בעיטת חמש: כפר קאסם תעלה ללאומית, וגם: תור הזהב של עודד קוטר

זיו אמויאל בטור דעה: שיטת משחק מעט יותר 'משוחררת' ואמונה – כך סירוטקין יעלה ליגה, עוזר מאמן בני סכנין בדרך להערכה הראויה לו ובאסי גלבוע כולם נגד כולם. וגם: לאן נעלם המכרז לשידור הליגות הנמוכות בכדורגל? ובעפולה צריכים להסתכל מתחת לאף..

  • על ידי: זיו אמויאל
  • 30-05-2016
  • 14:20

משחקי המבחן: כפר קאסם חייבת להאמין שזה אפשרי, כי זה אפשרי!

מאז התפרקותה של הפועל ירושלים לשתי קבוצות יריבות (הפועל ירושלים והפועל קטמון) והעובדה שהדבר הזה התרחש בעקבות התנהלות חרפתית במהלך השנים שיצרה חובות וכאוס בתוך המועדון וביציעים – הפסקתי לאהוב את הקבוצה הזאת. לא מגיע פרס לאנשים שהרסו את הקבוצה, פילגו אותה ויצרו בסופו של דבר קבוצה שנאבקת בתחתית הליגה הלאומית כל השנה והנה, היא מרוחקת 90 נקודות מרגע קריטי במיוחד. כי אם הפועל ירושלים תרד לליגה א', זה סופה. עזבו את המשחק הראשון, ועזבו שכפר קאסם מגיעה אליו ל'טדי' עם מינוס אחד בשערים. לא קריטי בעליל. צריך להתייחס למשחק הזה כתיקו מאופס, שהרי שער אחד של קאסם מאזן את העניינים. הליגה הלאומית תרוויח אם כפר קאסם תעלה לליגה הלאומית! מדובר במועדון עם קהל מטורף (נדהמתי לטובה, אני מודה) ובעיקר חיובי, עם מאמן מצוין, הנהלה שככל הנראה מבינה עניין וקבוצה שיכולה לרענן את הליגה השנייה.. אסור לשכוח – מדובר בקבוצה שמייצגת עיר ערבית גדולה. זה יהיה  מדהים אם תהיה עוד קבוצה של המגזר בלאומית (וכן, למרות שיש בה לא מעט יהודים – זו קבוצה של המגזר). בשורה התחתונה, יש הרבה מאוד אנשים שירצו שקאסם תעלה במקום הפועל ירושלים. אמיתי. מכל מיני סיבות. לקראת הגומלין עצמו, כפר קאסם חייבת להבין שלצד המשחק המסודר שהיא חייבת להמשיך בו, היא צריכה להריח את השער. ראיתי במשחק הראשון לא מעט מקרים שזה היה יכול לקרות, אבל לא קרה. וזה נובע משיטת משחק קצת בעייתית. אז לסירוטקין התיקונים.. ויאללה, שהטובה תנצח.

 

חיים סירוטקין חייב להחדיר בשחקניו את האמונה (רמי גרידיש)

 

כולם נגד כולם: אוהדי אסי גלבוע נגד ההנהלה, וכנראה שגם להיפך..

ראיתי בימים האחרונים שני סטטוסים בעמודי פייסבוק – האחד פורסם בדף של 'הפועל אסי גלבוע אוהדים' והשני בדף פרטי של אחד מאוהדי הקבוצה. תקציר הפרקים הקודמים: כנראה שאחד מחברי הנהלת אסי גלבוע ליכלך את הפה על האוהדים ואמר, בין השאר, 'שכולם יילכו לעזאזל, לא צריך אותם'. בדף הרשמי של האוהדים נכתב 'אל תזכירו אותנו בשום כתבה, אנחנו לא ניזונים מהאגו המנופח שלכם'. הסיפור שם הוא סופר מורכב (מתארך גם על פני השנה האחרונה), אבל מה שכן – וגם אם יגידו לכם שתהליכי פיוס מתרחשים ברקע, אל תאמינו – יש קרע הולך ומעמיק בין ההנהלה בראשות אוהד אפרים לאוהדים. כבר שנים נשאלת השאלה – על אילו אוהדים מדובר? על העשרים (בלחץ) שמגיעים למשחקי הבית והשניים (בלחץ) שמגיעים למשחקי החוץ? מקווה שאני לא מעליב אף אחד, אבל זו האמת. אם יעקב שחר יגיד על האוהדים 'שיילכו לעזאזל, מי צריך אותם?' אז אף אוהד לא יבוא למשחקים של חיפה, אבל באסי גלבוע זה יכול לעבור.. האוהדים דרשו גם לדעת איזה שחקן מסתלבט עליהם בעיתונים. ולקינוח – בטקס הכתרת 'כדורגלן העונה' של 'ידיעות הגליל' זכה קשר אסי, יניב דרעי, בתואר 'מצטיין הליגות הנמוכות'. הייתם מצפים שנציג הקבוצה יעלה לבמה ויעניק לו את הגביע, אבל במקום קיבלתם את ראש עיריית בית שאן, כולל תמונה שתתעד את הרגע. הזוי. "בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה, אוי לבושה", כתב אחד מאוהדיה המסורים של הקבוצה. באמת הזוי.

