בעיטת חמש: חשבון הנפש של טבריה והפועל רובי, והכישלון המהדהד של מעלות

זיו אמויאל בטור דעה: מתי מי שצריך להסיק מסקנות בעיר הכנרת יעשה את זה כבר? האדומים זרקו את המאמן שכ"כ אהב את המועדון, וביורדת הטרייה לליגה ב' צריכים לעשות בדק בית. וגם: אוי ואבוי אם יהיה איחוד בית שאן לאסי גלבוע ו.. כל הציונים לקבוצות ליגה א' צפון!

  • על ידי: זיו אמויאל
  • 25-04-2016
  • 17:08

טבריה: חשבון נפש מהגדולים שנעשו בכדורגל הישראלי

אני מסקר את קבוצת הכדורגל של עירוני טבריה קרוב ל-7 שנים. עברתי עם המועדון הזה הכל. לא כמעט הכל, אלא הכל. לדעתי יש לי שם יותר שונאים מאוהבים, אבל גם זה בסדר. אני מכבד את כולם. החברים הטובים שלי בקבוצה, במועדון ובעיר יודעים טוב מאוד את האמת שלי – אני האוהד מספר אחת של טבריה. מת שיצליחו, מת. אבל כדי להצליח צריך לעבור עוד כמה שלבים בדרך. 

העונה הזו של עירוני טבריה לא שינתה שום דבר ממה שחשבתי על המועדון הזה בעבר. אולי להיפך. השנה התרחשו להם מספר אירועים שרציתי כבר להקיא, אבל כל אחד אחראי לגורלו. גם בכנרת. בלי הרבה לחרטט ולחנטרש, מקומה של טבריה בליגה הלאומית לפחות. אני אומר את זה כמובן על בסיס החומר המקצועי שגדל בקבוצות השונות שמייצגות את העיר, פוטנציאל האוהדים והדחיפה שהם יכולים להעניק לעיר וגם תמיכות כלכליות שטבריה יכולה לקבל כדי להגיע לרמות הגבוהות.

כל מה שכתבתי כאן היה צריך לקרות כבר לפני שנים רבות, אבל ברגע שאותם אנשים ממשיכים לנהל את המועדון הזה, לא מביאים את התוצאות ובו זמנית ממשיכים בתפקידם – אל לאוהדי טבריה להתבכיין או לבכות על מר גורלם. הבעיה הגדולה היא שהאגו הטברייני לא מאפשר לאנשים השפויים שמחזיקים את המועדון ואיכפת להם ממנו (ירון דוד ואבי דהאן הם נכס לעיר הזאת ולמועדון הזה), להגיד את אשר על ליבם בקול רם. מה, אבי דהאן ידבר נגד ראש העיר? זוהר יצחק ידבר נגד שמוליק ברג'יק? ירון דוד ידבר נגד כפיר בן דוד? ההסכם הלא רשמי הוא שאף אחד לא ידבר נגד אף אחד, הסטטוס קוו יישמר ועולם כמנהגו ינהג. בסופו של דבר, טבריה ממשיכה לדעוך.

שמועה שהתגלגלה אליי – קרית הספורט המדוברת של יוסי בן דוד, ראש עיריית טבריה, תקועה והבנייה שם הופסקה. לכאורה. תבדקו אותי. ואם בבן דוד עסקינן – לא אמרת שתעשה חריש עמוק בהנהלת הקבוצה? אתה לא חזק במילים, אה? ומה עם זוהר יצחק – יעשה טוב האיש, בשבילו ובשביל כולם (אני אומר את זה בשיא הרצינות בלי טיפת ציניות) אם יודיע על עזיבה. נתת כ"כ הרבה לקבוצה, תעזוב כמו גבר עם כתר על הראש ותקבל פרידה כמו שמגיע לך. תן לאנשים אחרים להוביל. לגבי שמוליק ברז'יק הדברים לא שונים: יותר מדי דברים ותופעות גורמים לאנשים לפקפק ברצון האמיתי שלך שהקבוצה תצליח. מי הגבר בטבריה לבוא ולעשות את השינוי?? יאללה טבריה!!

 

מתי יסיקו את המסקנות בטבריה ?

