דודו חלף: אמצע טבלה בסיום העונה אני חותם על זה מעכשיו

מאמנה החדש של הוד השרון בראיון ללא פשרות לאתר גולר 1. העונה שעברה: "באה תקופה מאוד רעה שתפסה אותנו לא מוכנים וזה היה כדור שלג שהיה קשה לעצור", השינוי הגדול: "נצטרך לשנות את הסגל, לרענן אותו ולהוסיף מספר שחקנים טובים שיחד עם הצעירים יתחברו היטב", הביקורות על המהלך נגדו: "זה שאני אח של עזרא, זה לא מפריע לי כי לא זר לי לאמן", על האתגר לאמן בליגה א': "לוקחים בחשבון שטבילת האש לא תהיה קלה"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 25-06-2016
  • 09:44

הוד השרון עברה מהפכה השנה. לאחר שלא הצליחה למרות התקציב הגדול להשתחל למקום המוביל לפלייאוף העליון, ראשי המועדון בראשותם של הבעלים יוסי שבי ומנהל הקבוצה, עזרא חלף, שינו כיוון והחתימו את דודו חלף (אחיו של עזרא) למאמן הקבוצה. לחלף יש ניסיון של 10 שנים באימון הקבוצה בליגה ג', ליגת נוער, אך לעמוד על הקווים בתור מאמן ראשי בליגה א' זה עוד לא קרה. ההנהלה מאמינה בדודו חלף שהוא יוכל להביאם למקום טוב יותר כאשר המטרה היא לבנות משהו חדש וטוב בהוד השרון: "בשנה שעברה המטרות היו שונות וגם השחקנים", הסביר דודו. "השנה בגלל התקציב הנמוך הסגל השתנה. אנחנו הולכים על קו צעיר לצד ותיקים שינסו לתת את הטון לגבי ניסיון, עזרה וחיבור. בימים האחרונים אני מנסה להחתים שחקנים מליגות טיפה יותר נמוכות שהמספרים שלהם טובים. יש לי מספר שמות שאני כרגע עובד עליהם והתחלנו לשבת עימם. אני מקווה שנצליח להחתימם לפני שקבוצות אחרות ישימו עליהם את היד. אלו  שחקנים ששיחקו בליגות גבוהות יותר ולא הסתדר להם מבחינת עבודה, כך שאני מקווה ומאמין שישחקו אצלי".

 

מי חתום או בדרך לחתום בהוד השרון?
"אדיר בונקר חתם, מורן ג'אן, בר נמני, בן וולקוביץ' בדרך וגם שובל צרפתי, איתי חלף, תמיר חלף, שמיר, שבי, עילאי סולומון ועוד לא מעט שחקנים צעירים שעולים מהנוער השנה לקבוצה הבוגרת. יש שחקנים שכבר משחקים עונה שנייה בבוגרים ועליהם אנחנו בונים השנה. לא נזרוק אותם למים, אבל אנחנו נצטרך לשנות את הסגל, לרענן אותו ולהוסיף מספר שחקנים טובים שיחד עם הצעירים יתחברו היטב כך אני מקווה. בגדול, מודל מחנה יהודה/ שיכון המזרח בהוד השרון ואני מקווה שזה יצליח".

 

איך אתה מסכם את העונה הקודמת?
"המטרה הראשונית הייתה קבוצה שתרוץ ותשחק כדורגל חיובי ושהקהל יבוא ליהנות. המטרות השתנו תוך כדי תנועה, כי בסיבוב הראשון היה פנטסטי לכל הדעות ומצאנו את עצמנו במקומות 1-4 וראינו שאנחנו יכולים להדביק, אך אז באה תקופה מאוד רעה שתפסה אותנו לא מוכנים וזה היה כדור שלג שהיה קשה לעצור. ניסינו לעצור והצלחנו לשני משחקים, אך זה לא היה מספיק. בתקופה הזאת הייתי לצידו של רונן ויינשטיין כי אני הבאתי אותו לקבוצה, שיחקנו ביחד בעבר וידעתי שהוא מאמן מצוין. הצלחנו לעצור את הסחף, אך באו לנו לחמישה משחקים לא טובים ולאנשים מבחוץ זה היה נראה ככישלון, אך עבורנו ידענו שאנחנו מסיימים את העונה בצורה שקטה".

 

הופתעת שמונית להיות מאמן הקבוצה?
"
אני מכיר את הקבוצה טוב מאוד. אני הולך עם המועדון הזה מעל 15 שנה עם הנהלות משתנות. כולם ידעו שזה יגיע כי אני חלק מההנהלה הקיימת. הרעיון קם שאנחנו רצינו השנה לעשות קבוצה טיפה יותר יציבה ולא ללכת למקומות מטורפים ולהשקיע כספים. רצינו לקחת שחקנים צעירים יחד עם ותיקים שיתנו להם את הכתף, יעזרו ויתמכו כדי שיהיה לנו שחקנים שיובילו את הקבוצה ולבנות על שחקני בית. משהו עם ערכים, זול, לב ונשמה, משהו שאפשר להזדהות עם הקבוצה כך שמאמן שבא מבחוץ פוחד על עצמו, הוא מביא את השחקנים הכי טובים כי הוא רוצה להצליח בכל מחיר. אני חלק מההנהלה אני יודע את התקציב האמיתי קל לי להתחבר. למרות זאת, אני חייב לציין שרונן מאוד מאוד עזר וכל הזמן היה רגיש לעניין התקציב של הקבוצה". 