 

עודד קוטר צריך את השקט לעבוד (חיים אברהם)

 

עודד קוטר והפועל 'רובי שפירא': רק שייתנו לו לעבוד שם בשקט..

אם יש מישהו שאני מעריך בעולם הכדורגל הישראלי שלנו, ובפרט בבראנז'ת המאמנים זה את עודד קוטר. בן אדם מוכשר, מבין כדורגל ברמה גבוהה, מקושר לכל מיני אנשים וקבוצות כמו שאתם לא מדמיינים, איש מקצוע שאוהב ללמוד, בלי אגו מיותר ובעיקר עם הרבה אהבה לדבר הזה שנקרא אימון כדורגל. במשך שנים הוא הסתובב בליגות הנמוכות כמאמן ראשי, ניסה להתמודד עם קבוצות ברבע תקציב (והצליח), ובשנה האחרונה סוף סוף זכה להכרה הראויה לו – עוזר מאמן בליגת העל. בימים הקרובים תהיה לו קבוצה, ככל הנראה הפועל 'רובי שפירא', ואז קוטר יקבל סוף סוף את מה שהוא ראוי לו כבר שנים. הוא יהיה מאמן ראשי בקבוצה בעלת שאיפות עלייה בליגה א'. הוא יבנה את הקבוצה, הוא יכניס לתקציב, הוא יבקש שדרוגים ויחפור כדי להביא את השחקנים הטובים ביותר לליגה הזו. והוא יצליח. כי לאנשים כמוהו מגיע להצליח. לגבי האפשרויות: עומדות בפניו שלוש אפשריות – להמשיך כעוזר המאמן של יוסי אבוקסיס בבני סכנין (למרות שקוטר בעצמו החליט שהוא די מיצה את העניין), להתמנות באופן מיידי למאמן קבוצת הנוער של הפועל ת"א או לקבל לידיו את הפועל 'רובי שפירא'. ואם הוא קורא את השורות האלה, האופציה האחרונה היא המועדפת כמובן. הפועל 'רובי' מתאימה לקוטר כמו כפפה ליד. רק כדי שהוא יצליח, פנייה לאוהדים ולהנהלה – תנו לו שקט. תצדיקו את היותכם פרויקט א-ו-ה-ד-י-ם. ההצלחה בדרך, ועלייה היסטורית לליגה הלאומית – גם. בליגה א' צפון של השנה שתבוא אני לא רואה הרבה מועמדות לעלייה שיכולות להזיז את האדומים מהמטרה. בהצלחה.

 

שלום עקיבא, היה יכול להיות תענוג לראות את הגולים שלו על מסך טלוויזיה..כנראה שנצטרך להמתין עוד קצת (אביב עובדיה)

 

ליגות נמוכות בשידור חי בטלוויזיה? לא באמת מעניין אף אחד..

