות הפועלות שמבינות שאסור להן למעוד בטח מול קבוצות כמו מג'דל כרום, מעלות וקרית אתא.

 

הפועל הרצליה, הקבוצה הנוצצת של הליגה, זה יספיק לעלייה? (אביב עובדיה)

 

 

עירוני טבריה:

המועדון המורכב ביותר בליגה א' צפון, כזה שמייצר כותרות, מלוות בהרבה רעש וצילצולים שאף פעם לא נשמרים בבטן ויוצאים החוצה בכל הכח והעוצמה. מקצועית לטבריה יש קבוצה טובה ומעניינת, עם כוכבים אדירים כמו שי מימון, אור אלקבץ, ליאור לינדר ושלום עקיבא. זאת אכן סוללה משמעותית, מה גם שעל המשמר עומד חיים זיסקינד המצוין שכרגע נותן את עונת חייו ומציל את טבריה ממפחי נפש. אז נכון שיש מסורת ונכון שיש שחקנים מצויינים ומאמן רעב בדמותו של גל שלמה, אך הלחץ בטבריה הוא בלתי רגיל והקהל הגדול והנאמן של הקבוצה, מבין טוב מאוד את הלך הרוח בנעשה והוא לא עושה חיים קלים למושכים בחוטים. את הלחץ הגדול הסורר במועדון אפשר היה להרגיש היטב במשחק האחרון מול הפועל כפר כנא, שם שחקני טבריה הציגו משחק נרפה למרות שהם ידעו שאין להם אפשרות אחרת חוץ מניצחון כשעלו לשחק בידיעת התוצאות של הסמוכות אליה בטבלה מיום שישי. לסיכום, טבריה היא אכן קבוצה שנועדה ונבנתה לעליית ליגה, אך היא תצטרך לעמוד תחת הלחץ הכבד שמופעל עליה ברגעים המכריעים של העונה,כי להבדיל מנשר והרצליה, לטבריה יש קהל אוהדים אדיר שיודע בדיוק איך הקבוצה שלו צריכה לשחק ובאיזה מקום היא צריכה להיות. לפעמים זה גם מלחיץ את המערכת, אבל שחקני כדורגל, תפקידם להתמודד, גם מול קהל שדורש לא מעט.

 

חיים זיסקינד, השוער הטוב בליגה (מאור אלקסלסי)

מאור אלקסלסי

הוסף תגובה
תגובות
  1. ההנהלה של נשר עשו לברוך סהר את המוות כנסו (מכיר ויודע 11-02-2016, 13:53)
    יותר נכון שלומי פרץ עשה לברוך סהר את המוות לא נתן לו לעבוד בשקט ובכל מקום דואג להבהיר שסהר מאמן בונקריסט שבגללו נשר לא עלו ליגה והוא גם זה שדאג להראות לסהר את הדרך החוצה מהקבוצה אז אדון כתב נא לעשות שיעורי בית בבקשה
  2. נשר לא יעלו (טבריה 11-02-2016, 14:01)
  3. נשר קבוצה חלשה אחן בה כלום (טבריה 11-02-2016, 14:01)
  4. כוכבים תתעוררו! (הרצל מהרצליה 11-02-2016, 15:05)
    הוצאנו כל כך הרבה כסף אז תנו תמורה!
  5. היתרון של טבריה שיש לה קהל אחד הגדולים בארץ וגם חיים כדורגל בטבריה אז האוהדים גם מבינים כדורגל (טברייני 11-02-2016, 15:15)
    יאללה טבריה ללאומית
  6. וגם יש הרבה כסף בטבריה השנה ולא התקמצנו בשחקנים ומשכורות (טברייני 11-02-2016, 15:16)
  7. למספר 1 תעשה אתה שיעורי בית כי ברוך באמת בונקריסט! (שחקן שהיה בנשר 11-02-2016, 15:20)
  8. בהצלחה נשר (שימי מבן דור 11-02-2016, 15:42)
  9. לא נכון (אוהד טברייני 11-02-2016, 16:57)
    לא ההיתי מספיד את כפר כנא צור שלום
  10. בושה שגם קרית אתא השקיעו ים של כסף והם בתחתית (קרייתי 11-02-2016, 18:24)
    היה צריך להיות ריבוע שווה צלעות ולא משולש שווה צלעות
  11. טבריה ידידי, איך זה לקבל שלוש?איך זה לקבל שלוש? (איאד מכנא 11-02-2016, 21:05)
  12. ל- 11 מכפר קנא איך זה להריח את התחת שלנו? (אוהד עירוני טבריה 11-02-2016, 21:45)
  13. הנהלה הביתה (טברייני בדם 11-02-2016, 22:58)
  14. נשר לא יעלו מכיוון שיש להם ספסל פשוט לעומת הרצליה (אוהד אדום בדם 13-02-2016, 03:17)
    אבל איך אומרים ימים יגידו נשר קבוצה טובה אבל היא תאבד נקודות הרצליה צריכה לנצח עד סוף העונה בלי להסתכל על המתחרות שלה אחרת הם לא יעלו בגלל סף של לחץ אדיר שבוקע מין המערכת
  15. הם שקטים רגועים ונינוחים (נשר יעלו בגדול 13-02-2016, 03:17)
    יש אוירה רגועה במועדון
  16. בונקריסטים גנבו נצחון בדקה ה90 הרצליה קבוצה נאיבית (רק נשר 13-02-2016, 03:22)
    טבריה מחכה למעידות של הרצליה ונשר אבל לא נראה לי שזה יקרה הרצליה זה מועדון הם תנאים טובים אבל הלחץ שם אדיר לעומת נשר שהם שקטים ונינוחים אלי וניר צריכים לעשות שיעורי בית לגבי הרכש שהם לקחו
  17. ל14 תעשה שיעורי בית (דני מנשר 13-02-2016, 16:25)
    לנשר יש עומק ויש שחקנים בספסל שיכולים לשחק בכל קבוצה וכושר גופני אדיר הרבה קבוצות נופלות בדקה 70 כמו טבריה שללא השוער היו מפסידים את המשחק נשר ללאומית לבוא למלחמה בכל משחק