"בדיעבד, זה היה שלנו כל הזמן"

מאמנה של עירוני נשר אלדד שביט (33), מסכם את עונת העלייה ההיסטורית של קבוצתו, מנקודת מבטו. שביט מתאר את השיקולים, הבניה, החששות במהלך העונה, אבל נחרץ בדעתו שהיו אין ספור סימנים שזאת העונה שלהם. ראיון ששווה קריאה.

  • על ידי: אוהד רון
  • 25-04-2016
  • 14:27

עירוני נשר רשמה לפני שבועיים את רגע השיא שלה,בדמות עליה לליגה הלאומית. הקבוצה של הבעלים אמיל יוסיפוב ושלומי פרץ כמעט ועשתה זאת בעונה שעברה תחת הדרכתו של המאמן ברוך סער,אך לא הצלחה את משחקי המבחן מול הפועל נצרת עילית מהליגה הלאומית. בקיץ האחרון, החליטו בנשר בצעד פחות פופולארי לעשות שינוי בעמדת המאמן ולתפקיד מונה אלדד שביט. כבר בבניית הקבוצה ומצבת השחקנים, היה ניתן לחוש את ההצלחה הגדולה שצפויה לשביט, פרץ ויוספוב. היום אפשר להגיד שהכל היה נראה נכון כבר בתחילת העונה, אך במועדון ידעו לשמור על צניעות ופרופיל נמוך. כך גם במהלך העונה כולה, אלדד שביט מאמנה של נשר סירב להתראיין אין ספור פעמים ונדמה היה שהוא מתחמק מהתקשורת ומשתדל שלא לספק עניין סביבו או כותרות. לאחר שהקבוצה כבר סימנה את מטרתה, הפעם שביט כבר לא סרב והוא העניק לגולר1 ראיון אחרי זמן רב.

 

אלדד שביט לקח את נשר ללא חשש (מאור אלקסלסי)

 

אלדד, לקחת קבוצה שעשתה הצלחה בעונה שעברה וכמעט עלתה לליגה הלאומית, לא חששת?

"לא חששתי כלל. כל עוד נותנים לך את הכלים להצליח אז אין סיבה לחשוש. האמנתי שאני יכול לקחת את המועדון מדרגה אחת קדימה ולכן הלכתי על האתגר".

 

היו קבוצות נוספות שהשקיעו כסף כדי לעלות ללאומית. מה בעיניך עשה את ההבדל?

"אני לא יודע לספר מה היה במקומות אחרים,אני יודע מה היה בנשר. אני חושב שהמועדון הפיק מעצמו את המקסימום בכל פרמטר. היה סגל שחקנים נהדר המורכב מבני אדם לפני השחקן,עמד לרשותי צוות מקצועי ולוגיסטי שרמתו הרבה מעבר לליגה א' וכמובן יש בנשר הנהלה של צמד אנשים שנותנים לקבוצה כל מה שהיא צריכה מרגע הבניה ועד האימון האחרון של העונה. שמועדון מורכב ממשולש מדויק של שחקנים-צוות-הנהלה, הסיכוי שלך להצליח גדל פלאים".

 

איך באמת הייתה מערכת היחסים שלך עם אמיל ושלומי במהלך העונה?

"טובה מאד. עונה זה דבר מורכב. יש הרבה רגעים כאלה ואחרים,אבל ידענו תמיד לכבד אחד את השני. יש להם נתח אדיר בהצלחה, הם התאבדו על העונה הזאת בכל הכח".

 

לשלומי ואמיל יש נתח גדול מאוד בעלייה של נשר (אלעד ירקון)

 

ספר קצת על הרגעים הפחות יפים של העונה, על החודש שלא הצלחתם לנצח.

