קרית גת מועדון שהולך ונעלם?

המצב במועדון הדרומי לא טוב. רגע לפני פתיחת העונה של היורדת הטרייה לליגה א', נראה כי המחלוקות בין העמותה לראש העיר גדולות ונכון לעכשיו ללא שחקנים, מאמן, אצטדיון ואפילו מחלקת נוער שמנוהלת על ידי מ.ס קרית גת המועדון המתחרה- לא נראה כי יש פיתרון וקרית גת בדרך הבטוחה להתפרקות, אך פגישה בין ראש העיר לבין יו"ר העמותה עלולה לשנות את הגזרה

  • על ידי: מערכת אתר גולר 1
  • 27-07-2016
  • 15:28

היורדת הטרייה מהליגה הלאומית הלוא היא מכבי קרית גת, נמצאת כרגע בחוסר ודאות לגבי תפקודה בעונה הבאה. נכון לעכשיו ישנה מחלוקת קשה בין ראש העיר, אבירם דהרי אשר רוצה לנהל את המועדון ללא תמיכת העמותה לבין יו"ר עמותת קרית גת בשנתיים האחרונות, מימון לסרי אשר היה בעברו גם שחקן במועדון הדרומי בו גדל ושיחק כשוער הקבוצה. נראה כי המחלוקות לא ניתנות לפיתרון, אך הצדדים אמורים להיפגש בקרוב בנושא על מנת להחליט ולהבין האם קרית גת תתמודד בליגה א' בצורה הטובה ביותר, או שהקבוצה תתפרק בכאב לב בצער אוהדי הקבוצה הרבים בעיר. 

 

"כרגע יש שני עורכי דין לשני הצדדים שמתדיינים ביניהם כדי למצוא פיתרונות", סיפר לאתר גולר 1, יו"ר העמותה, מימון לסרי. "אני גם באופן אישי מנסה לקבוע פגישה עם דודו בן לולו וראש העיר, אך כרגע ללא הצלחה. העניין הוא כזה. העירייה רוצה להקים תאגיד ואנחנו כעמותה אסור לנו להתפרק מנכסינו. כל המוסדות במדינת ישראל- ההתאחדות, מרכז מכבי, משרד הפנים וכו' רשם העמותות לא יכול לקחת עמותה לפרק אותה ולהגיד לגוף חיצוני בוא תהיה במקומו, אי אפשר לעשות מהלך כזה על פי החוק ולצערנו בקרית גת רוצים לעשות משהו בלתי הגיוני".

 

מימון הוסיף: "אני רוצה להיפגש עם ראש העיר כדי להבין מה הבעיה, מה לא בסדר, מה אנחנו מפריעים. הרי נתנו לכם לנהל בליגה לאומית, נתנו לכם בשנתיים האחרונות לנהל אותה והנה חזרנו לליגה א'. אני שואל אותך, אם הם ירצו מנהל תקין למי הם יפנו? לעמותה ואם העמותה לא תהיה שותפה במערכת אז על מה אני אחתום? החשבון שלנו של העמותה הוא חייב להיות שקוף כדי לדעת ולהבין מה עושים שם והעירייה רוצה לנטרל אותנו ולהגיד לנו תעמדו בצד כדי שלא נהיה מעורבים, אבל אני לא יכול לעשות זאת כי אם יעשו דברים שלא כחוק אני אצטרך לתת תשובות לרשם העמותות. כמו כן, תאגיד אי אפשר להקים כי על פי חוק שום גוף במדינת ישראל לא יכול להגיד לעמותה תתפרק ולך הביתה רק אם עברנו על החוק, אבל יש חוק שאומר שעמותה לא ניתנת לפירוק כך שאין על מה לדבר בנושא". 

שחקני קרית גת בימים טובים יותר, חוגגים את עלייתם לליגה הלאומית. (צילום: ארז נעמן)

 

"זו המחלוקת העיקרית", הדגיש לסרי. "אני הצעתי שנעבוד בשיתוף פעולה כדי לפקח ובשביל זה אני צריך להיות בפנים כדי שבסוף השנה אוכל לתת דין וחשבון לכל הגורמים. אמיר בן שמחון ודודו בן לולו הם בסך הכל עושים את דבריו של ראש העיר. הם לא הכתובת בשבילי וכלפי חוץ הם משחקים אותה שהם מחליטים, אבל זה לא נכון כי מי שמחליט הוא אך ורק ראש העיר, אבירם דהרי ואיתו צריך לשבת. ביקשתי להיפגש עימו על מנת שאבין יותר לעומק מה הוא רוצה לעשות עם הקבוצה כי כרגע המצב לא טוב ואני לא מבין שום דבר. ברגע שיוקם תאגיד, אז זה גוף פוליטי לכל דבר ועניין והשוויון הקיים בספורט בעיר יעלם. בקרית גת רוצים להיות יוצאי דופן. בדקתי מקרית שמונה ועד אילת אין שום מודל כזה".

