משתוללים בכפר: כפר שלם מתחדשת

קבוצה ביום: אחרי שנים של דשדוש במרכז הטבלה של ליגה א', עם הכינוי המחייב "הכבשה השחורה של הליגה" ועם הרבה שחקנים חדשים (וטובים), מאמן מוכח ומנהל עם ניסיון - כפר שלם מסתערת על הצמרת. איך זה ייגמר? ארז נעמן מנתח

  • על ידי: ארז נעמן
  • 27-08-2016
  • 13:49

כפר שלם היא קבוצת ליגה א' במספר מובנים. היא יושבת שם, מציגה כדורגל חיובי ברוב הזמן, ללא יותר מדי שאיפות, לא לוקחת סיכונים מיותרים, טוב לה במקום שלה. בנוסף, מוסר התשלומים שם הוא מהטובים ביותר בליגה. אפשר להגיד שאביחי יחיא מצליח להחזיק את הספינה מעל המים כבר שנים רבות, כשהוא לא קופץ מעל הפופיק.

 

אך השנה הדברים שונים. כפר שלם כבר לא תהיה הקבוצה הסימפטית שמפתיעה מספר פעמים בעונה את הגדולות וכולם כבר מסמנים אותה כמועמדת לפלייאוף. היא תהיה הקבוצה הגדולה שככל הנראה תופתע על ידי הקטנות - וכולם יסמנו אותה כמועמדת לעלייה.

 

ולמה? נתחיל מעמדת המאמן. חיים שאבו הוא שועל קרבות רציני בכדורגל הישראלי, על אף שמדובר במספר שנים מועט שלו על הקווים, הוא חווה כבר מאבקים בליגת העל והלאומית - דבר שאי אפשר להגיד על מאמני ליגה א', שדי זרה לו. לשאבו אסור לחשוב לרגע שזה שהוא הגיע "מהאולימפוס" של הכדורגל הישראלי, התנהלות כזו תקנה לו נקודות זכות בליגה א' דרום, שהיא הפכפכה וחזקה לכשעצמה ומעבר לכך - מדובר בליגה ייחודית. אם שאבו יחשוב שהוא בא ללמד את החבר'ה בליגה הכדורגל, הוא ימצא את עצמו מהר מאוד בחוץ.

 

חיים שאבו. צריך לבוא מלמטה (רמי גרידיש)

 

הסגל שלו נוצץ, לפחות כלפי חוץ. אבל אם עוברים על שחקני הרכש, לא נופלים מהכסא - בלשון המעטה. בשביל להצליח בליגה א', צריך שחקני ליגה א' טובים, את זה יודעים כל אנשי הליגות הנמוכות. אבי יוסף ויובל אשכנזי הם כאלה, אבל יהודה חוטה (מצוין) שי מזור (הימור) שלום אדרי (הימור) בנוסף לאבי חי, טימור אביטן (חצי כוח כבר שנים) צח בלילי (שחקן מבטיח מהנוער של בני יהודה) רפי עמוס וקרלוס צ'קאנה המרגש, הם כולם יחדיו כמו טור בלוטו. פעם אחת למיליון אולי ייתפס.

 

אביחי יחיא יצטרך השנה להציב לעצמו יעדים לאורך כל העונה. במחזור העשירי, שכפר שלם תהיה במקום מסוים, כך גם במחזור ה-20 ומעליהם לכתוב את מטרת העל שלו. לקבוצה הזו אסור לדשדש השנה בטבלה ואם לא עומדים ביעדים שהציב היו"ר, ככל הנראה משהו מקרטע וצריך לעשות שינוי רגע לפני שעונה בהשקעה גבוהה הולכת לפח.

 

אביחי יחיא על הספסל. צעד אחורה, בשביל לצעוד קדימה (אביחי חיים)

 

כפר שלם זו חממה. היחס טוב, דואגים לשחקנים למה שצריך, גם אם יש בעיות בבית (כלכליות ועוד) יש אל מי לפנות. מועדון שמתנהל כמו משפחה. אבל - ויש אבל, אם בכפר שלם רוצים להצליח באמת, הם חייבים לשנות פאזה גם בנושא הזה. נכון, זו לא ליגה מקצוענית וזה נחמד שלכולם יש דלת פתוחה אצל בעל הבית, אבל אביחי יחיא יהיה חייב לקחת השנה צעד אחד לאחור - כדי שהקבוצה שלו תתקדם צעד אחד קדימה.

 

אין שום בעיה עם בעל בית שעומד ביציע וצועק, יש כאלה שעשו מזה קריירה. אבל כן יש בעיה עם בעלים תובעני שמוריד כל הזמן דרישות לצוות המקצועי שלו ולא נותן לו לעבוד בשקט. תציב יעדים אביחי, תן לאנשים שהבאת לעבוד - ורק אם לא הולך, תתחיל להתערב. כפר שלם יכולה להפתיע השנה, גם את הקבוצות הגדולות - אם רק יהיה לה שקט.

 

הימור שלי: מקומות 4-5

הוסף תגובה
תגובות
  1. מקום 4-5??? (תושב הכפר 27-08-2016, 14:06)
    הכפר עשו קבוצה מצוינת, פחות מעליה נחשב כישלון מוחץ. שיהיה בהצלחה בעזרת השם
  2. חלוץ מטרה כפר שלם. (רני 27-08-2016, 14:12)
    המומחה . לעליות עים 8 שערי ליגה בחצי עונה ושמו בישראל עומר מולאי. מומלץ לאחר שניפרד מקרית גת עקב אי ודאות של המועדון.
  3. בדיחה של כתב (בדיחה 27-08-2016, 15:13)
    כל מה שרשמת ובסוף אתה רושם מקום 4/5 אז באמת אתה בדיחה די כבר אם כל האנשים שחושבים שהם משהו אחרי המקלדת מי אתם בכלל יאללה בהצלחה הכפר אוהבים אותכם
  4. אני המודל של אביחי יחיא (עדני 27-08-2016, 16:10)
  5. בהצלחה גדולה (ינקו 27-08-2016, 17:18)
    עים מאמן כזה וחומר שחקנים כזה צריך לעלות בהליכה למרות שליגה קשה מאוד ב
  6. כפר שלם (חננאל עדני 27-08-2016, 18:38)
    חננאל עדני אתה לא מתקרב לאביחי אתה גנב ומושחת יזבלון
  7. מסקנה מוזרה... (הוגה דעות 27-08-2016, 22:11)
    כל הרכש הנוצץ בשביל מקום 5? אתמהה...
  8. טעות אחת ענקית את אדיר חליפה היו צריכים לשמר ויכלו בקלות בתקציב כזה. (שישקו 27-08-2016, 23:56)
    לא ברור למה שחררו כזה חלוץ שמתאים לקבוצה כמו כפפה ליד .
  9. יאללה כפר שלם! (אוהד 28-08-2016, 02:26)
    השנה הולכים על כל הקופה אין אופציה אחרת,זה מגיע לנו! שיהיה הרבה בהצלחה!
  10. איך יגמר: תשאלו את כפר קאסם (נתי 28-08-2016, 10:14)
  11. השנה היא של כפר שלם (ינקו 29-08-2016, 04:52)
    לא קסם ולא קוסם שבו בשקט מומכם בליגה א צפון במיקרה הטוב שבו בלול עים המאמן שלכם ס'ר לחץ סירססיקיו מאמו חלש ושחצן9