קרגולה: מכבי יפו תהיה קבוצה תוססת שתעשה חיים קשים לכל הליגה

מאמן מכבי 'קביליו' יפו החל בתהליך הכנת הקבוצה לעונה הבאה ואמר: "מן הסתם יהיו שינויים גם מבחינה תקציבית". השינוי משחקן למאמן: "הייתי מדבר עם שחקנים כמנהיג ויכול להיות שזה מה שהקל עליי את קפיצת המדרגה". משחק העלייה לפלייאוף: "ידעתי שננצח את מרמורק", ההדחה: "הרגשתי שמשהו לא טוב הולך לקרות". היורדות: "אם יבנה וקרית גת יחשבו שירדו מהלאומית ויהיה להם קל, אז זה לא יהיה נכון"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 24-05-2016
  • 16:59

אורי קרגולה פרש אשתקד ממשחק פעיל והחל את העונה בתור עוזר המאמן של מכבי קביליו יפו תחת שרביטו של מאיר סומך. לרוע המזל שיתוף הפעולה בין סומך לבין מכבי יפו לא צלח וההצלחה הייתה רחוקה מלהגיע. לא מעט מחלוקות היו בבניית הסגל בעונה הנוכחית של הקבוצה בין הקהל לבין הצוות המקצועי, לטענת מאמן הקבוצה, התשובות הגיעו מהניצחון בבקעת הירדן: "התשובה הייתה ממחזור 18. המחלוקות נעלמו כי לשחקנים היה את הפוטנציאל. אני שותף מלא להצלחה ולכישלון בהתחלה ואני לוקח חלק מהדברים עליי. אני לא בורח מאחריות כי הייתי שם כעוזר של מאיר ואני מאוכזב מעצמי שלא הצלחתי לעזור. ניסיתי וזה לא הלך, אבל אני שלם עם עצמי כי ניסיתי לעשות הכל ואני לא יודע להסביר מה לא הלך, אולי היה חסר לנו מזל".

                   

מה קרה שכלום לא התחבר במכבי יפו בתחילת העונה?

"שמע, חדר ההלבשה ביפו היה טוב. השחקנים הללו הם שחקנים טובים וגם אלו ששחררנו, אך לפעמים קורה שבונים ופתאום לא הולך. דברים משתנים, נהיה לחץ ובגלל טעות במשחק אתה מפסיד וזה כדור שלג שהולך ומתעצם. כמו לכיוון החיובי זה אותו התהליך. יש לי צלקת קטנה שלא נעלמה כי אני מרגיש שגם אני נכשלתי בזמן הזה". 

 

פתחתם את העונה עם שני תוצאות תיקו והמשחק מול בקעת הירדן, החל את המפולת. במידה ולא הייתם מפסידים היינו רואים יפו שונה?

"שמע תיאורטי יכול להיות שכן. כדורגל זה סיטואציה של מומנטום וכנראה איבדנו אותו לצערי כי אולי היינו מנצחים באילת ואז הכל היה שונה. היה חסר מזל, השחקנים איבדו את הביטחון, הקהל מן הסתם הלך נגדנו ולמען האמת אני מבין אותם כי אם זה היה הפוך גם אני הייתי ככה. נהיה לחץ והכל נפל על איש אחד- המאמן. בסופו של דבר גם אני יכולתי להיות אחרי חודש בבית. כי לאחר ההפסד מול שעריים יכולנו להפסיד גם נגד הבקעה ולחזור הביתה ולהפסיד או להוציא תוצאת תיקו ואז היו נשמעים הדיבורים הידועים - "מאמן צעיר", "אין לו מושג" וזה נורמלי. ההצלחה שלנו כמאמנים וכשחקנים היא רק במבחן התוצאה".    

 

איך היה לראות מהצד את העליהום על מאיר סומך?

"היה לא נעים ולא כיף כי אני אוהב את מאיר. עבדתי איתו וכיף לעבוד איתו. היינו כמו שותפים, אבל האש הוסתה אליו. לא היה לי נוח וברור שזה הפריע לי, אבל זה הכדורגל וזה יכול לקרות לכל מאמן וצריך להתמודד עם זה והוא עשה זאת. הוא היה מעודד אותי לפעמים, הוא היה מרגיע אותי כי אני הייתי לוקח את זה קשה והוא היה האיש החזק". 

 

מאיר סומך ואורי קרגולה. "הוא היה מעודד אותי לפעמים". (אביחי חיים)

 

מה דעתך על מעמד המאמן בליגה?