זוכרים את המכרז שפירסמו על שידור הליגות הנמוכות בטלוויזיה? חצי מיליון שקל רוצה ההתאחדות מגוף תקשורת שיקבל לידיו זכיינות לשידורי משחקי ליגה א' ומטה, על מסך טלוויזיה. היינו בטירוף, התרגשנו רק מעצם הנסיון, אבל זה לא הולך לקרות כנראה. לא בקרוב, ולא בכלל. למה? לא יודע. אני יכול לשער: בליגות א' אין הרבה קבוצות סוחבות קהל. מלבד כמה בודדות שיכולות להביא אלפים ושמחזיקות בעבר עשיר בכדורגל הישראלי (יפו, קאסם, שעריים, טבריה וכו'), רוב הקבוצות מייצגות שכונות או ערים קטנות – וזה, לצערנו הרב, לא מעניין אף אחד. אז מי מספיק אידיוט בשביל לשלם סכומים כאלה עבור זכויות שידור למשחקים שאף אחד לא יראה? ונניח שמשדרים משחק אחד בליגה א' כל שבוע.. נו? כמה משחקים מרכזיים יהיו? מה ישדרו, מ.ס טירה נגד מחנה יהודה? זה אמיתי? מה ישדרו בצפון, אסי גלבוע נגד צור שלום? זה מגוחך. ההתאחדות צריכה להוריד במחיר משמעותית, לאפשר תוכנית סיכום מחזור אולי שבתוכה ניתן יהיה להקרין את תקצירי כל המשחקים (שזה נניח יעניין עוד כמה אנשים על הדרך), אבל בשורה התחתונה צריך להיות אימפקט של עניין. זה חייב לגרוף עוד ועוד אנשים לראות את זה. נמתין ונראה מה יהיה עם זה.

 

ללחמן יש את האלטרנטיבה מתחת לאף (אלי ראול)

 

למה לרעות בשדות זרים? להפועל עפולה יש מחליף למאיר כהן, מתחת לאף..

גילוי נאות: אני מאמן במחלקת הנוער של הפועל עפולה. ואחרי הגילוי הנאות הזה, אני רוצה מאוד לחוות את דעתי על מה שקורה בימים האחרונים סביב סוגיית השוער הראשון של הקבוצה הבוגרת. מאיר כהן מסיים בימים אלה חוזה בן שנתיים בבירת העמק, ועתידו עדיין אינו ידוע. מאיר לא צריך לדאוג, הוא מסודר כלכלית די יפה משנים ארוכות של עשייה ועליות ליגה ברמות הגבוהות, הוא גם סוכן שחקנים פעיל מאוד בשנים האחרונות – המכונה משומנת ועובדת יפה מאוד. על פי פרסומים שונים בעפולה, המאמן אייל לחמן הציע לכהן לשמש כעוזר מאמן, האחרון סירב. בינתיים, עפולה פנתה ובדקה אפשרות להביא את שוער הפועל חיפה, ניב אנטמן. ואני יושב וחושב – למה זה קורה? יושבים שני שוערים מקומיים ומוכשרים (מה בא לפני מה?) ואף אחד לא ממש שם לב שהם שם: אוהד דוד וגל ברזני. לא אכביר במילים על שניהם, מלבד שאומר שהם ראויים לפחות להזדמנות. זו הליגה הלאומית, רבותיי, לא הבונדסליגה עדיין!! שוערים פחות מנוסים מהם קיבלו הזדמנויות. וחוץ מזה, אוהד דוד מרגיש בשל ומוכן, וגם ראוי לקבל את הצ'אנס. אני לא מנחש כאן מה יוליד יום ואם השניים יוכיחו את עצמם או לא, אבל לפחות צריך לתת להם לזכות באפשרות להוכיח מה הם שווים. ניב אנטמן סופר מוכשר, ויגיע רחוק. במקרה הזה, עפולה יכולה להסתכל לתוך הקנקן של עצמה ולצאת נשכרת. לתשומת לב הנוגעים בדבר.

