כל האמת מאחורי התפטרותו של שאול דה צ'וקרל מקרית אתא

ההתעלמות של ההנהלה, הטענות לחוסר איזון בסיקור התקשורתי בין המאמן לרוני דורה, רצונות הפרישה של יוחאי כהן והעדפת המשפחה על הכדורגל. איך תיראה קרית אתא מעכשיו?

  • על ידי: זיו אמויאל
  • 27-09-2016
  • 08:55

אחרי הפרסום הראשון אצלנו על התפטרותו של שאול דה צ'וקרל את עירוני קרית אתא, קיבלנו מאות תגובות. כן? לא? עוזב? נשאר? למה דורה אמר שאמא שלו חולה? מה נסגר? אולי תכתבו. אז אחרי שחשפנו, וכתבנו, ודה צ'וקרל זה כבר היסטוריה – אפשר להגיד את הכל. הידיעה הראשונה על עזיבה אפשרית של המאמן הגיעה אלינו כמה שעות לפני ההתמודדות המשחק הראשון של העונה, קרית אתא בתענכים מול אסי גלבוע. כל המעורבים הגיבו לנו ב"עוד לא מחזור ראשון, אתם כבר מרחיקים לכת? תהיו בריאים". אנחנו נהיה בריאים אם אתם תפסיקו לבלף ולשקר.

 

אחרי יום שישי ההוא, שאול דה צ'וקרל כבר הבין שבקרית אתא הוא לא יכול להישאר. אם כל הסיבות, בראש ובראשונה, היא אמא שלו. האישה הזו לא מרגישה טוב באופן שבו היא חווה דברים שלא נאחל לאף אחד מאיתנו. ולא, לא כואבת לה הבטן, ולא כואב לה הראש, ולא, זה לא יעבור לה עוד כמה ימים. והמבין יבין. ביום ראשון דה צ'וקרל הודיע לרוני דורה, בעל הבית במועדון, לאלי ישראל, מנהל הקבוצה וליוחאי כהן, השחקן הבכיר שכבר כמה שנים טובות נחשב להרבה מעבר לרק שחקן. הוא המועדון. חוץ מהאחרון, שהיה עם המאמן בסוד העניינים וידע הכל – הייתה התעלמות מוחלטת מההודעה של דה צ'וקרל. כנראה חשבו שלאמא באמת כואבת הבטן. בשורה התחתונה, המאמן העדיף את המשפחה על פני הכדורגל וגם הבטיח למקורביו כי "בשנה הקרובה אקח הפסקה מאימון כדורגל". בד בבד, הודיע דה צ'וקרל לעיריית רעננה (שגם עבורה הוא עובד בחוגי כדורגל במתנ"ס) שהוא מסיים את דרכו.

 

במשחק הגביע מול טבריה, דה צ'וקרל לא היה. קובי חסן הפצוע עמד על הקווים וקרית אתא עלתה שלב במפעל. בימים שבין המשחק בגביע למשחק בליגה מול חדרה (קרית אתא הפסידה), ניסיתי לבדוק עם כל מיני אנשים מה קורה עם המאמן. האם הוא בחוץ או בפנים? שמישהו יחליט כבר. במהלך הבדיקה הבנתי שהנהלת קרית אתא פשוט לא מפנימה ששאול כבר מחוץ למועדון מזמן.

 

תוך כדי נזכרתי שלפני שבועיים, ושלושה, וחודש, קיבלתי כל מיני פרשנויות מתוך קרית אתא של אנשים שטוענים לכאורה שיש חוסר איזון משווע בסיקור התקשורתי על המועדון, בין דה צ'וקרל לרוני דורה. האחרון לא היה כ"כ שבע רצון בלשון המעטה מהכתבות המפרגנות למאמן שלו באתרי האינטרנט ובעיתונות המקומית. "הוא בפרונט יותר מדי, מה עם מה שאני עשיתי? אני אחראי פה על כל הבנייה", אמר בעל הבית. דה צ'וקרל אמר למקורביו: "זה נורא מפתיע לשמוע את זה, כי רוני תמיד ביקש שאני אלך להתראיין ולהיות מול העיתונאים והצלמים, כי הוא לא רוצה להצטלם. אז אני לא מבין מה זה".

"אם הייתי מפסיד עוד משחק או שניים, היו מפטרים אותי. נכון? ולקבוצה מותר לפטר מאמן ולא להודיע לו, נכון?", תהה המאמן מול חבריו, "אז למה לי אסור להודיע שהתפטרתי?". 

 

 

יוחאי כהן, רצה לפרוש ולפנות את המקום (מאור אלקסלסי)

 

באחת השיחות הסגורות שניהל דה צ'וקרל לאחרונה הוא גם דיבר על האיש הכל יכול בקרית אתא, יוחאי כהן. הזכרנו אותו מקודם, אבל המשפט הבא שהמאמן אמר באותן שיחות יכול לשנות את כל מה שחשבתם על הקפטן של אתא: "יוחאי כהן זה הדבר הכי טוב שקרה לי פה. בפגרה הוא בא אליי ואמר לי שהוא רוצה לפרוש ומפנה לי כמובן את כל העסק, אמרתי לו שאני לא מוכן שהוא יפרוש ושאני רוצה שהוא יישאר קרוב ויהיה איתנו כמה שהוא יכול. הוא אמר שהוא מסכים כי ביקשתי. אז במשחק מול אסי גלבוע הוא נכנס מחליף – תגידו לי אם אתם זוכרים בעשור האחרון מתי יוחאי כהן נכנס מחליף בקרית אתא? אתם לא זוכרים, כי זה לא קרה".

 

הדבר האחרון שאני חייב לומר ומציק לי ממש הוא העובדה שיש סיכוי שאחרי הסאגה המטורפת הזאת (מאמן בנה קבוצה במשך קיץ שלם ועוזב אחרי משחק אחד) ואחרי ההפסד מול חדרה, משהו ייסדק בקבוצה הזאת. כבר כמה ימים טובים שעלי באדר, מאמן הכושר, לוקח על עצמו, יחד עם השחקנים הבכירים את האימונים – וככה לא אמורה להיראות קבוצה שרוצה לעלות ליגה. לא חבל על כל הכסף שאתם זורקים? לא חבל על ההשקעה המטורפת בשחקנים? לא חבל על התדמית המצוינת שהספקתם להראות פה בשבועות האחרונים? מקווה בשביל הקבוצה הזו שאני כ"כ אוהב שתדע לאסוף את עצמה כמה שיותר מהר.

כל האמת על עזיבתו של שאול דה צ'וקרל (מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. מאמן לא , עוזר כן ???? (coach 28-09-2016, 11:48)
    מה עם נוער מכבי תל אביב???