סיכום העונה - ליגה א' צפון

ליגה א' צפון תמה ונשלמה באופן סופי ביום רביעי האחרון, כשהפועל חדרה הפסידה בגמר המחוזות לכפר קאסם. אתר גולר מסכם לכם את העונה כולה... מיהו שחקן העונה...? מי תגלית העונה...? מי מאמן העונה...? מי הצליח להיכנס לנבחרת העונה... ? מי כמעט בפנים...? ולמי כדאי להתחיל לשים לב...?

  • על ידי: אוהד רון
  • 21-05-2016
  • 14:05

ליגה א' צפון הגיעה לסיומה ברביעי האחרון באופן רשמי, לאחר שכפר קאסם הדיחה את הפועל חדרה בדו קרב מותח מהנקודה הלבנה. המשחק הצמוד בין שתי הקבוצות, סימל וסיכם את העונה הרוויה שעברה על כוחותינו בליגה הצפונית. העלייה ההיסטורית של נשר, הירידה ההיסטרית של מעלות, השחקנים המצטיינים, המאמן, התגליות ועוד סיכומים וקטגוריות נוספות שהכנו עבורכם כדי לסכם ולציין את העוסקים במלאכה, שעמלו והשתדלו ועכשיו זהו תורם לקבל את הערכה הראויה מצידנו, אחרי שעקבנו צילמנו ותיעדנו את כל הרגעים במהלך העונה היוצאת. מיותר לציין, אך נציין בכל זאת שתמיד יהיו מקופחים כאלה ואחרים (ובצדק) שלא נבחרו על חודו של פרמטר כזה או אחר ולכן עמכם הסליחה מראש. נבחרי גולר לעונת 2015-2016 להנאתכם:

 

שחקן העונה-מאור סיסו (עירוני נשר):

אז נכון שישנם שחקנים שמבקיעים, מבשלים ומכדררים בצורה אבסולוטית ועוברים שחקנים יריבים כמו מים, אך מהצד השני של המתרס נמצאים שחקני הלב והנשמה שנדחקים לפינה ועבודתם האפורה לא זוכה להערכה הראויה. מאור סיסו בלמה של עירוני נשר, הוא לא רק היה הלב והנשמה של הקבוצה, אלא עמוד התווך הבלתי מעורר של נשר והשחקן היציב ביותר במהלך העונה. סיסו היה שותף בכיר בהגנה הטובה בליגה עם 17 ספיגות, כשבסיבוב הראשון ספגה קבוצתו 5 שערי חובה בלבד!!! מאור סיסו, הוא שחקן העונה של גולר, לאחר התלבטויות רבות, אך אין ראוי ממנו מאחר והיה גורם משפיע בעליית הקבוצה ונתן אי של שקט ומנהיגות בהגנה החזקה בליגה הצפונית. מברוק.

 

שחקן העונה: מאור סיסו (מאור אלקסלסי)

 

תגלית העונה- אילון אלימלך (הפועל אולגה-חדרה):

קשרה של אולגה-חדרה, מסמן עבורו את עונת המקפצה שלו לעבר הליגה של הגדולים. היכן תמצאו קשר אחורי איכותי, טכני שמבקיע 10 שערים בעונה? אלימלך הוא אחד הגורמים החשובים והמפתיעים בריצה המטורפת שקבוצתו עשתה בסיבוב השני, לאחר שהבקיע, בישל והצטיין באופן קבוע במשחקי הליגה. אלימלך הוא תגלית העונה ומכאן זאת הקריאה למאמני הליגות הבכירות יותר, לשלוף את התגלית החדרתית ולהוציא אותו מארגזי החול בליגה א' הצפונית.

 

תגלית העונה: אילון אלימלך (מאור אלקסלסי)

 

מאמן העונה- אלדד שביט (עירוני נשר):

