הפנים לפלייאוף: שלומי שלמה יארח את ויקטור גניש

באחד המשחקים המרתקים של פלייאוף ליגה ב', יניב חולון העולה החדשה לליגה וקריית מלאכי היורדת אשתקד ייפגשו לקרב ראש בראש על הכרטיס המוביל לגמר הפלייאוף ומשם הדרך לליגה א', הרבה יותר קצרה. מאמן יניב חולון, שלומי ''הקוסם'' שלמה: "זה גמר גביע בשבילנו". מאמן קרית מלאכי, ויקטור גניש: "קרית מלאכי צריכה להיות בליגה א'"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 28-04-2016
  • 09:35

אחד המשחקים המרתקים אם לא המסקרן ביותר בפלייאופים של ליגה ב' דרום ב', ישוחק היום (15:00) באצטדיון בית העלמין בחולון בו תארח העולה החדשה לליגה ב', יניב חולון, את היורדת אשתקד מליגה א', קרית מלאכי. על הקווים מצד אחד יהיה שלומי שלמה המנוסה במחוזות ליגה ב', אשר עלה בשתי העונות האחרונות שתי ליגות (שיכון המזרח ויניב חולון) וינסה יחד עם שחקניו המנוסים לצרף עלייה נוספת לרזומה המרשים של הקוסם. מנגד, ויקטור גניש יעמוד על הקווים של הקבוצה האורחת במטרה להחזיר עטרה ליושנה. גניש בתחילת העונה היה אמור לאמן את עמישב פ"ת, אך הדברים לא הסתדרו והגיעה לו ההצעה מקריית מלאכי מליגה ב', לצד הניסיון בליגה א', גניש מעולם לא אימן בליגה ב' ולא מעט אנשים הרימו גבה כלפי המהלך, אך הוא הוכיח לכולם והגיע עם מלאכי שהייתה קבוצה די מפורקת, לשלב הראשון של הפלייאוף בליגה ב' דרום ב'.

 

שלומי, עונה לא פשוטה בליגה ב' עברה עליך.

"כן זה נכון. היינו בעונה מתישה וקשה. ליגה ב' היא ליגה קשה מאוד וטובה. הרבה קבוצות השקיעו לא מעט כספים כדי לנסות את מזלם ולעלות ליגה. היו עליות ומורדות, אך לבסוף הגענו לפלייאוף. מתחילת העונה לא ידעו מה קורה עם הקבוצה. הייתה אפשרות של איחוד עם בית דגן, כאשר כל השחקנים התפרקו לקבוצות אחרות ואז החליטו שהכל חוזר להיות כקדמותו. התחלנו להעמיד קבוצה טובה וראויה עם חדר ההלבשה הכי טוב שאני מכיר שהיה אי פעם. הקבוצה שמחה כי היא מורכבת מאנשים שהם קודם כל בני אדם. התחלנו את העונה טוב, אך היו לנו לא מעט פציעות ושחקנים שחזרו ונוספו בהמשך העונה". 

 

יניב חולון מאמינה שזה אפשרי. (מני בן ארי)

 

אפשר לומר שהשלד של מכבי יפו בשנים האחרונות, מחזיק לך את הקבוצה.

"גיא שוסט, יניב עמיאל, חן מלכה, מאור מרציאנו ובני שרקט, כל האנשים הללו הם קודם כל בני אדם ברמה הגבוהה ביותר שיש וכמובן שהם שחקנים שנותנים את הנשמה בכל אימון ומשחק, כמו גם מוסא בן חיים הותיק שמביא מהניסיון שלו והווינריות שלו, יש לנו שוער מצוין בשם דניאל שערי, אך אנחנו לא משחקים כאחדים אלא רק כקבוצה. השחקנים יוצאים ומבלים ביחד, כולם חברים ומפרגנים אחד לשני כמו גם אורן ניסים שהצטרף אלינו בשלב האחרון של העונה והוא  מביא את חדוות המשחק, הניסיון, החוזק המנטאלי והוא חלק חשוב מהצלחת הקבוצה".

 

יניב חולון היא ההגנה השנייה בטיבה בליגה, אך ההתקפה טעונת שיפור העונה.

"בליגה ב' דרום ב' שהיא ליגה מאוד קשה וחזקה, אנחנו קודם כל חושבים על ההגנה, אך גם על ההתקפה. זה החוסן המנטאלי שלנו כי את הגולים שלנו אנחנו נותנים ויש לנו שוער שעושה את העבודה בשער. החלק הקדמי שלנו היה פצוע ברוב שלבי העונה, סבלנו מספסל קצר וזה מה שמנע מאיתנו לכבוש יותר שערים. יש לנו בעלים והנהלה שמעניקים לנו מה שאנחנו רוצים ונעשה את הכל כדי לשמוח איתם יחדיו בסיום המשחק". 

 

המשחק הקרוב מול מלאכי שרוצה לחזור לליגה א', יש סיכוי ליניב חולון לנצח?