 

הכישלון המהדהד של מכבי מעלות

בתחילת השנה נפגשתי עם אנשי מעלות, היו"ר דני חזן והאיש הכל יכול, אילן טל. הם דיברו על עלייה, דיברו על טל בניה, דיברו על חומר שחקנים ברמה גבוהה, דיברו על השקעות מכאן ועד מחר. כעבור כמה חודשים הכל התרסק להם בפרצוף ואז התחילו האילתורים והחלטורות. זה שמעלות ירדה ליגה, זה כישלון אחד שלם שטומן לתוכו ניהול מבזה שלא מתאים לרמות האלה.

השאלה היא אחרת: מה עשיתם בזמן המשבר הגדול בליגה כדי להתאושש? חיזוק מביש בינואר יכול היה לפתור את הבעיה הזאת, אבל מי מייעץ לכם? מי מסייע לכם לקבל החלטות גורליות עבור המועדון הזה? כשלתם ברגע האמת. בסופו של דבר, מעלות השקיעה כ"כ הרבה כספים בשנים האחרונות כדי שהקבוצה הזו תתקדם אבל מתוך בליל השטויות הזה לא נשאר כלום. נשאר מקום של "כבוד" בליגה ב'. לא יודע אם מעלות תחזור לליגה א' בתוך שנה אחת, כמו שכנראה מאוד ירצו שם, אבל עד אז צריך להחליט. מה אתם מנהלים, קבוצה או עסק? כי אם אתם מנהלים קבוצה, אז תסיקו מסקנות. מעלות יכולה הייתה בקלות להישאר בליגה, ועשיתם את כל הטעויות האפשריות. במילה אחת, חבל.

 

האיש הכל יכול במעלות - אילן טל (מאור אלקסלסי)

 

אדומים מבושה: איך מעליבה הפועל רובי שפירא את חנא פרהוד?

האדומים העפילו בתום עונה קשה אך מצוינת לליגה א', ואני בטוח שיעשו שם חיל. קהל האוהדים הולך וגדל, הדחיפה המוראלית אחרי הקבוצה גוברת ואני בטוח שהסיקור התקשורתי סביב הקבוצה יעלה ויעלה ככל שתתחיל העונה. אבל כל זה לא שווה כ"כ הרבה כשהגועל נפש יוצא החוצה. מאמן הקבוצה בשנתיים האחרונות, חנא פרהוד, נזרק מהקבוצה בימים האחרונים וטוען שהתערבו לו מקצועית. זה הרי עלבון לאדם שהפועל רובי שפירא הייתה בשבילו הכל.

על פניו, נשמעים דברים בחדרי חדרים שהאוזן לא מצליחה להאמין.. מה זה שגעון הגדלות הזה?? מדברים על מועדון עם דרך, ערכים, מסורת, פעולות לקהילה וכו'. ומה עם הכבוד?? ומה עם הכבוד לאנשי מקצועי וסמלים של הפועל חיפה? חנא פרהוד יכול היה להמשיך לנסות את מזלו כמאמן במקומות אחרים לפני שלקח את הפועל רובי בליגה ג'. הוא לא בא לקבוצה על דעת עצמו, אלא קיבל את ברכת דרכם של חברי הוועד המנהל והאוהדים, שהם הבעלים.

לפני כשנה פרסמתי באחד מאתרי האינטרנט עזיבה המונית של מספר חברי הוועד המנהל של הפועל רובי שפירא, סביב התנהלות של אחד ממנהלי הקבוצה והעובדה כי אין הלימה בין מעשיו לערכי הפועל חיפה לכאורה. אז זו קבוצת אוהדים או קבוצה של איש אחד? לא ברור.. בדרך כלל אומרים שעל מעשים לכאורה כאלה והתנהגות נלוזה ומבישה כמו שמתייחסים לחנא פרהוד – נענשים.. 

אני מקווה שמה שצריך לקרות, יקרה. רק תפסיקו לשכוח כ"כ מהר שמדובר כאן בבני אדם, תתחילו להתייחס בכבוד כבר לאנשים. אתם לא רוצים את חנא, זה בסדר גמור ואפילו יותר מזה. יכול להיות שהוא לא מתאים להוביל בליגה א', אבל זה לא העניין בכלל – העניין הוא הדרך! טוב תעשו אם תתנצלו בפניו, בושה.