בחירה קלה עבורנו. עליית ליגה, ההגנה הטובה ביותר וההתקפה הפורה ביותר, זהו ההספק של עירוני נשר תחת הדרכתו של אלדד שביט. שביט לקח את משרת האימון בנשר בידיעה שרק עלייה לליגה הלאומית תיחשב כהצלחה. בהתחשב בעובדה שעירוני טבריה, הרצליה וקריית אתא השקיעו סכומים דומים ואף גדולים מנשר, זוהי בהחלט משימה לא פשוטה. במחזור השישי כבשו חניכיו של שביט את הפסגה ולא זזו ממנה אף לא לשבוע אחד. שביט התנהל באופן אינטילגנטי, תמיד שקול, צנוע ודרוך. בנוסף ,התמודד שביט עם סגל שחקנים רווי באגו ולא פעם הושיב כמה מכוכביו על הספסל ואף אחד לא שבר את הכלים מולו, דבר שמסמן את כבוד השחקנים כלפיו. שביט שכבר אימן כמה עונות בליגה הלאומית, חוזר לקדמת הבמה ואתר גולר מאחל לו ולקבוצתו בהצלחה ותואר מאמן העונה מגיע לו בהחלט. ציון לשבח כמובן למומו ניסטל מאמנה של הפועל אולגה-חדרה, שהוביל את קבוצתו להישג בלתי רגיל והצליח להפתיע את כל חובבי הכדורגל של הליגות הנמוכות.שאפו.

עוד נציין את שאול דה צוקול שהביא את קריית אתא לפלייאוף, צחי אילוז שלקח את באקה עד כדי צעד מהפלייאוף וגם מוריס אוזן שווה מילה טובה על ההישארות בליגה עם בית שאן ופאהד חסון הצעיר שהביא את העולה החדשה מכפר קנא לצמרת הגבוהה. 

 

מאמן העונה: אלדד שביט (מאור אלקסלסי)

 

הנהלת העונה- אמיל יוסיפוב ושלומי פרץ (עירוני נשר):

הקטגוריה הזאת כמעט ולא תחרותית, מכיוון שההנהלות בכדורגל הישראלי טעונות שיפור בהתנהלותן, אך בכל זאת גם במדבר אפשר למצוא פרח. אמיל יוסיפוב ושלומי פרץ, נתנו תנאים הולמים לקבוצתם וזה בא לידי ביטוי במוסר תשלומים תקין, סגל שחקנים איכותי והחשוב ביותר-שקט תעשייתי. גם ברגעי משבר השקט החיצוני בנשר היה החוזק של המועדון ובפרמטר הזה אמיל ושלומי היו שונים מהנהלות אחרות והראו שאפשר גם אחרת. יעשו נכון בנשר, אם יהפכו את השקט לסמל ההיכר שלהם.

 

הנהלת העונה: אמיל יוסיפוב ושלומי פרץ (אלעד ירקון)

 

הקהל המסור- הפועל בית שאן:

לשחק בהפועל בית שאן זאת חוויה בלתי רגילה בליגות הנמוכות, כשאלפי אוהדים תומכים ומעודדים את השחקנים מהחימום ועד השחרור בסיום המשחק. גם כשהולך פחות לקבוצה, החבר'ה הכחולים מהיציע, אוהדים שרופים בליבם ובנשמתם והמסירות שלהם היא אינסופית. הלוואי על קבוצות בליגת העל קהל אוהדים תומך ומשובח כמו שיש בבית שאן.

 

הקהל המסור של הפועל בית שאן (אביב עובדיה)

 

איך זה קרה להם? טייק 1- עירוני טבריה:

התקציב הגדול ביותר שהיה לקבוצה בליגה א' צפון מאז הוקם המועדון מחדש, כמעט כפול מהתקציבים בשנים עברו, הודות לראש העיר יוסי בן דוד. ובכל זאת סגל שחקנים נוצץ, ראש עיר תומך, קהל גדול ומגרש הכי ביתי בליגה הצפונית, כל אלה הספיקו רק למקום שלישי 13 נקודות הפרש מהמקום הראשון. אין ספק שמדובר באחת העונות המאכזבות בתולדות המועדון ואת מתיחת הפנים יצטרכו בטבריה לעשות, לפני הכל במושכים בחוטים ויפה שעה אחת קודם.

 

איך זה קרה להם? טייק 2- הפועל הרצליה:

התנאים הטובים ביותר בליגה א' צפון, הנהלה שנותנת את כל הכלים הפיננסים להצליח, כסף כמו שעון וסגל אדיר בקנה מידה של ליגה א', כל זה ומה? מקום רביעי עם פער של 15 נקודות מהמקום הראשון. בהרצליה חייבים לבדוק היכן הבעיה ולקדם את פתרונה, כי בינתיים כספים גדולים הולכים לפח במקום לליגה של הגדולים.

 

איך זה קרה להם? טייק 3- מעלות-תרשיחא:

במבט על סגל השחקנים של מעלות, עולה השאלה, איך זה יכול להיות? שחקנים מנוסים יש, תקציב ראוי יש, צעירים מוכשרים יש... אז מה בכל זאת קרה למעלות-תרשיחא שדרדר אותה לליגה ב'? גם הם לא יודעים, אז מי אנחנו שנדע לנתח תופעת נדנדה של עליה וירידה עונה אחרי עונה?

