קבוצה ביום: עירוני טבריה

פותחים עונה עם הקבוצה מעיר הכנרת: המאמן מסקרן, איכות שחקני הרכש שנויה במחלוקת והנטישה של בכירי העונה שעברה עדיין מהדהדת. באיזה מקום תסיים הקבוצה? זיו אמויאל מנתח...שווה לראות...

  • על ידי: זיו אמויאל
  • 29-08-2016
  • 13:14

כל שנה נפתחת עם ציפיות, זה קורה כמעט בכל קבוצה. השנה, בניגוד להרבה שנים לאחור, בעירוני טבריה כנראה ינסו לסגל את המשפט: "לבוא קטנים ולצאת גדולים". זה לא יהיה קל לצאת גדולים, אבל אם טבריה תבין את מעמדה החדש – ייטב לה. מאמן חדש על הקווים, שחקנים חדשים שראו בקבוצה מעיר הכנרת הזדמנות טובה להשתפר ולקחת את טבריה להישגים ושלום עקיבא אחד שכבר לא. יש מצב לפלייאוף עליון לפחות?

 

הרגע שזכור מהעונה שעברה: אי שם בפברואר השנה, ניצחון ביתי 0:1 של טבריה על אסי גלבוע. בסוף המשחק השופט מרחיק את מגן אסי, אייל ברזני, במה שהפך להיות כעבור רגע אחד טירוף מוחלט על כר הדשא וליד חדרי ההלבשה. שעות ספורות לאחר מכן זה כבר נהיה האשמות הדדיות בין ברזני ויו"ר טבריה, זוהר יצחק. איומים בתביעות, הכחשות הדדיות ובלאגן גדול. רגע מביך שיהיה קשה לשכוח.

 

שלום עקיבא ה"מלך" של טבריה עזב. איך הקבוצה תתמודדבלעדיו? (צילום: יח"צ)

 

הדבר הכי חשוב שצריך לקרות העונה: אחרי העזיבה של שלום עקיבא (קרית אתא) וכפיר בן דוד (בית שאן), ובלי קשר לתרומה של השניים לטבריה (והיא עצומה), במועדון הטברייני צריכים לחשוב איך השחקנים שהגיעו ייכנסו לנעליים שהשאירו אחריהם השניים. זה לא פשוט, בעיקר משום שבן דוד ועקיבא מזוהים בטבריה כסמלים, כשחקני הנשמה, כשחקנים שנתנו כ"כ הרבה למועדון הזה במהלך השנים. בשביל זה, הקהל צריך להיות רגוע ולתת את הזמן. מי שאין לו סבלנות ביציע, שלא יבוא. ויהיה בסדר.

 

הרגע הבולט של הפגרה: אחרי שגל שלמה כבר סיכם לעונה נוספת, קיבלנו תפנית בעלילה עם החתמתו של אילן סוויסה, שאימן בסוף העונה שעברה את כרמיאל/צפת. מודה שהייתי בהלם כששמעתי את הידיעה הזו. ראיתי מספר משחקים שהוא הדריך אבל כמובן שהזמן יגיד את שלו, אם ראוי או לא. הדבר הכי חשוב אצל אילן זה שהוא מלא מוטיבציה. וגם רצון להצליח. בכמויות. וזה לפעמים מספיק. עוד יתרון יש לסוויסה – יש לו כבר נסיון קודם בהתערבות מקצועית לכאורה מקבוצתו הקודמת. ולמרות זאת, אני מקווה שהוא יידע לשים שלט 'עצור' לכל מי שירצה לקבל את ההחלטות בשבילו ובמקומו. בהצלחה.

 

אילן סוויסה, המאמן הצעיר של אבריה. צעיר שיכול להצליח ובגדול. הכל תלוי בו. (צילום: שאקר מואסי)

 

כדאי לשים לב: אחמד סבע. לא מדובר כמובן בחלוץ ליגת העל לשעבר, אלא בקשר-חלוץ הצעיר של איחוד מג'דל כרום מהעונה החולפת. הוא עדיין ילד, אבל טבריה יכולה להיות יופי של חממה עבורו. מהיר על הכנף, חכם, עובד קשה, מבשל ומבקיע במספרים לא רעים בכלל. אולי מדובר באחמד סבע הבא של הכדורגל הישראלי?

 

היכן תסיים את העונה? זה לא יהיה קל, אבל טבריה תתברג באזור הפלייאוף. מקומות 5-8.

 
 

שחקני טבריה חוגגים. האם יחגגו העונה? (צילום: אלעד שומינוב)

הוסף תגובה
תגובות
  1. טבריה (אוזן 29-08-2016, 14:43)
    כתבה מצחיקה .....שעורריה בדיחה ... מנסה להנמיך ציפיות חחחח אין קבוצה יותר חזקה מטבריה נקודה. אולי הרצליה וזהו!! שני בחמים מליגת העל מגן שמאלי הכי טוב בליגה ,חן ידען מערבי ,סבע , טורנקו,טוויל,את כל מה שזז ובאיה לקחו כשלון אם לא יהיו בין 3 הראשונים
  2. טבריה (אילן 29-08-2016, 14:44)
    הכי חזקים בליגה הביאו 9 רכש מצויינים מקום ראשון שני כל דבר אחר כישלון
  3. טבריה קבוצה שכונה (אוהד מאוכזב 29-08-2016, 15:05)
  4. בהצלחה לטבריה (רונן מאילת 29-08-2016, 16:06)
    הליגה השנה חזקה מתמיד.פלייאוף עליון לא נותן כלום.אם לא עולים מהמקום הראשון.מאמין שנהיה באיזור לא יותר מזה.
  5. ויוסי בן דוד (יורדים ליגה ב עם גילה בוהדנה 29-08-2016, 18:19)
    וירון דוד - קבוצה חלשה מינוס. נקניקיות ושתייה אתל מומי
  6. בשקט בשקט בונים קבוצה לעליה (הדייג 29-08-2016, 19:21)
  7. טבריה קבוצת תחתית העונה . (בית שאני 29-08-2016, 19:55)
    תתחילו להתרגל .!!
  8. קבוצה? טבריה? חחח (עפולאי בדם 29-08-2016, 20:00)