"לחזור לארץ? זו הייתה החלטה קשה מאוד"

יניב שגב שב מדרום אפריקה לפני שנתיים וחתם במכבי פ"ת. בימים אלה הוא מסיים את הבירוקרטיה בהוצאת דרכון אירופי ומכוון למכללות בארה"ב. בינתיים, הוא בשיכון המזרח ובוחן מספר הצעות מהלאומית בינואר

  • על ידי: ארז נעמן
  • 26-10-2016
  • 12:18

יניב שגב רק בן 20, אבל הוא כבר המון בקריירה ביחס לכדורגלן בגילו. בגיל 17 וחצי יצא יניב להתרשמות בדרום אפריקה ולאחר מספר ימים הוא כבר חתם בקבוצת יוהנסבורג, שם שיחק במשך עונה אחת.

 

לאחר מכן, כשכבר קיבל את מעמד הספורטאי המצטיין של צה"ל, החלו הבעיות. בצבא דרשו לפתע שיגיע להתגייס כאשר אפילו החוזה שלו, שנחשב לקריטריון שעליו מקבלים מעמד של ספורטאי עילוי אם מדובר בקבוצה בחו"ל, לא עזר לו והוא נאלץ להגיע לישראל.

 

יניב משחק בעמדת הקשר האחורי בשיכון. את ההחלטה לחזור הוא לא קיבל כאמור על דעת עצמו - ובינתיים הוא מנסה לשמור על אורך חיים ספורטיבי ולהחזיר את הקריירה לנתיב שאותו תכנן. "את האמת, זו הייתה החלטה קשה לחזור לארץ כי הייתי שם בהתקדמות מסוימת אבל הגענו למצב של אין מוצא, אז הייתי חייב לחזור ועשיתי את זה. לא היו לי ברירות, למרות שהגשתי מסמכים ועמדתי בקטגוריות של שחקן עילוי הם לא קיבלו את זה למרות שקיבלתי ספורטאי מצטיין כשהגעתי".

 

ואיך אתה מרגיש בארץ?
"בסדר גמור, הייתי מעדיף כמובן להישאר בדרום אפריקה, אבל אני מתחיל להתקדם כל יום ומקווה להצליח כמה שיותר".

יניב שגב גדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב ותמיד נחשב לכישרון גדול. בימים אלה הוא כבר יכול לשוב לחו"ל ובינתיים הוא נמצא בתהליכים סופיים של הוצאת דרכון אירופי. צבא? בעיקרון הפרק הזה כבר מאחוריו. בינואר הקרוב יש אפשרות ש-שגב יעבור לשחק בקבוצה מהליגה הלאומית כיוון שהוא בוחן מספר הצעות.

 

כשחזר לישראל, יניב קודם כל חתם במכבי פתח תקווה אצל רן בן שמעון, בעונה שבה עלתה  הקבוצה לפלייאוף העליון ובה שיחק מפברואר ועד יוני. אשתקד הוא חתם ברמת השרון וסיים שם את העונה עם הישארות נהדרת כשכאמור, את העונה הנוכחית פתח בשיכון המזרח.

 

התקווה היא לטוס למכללות בארה"ב?
"לא רק, אני מעדיף כמובן לעבור לאירופה, אבל הוצאת הדרכון האירופאי עוד בתהליכים, אני מאמין שזה יסתדר לבסוף".

הוסף תגובה
תגובות