עוד חוזר הניגון: מכבי יבנה שוב בליגה א'

קבוצה ביום: ארבע שנים אחרי שחגגו עלייה היסטורית ללאומית, הצהובים-כחולים חוזרים למקום שאליו לא התגעגעו. האצטדיון החדיש מריח כמו לאומית, ההחתמות מריחות כמו רצון לעלות, המאמן ינסה להוריד ציפיות ומעל הכל מרחף צילו של יוסי זוזוט. ארז נעמן מנתח, איך תראה העונה של מכבי יבנה?

  • על ידי: ארז נעמן
  • 15-08-2016
  • 12:11

הימים חולפים, השבועות גם הם - וליגה א' דרום מתקרבת. שנים רבות שמדובר באחת הליגות המותחות ביותר בישראל, למרות שמאז שקבוצה אחת, מכבי יבנה שמה, עלתה לליגה הלאומית, לא חווינו בה מאבק עיקש על המקום הראשון עד לרגע האחרון. מדור חדש בגולר ינתח עבורכם את קבוצות הליגה וגם ננסה להמר: איך זה ייגמר?

 

כישלון זו מילה קשה מדי כשמדברים על מה שעשה יוסי זוזוט במכבי יבנה. נכון, היא אמנם לא עשתה עונות גדולות בליגה הלאומית אבל היי, גם להגיע לשם צריך לדעת. יאמר לזכותו של המאמן היבנאי הוותיק שהוא ידע מתי זה הזמן הנכון לפנות את מקומו - ונתן את ברכת הדרך לחברו הטוב - שי מאור, שכבר חווה הצלחה או שתיים בליגה א' דרום.

 

נפתח בעמדת המאמן. שי מאור הוא שועל ותיק בליגה, אך גם מוריד ציפיות סדרתי, כמעט בדרגת אמן. הוא יאמן את ריאל מדריד ולא ידבר על אליפות עד שלא יוביל את הטבלה ב-10 נקודות פור, שלושה מחזורים לסיום. כזה הוא שי, לטוב ולרע. אבל במכבי יבנה, כך הוא יבין בקרוב מאוד, אין קונצים - רוצים לעלות ליגה, כך או כך.

 

יוסי זוזוט. רוחו תרחף בכל צעד

 

זו כבר לא הפועל אזור הנחמדה שבה המשפט האלמותי "בתקציב שהיה לנו הרמנו פה קבוצה מצוינת, עשינו פלייאוף, זו הצלחה" תופס בכל שעה ביום, זו לא הפועל כפר שלם שעושה כאילו, זו לא אף קבוצה ששי מאור אימן בה. זו מכבי יבנה - ומכבי יבנה מרוסקת זו לא מכבי יבנה שצריכה שמישהו יוריד אצלה ציפיות.

 

השחקנים שהגיעו ליבנה נראים כמו רצון לעלות ליגה. טסאו נפלא, גורמזנו חצי כוח כבר שנים אבל יכול להפתיע, יוני רביבו מצוין וגליל בן שאנן, אם התגבר על הפציעה שלו, יהיה חשוב מאוד בין הקורות. החבר'ה הצטרפו לסגל טוב ממילא וגם עם המיליונים של מרמורק (לא מאמין שכתבתי את המשפט הזה) היא תצטרך לקרוא תיגר על העלייה מהמקום הראשון - לא פלייאוף ולא זוג או פרד.

 

אוהדי יבנה יחזרו. יוסי זוזוט הוא אמנם יבנאי ותיק, משפחתו מוכרת מאוד בעיר ומהווה חלק בלתי נפרד מהמועדון, אך נוכחותו שם כבר יצרה אנטגוניזם בקרב האוהדים וגם הוא יודע את זה. הקהל יבוא בהמוניו, שישי בצהריים זו שעה נפלאה לעיר שאוהבת כדורגל ורוב תושביה שומרים שבת וכך למעשה יבנה תהפוך שוב להיות הקבוצה המפחידה שהייתה בעבר. ליגה א' קטנה עליה - וגם הנהלת הבינה זאת. זוזוט אולי לא המאמן, אך רוחו תרחף מעל כל צעד שמכבי יבנה תעשה ותומכיו (יש הרבה כאלה) יזכירו לקהל ולהנהלה את התקופות המוצלחות שישכיחו את הכשלונות אם יבנה תקרטע בליגה. זכור זאת שי מאור.

 

טסאו. שובר שוויון בליגה

 

האצטדיון החדיש של יבנה מריח כמו ליגה לאומית לפחות והוא ראוי לקבוצה שתשחק בו רק בלאומית. ליגה א', עם כל הכבוד לה, זה מקום שאפשר להיתקע בו שנים ולא להתקדם לשום מקום. ביבנה יש מחלקת נוער, העיר גדלה ב-20,000 תושבים והכדורגל יכול להפוך לסיפור הצלחה - אבל הכל מתחיל מהקבוצה הבוגרת.

 

מכבי יבנה של שי מאור תהיה חייבת להיות קבוצה אטרקטיבית, התקפית, כזו שנותנת שואו לקהל, אחרת המאמן יתקל במשהו שעוד לא נתקל בו: קהל עוין, שידרוש קודם כל את ראשו. במקומו של שי הייתי ממנה קפטן שיוכל לסחוב על גבו לא רק את הקבוצה, אלא גם את גחמות האוהדים, שידועים בחוסר סבלנותם. אם מאור יצליח ליצור תלכיד טוב, שאותו יוביל קפטן ותיק וקשוב לרחשי האוהדים, חדר הלבשה בריא וקבוצה שתחשוב התקפה ולא תפחד מהמילה עלייה - הוא יגשים את החלום. אם רגליו ירעדו, כבר במחזור העשירי הוא יחפש קבוצה.

 

הימור שלי: מקומות 2-4

הוסף תגובה
תגובות
  1. כפר קאסם (מוצלח בדווי 15-08-2016, 14:16)
    מספיק יש להם את חזום ומאמן גדול כמו שי מאור
  2. אין סיכוי להצליח (5ינקו 15-08-2016, 16:34)
    כפר שלם ידרסו את הליגה לא קסם ולא קוסם ולא יפו ולא נס ציונה ולא יביניאל חבל על
  3. מי ישמע איזה קבוצה יבנה יאללה תנו גז ילדים (יוזי מיפו 15-08-2016, 17:30)
    סתם קבוצה ממוצעת ולא יותר תתחילו להוריד את האף לכו לפארק מים
  4. קאסם .ושלם .אין יתרון לאף אחת אבל אחת מהם תעלה. (שישקו 15-08-2016, 21:15)
    נס ציונה ומרמורק יכולות בקלות לעקוף אחת מהם בלי לעלות ליגה סוסים שחורים קרית גת הוד השרון .בקעת הירדן .יבנה . יורדות הכוח. בני יפו מבחנים שיכון המזרח. אמצע טבלה ומטה עם אפשרות לירידה /מבחנים מחנה יהודה .דימונה. אמצע טבלה ומעלה ביתר כ"ס. אזור..אם אפשרות לפלייאוף עליון.