 

הפועל רובי שפירא מעליבה את חנא פרהוד (מאור אלקסלסי)

 

שמעתי נכון? לא לאיחוד בין הפועל בית שאן ואסי גלבוע..

אני מוכן לשכב על הכביש כדי שאיחוד בין הפועל בית שאן לאסי גלבוע לא ייצא לפועל. נדהמתי השבוע לשמוע את פשר הדבר הזה, ועוד יותר נדהמתי לשמוע שנציגים בעירייה יזמו את הרעיון והציעו אותו הלאה. תגידו, אתם נורמליים?? הפועל בית שאן צריכה להתאחד עם קבוצה אחרת כדי להצליח? כדי להתקדם ולהיות הישגית?? מה זה הזיבולי כלום האלה?? הפועל בית שאן חייבת להצליח ולהיות במקומות הגבוהים של הכדורגל הישראלי, בזכות ע-צ-מ-ה-!

יש קבוצות שצריכות להתאחד כי הן לא מצדיקות בזבוז מטורף של כספי ציבור בעוד יש מיעוט גובר של קהל ביציעים. אסי גלבוע, מגדל העמק, צור שלום, קרית אתא, כרמיאל/צפת ועוד ועוד.. אלה קבוצות שאיחוד אפשרי ומחייב אצלן. אבל בית שאן?? כל משחק 1,000 צופים ואם תביאו להם את המשחק הכי קובע, כל העיר באה לראות.

על מה מדברים פה? אני שוב אומר למי שיזם את הרעיון הזה, תחזור בך מיד. עירייה או הנהלה שלא מסוגלות לתחזק את הדבר הזה שנקרא הפועל בית שאן, יקומו עכשיו ויתפטרו מתפקידם!! השנה הבאה היא העונה החשובה ביותר בתולדות הפועל בית שאן. זו הולכת להיות עונה שלא הרבה קבוצות ישאפו לעלות ליגה, וזה צו השעה בשביל ראשי בית שאן! יש מטרה, תשיגו אותה!! ומי שלא מצליח לעמוד בלחצים, שיילך הביתה.

 

איחוד בין בית שאן לאסי? לא! (אביב עובדיה)

 

משפט לכל קבוצה: הציונים של ליגה א' צפון

עירוני נשר: שקט תעשייתי שווה בסופו של יום הרבה נקודות - 10, הפועל חדרה/אולגה: הכל היה מדהים, עד שזייפתם מאמן בלי בושה. אה, והאיחוד התברר כניצחון גדול – 7.5, עירוני טבריה: לחוסר הצלחה יש סיבות, והן נמצאות לכם מתחת לאף. וד"ש ממוריס אוזן – 7. הפועל הרצליה: כל מה שניר שטרית עשה השנה טעון בדיקה מקיפה, כמו גם ההבאה של תומר קשטן. כי שחקנים יש, ניהול לא בטוח – 7.

הפועל כפר כנא: פאיד חסון, מוריד בפניך את הכובע על עונה יוצאת מן הכלל שאולי מסתיימת בפלייאוף עליון. וזו העולה החדשה, להזכיר לכם – 8.5. הפועל בית שאן: כ"כ הרבה טעויות, הישארות בליגה כמעט בטעות והתעשתות של הרגע האחרון – 5. מכבי צור שלום: סיבוב ראשון חלום, סיבוב שני חלום בלהות – 5. קרית אתא: אני מאחל לרוני דורה רפואה שלמה, אבל הוא חייב לתת למועדון הזה להתנהל מקצועית לבד, הם ילדים גדולים. אה, ותשאירו את דה צ'וקרל גם לעונה הבאה – 6. באקה אל גרבייה: סיבוב ראשון מביש, סיבוב שני וואו. שאפו להנהלה שלא החליפה מאמן במהלך השנה למרות הקשיים, וכל הכבוד לצחי אילוז על עונה מהפנטת – 6.5. הפועל איכסל: העונה הזו הוכיחה שחייבים לחשוב שם יותר בגדול, לא כמו לוזרים – 6.5. אסי גלבוע: מקומה בליגה א', וטוב שנשארה. מעבר לכך, לעונה הבאה צריך לחרוש את האדמה ולהוציא משם את העשבים השוטים – 6.5. כרמיאל/צפת: קבוצה שבמשך סיבוב שלם הייתה עם 13 שחקני סגל זה מביך. יכולתם להביא שחקני נוער לפחות שיהיה לכל מקרה. איך עושים אימון טקטי עם 13 שחקנים? התשובות לאילן סויסה, שאני מאחל לו הצלחה רבה בעונה הבאה – 6. מגדל העמק: כ"כ אהבתי את הקבוצה הזאת, הרגשתי שזה היופי של הליגות הנמוכות. אבל האנשים שמנהלים אותה היום כבר גרמו לי לאבד כל זהות עם המועדון וכמעט הורידו אותה ליגה. וחבל – 4. מכבי דלית אל כרמל: האיחוד עם יקנעם כשל, וגם הקבוצה עדיין לא בטוחה בליגה א' – 4. מכבי מעלות: במילה אחת, חבל. בשתי מילים, עצוב ומתסכל – 3. מג'דל כרום: כל מילה מיותרת וכל הטעויות האפשריות נעשו – 2. 