"היו רגעים פחות טובים,כמו שיש בכל עונה לכל קבוצה. אין סרט כזה שקבוצה עולה חלק, יש דוגמאות מהעולם של מועדוני ענק שנתקעו במהלך העונה. מתוך עונה כל-כך ארוכה עדיף שאתייחס לחצי הכוס המלאה של רצפים בלתי רגילים של ניצחונות ורגעים מדהימים שחווינו. להיתקע נקודתית על איזה חודש שלא הלך זה דבילי"

 

הרגשת שמחכים לכם בפינה?

"מה זה מחכים בפינה? כל איזה תיקו יוצאים המומחים מהמחילות ובאים להנהלה עם ממצאים ופיתרונות היישר מהמכון למדעי הכדורגל. האמת שזה הגעיל אותי ברמות. אוכלי נבלות, הכל אינטרסים וצרות עין,שום המלצה לא מאהבת מרדכי. כולם אוהבים דם וזעזועים,אבל לבוא ולהגיד להנהלה במהלך משבר, לתת גב וסבלנות לצוות המקוצעי ולשחקנים זה גדול על אנשים קטנים. אני שמח שידעו אצלנו לסנן את הקולות ואנחנו במקביל הבאנו את התוצאה הנדרשת".

 

אתה נשמע טעון וכועס.

"לא טעון ובטח לא כועס, אני נינוח לגמרי ובעננים מההישג, אבל צריך להגיד את הדברים כמו שהם. כל העונה שתקתי. התעסקתי בלמצוא פיתרונות מקצועיים ולטפל בקבוצה ולהשקיע אפס אחוז ברעשי רקע והיו כאלה לא מעט.שמתי את עצמי מעל זה. הכי קל לצעוק שים ת'הוא תן להוא ולמה ככה ולמה אחרת. פעם דויד בלאט אמר, כולם אוהבים לדבר כמו מאמנים ולבקר כמו מאמנים, אבל לא כולם יכולים להיות מאמנים. אין משפט יותר נכון מזה".

 

עירוני נשר מעדיף לראות את חצי הכוס המלאה ולבסוף חגג עלייה (אלעד ירקון)

 

הובלתם את הליגה במהלך העונה כולה, היו רגעים שהרגשת שהעלייה בסכנה?

"תמיד יש חשש ותמיד יש סכנה. שהובלנו את הליגה ב-8 הפרש זה לא הפרש של 8 משחקים,זה 8 נקודות בליגה של 3 נקודות. משמע שני הפסדים הגיוניים שלנו ושני ניצחונות הגיוניים של המתחרה ואנחנו עומדים על פער של 2 נקודות בלבד ולכולם מתחיל לברוח בתחתונים. במרוץ הזה, אסור לעצום עיניים לשניה ,אחרת משלמים קש מזומן".

 

מתי הרגשת וידעת שזאת העונה שלכם?

"במבט לאחור היו אינספור רגעים וסימנים שמעידים על כך שזאת העונה שלנו. שאתה בתוך המרוץ,אין לך סיכוי להבחין בזה אלא רק אלה שצופים מהצד. תמיד אמרו לי שרק אנחנו נעלה. מעשית הרגשתי שזה שלנו רק בגול השני מול הפועל הרצליה, שם הבנתי שעלינו ליגה, אבל לאורך העונה כולה אפשר בדיעבד לראות שהעלייה הייתה שלנו כל הזמן,מונחת שם ורק מחכה שנאסוף אותה".

 

השער השני מול הרצליה - "הרגע שהבנתי שעלינו ליגה" (אלעד ירקון)

 

מי המתחרה שהכי חששת ממנה?

"פייר, הפועל הרצליה תמיד הרגישה לי אימתנית ביחס לליגה. היא קבוצה מצוינת עם מאמן שאני מעריך מאד ברמה האישית והמקצועית. בהמשך גם טבריה וגם חדרה התחילו להציק. צריך להבין שנשר העונה לא הציבה תקציב של 3-4 מליון, אלא השקיעה פחות מהרצליה ותקציבים דומים לטבריה וקרית אתא לצורך ההשוואה. הליגה הייתה שוויונית וזהה פלוס מינוס ברמת הקבוצות, אבל האמנתי שהרצליה תהייה פקטור עד המחזור האחרון של העונה הסדירה".