 

איך זה קרה להם? טייק 4- עירוני קריית אתא:

תקציב הקבוצה בתחילת העונה אפשר לקברניטיה להנחית סוללת כוכבים בקנה מידה של ליגה א', שהמטרה ברורה והיא עליית ליגה. בפועל, לא דובים ולא עצים. קריית אתא אמנם נכנסה לפליאוף העליון, אך אנחנו לא קונים את זה.

 

כדאי לשים לב:

דוד אמזלג (כרמיאל-צפת)- שחקן סופר מוכשר, בוגר מחלקת הנוער של הפועל חיפה, הבקיע 10 שערים ואותת לקבוצות הבכירות בליגה א' וגם לליגה הלאומית שהוא קיים.

גדי מלסה (מכבי דליה)- על העונה של מכבי דליה מיותר לדבר, אך גדי מלסה קשרה המוכשר של הקבוצה, הוא בהחלט נושא שיחה.

 

גדי מלסה, כדאי לשים לב אליו (אביב עובדיה)

 

שגיב סלמן (הפועל הרצליה)- בוגר מחלקת הנוער של הפועל רמת גן, שחקן מגוון שתופקד כשחקן כנף בשיטת שלושת הבלמים וכשחקן התקפה ב-4-5-1 הרגיל. שחקן עם כישרון רב ברגליים, מהירות טובה ויכולת אישית גבוהה.

אחמד סבע הקטן (מג'דל כרום)- נכון שקבוצתו ירדה ליגה, אך נקודת האור בהתקפת הקבוצה היה אחמד סבע. שחקן התקפה מהיר, יכולת כיבוש טובה ויכולת אישית מלהיבה.

ראדי חמאסי- (הפועל כפר כנא)- חמאסי הצעיר עדיין בגיל נוער והעונה כבש 24 שערים בנוער ובבוגרים. שחקן כנף מהיר וזריז עם יכולת כיבוש משכנעת.

קיס זועבי- (אסי גלבוע)- קשר אחורי אנרגטי במיוחד, מתקל, נלחם ובנוסף שחקן כדור טוב. שווה תצפית.

 

נבחרת העונה לעונת 2015-2016

שוער- טל בומשטיין (עירוני נשר): נשר לקחו סיכון, סיכון שהתברר כהברקת ענקית. בומשטיין נתן עונה בלתי רגילה ורשם לזכותו עליית ליגה בגיל 20 בלבד.

 

טל בומשטיין, הברקה ענקית (מאור אלקסלסי)

 

מגן ימני- דיאא לבאבידי (עירוני נשר): מגן סופה, השאיר אבק על הקו הימיני של נשר והשתפר מדרגה נוספת מהעונה שעברה בהפועל הרצליה.

 

דיאא לבאבידי מגן סופה ! (מאור אלקסלסי)

 

בלם-מאור סיסו (עירוני נשר): שחקן העונה של אתר גולר (ראה למעלה)

בלם- שי מימון (עירוני טבריה): מעל הרמה של ליגה א' צפון. חזק, מנוסה ואיכותי.

 

שי מימון רמה אחת מעל הליגה (אלעד שומינוב)

 

מגן שמאלי- שלו ברוור (עירוני נשר): עמדה שלוקה בחסר בליגה הצפונית, מבליטה מעל כולם את שלו ברוור שהיה חלק בלתי נפרד מההגנה הטובה ביותר בליגה.

 

שלו ברוור אחדמהבולטים בהגנת נשר העונה (מאור אלקסלסי)

 

קשר- אילון אלימלך (הפועל אולגה-חדרה): תגלית העונה של גולר (ראה למעלה)

קשר- יוני אוחיון (עירוני נשר): אוחיון הוא הקשר האחורי הטוב ביותר בליגה א' צפון והעונה הוא גם הצדיק את זה כשהיה בורג מרכזי בעונת העלייה.

 

יוני אוחיון, הקשר האחורי הטוב בליגה (מאור אלקסלסי)

 

קשר- קובי חסן (הפועל הרצליה): למרות הכישלון של קבוצתו, חסן הראה שגם בגילו המופלג ניתן לרוץ, להבקיע, לבשל ולהנהיג. ספורטאי אמיתי.