"אני מרגיש בטוח במכבי יפו. עוד לא עבדתי באף מקום כמאמן ראשי, אבל כל מה שאני מבקש נותנים לי. יש לי יחסים מצויינים עם ההנהלה וכבוד הדדי. טוב לי במכבי קביליו יפו ואני גאה לאמן את המועדון. אני מאמין שהיו הרבה אנשים שרצו לעבוד כאן, אבל בחרו אותי וזה מאוד מחמיא לי. מי שמכיר אותי יודע שאני אדם שדורש מעצמי לספק את זה שבחר אותך. כזה אני ואעשה כל דבר כדי להחזיר להם. היו כל מיני קיטורים ודיבורים, אמרו שהקבוצה יורדת ליגה וכל אלה שאמרו, נתנו לי יותר כוח לרצות להצליח. אני גיחכתי כי ידעתי מה אני הולך לעשות לפי ה-אני מאמין שלי וברוך השם הכל צלח, אך האמון שנתנו בי זה לא היה מובן מאליו. את הקרדיט מגיע להנהלה שעשו פה מעשה מאוד אמיץ, נתתי את כולי רק כדי לספק את אנשי ההנהלה על הצ'אנס הזה ואני מרגיש חייב להם כי זה לא מובן מאליו". 

 

הסטטיסטיקה שבשנים האחרונות מכבי יפו מצליחה יותר בסיבוב השני עבדה לטובתך העונה. 

"אותי לא מעניין התוצאות. לי יש תוכנית בראש שאני עובד עם השחקנים באימונים ואני רוצה שיעשו את מה שאני מאמין בו בדרך שלי וברוך השם זה הביא תוצאות. התעסקתי יותר בדרך ופחות בתוצאות. ניסיתי להעביר את זה לשחקנים על כר הדשא ולשמחתי הצלחתי והתוצאות הגיעו. אני לא יודע מה היה במכבי יפו, אני יודע מה אני רוצה ודורש. גם אצל מאיר ואצל מאמנים לפניי היה הרבה מוטיבציה ורצון, אבל לשמחתי זה בא לידי ביטוי אצלי גם בתוצאות".

 

מה עבר לך בראש ברגע ההרחקה של גיל קין מול מרמורק?

"עבר לי בראש שמנצחים את המשחק", הדגיש. "הגעתי לחדר ההלבשה במחצית ואמרתי לשחקנים שאנחנו מנצחים פה וביצעתי שני חילופים התקפיים שפגעו בינגו למזלי. לא הייתה לי ברירה אחרת, קלטתי את המבט של השחקנים וידעתי שאני מנצח את המשחק הזה- יש לי צמרמורת ברגע שאני מדבר על זה. הגעתי להחלטה שמרגע שהפכתי להיות מאמן, מה שאני חושב שאעשה אותו זה ההחלטה שלי. מהרגע שעברתי משחקן למאמן, אני הולך על פי האמת שלי ואני שלם איתה. ברוך השם שזה עזר וכל הכבוד לשחקנים שהאמינו שיכולים לעשות את זה כי אני ידעתי שננצח את מרמורק". 

 

ההרחקה של גיל קין מול מרמורק. "ידעתי שננצח את המשחק". (אביחי חיים)

 

איך השינוי להיות משחקן בכיר למאמן על הקווים?

"כשחקן תמיד הייתי מסתכל על המשחק מנקודת המאמן", הסביר. "שהייתי בהפועל תל אביב בליגת העל, הייתי מסתכל על דרור קשטן לראות מתי הוא מחמם את השחקנים, מה הוא אומר, איך הוא עושה את זה וכו'. גם במגרש שהייתי שחקן מוביל בליגה א', תמיד הייתי חושב כמאמן על הדשא על השלב אחרי. איפה טעה, או לא טעה, הייתי מדבר עם שחקנים כסוג של מנהיג וגם הייתי קפטן בלא מעט קבוצות ויכול להיות שזה מה שהקל עליי את הקפיצת מדרגה משחקן למאמן. הדברים על המגרש יצאו מהלב, אבל אני יכול להגיד שזה הקל עליי כמאמן לבוא לשחקני הקבוצה ולדרוש דברים". 

 

המשחק נגד מרמורק והאופוריה הגדולה, אולי פגע בכם בהכנות לכפר קאסם?

"אין לי שום טענה לאף שחקן ששיחק במכבי יפו לאורך העונה. הם עשו משחק גדול והגענו לשישה שבעה מצבים עם החמצות מזעזעות, אבל אני לא כועס עליהם ומעריך אותם על זה שהם נתנו את התחת. אני מרגיש שסחטתי אותם ואפילו שלושה שחקנים שלי נפצעו והיו עם כיווצים בשריר, אך נשארו במגרש. גם התמודדנו עם פציעה של השוער ושחקנים שלא יכולים ללכת והרגשתי שמשהו לא טוב הולך לקרות". 

 

לא עבדתם על פנדלים? הרי כולם החמיצו ברגע המכריע. 