 

"הפועל הרצליה קבוצה מצוינת עם מאמן שאני מעריך מאוד - תומר קשטן" (מאור אלקסלסי)

 

הרגשת שנקמת בטבריה בזה שהשארת להם אבק?

"אני הבנאדם האחרון שעושה את החישובים האלה. היה חשוב לי להצליח בנשר ומצידי עכשיו שטבריה יעלו מהפליאוף. אנשים שוכחים שטבריה זה היה הבית הבלתי מעורר שלי. אגב, אנשים רבים מטבריה צלצלו לברך אותי על ההישג. עם כל הכבוד להם, המאמן היחיד ששרד שם שנתיים ברצף ועוד עם תקציבים מצחיקים ובשנה השלישית בנה קבוצה שעלתה לליגה הלאומית, זה אני. לאנשים יש זיכרון קצר, אבל זאת כבר הבעיה שלהם. לעצם השאלה שלך, לא הרגשתי שום נקמה".

 

לגבי השחקנים, יש איזה שחקן שעשה את ההבדל בנשר?

"לא. הייתה קבוצה במלוא מובן המילה. נשר לא נשענה על שחקן כזה או אחר. ברור שהיו כאלה שנתנו יותר מהמצופה וכאלה שפחות. ששיחקת נגד הרצליה ידעת שקובי חסן הוא הברומטר. נגד טבריה, הנייחים של עקיבא. חדרה, אסי גומא. ששיחקת נגד נשר היית צריך לתת דגש קבוצתי ופחות אישי. זה היה הערך המוסף שלנו".

 

"היינו קבוצה במלוא מובן המילה" (מאור אלקסלסי)

 

ציינת אספות והכנה למשחקים, בליגה א' כל שבוע משהו אחר?

"זוועת עולם. כל שבוע אתה מכין את עצמך למשהו אחר. שבוע מגרש קטן, שבוע רוחות, שבוע משטח, כל שבוע משהו אחר. היו מגרשים השנה שלא מתאימים לפיקניק,עכשיו לך תביא ניצחון במקומות האלה מול קבוצה מתלהבת ונחושה. הצוות שלי ואני היינו מתכננים שעות את ההערכות לכל מגרש, זה היה מכשול בלתי רגיל".

 

בינואר הבאתם שחקני רכש לקבוצה שכבר רצה חזק בראש הטבלה, בדיעבד אתה חושב שזה צעד נכון?

"אני לא מצטער על כלום ולא הייתי משנה דבר. העניין היחיד בחיזוק הקבוצה שקצת הקשה עלי כמאמן, זה שבשלב מסוים הרגשתי שהתחרות על ההרכב היא לא בריאה. היה עומס בחלק הקדמי שגרם לי לכאב ראש גדול. הצלחתי להתמודד עם זה ביד רמה, אך זה גבה ממני מחיר טורדני".

 

תן לי רגע שיא של העונה ורגע שפל בעינך...

"הרגע השפל שלנו העונה בעיני, הייתה המחצית הראשונה מול כרמיאל במשחק הבית. פיגרנו במחצית והשחקנים היו נראים לי אבודים, זה בהחלט היה רגע קשה. הרגע היפה ביותר העונה, היה ללא ספק שריקת הסיום בהרצליה, שם יכולנו לפרוק עול ולחגוג עלייה היסטורית, זאת הייתה הרגשה של סם אושר שזורם בך, משהו בלתי מוסבר".

 

לסיכום, תן כמה משפטים על העונה של עירוני נשר.

"עונה היסטורית, מלאה בחוויות ורגעים נפלאים. זכיתי לעבוד עם אנשים מדהימים ושחקנים אדירים שאני אוהב, מעריך ומוקיר להם תודה. הרווחתי חברים לכל החיים. הלוואי ואצליח לשחזר את העונה הזאת בעתיד, זאת פשוט הרגשה עילאית. תודה לכולם".