 

 

יוסי שבי, עזרא חלף ודודו חלף, בדרך לעונה חדשה ומרגשת. (יח"צ)

 

 

איך הביקורות השפיעו עלייך?
"זה שאני אח של עזרא, זה לא מפריע לי כי לא זר לי לאמן. אני מאמן מעל 10 שנים ולקחתי את הקבוצה שהייתה מרוסקת בליגה ג' ולקחתי את  הנוער ושיקמתי אותו במשך שנתיים, כך שאני יודע להתמודד. אני לא מקבל את הקבוצה במצב גרוע, אך גם לא מזהיר. העניין עם אחי הוא צץ כי רצינו לעשות משהו שונה כדי שמאמן לא יביא משהו מבחוץ ואנחנו נישאר עם חובות עתק. יחד עם זאת, העיניים נשואות אליי ואני יודע שמחפשים את הדברים האלה, אך אני לא מיוחד. בחדרה מומו ניסטל, במחנה כל המאמנים מקורבים, בוזגלו ועמישב וזה שאח שלי מנהל את הקבוצה ומנהל את העניינים ביום יום, אין מה לעשות עם זה ואני מקווה שזה יצליח. אני חייב לצייון שהבעלים יוסי שבי, נותן גב והוא מאוד חיובי, עוזר ויש תמיד לאן לפנות ועל כך אני מודה לו. ננסה לעשות קבוצה טובה וראויה כדי ליצור זהות לקבוצה כי בשנים האחרונות זה לא היה ואני מקווה שלא נאכזב את הנהלת הקבוצה"..  

 

פעם ראשונה מאמן בליגה א'. 
"אין ספק שבעניין הזה אנחנו לוקחים בחשבון שטבילת האש לא תהיה קלה. אח שלי מנהל הקבוצה ויוסי שהוא הבעלים לקחו זאת בחשבון. לקחתי את דוד בן ברוך שיעבוד עימי כאיש צוות מלא בכל ההתנהלות המקצועית ואני מאמין שהוא יוסיף לי עם כל הניסיון כי הוא שחקן עבר גדול בליגות הנמוכות והוא מאוד רוצה להצליח יחד עם המאמן כושר, מאמן שוערים. אין לי את הניסיון להיות מאמן ראשי בליגה א', אבל רכשתי מעט ניסיון משוהם ורונן ואין ספק שלהיות ליד מאמן מוביל שעוזר להם בהחלטות ובאימונים זה נותן מימד חשוב לניסיון. סוף סוף קיבלתי את המושכות ואני מקווה שאוכיח את עצמי"..  

 

תקציב הקבוצה יקטן, אך הוא יכול לגדול בעתיד?
"600,000 ₪ זה התקציב שלנו השנה, בניגוד לשנה שעברה שעברנו את רף המיליון שקלים. אני מקווה שלא נחצה זאת אלא אם יקרה משהו לא צפוי אם זה למעלה או בתחתית. הולכת להיות ליגה קשה מאוד בשנה הבאה, הקבוצות שעלו וירדו כמו דימונה היא קבוצה שאני מכיר אותה עם קהל מטורף ואצטדיון יפה, יבנה וקרית גת אין מה להוסיף עליהן שהם קבוצות של ליגה לאומית שכל פעם עולות ויורדות עם קהל ומסורת. כפר קאסם, מרמורק ויפו תהיה ליגה מעניינת קשה מאוד, אבל יהיה כיף לבוא למשחקים. אמצע טבלה בסיום העונה אני חותם על זה מעכשיו. אם נצליח להתברג למעלה, אנחנו לא נגיד לא. אם תהיה הפתעה זה יהיה משהו סנסציוני ומפתיע ביותר". 

הוסף תגובה
תגובות
  1. דודו בהצלחה רק מקווה שלמדת משוהם ולא מווינשטיין (יותם 25-06-2016, 09:54)
  2. הודה״ש (חמימו 25-06-2016, 10:37)
    נראה לי השנה היציעים מלאים,קונים מינויים בטירוף! צריך שההנהלה תגדיל את תקציב העידוד של האולטרס היציע הצפוני.
  3. בהצלחה לחלף מקוה שמה ששוהם עשה בעצם העליה לליגה א לא ימחק (אלון 25-06-2016, 10:40)
    חלף אנימחזיק לך אצבעות ואני חושב שעדיף שתיתיעץ עם שוהם כי הוא מבין כדורגל. עם רונן עדיף שתדבר פחות
  4. ירידה בטוחה (ינקו 25-06-2016, 13:16)
    מאמן חלש בקושי יכול לאמן ילדים יורדים ליגה כבר במחזור 15 חבל דודו לך הביתה לפני שיהי
  5. בהצלחה (אניס מוחמד 25-06-2016, 13:17)
    בהצלחה דודו , מגיע לך את זה
  6. איש אמיתי וחולה כדורגל (מישהו 25-06-2016, 16:25)
    מאחל לו רק הצלחה , אוהב אותו מאד!
  7. מאמן חלש מאוד (אחד שמכיר 25-06-2016, 19:46)
    אין לו מושג ירידת ליגה
  8. חלף קודם כל תקשיב לעצמך ואם צריך עיצה דבר עם שוהם (חיים 26-06-2016, 08:23)
    בכל מקרה עזוב את וינשטיין מכדורגל אתה יכול להיתייעץ איתו על אופנה ודאווין
  9. מאמן חלש (יוסי 28-06-2016, 12:22)
    ירידה בטוחה