אוי ואבוי אם יהיה לנו איחוד בין בית שאן לאסי (אביב עובדיה)

הוסף תגובה
תגובות
  1. טבריה (אוהד 25-04-2016, 18:15)
    צודק זיו אמויאל,חייבים לעשות חריש עמוק בהנהלה,לא יתכן שישחררו שחקני בית מצוינים ויתנו למסי את סרט הקפטן,כל עוד ברגיק בהנהלה העיר לא תתקדם יד לו אינטרס אישי שטבריה תשחק בליגה א,ידוע ששני שחקנים משמעותיים לא מתאמצים כבר חודש,זה לינדר ובן דוד,הם חתומים בבית שאן,זוהר מוריס עושה לך בית ספר לוקח את השחקנים הטובים מטבריה,שנה הבאה למעלה משמונה שחקנים יהיו בבית שאן,לא יתכן שבן של חבר ההנהלה ירק על הקהל ולא יקבל עונש,כאשר שחקנים שעשו בעיית משמעת נענשו,זוהר בושה לך ולקבוצה שברגיק קפטן הקבוצה,כאשר הוא לא פוגע שנים,יכול להיות בתיאטרון ולא במגרש,זוהר כנס לעובי הקורה בנה קבוצה טובה ללא אינטרס אישי,להרחיק את העבריין ברגיק,והחזר את כל שחקני הבית ועליהם להלביש רכש איכותי,ולהחתים מאמן בכיר,וישחקו השחקנים המתאימים,לא לחכות לאוגוסט כבר להתחיל לעבוד על העונה הבאה
  2. טבריה, נראה לי זוהר אצלכם זה כמו עדני אצלנו כל האלה מהדור הישן די חלאס שחררו (מרמורקי 25-04-2016, 18:35)
  3. לגבי בית שאן-כל מילה בסלע! (רון 25-04-2016, 18:47)
  4. מי זה אדמונד שמילוביץ? (יועד 25-04-2016, 18:54)
    אני אוהד שרוף של רובי שפירא ומתבייש בהתנהגות של אגמונד שמילוביץ. הגיע הסמן לסמן לו את הדרך החוצה.
  5. חיסוק לרובי שפירא (יועד 25-04-2016, 18:56)
    להחזיר את איתי אוחיון להביא את אסי גומה. יוסי דורה השוער גד עמוס ובלם מנוסה מהליגה הלאומית.
  6. אוהדי טבריה נאיבים (טברייני 25-04-2016, 19:13)
    ראש עיר שהוא לא מנהיג.. יו"ר שחושב שהוא מאמן.. ברגיק שעושה הכל שהילד ישחק למרות שהוא לא קשור לענף...
  7. טבריה (שימי 25-04-2016, 19:39)
    צודק אוהד,שורש הבעיה זה ברגיק שנותן עצות אחיטופל,בגלל אינטרס אישי,כל עוד הוא במערכת הקבוצה לא תתקדם,איפה הלכו15000000שח מדוע ראש העיר שותק ולא מבצע זעזוע,זוהר אוזן באמת עשה לך בית ספר סגר עם שחקנים אחרי הגב,מעשה פסול זה מתאים לקבוצת השרוכים,די לכל העושקים את הקבוצה תשאיר מספר שחקני רכש כמו זיסקין,אלקבץ הם נכס לכל קבוצה בגלל אישיותם,ראש העיר אל תיתן לקבוצה להיתפרק זה בדיוק מה שחסר לך,למה לא ממשיכים את המגרש,שמעתי שאתה נוסע להביא כסף למגרש !!!
  8. טבריה (רונן 25-04-2016, 19:48)