"זו הקבוצה שמגיעה הכי מוכנה לפלייאוף ונמצאת בכושר הכי טוב. הם עשו רצף ניצחונות מרשים בליגה ולא הפסידו, יש להם סגל רחב ויש להם יומרות לעלייה. מלאכי היא קבוצה חזקה בכל פרמטר במגרש, אך אנחנו ננסה לעשות את זה ולהיות עם ידינו על העליונה בסיום המשחק. אין לנו הרבה קהל, אך יש לנו קהל טוב ומעודד שיתמוך בנו במשחק הביתי. כמו כן, הקהל של קרית מלאכי הוא הכי טוב בליגה ואני מקווה ומאמין שיהיה אווירה טובה. אין הבדלים בין לשחק בבית או בחוץ בשלבים הללו, זה גמר גביע בשבילנו. אם לא הייתי מאמין שאני יכול להגיע לליגה א', אני לא הייתי מאמן".  

 

שלומי ''הקוסם'' שלמה מול ויקטור גניש, מי יעלה לשלב הגמר של ליגה ב' דרום ב'? (יח"צ, אלירן זילכה - המקור קרית מלאכי) 

 

ויקטור, איך עברה עלייך העונה במלאכי? 

"כאשר קיבלתי את ההצעה ממלאכי, התחלתי לעבוד ולשמחתי זה התחבר. יש לי חבורת שחקנים שנתנו את הכל וסימנו את המטרה להגיע לפלייאוף. עבדנו ממשחק למשחק ולסיים במקום הרביעי זה לא דבר מובן מאליו. יש לי שחקנים מנוסים בדמותם של הקפטן אוהד יוסף שאין אחד שלא מכיר אותו, נדב עמר עם עבר של ליגה א', צח זלינגר הקשר האחורי ודקל כחלון (הפועל אשקלון), אסי כהן החשוב, אסף גובזה החלוץ שלא מפסיק לכבוש, אבשלום ביטון, דוד נועם השוער שעושה עבודה מצוינת בשער והיה די אלמוני, אך היום אין אחד שלא מכיר אותו. יחד עם השחקנים הצעירים אוראל, אבישי, פינק והשחקנים המקומיים שקיבלו צ'אנס. להגיד שאני חשבתי שנסיים במקום הרביעי, לא האמנתי. עשינו סיבוב שני מדהים יחד עם השחקנים, החיבור הושלם ואני שמח מאוד".

 

מלאכי רוצה לחזור לליגה א' והיא תיאלץ לעשות זאת מול יניב חולון. 

"שיחקנו מולם העונה ואני מכיר את הקבוצה מקרוב כי אני גר בחולון, כמו כן אני מכיר את השחקנים וחלקם התאמנו תחתיי. יש להם סגל מרשים שהיה בצמרת הגבוהה לאורך כל השנה, הקבוצה הזו סימנה מטרה לעלות ליגה אפילו מהמקום הראשון. אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו הולכים, יש לי שחקנים שיודעים להתעלות במעמדים הללו ואני מאמין שיהיה בסדר. עצם ההעפלה לפלייאוך זה הישג, אך אנחנו לא שבעים. מה שצריך לקרות זה מה שיהיה ואני מקווה מאוד שנהיה בצד המנצח בסיום המשחק". 

 

הקהל של מלאכי ייתן את הטון ביציעים?

"שהגעתי למלאכי, שניאור אמר לי שהוא רוצה להחזיר לקבוצה את הביטחון ואת הקהל. אני שמח שזה התחבר כי צריכים לבוא למשחקי הבית שלנו ולראות את חגיגת הקרנבל, כמו גם למשחקי חוץ שמגיע הגרעין הקשה לכל מקום שאנחנו נמצאים ומעניק לנו הרבה תמיכה על כר הדשא. קרית מלאכי זו עיר של כדורגל, הם היו בליגה א' לא מעט שנים וקרית מלאכי צריכה להיות בליגה א' כי זה המקום הטבעי שלה.  אם זה לא יקרה השנה, אני מקווה שזה יקרה בעונה הבאה כי לא מתאים לה להיות בליגה ב'. עם גב של העירייה והקהל, אולי נצליח להחזירה לליגה א' עוד השנה". 

(יח"צ, אלירן זילכה, המקור קריית מלאכי )

הוסף תגובה
תגובות
  1. בהצלחה לגניש ולשחקנים ותודה על עונה גדולה (מלאכי 28-04-2016, 10:02)
  2. שתי מאמנים חלשים (גולן 28-04-2016, 11:00)
    מתאימים בדיוק לאיפה שהם נמצאים יותר מזה ישר הם עושים שילשול וגניש יסמרטוט אתה מוכן לאמן בכל מחיר אה איכססססססס פח
  3. בלב מלאכי (מלאכי 28-04-2016, 11:18)
    בהצלחה לגניש ולשחקנים שנתנו את הלב ואת הנשמה כל העונה אוהבים אותכם מלאכים בלב
  4. עונה חלומית של הקוסם עם יניב חולון בבקשה שלא יגמר (חולוניה 28-04-2016, 11:24)
  5. שני מאמנים חופרים למאמנים אחרים (יוסי מהשיכון 28-04-2016, 21:47)
  6. עלוב (אחד שתיים 29-04-2016, 01:20)
    ל2 ו 5 אתה עלוב נפש