צילום: רמי גרידיש

הוסף תגובה
תגובות
  1. כפר קאסם - בהצלחה (מכבי שעריים 30-05-2016, 14:38)
  2. כפר קאסם שווה ליגה לאומית (יפואי 30-05-2016, 14:40)
  3. כנס כתב בינוני מינוס (הפועל ירושלים 30-05-2016, 14:56)
    קודם כל הפועל ירושלים יש רק 1!! דבר שני לא צריכים את האהדה שלך.יש עדיין אוהדים יקרים שנאמנים לקבוצה היקרה הזאת עם כל הבעיות.הפועל ירושלים המועדון הכי גדול בליגה הלאומית וכך יהיה גם מחר.בעזרת ה.
  4. כפר קאסם יקבלו מחר שלוש (אפי 30-05-2016, 15:36)
    מה אתם בכלל מבלבלים את מוח למה מה יש להם להציע בכלל
  5. הפועל ירושלים מעולם לא התפרקה (אחד 30-05-2016, 15:37)
    אוהדיה הקימו אותה מחדש. הקבוצה המתקראת הפועל סאדר נושמת את נשימותיה האחרונות
  6. הקהל של כפר קאסם (ge 30-05-2016, 15:47)
    קהל הכי מגעיל בארץ אחרי 14 משחקים בלי הפסד הם הפסידו לנו (אזור) ולא הפסיקו לקלל את כל הקבוצה כאילו הם מקום אחרון סירוטקין לא יכול לראות את הקהל הזה כבר
  7. כפר קאסם עולהה (ילאאא 30-05-2016, 17:48)
    מ.ס כפר קאסם עולה ללאומית .. בעזרת השם.. מועדון מסודר מגיע להם לעלות לא הסתדר במשחק הראשון אבל מחר אתם תראו ירושלים
  8. כפר קסאם עולה (ניטרלי 30-05-2016, 18:45)
    רק במדרגות
  9. מגיה לכפר קאסם לעלות ליגה (מחמוד סרסור 30-05-2016, 19:39)
    אנחנו אוהבים אותה. יש לנו הרבה אנשים. מחר מנצחים 2:0 ועולים ליגה אינשללה
  10. אם כולם ישחקו נעבור אותם בקלות (מוצלח 30-05-2016, 19:50)
    אם כל השחקנים של הרכב הארשון ישחקו יש סכוי שננצח אותם בלי גל פורת ואבו עלי קשה מאוד
  11. כפר קאסם (מוצלח 30-05-2016, 19:52)
    כפר קאסם במידה ולא נעלה זו אכזבה גדולה השנה בגלל יש לכה קבצות כמו יבנה וקרית גת ומרמורק ויאפו שמתחזק
  12. לשחק בלי לפחד (מה עם השחקנים שלנו 30-05-2016, 19:55)
    אני מקווה שתשחקו בלי לפחד בטדי אם חסווי חלילה לא נעלה זה לא אסון לשחק בשביל להנות במשחק מחר
  13. כפר קאסם (מוצלח 30-05-2016, 19:58)
    כל העולם אוהב אותנו אני מקווה לא לאכזב את הקהל שלנו מי הכפר ומחוץ הכפר יוהדים וערבים מחר גיא תאבי נצ
  14. שחקנים של קאסם (הקבוצה צריכה מחר מטוסים 30-05-2016, 20:02)
    מחר קצת אמונה בעצמכם אלעד אתה וגיא לשחק יותר משוחרר קצת ליזום ולשחק קדימה לא אחורה ואני מקווה שננצח
  15. אנחנו לא שחקנו את המשחק הרגיל שלנו (מוצלח 30-05-2016, 20:07)
    הקבוצה לא שחקה את המשחק הרגיל שלה היו שחקנים פצועים והיו שחקנים עיפים מאוד אני מקווה מחר יתעלו וינצח
  16. כפר קאסם ללאומית (אוהיד שרוף 30-05-2016, 20:19)
    כפר קאסם עולים ליגה. הקבוצה הכי טובה בליגה א
  17. רק נצחון מחר (מוצלח 30-05-2016, 20:55)
    אלעד תאבי את הנצחון מחר ותעלה את הקבוצה מחר לכל הקוראים את המדועה זו אתם מוזמנים לחפלה גדולה ביום שי
  18. רק נצחון מחר (מוצלח 30-05-2016, 20:57)
    לעלות ביטרוף מחר ולנצח את הפועל ולעלות ליגה מחר אין דבר חוץ מזה מחר רק נצחון אלעד אתה וציון לוי לאבי
  19. יאללה רובי שפירא ללאומית! (פעם כריש היום פטיש 30-05-2016, 23:00)
  20. הפועל ירושלים (אורלי 30-05-2016, 23:20)
    הפועל ירושלים יש רק אחת
  21. הפועל ירושלים (אורלי 30-05-2016, 23:21)
    בהצלחה הפועל ⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️
  22. לאלעד (אוהד הכפר 31-05-2016, 00:06)
    תזיז תהתחת אתה לא מתאמץ מספיק ולא רץ ולמסור כדורים לא עם הראש באדמה וגם לא חוזר תעזור לשחקנים
  23. ירושלמי (אבישי 31-05-2016, 00:18)
    אני ראיתי את המשחק הראשון בינינו לבין כפר קאסם קבוצה כזו מגיע לה להיות בליגה לאומית לפחות כי חסר לנו קהל כזה וגם שחקו ושלטו בכדור יותר מאיתנו בהצלחה כפר קאסם מכל הלב