    יוסי בן דוד בעוד שנתיים לא יזכרו אותך שהיית ראש עיר,לא קידמת כלום בעיר,העיר חוזרת אחורה,אין שום אופק בעיר,מנהלים אותה חבורת ילדים שעדיין לא היתבגרו,העסק גדול עליהם ורק אנחנו סובלים ,כל אחד דואג לאינטרס האישי שלו ולא לטובת העיר,כל חודשיים אתה נוסע לחול שקל לא הבאת,נוסע על חשבון הציבור,אך הציבור לא רואה שום פרי בעיר,לא נשכח לא נסלח
  9. נאיבים (גולר 25-04-2016, 20:01)
    לאתר גולר המתוקים מומו ניסטל נמצא בקורס מאמנים ויהיה מאמן שנה הבאה עם תעודה אז אל תרשמו סתם זייפתם לפני שאתם בודקים עובדות עוד 4 מאמנים בליגה א צפון בלי תעודה ותבדקו אותי אני הפוך מכם בא עם עובדות ( אילן סויסה , שלום לוי , אילן טל שאימן מס׳ שבועות
  10. אוי זוהר זוהר איך חלפה לה תהילת עולם פעם מלך היום בדיחה (הדייג 25-04-2016, 21:54)
  11. תגובה ל9 (חלפון 25-04-2016, 23:33)
    אידיוט גמור מדובר על רישום בטופס שבעל התעודה לא ישב בספסל ... אם יש מישהו בספסל עם תעודה אז מישהו מהשמות שציינת שיהיה מאמן שנה הבאה יכול לאמן ולהעביר החלטות עם חדרה בעל התעודה לא היה בספסל זה אחרת .... יאלללח עוףףף
  12. זיו אמויאל (מלמיליאן 25-04-2016, 23:35)
    אתה לא שר הספורט ומי אתה שתיתן ציונים אתה לא מעורב מקרוב כדי להגיד מגדל העמק 4 כרמיאל 5 .....לך תכין מצא עם שוקולד קשקשן
  13. איש לא ישר (זיו אמויאל 26-04-2016, 10:47)
    אתה כול כך שקוף לגבי חדרה אתה בן אדם וכתב לא ישר אתה הורס אתר יפה גם אים יש לך שינאה זה העבודה שלך תהיה הגון . אסור להשאיר אותך בגולר
  14. זוהר יצחק (פוני 26-04-2016, 14:01)
    היו שנתיים של טעויות,אני בתור אוהד טבריה,ולא גר בטבריה,אך אני בא לכל משחקים ,זוהר אני מבקש ממך בשם אלפי אוהדים,מגיע לטבריה קבוצה בלאומית אנא ממך הכן קבוצה ראויה לעונה הבאה,איומה לחכות החתם שחקנים שאתה צריך,לפי דעתי גל צריך להיות עוזר מאמן,פשוט זה גדול עליו
  15. זוהר יצחק, (אורי 26-04-2016, 20:23)
    זוהר סומכים עליך שתעמיד קבוצה חזקה,החזר שחקני בית טובים,שיהיה רוב לשחקני הבית,החתם כבר עכשיו שחקנים שמתאימים לקבוצה,אל תחכה ותמנה מאמן בכיר כאשר גל יהיה עוזרו ,אל תיקח ללב מה שכתבים כותבים לך עם הלב,ואל תהיה פרייר בקשר לבית שאן,אל תחזק את אוזן שרק הוא מנע מטבריה עלית ליגה בזה שהוא בחש עם שחקני טבריה,תעלומה מה שקרה לטבריה בחודש האחרון,משהו מסריח !!!
  16. די לגניבת דעת (שלומי 27-04-2016, 21:46)
    כמה כתבי חצר כלבלבים יש למאמן כושל אחד. חנא פרהוד הוא בלוף אחד גדול והעיתונאים סוג ז שומרים עליו כי הוא רכלן ומדליף. שנתיים הפועל רובי עלו ליגה בלי מאמן ולמרות המאמן שאימן אותה. פשוט בדיחה.