"לא עבדנו על פנדלים, לא מקטע של יהירות אלא עשיתי את זה בשיטה שלי באימונים. אני לא מאמין שהלחץ באימון הוא אותו דבר. יש הבדל שכל בעיטה מכרעת ואם אתה מחמיץ אז אתה לא עולה לפלייאוף הוא אותו דבר. מי שחושב שזה עוזר באותו שנייה ברגע של המשחק זה בלוף. עשיתי את זה בלי שהשחקנים ישימו לב ברגע שנתתי פה ושם פנדלים תוך כדי משחקונים באימון כי אני לא מאמין בשיטה הזו. צריך פשוט לעשות את זה בקור רוח וגם ממה שהבנתי כפר קאסם גם לא תרגלו פנדלים אז מה? פשוט ככה קרה".

 

שחקני יפו התפללו, אך זה לא עזר. "לא עבדנו על פנדלים, לא מקטע של יהירות אלא עשיתי את זה בשיטה שלי באימונים". (אביחי חיים)

 

כיצד תראה מכבי יפו בעונה הבאה?

"לצערי את אותו הרכב אף פעם לא תראה באף קבוצה ובאף מקום. אנחנו מתחילים לאט לאט בישיבות ואנחנו מתקדמים עם השמות. החתמנו כבר את סולימנוב, ארז'ואן, מדהלה ואפללו ואנו עושים את כל המאמצים כדי להשאיר כמה שיותר שחקנים מאשתקד.  בגדול, מן הסתם יהיו שינויים גם מבחינה תקציבית ודברים שאני חושב שצריך לשנות. מכבי יפו איתי תהיה קבוצה תוססת, שתעשה חיים קשים לכל קבוצה בליגה. מעבר לזה, אין טעם להתעסק כי זה לא נכון. אני לא מתעסק בתוצאות כי מי שמתעסק בהם מפספס דברים אחרים".

 

יבנה וקרית גת חזרו לליגה א', מה דעתך על כך? הרי יש לך אהבה גדולה למכבי יבנה. 

"לצערי הם ירדו ואי אפשר להסתיר את זה שמכבי יבנה זה דובדבן בתוך הלב שלי. הייתי שם 6-7 שנים ותמיד היה לי טוב שם ורציתי שיהיה טוב שם. כמו שמאכזב אותי שגם בעמישב ששיחקתי ירדו ליגה, אבל אני האוהד מספר אחד של מכבי קביליו יפו ואני מסתכל כיצד לעשות טוב למקום שאני נמצא בו ואין מה להוסיף". 

 

ליגה א' תהיה יותר קשה השנה?

"כל השנים ליגה א' לא הייתה קלה לאף אחד. אם יבנה וקרית גת יחשבו שירדו מהלאומית והם יבואו לקבוצות ליגה א' ויהיה להם קל אז הם טועים. כל הקבוצות קשות מאוד, כל משחק הוא שוויוני וכל תוצאה יכולה להיות ובגלל זה הרבה מאוד אנשים אוהבים את ליגה א', אלא אם תבוא קבוצה כמו מכבי שעריים שתשקיע 10-15 מיליון אז ברור שיהיה נוקאאוט מההתחלה שכולם ידעו ששעריים עולה, אבל אני לא צופה זאת וזה מה שיפה בליגה. אני מקווה שהיא תישאר כזאת כי ברגע שמציבים סכומים כאלה לפי דעתי זה פוגע בקבוצות אחרות, אבל זה בסדר שאלדד לקח את מכבי שעריים כי הייתה לו מטרה והוא עמד בה וכל הכבוד להם, אבל אנחנו מסתכלים על עצמנו ורוצים להצליח".       

הוסף תגובה
תגובות
  1. שתהיה הצלחה לך ולמכבי יפו (קרגולה אוהבים אותך בשעריים 24-05-2016, 17:49)
  2. קרגולה כנס (יפואי 24-05-2016, 18:51)
    אל תמהר להחתים שחקנים, כל המציאות מהלאומית ושחקנים שנותרו בלי קבוצה מתחילים להופיע חודש לפני הליגה. עכשיו מוקדם וכל שחקן עם דרישה בשמיים. תחתים את עטיה מנס ציונה!!
  3. בהצלחה לך שחקן ומאמן גדול (חולה יפו 24-05-2016, 19:17)
    אורי סומכים עלייך שתבנה קבוצה טובה , ואם תפתח את העונה כמו שסיימנו אותה . מצפה לנו עונה מדהימה , הייד יפו
  4. תמיד יפו נוצצת (אוהד כפר קאסם 24-05-2016, 20:32)
    יש ליפו אחלה קבוצה כל הזמן קם השנה יהיה לכם אחלה קבוצה אבל לא לדבר עם השחקנים שלנו עכשוי אם אפשר
  5. הלוואי שיבוא מישהו וישקיע ביפו 5 מיליון שנעלה כבר ללאומית (לא עוד ליגה א 25-05-2016, 10:42)