ניר שטרית: הגמר-תעודת כבוד לליגה א'

מנכ"ל הפועל הרצליה שצפה במשחק המעניין והמסקרן של גמר ליגה א' בין חדרה וכפר קאסם מפרגן לשתי הקבוצות וחושב: "היה משחק מצוין, שאפו לשתי הקבוצות". ניר בטור מקצועי מנתח את היתרונות והחסרונות של כל קבוצה והאם יש סיכוי מול הפועל ירושלים? שווה לקרוא

  • על ידי: אוהד רון
  • 20-05-2016
  • 12:01

מנכ"ל הפועל הרצליה, ניר שטרית, ומי שהיה שחקן כדורגל בכיר הרבה שנים, צפה במשחק הגמר של ליגה א' בין הפועל חדרה ומ.ס. כפר קאסם. ניר שיצא מרוצה מהמשחק ניסה לנתח אותו מבחינה מקצועית וענה על השאלה החשובה- מה הביא את הניצחון הכל כך חשוב לכפר קאסם? 

ניר: "מבחינה מקצועית רואים את ההבדל בצורת המשחק בין הצפון לדרום. יש ניגודים, בכפר קאסם משחקים מרגל לרגל פסים מסודרים, מההגנה לכיוון ההתקפה, הם לא סתם מעיפים כדורים. לעומת זאת הסגנון של חדרה, הם עומדים מול הכדור עם הפנים לכדור. משחקים יותר על המהירות מהאגפים, פחות מסודר ויותר יציאה מהירה דרך האגפים. זאת הייתה צורת המשחק ששתי הקבוצות שיחקו לאורך העונה כולה והן שונות מאוד. שתי הקבוצות באו לשחק כדורגל, חיפשו לכבוש ולנצח. אף אחד לא התבנקר וכל אחת בדרך שלה. זה מה שמאפיין את הליגה הצפונית, פחות כדורגל ויותר נמרצות. רואים בחדרה קבוצה יותר נמרצת שמשחקת עם הרבה התלהבות, יש מימד של רצון ומוטיבציה וזה מאפיין הרבה את הקבוצות מהצפון. הדרום יותר טכני ויותר מסודר".

 

"המשחק עצמו היה משחק ברמה גבוהה והצדיק את מעמד הגמר. היה הרבה קהל, שתי הקבוצות שיחקו טוב, כל אחת והסגנון שלה. בסופו של דבר, פנדלים זה הרבה מזל ודווקא השחקן הכי חם בצפון החמיץ את הפנדל, אבל זה כדורגל וזה קורה. סה"כ מגיע שאפו לחדרה- הם עשו מסע חבל על הזמן. 

בכפר קאסם רואים שהקבוצה נבנתה להתמודד על העליה בניגוד לחדרה שנבנתה תוך כדי תנועה, מומנטום טוב ועם הרבה התלהבות הגיעו לאן שהגיעו".

 

שחקני כפר קאסם חוגגים. (רמי גרידיש). 

 

כפר קאסם שיחקו עם 3 בלמים ולמרות זאת הצד הפחות חזק שלהם זה ההגנה. מנגד, בהתקפה של כפר קאסם צריך לציין את גיא אבן שהוא הברומטר של הקבוצה כי הכל עובר דרכו וצמד החלוצים אלעד כהן ורוביל סרסור, שהיו מסוכנים בכל רגע נתון על המגרש. בהמשך, ההתקפות המתפרצות והמהירות של חדרה הביכו את הגנת כפר קאסם, שבחלק גדול מהמשחק לא הייתה להם את התשובה לכך. יש לציין בחדרה את זלקה מנשה ששיחק מגן והיה מצויין ואיילון אלימלך שאומנם נפצע, אבל רואים שהוא מוכשר מאוד ויש לו הרבה כדורגל". 

 

לגבי מאמני הקבוצות, הוסיף : "סירוטקין? רואים שיש לו דרך. רואים שיש בקבוצה תביעת עין של מאמן. הוא הולך עם מה שהוא מאמין בו ומגיע לו שאפו על כך. יש לו קבוצה מאומנת היטב. מומו ניסטל? מגיע לו שאפו גדול שלקח חבורה של שחקנים אלמוניים והביא אותם עד לגמר הפלייאוף- כל הכבוד לו".

 

מה יהיה מול הפועל ירושלים, לכפר קאסם יש סיכוי לעבור?

"הסיכויים לא גבוהים שכפר קאסם יעברו", הדגיש. "יש הבדלי רמות. לכפר קאסם אין ביתיות וזה עלול להשפיע מאוד. אני לא רוצה לאכזב את אוהדי כפר קאסם הנפלאים, אבל אני לא רואה מצב שהם עוברים את הפועל ירושלים בשני משחקים. אם היה משחק אחד אולי היו מנצחים, אבל שניים זה קשה מאוד למרות שהיו דברים מעולם". 

 

 

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. אוהד של יורשלים (אתה צודק במאה אחוז 20-05-2016, 12:27)
    אין לכפר קאסם הגנה ולא שוער שוער חלש יש קשרים טובים וחלוצים טובים אבל קשר אחורי דפנסיבי טוב אין להם
  2. כתבה מקצועית ויפה (חדרה 20-05-2016, 12:27)
  3. יש לנו הגנה טובה (מוצלח 20-05-2016, 12:30)
    יש לנו הגנה טובה אני בטוח קבוצה שי תוקפת עם שמונה שחקנים זה אומר מפגיר את הגנה אז אתה רואה שהם כך
  4. כל הכבוד לכם (מוצלח 20-05-2016, 12:35)
    כל הכבוד עומרי וחליל תמשיכו כך אחד עם השני אתם אחלה בלמים לקחת את המשחק עם עבאללה וטל ארז היתם הביחד
  5. צריך לשנות את זה מי השורש (זה כרטה ברטה החלטה של אתחדות 20-05-2016, 12:44)
    אני חושב עושים עוול לקבוצות של ליגה א צריך לשנות את השיטה הזו מי שעוברת כל כך משחקים ובסוף משחקים נג
  6. לשיטרית (יואב 20-05-2016, 12:46)
    יש לך רק טעות אחת על הקווים יש להם את סירוטקין אז אין דבר כזה שאין לכפר קאסם סיכוי יש לו ניסיון נגד קבוצות מליגה גבוהה יותר יעידו ראשון ורמת השרון והני יהודה
  7. באמת תעודת כבוד לליגה א (סניר חדרה כל הכבוד 20-05-2016, 13:06)
    טור נכון ומדייק שמשקף את המשחק
  8. הפועל הרצליה (הרצלייני 20-05-2016, 18:26)
    ניר כתבה נכונה מקצועית ןמדוייקת... אנחנו רוצים שנה הבאה קבוצה כמו הכתבה שעשית ואז נעלה בטוח
  9. שנה הבאה חדרה תעלה (היידה חדרה 20-05-2016, 23:39)