אלדד שביט חוגג עלייה היסטורית עם נשר (אלעד ירקון)

הוסף תגובה
תגובות
  1. מאמן ענק אישיות מדהימה. (איציק מחיפה 25-04-2016, 15:07)
    קשה לשרוד בביצה של הכדורגל הישראלי. כל הכבוד לך ובהצלחה.
  2. הישג אדיר (אחד שמבין 25-04-2016, 15:16)
    אלדד שביט בובליל ושמואלי צוות מקצועי נדיר יחד עם ניהול נכון של אמיל ושלומי הראו שגם בתקציב שפוי אפשר לעשות זאת.
  3. משפט ענק של דיויד בלאט. (זיו 25-04-2016, 15:30)
    אבל בפועל מקצוע מזוכיסטי . מקללים חופשי אותך ואת האמא שלך ולך אסור להגיב. אז תהנה מכל רגע של אושר עד לעונה הבאה.
  4. אחלה מאמן אלדד. איתו היינו עולים (טבריה 25-04-2016, 16:04)
  5. שיחקת אותה אלדד שביט (שימי מבן דור 25-04-2016, 16:36)
  6. רק בן 33?? כבר עלה ליגה? (לאלדד 25-04-2016, 17:03)
  7. אין מה לעשות גם אלדד וגם מוריס מאמנים טובים ממך ומהעוזר שלך גל (לזוהר מאוהד טבריה 25-04-2016, 17:10)
    כל זמן שנתנהל כמו שכונה לא נגיע לכלום רק בניה נכונה ומקצועית עם מאמן מקצועי ובלי קומבינות בנייתמגרשים מתאימים רק אז נחזור לליגה לאומית. כמו שקטמון ירדו ידעו לעלות בלי לחץ והיום הם בצמרת ליגה לאומית. אנחנו עדיין בשכונה.לאלדד כל הכבוד מאלה שזוכרים ימים יפים.
  8. כן זו הרגשה בשמיים גם לנו יש אלדד (לאלדד מאוהד שעריים 25-04-2016, 17:14)
    ששם הרבה הרבה כסף ואהבה.לתראות שנה הבאה.
  9. אחלה שביט (נשרקה 25-04-2016, 17:49)
  10. קראתי את הראיון במלואו והוא עשוי טוב (חדרתי 25-04-2016, 19:33)
    רואים שאתה איש כדורגל שמבין עניין ומדבר בחכמה רק דבר אחד לא הבנתי וזה למה חששת מהרצליה ??? ניצחנו אותם פעמיים וכבשנו נגדם 6 שערים. אתה הייתה צריך לפחד הרבה יותר מהפועל גומא חדרה!
  11. תודה על הכל- יאללה נשרררררר (אוהד נשר 25-04-2016, 21:14)
  12. זאת הייתה העונה של האלדדים (שעריים אהבה כחולה 25-04-2016, 23:16)
    אלדד פרי-אלדד שביט רק אלדד נאור פעם היה אש בליגה א דרום מה איתו זה?
  13. מאמן גדול ראיון גדול (אלי 26-04-2016, 06:19)
    כול הכבוד לך ולצוות שלך בהצלחה בהמשך דרכך בשמי ושם אוהדי מ. ס. דימונה
  14. אלדד שביט מורה לספורט מביא כדור וגופיות ומתאמנים (יגל 26-04-2016, 10:34)
    אין לו מושג בהעמדה טקטית חלש מאוד בניהול משחק,עלה ליגה בזכות סגל שחקנים מצויין
  15. אלדד כוכב שביט (עתליה 26-04-2016, 12:21)
  16. כל הכבוד (חיים 27-04-2016, 00:24)
    עונה יפה לכל המועדון להשקיע שנה הבאה במחלקת הנוער ולהעיף את קרקוגלי מטרום א שאם הקומבינות הורס את שם המועדון.