 

על ההתעקשות הגדולה, אמר: "אני מנחש דברים, אבל אני לא רוצה להגיד, אך לכאורה נראה שיש פה משהו לא תקין. אנחנו מתעסקים בכסף ציבורי אז מה אכפת לך שיהיה השגחה, אני לא מבין וזה לא מובן לי. כרגע לקרית גת אין שחקנים, אין מאמן, אין אצטדיון ומחלקות הנוער שלנו מנוהלות על ידי מ.ס קרית גת וזה האבסורד פה שמ.ס קרית גת השתלטה על מחלקת הנוער ולנו אין יד ורגל שם. יש שני מועדונים בתוך מועדון אחד. אני רוצה לדעת את התוכניות של הגוף החדש- התאגיד, שיכתוב על מסמך שהוא מתחייב לנהל את הקבוצה על פי מודל מסוים- צ'לסי, מכבי חיפה או מה שירצו, אך אף אחד לא חותם וזה אומר שזה לא רציני. מי יכול להבטיח לי שלא רוצים לפרק את המועדון ולהוריד אותה לליגה ג'. אף אחד לא התחייב בנושא".    

 

על הדרך שעשתה קרית גת לליגה הלאומית ולחזרה לליגה א' סיכם: "קבוצת המיליונרים", כמו שהתקשורת מכנה אותה זה היה סתם הצגה שבסוף גרם לבור תקציבי. הם העלו אותנו ליגה וזה ייאמר לזכותם, אבל הנה הכל נעלם כי ההתנהלות מקולקלת. נכון ששילמו משכורות בזמן, אבל שילמו לשחקנים שלא שווים אפילו לשחק בליגה א'. למרות המצב נכון להיום, אני אופטימי ומקווה שבשבוע הקרוב יהיו התפתחויות חיוביות בנושא ואם אמצא עם ראש העיר את הנוסחא לשיתוף הפעולה אז נצא לדך חדשה. אני גם לא רוצה לנהל את הכספים אז אין לי שום אינטרס אלא רק מנהל תקין זה כל המטרה שלי כי אני גדלתי במועדון והייתי שוער הקבוצה וכל כולי לספורט. במידה ולא, אני לא רוצה לחשוב על דברים גרועים". 

 

ארגון האוהדים הלב הצהוב MKG, אמר בנושא: "אנחנו רוצים אך ורק לטובת המועדון וקוראים לצדדים להגיע להבנות לטובת הקבוצה והספורט בעיר".

את תגובתם של ראש העיר, אבירם דהרי לא ניתן היה להשיג ותגובתו תובא כשתתקבל.

את תגובתם של אמיר בן שמחון ודודו בן לולו לא ניתן היה להשיג ותגובתם תובא כשתתקבל.

קרית גת תחזור לימים שמחים יותר? (צילום: ארז נעמן)

הוסף תגובה
תגובות
  1. כספי ציבור (ינקו 27-07-2016, 15:59)
    מי שלא יודע לנהל שיפתח מכולת מבזבזים כספים ואחרי זה בוכים לא לפרק את הקבוצה ולהת
  2. חרא אוהדים (איציק 27-07-2016, 16:29)
    תעשו רעש שיזוזו דברים ידגיגונים
  3. למס 1 (יורדנסקו 27-07-2016, 17:08)
    פוטוש לה סריקה
  4. ביטוח לאומי. (לנדאו 27-07-2016, 17:26)
    אין הצדקה לקבוצה שמחלקת נוער מופרדת ממנה
  5. נוכלים (אחד שיודע 27-07-2016, 18:29)
    מציע לעיריה לפרק הכל ולהתחיל מליגה ג והכל ילך מצוין אתם תראו תוך 3 שנים יחזרו לליגה א
  6. למס' 2 (צהוב בנשמה 27-07-2016, 22:54)
    מי אתה בכלל ??? לך חפש יא אוהד מקלדת !!!!!!! אין על האוהדים מקרית גת
  7. פירוק הקבוצה במיידי (ינקו 28-07-2016, 07:32)
    לשחק בליגה אזורית בשביל הכיף
  8. לקרית גתי (יפואי 28-07-2016, 09:33)
    מדאיג. חשבתי שניפגש העונה