 

קובי חסן, ספורטאי אמיתי (אלעד שומינוב)

 

חלוץ- בן בן-שושן (עירוני נשר): כבש בכל המסגרות 13 שערים ורשם עליה רביעית ברציפות!!! הספק כזה מכניס אותו בקלי קלות לנבחרת העונה.

 

בן בן-שושן רושם ארבע עליות רצופות (מאור אלקסלסי)

 

חלוץ- דוד אמזלג (כרמיאל צפת): החזיק את התקפת כרמיאל כשכבש 10 שערים לזכותה ועזר לקבוצתו להישאר בליגה עונה נוספת.

 

דוד אמזלג החזיק את הגנת כרמיאל כמעט לבדו (אביב עובדיה)

 

חלוץ- אסי גומה (הפועל אולגה-חדרה): מועמד לשחקן העונה, מלך שערי הליגה והברומטר החשוב ביותר בהצלחת הקבוצה. גומה הופך להיות אחד מהשחקנים הבכירים בליגה א' צפון ו-17 שערי הליגה שכבש מדגישים ומעידים על כך.

 

אסי גומה, מלך שערי ליגה א' צפון (רמי גרידיש)

 

נבחרת השנייה של העונה

שוער-חיים זיסקינד (עירוני טבריה)

מגן ימני-אבי קרמר (הפועל חדרה)

בלם-יעקב אבבה (הפועל חדרה)

בלם-ערן סספורטס (עירוני נשר)

מגן שמאלי- בר איבגי (עירוני טבריה)

קשר-סלים עמאש (באקה אל גרביה)

קשר-אבירן תורג'מן (הפועל חדרה)

קשר-דניאל ברק (עירוני נשר)

התקפה-שלום עקיבא (עירוני טבריה)

התקפה-עידן שפשה (עירוני טבריה)

התקפה-הייתם חלבי (עירוני נשר)

 

 

אלופת ליגה א' צפון - עירוני נשר (אלעד ירקון)

הוסף תגובה
תגובות
  1. תודה רבה גולר איזה כיף לקבל הערכה על העידוד (בית שאן 21-05-2016, 14:18)
  2. קיס זועבי צדיק אחד בסדום (אבי 21-05-2016, 14:48)
    נציג יחיד שלנו העונה,אוהבים אותך קיס
  3. קיס זועבי צדיק אחד בסדום (אבי 21-05-2016, 14:48)
    נציג יחיד שלנו העונה,אוהבים אותך קיס
  4. זוהר זוז הצידה אתה פסה (טברייני 21-05-2016, 15:13)
  5. אילון אלימלך וגומה המלכים (חדרתי 21-05-2016, 15:18)
  6. עונה הבעה מקווה שיהיה בטבריה מאמן טוב (טברייני 21-05-2016, 15:47)
  7. סיסו בו לטבריה זוכרים לך חסד נעורים (טברייני 21-05-2016, 15:49)
  8. אתם רצינים? (אלירן גולדמן 21-05-2016, 17:48)
    אך יכול להיות שחן ראובן לא שם? קווין ריינשטיין לא שם שלומי מראד? פשוט אתם לא יודעים כלום בכדורגל.
  9. כל הכבוד לכל נשר!!! (נשרקה 21-05-2016, 18:26)
  10. בית שאן קהל פח (מגדל העמק 21-05-2016, 18:35)
  11. לחדרה יש קהל יותר טוב מבית שאן (מגדל העמק 21-05-2016, 18:35)
  12. איך זה קרה להם טייק 5 (עמיאל ג׳קונט 21-05-2016, 19:13)
    מג׳דל כרום
  13. מאור סיסו נשמה (קרית אתא שלי 22-05-2016, 00:22)
    תחזור לקרית אתא אוהבים אותך וצריכים אותך
  14. גומה מוריד ציפורים ויונים חחחחחח (ל 5 22-05-2016, 08:49)
    יאללה טבריה
  15. ברוך הבא (טבריה 22-05-2016, 11:04)
  16. ברוך הבא (טבריה 22-05-2016, 11:05)
    מחכים לכם שנה הבאה בעזרת השם בחדרה אתם אחד הקבוצות שהכי קל לנצח אותכם
  17. ברוך הבא (טבריה 22-05-2016, 11:05)
    מחכים לכם שנה הבאה בעזרת השם בחדרה אתם אחד הקבוצות שהכי קל לנצח אותכם
  18. צחי אילוז ניכשל כישלון טוטאלי (ליגה א 22-05-2016, 11:19)
  19. טבריה (עידן שפשה נעלם מהחצי השני 23-05-2016, 00:02)
    טעיתם